Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2011 om 16:11 In reactie op: 14 inch Velgen met Winterbanden op Tigra tedoen of niet ? #17911294
Gaat 15″ staal met 195/65 banden passen?
@KiLLaHeRTz wrote:
De Tieg uitgelijnd, stuurkogels waren vervangen door een maat van me!
Even een vraag, mijn banden lopen aan tegen de stabilisatorstang en de hoek van de wielkassen bij het sturen… Originele velgen + bandenmaat = 185?, 55, 6J?, 15″ en ET 49, nu heb ik 205, 45, 7J, 16″ en ET 30 geloof ik. Volgens willtheyfit.com is de hoogte hetzelfde, hij steekt alleen meer naar buiten(velgen zijn breder..), maar hij steekt NIET verder naar binnen. Hoe kan het dan dat hij toch aanloopt?? Immers aan de binnenkant en de hoogte zijn precies hetzelfde als origineel!
Iemand? :(
Probleem is er nog, maar wel een heel stuk minder. Merk dat hij echt onderin de toeren niet hakkelt, maar als ik net onder de 2000 toeren vol gas geef dat hij een keer wilt hakkelen. Tevens start mijn auto nu rampzalig vergeleken met eerst, maar het is nu ook een stuk kouder, lijkt me meer de accu? Is ook een budgetmerk naar mijn mening en relatief klein… :hmmz
Heb je er ook schroefjes onder zitten? Bij mij zitten de stelschroeven onder.
Stuur maar in pm :)
Heh verdorie, ben morgen avond in druten bij mn vriendin :hmmz
Weet niet of je een keer daar langskomt of dat je een keer ’s middags kan komen? Of ik moet natuurlijk een keer later gaan omdat ik laat terug ben van school :)
En de vorige eigenaar heeft de ombouw gedaan. Kan wel ff vragen of de motor een lekke koppakking of scheur gehad heeft.
@Fearless: Kvs vaatje heb ik geprobeerd schoon te maken, met zeep, dreft, alles reiniger, het lukt gewoon niet :( Uiteindelijk met mn vinger erin de bovenste rand schoongemaakt, maar de rest zit er nog… Het is in ieder geval niet iets wat makkelijk oplost. Dat schoonmaken kan ik idd doen, heb alleen niet zo’n lange tuinslang tot mn beschikking momenteel :P
Nu je het zegt, mn radiator was een keer lek, even een paar dagen zo’n antilek in gedauwd omdat mn radiator een paar dagen later pas bezorgt werd, maar heb daarna zo veel mogeijk kvs eruit laten lopen… :hmmzDe Tieg uitgelijnd, stuurkogels waren vervangen door een maat van me!
Even een vraag, mijn banden lopen aan tegen de stabilisatorstang en de hoek van de wielkassen bij het sturen… Originele velgen + bandenmaat = 185?, 55, 6J?, 15″ en ET 49, nu heb ik 205, 45, 7J, 16″ en ET 30 geloof ik. Volgens willtheyfit.com is de hoogte hetzelfde, hij steekt alleen meer naar buiten(velgen zijn breder..), maar hij steekt NIET verder naar binnen. Hoe kan het dan dat hij toch aanloopt?? Immers aan de binnenkant en de hoogte zijn precies hetzelfde als origineel!
Nope eigenlijk niet! Heb ietswat hoge carterdruk en bij wat stampen wilt er wel eens iets verdwijnen maar dat is via de carterontluchting voor zover ik weet. Bij normaal rijden verbruikt hij 0,0 olie
Haal dit soort dingen altijd bij de lokale automaterialenzaak, en toevallig hebben de Brezan bij mn vriendin en Slager automaterialen bij mij allebei alleen NGK. Dus erg veel keuze heb ik niet:)
Nope, normale van de brezans :)
Zijn dezelfde als de vorige keer, NGK :)
Ze zagen er allemaal nog goed uit! Niks gebogen of zwart, gewoon netjes.
Trouwens, mn pa had er naar geluisterd, af en toe had de motor een misfire en als hij ineens gas gaf stationair reageerde de ontsteking laat, ook af en toe een backfire.
De bougies reageerden gewoon te laat, misschien intern iets niet helemaal goed? Productiefout?
De bougies waren het probleem :hmmz Vind het vreems aangezien ze een paar maanden geleden nog vervangen waren?? :hmmz Misschien had mn kapotte thermostaat er iets mee te maken? Dat de bougies te warm werden ofzo?
@Vinci, hoeft dus niet meer maar thnx in ieder geval! :thumb@Iedereen, bedankt voor de hulp!
Heb net nieuwe bougies gehaald, die eerst proberen. Vervolgens als het probleem niet opgelost is daarmee dan zoek ik iemand om bougiekabels uit te wisselen om te testen!
Ter extra info, als ik stilsta, in zn vrij en dan gasgeef dan loopt hij niet soepel de toeren door, meer stotterend! Vroem vroem vroem vroem in plaats van vroooooeeeeemmmmmmm, vroeger ging het wel gewoon soepel!
Nu start hij weer super, en als ik laag in z’n toeren rij is z’n 5 en vol gas geef hakkelt hij niet meer. Maar op de rit naar breda heeft hij wel 1x gehakkeld, toen trok ik op, schakelde naar de 3 en gaf vol gas, toen stotterde hij 1 a 2 keer en scheurde weer weg??
Het wordt steeds lastiger zo? Het had al ene stuk makkelijker geweest al had de ECU iets fouts gezien, dan was het uitlezen, vervangen en klaar :hmmz
Ik wil liever de irmscher team editie spoiler ;)
Ahh op die fiets :) Lekker simpel, ik denk zoals gewoonlijk weer te moeilijk ;)
Maar ik weet het niet of mijn probleem nou opgelost is, het lijkt weg maar af en toe krijg ik het gevoel dat het probleem er nog is maar verborgen is. Af en toe wilt hij nog wel eens het gevoel geven dat hij wilt gaan hakkelen :P Moeilijk te zeggen zo, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen :P Net alsof hij wilt hakkelen bij optrekken maar het net niet laat merken :P
Als ik gelijk eb is het probleem nog niet opgelost, alleen dermate verminderd dat ik het bijna niet meer merk.
Morgen weer een ritje heen en weer naar breda, misschien weet ik dan meer!
Een sensor heeft toch een + en een -, waarbij die – direct terug gaat naar de ECU ipv via centrale massa naar de accu? Nu gaat er een + naartoe en gaat direct naar de accu? Beetje vaag, want dan valt het niet te meten wat de sensorwaarde is?
Mijn vermoeden is dat de + uit de sensor ernaast via het water komt, geen water = geen sensorwaarde = foutcode?
bougies zal laatst nog vervangen, de kabels nog niet :hmmz Dacht dat bougiekabels meestal bij hogere toeren pas problemen gaven :hmmz
Daarbij, onder in toeren problemen hoeft niet persé ontsteking te zijn! Teveel benzine inspuiten onderin geeft ook problemen!
Heb het probleem nog niet kunnen reproduceren, het lijkt voorbij te zijn? Trouwens Vinci, van die 2 thermometers, hoe kan die kleine werken als er maar 1 kabel uit komt?
Volgens verschillende vertaalsites:
EN: stalling, stall
NL: afslaanMaar wat je zegt kan de hele boel verklaren. Er zit trouwens een kleinere thermometer naast de grote met de plug. Deze heeft een klein nippeltje. Nu heb ik bij het vervangen van de thermostaat deze per ongeluk afgebroken en een nieuwe gehaald. Gelijk de kabel die erop hoort schoongemaakt en een nieuw “voetje” erop gezet. Moet zeggen dat ik nu niet meer het probleem kan geproduceren met een klein rondje door de stad.
Morgen een ritje breda, kijken wat hij doet. Mijn vraag is nu: Er gaan 2 van die “staven(thermometers)” achter de thermostaat, een grotere en een kleinere, uit de grote komen 2 kabels en uit de kleine 1, wat doen deze 2 samen?
Poeh, ik kan die sensor niet vinden aan de zijkant van mn motor, kan het ook zijn dat hij bij mn thermostaat zit? Zo ja, die is vergulden. Maar wat ik wel vond is dat er ene minkabel(denk ik, zit net naast de “sensor” bij de thermostaat) losjes zat en kon trillen, dat zou het heel goed kunnen verklaren!
Maar is de ingespoten benzine afhankelijk van de water temp?
Trouwens: “Engine Stalling” betekent dat de motor uitvalt, dat doet hij niet –> “Rough idling while engine may stall” = ruig stationair lopen met kans op uitval –> heb ik niet. Daarbij is “poor Drivability” ook wel weer overdreven :P
nee dat niet, had ik aan moeten denken maar het was al tegen 5en en de dealer ging sluiten. Maar de motor was nog warm toen ik hem ging meten en tijdens het meten steeg de temp van mn motor richting de 100 graden, dus het lijkt mij niet zo gek dat de lucht bij de open lucht filter 20 graden warmer wordt? Moet toch maar een gaan kijken naar een CAI..
Net terug van de dealert, tech 1 eraan gehangen. Kwam niet zo veel uit helaas. Inlaat temperatuur was 20 graden boven de buitenlucht temperatuur, maar ik heb een open lucht filter dus dat verklaard het wel.
Dit is wat ik heb opgeschreven:
LMM is ongeveer 1V stationair met 16kg/h.
Hall sensor schiet steeds van actief naar inactief.
Bobine cyl 1 en 4 wisseld tussen laden en ontladen, 2 en 3 ook.
Motorbel. signaal is 1.2ms? Wat is dit? Hij veranderd naar 2ms met wat gasgeven
GKL-signaal is 9%, 22% bij wat gasgeven.
Motortoer puls wisselt tussen actief en inactief.
GEW. Lucht stat = 12kg/h stationair en 20 na wat gasgeven
Act. lucht stat = 12kg/h stationair en bijna 40 na wat gasgeven
LFR-Integrator = 128FASE? wat is dit?
LFR-Afwijking = 165FASE?
LFR-Kenv. Corr. = 131FASE?
lambda varieert van 50mV tot +- 950mV = goed?
O2 integrator = 126FASE?
O2 NULL. KENVELD = 132FASE?
O2 Deel. kenveld = 123FASE?
Ontstekingsverst = 17 graden krukhoek en veranderd naar 36 graden na wat gasgeven?
Klopvertraging = 0 graden krukhoek?
inspuitinpuls 2.9ms naar 6ms na wat gasgeven
Inspuit. uitsch. = geen cilinder
Gecontr. NL.R.Pos = —FASE?Wat me wel opviel is dat het potmeter signaal (GK-Pot. Signaal) 0,47V is bij stationair, moet dit geen 0V zijn? Bij gas geven gaat hij wel omhoog, rond de 2000~3000rpm(weet niet meer precies) is hij 1.19V.
Er staat alleen gen C20XE bij.. Tevens is de klacht “hakkelen bij het rijden” Dit slaat meer op het hele toerenbereik en bij mij is het alleen de eerste 1500 toeren bij flink optrekken, rustig optrekken doet hij perfect! Ook staat er “while rough idling may stall”, dit doet hij dus niet, hij loopt heel mooi stationair. Dus of dit nou de oplossing is?
-
AuteurBerichten