Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@jurgendbr
“de app. Op de site kan je veel meer dan in de app.”
Wat mis je in de app dan?
@Astra_DLS
Ik hoop voor je apparatuur dat de 2 USB poorten in de middenconsole niet 12V maar 5V voeding leveren.Compressie al eens gemeten?
Dat het lampje van de reserve zo vroeg gaat branden heeft twee redenen:
De eerste is om je er tijdig aan te herinneren dar je moet tanken en daar een marge mee hebt zodat je ze niet aansprakelijk kunt stellen als je door een Scania of Daf van de vluchtstrook wordt geveegd omdat je daar staat met je lege tank.
En de tweede omdat de brandstofpomp in de tank erg warm wordt als hij niet meer in de brandstof staat. De laatste paar liter is maar een klein laagje brandstof in een tank die bijna zo breed is als de achterbank zitting. Kapotte brandstofpompen zijn bijna altijd het gevolg van “op de laatste” liters rijden.Bij mij is 104 op de teller 100 km/h.
Is na te meten met de gps van een telefoon of met de stopwatch. Bij 100 km/h doe je 36 seconden over 1 km.Android auto wordt niet door Opel tegengehouden maar door Google.
Wat is nu de trieste zaak? Dat als je de motorkap met de hand dicht duwt er een deuk ontstaat op de plaats waar je hem dicht duwt, of dat het jou hand was die het deed?
Tip: de 33 jaar ervaring telt niet meer mee. Motorkappen mag je niet meer dicht duwen, maar moet je dicht laten vallen. Dat is tegenwoordig bij bijna alle merken het geval.
Kelpspeling is nodig om zeker te weten dat kleppen sluiten en niet tegen de nokkenas aan blijven liggen en daardoor iets open blijven staan en verbranden.
Vooral tijdens het starttoerental is het belangrijk dat de kleppen 100% sluiten omdat anders de eind- compressie/ temperatuur niet gehaald wordt en de ingespoten diesel slecht ontbrandt. Als de klepspeling dermate klein is zoals bij de 1,5 Isuzu motor krijg je problemen bij het goed aanslaan.
Destijds hadden Mercedes busjes daar ook erg vaak last van. Die hadden de kleppen op 0,1 mm staan als ik het me goed herinner.
Indien in de gelegenheid anders een keer compressie meten in de huidige situatie, kleppen goed stellen en nog een keer compressie meten.Vandaag binnen gekregen:


Uitstap verlichting, “follow me home” of padverlichting gaat niet automatisch. Als je de motor uit hebt gezet en het portier hebt geopend kun je de richtingaanwijzerhendel naar het stuur trekken (seinen) en dan gaat de uitstap- of padverlichting aan. Hoe lang die blijft branden kun je instellen in het menu.
Ik heb hetzelfde gehad (20 jaar geleden weliswaar) en toen zei een bevriende Opel monteur dat als je in de zomer kleppen stelt, ze in de winter periode te strak staan en slecht aanslaan veroorzaken.
Ik had al veel zaken afgesteld en vernieuwd ( gloeiers) maar geen oplossing. Kleppen gesteld (bij geen van de uitlaatkleppen kon de dunste voelermaat er tussen. Dit gecorrigeerd en daarna een koude start als een nieuwe.
Ik heb hetspeciaal gereedschap en een aantal vulplaatjes hier nog liggen.Mooie motor die 2.0 di. Jammer dat de hogedruk pomp zo kwetsbaar was en op menig voertuig vroegtijdig het leven gelaten heeft. Ik heb er ook de nodige kilometers mee verslonden. Later ook een Vectra met 2.0 DTi gereden en goede herinneringen aan.
Het moet wel heel koud zijn voor die koude start injector een beetje mee gaat doen en dan is het enkele seconden. Ik weet nog dat ik me daar destijds ook blind op gestaard heb omdat die koude start injector nauwelijks iets deed en ik ervan overtuigd was dat dat wel zou moeten.
Ik heb ooit een Manta B 20E in bezit gehad, die ook opeens koude start problemen kreeg. Ik kan me nog herinneren dat de regeleenheid van de L-Jetronic vol met water liep. Bij mij was de ECU in de rechter A stijl gemonteerd en daarboven zat een grote opening om de antenne draad naar binnen te voeren. Daar hoort een mooi doorvoer rubber in, maar die was bij mij weg waardoor het opspattende water van het rechter voorwiel via de wielkast naar binnen kwam en in de ECU liep.
Misschien moet je ook eens kijken hoe dat bij jou zit.Waarschijnlijk moeten de kleppen een keer gesteld worden. Is bij deze motor een wondermiddel bij slecht aanslaan.
22 november 2016 om 23:10 In reactie op: Navi 900 IntelliLink, radio buttons in de navi modus uitzetten #18327663Gewoon naar beneden swippen en omgekeerd weer omhoog swippen als je ze weer wil gebruiken. Zoals je bij een telefoon statusbalken oproepteken of weer verbergt.
[quote quote=18327460]Heeft iemand al ervaring met 19 of 20 inch velgen onder zijn astra K

Ben van plan mijn 19 inch velgen van mijn astra J als winterbanden onder de astra K te monteren

de maten van mijn bestaaande velgen zijn 5×105 19 inch 8J et46 banden zijn 235x35x19 Vredestein wintrac
De maten van mijn astra K zijn de bicolor velgen 5×105 18 inch 7,5J et44 banden zijn Bridgestone 225x40x18
Heb alleen geen TPMS sensoren in de winterbanden zal hier wel een melding krijgen op mijn display
weet niet of je deze functie tijdelijk kan uitschakelen tot de orginele velgen er weer op zitten van de zomer[/quote]
De tpms is niet uit te zetten want is onderdeel van een Europese verplichting. Zonder sensoren in je wielen is officieel de typegoedkeuring niet meer geldig en ben je een prooi voor een verzekeraar als er eens iets mis gaat.
De knoppen kun je naar beneden swippen. Er blijft altijd een rij van 5 zichtbaar.
De klep doet het natuurlijk niet meer als je hem binnen uitzet. Het is een soort hoofdschakelaar. Je kunt dan de klep alleen gebruiken als handbediening en hem dus zelf omhoog duwen.
De dodehoek waarschuwing ziet de regennevel als een object, net als de vangrail.
Die parkeersensoren zijn een “pain in the ass” wat mij betreft. Geven veel overlast. Dat kunnen diverse andere merken beter.Standaard maar wel 2 keer achter elkaar.
Mooi hoor. Goede kleur ook ;-) Veel plezier en veilige kilometers gewenst.
Spannend dus. Nu maar hopen dat je in de gelegenheid bent om een stuk te gaan rijden met de nieuwe.
Ik rij de Astra ook privé. Zijn er hier nog meer particuliere K bezitters?@aapje1963 wrote:
Vraag… Van mijn zoon..
Nu in de Vectra kunnen ze zelf met tuimelknoojes de achter binnen verlichting aan doen.. Indien ze dat willen. Zijn… En nu mijn vraag kan dat in de Astra ook… Ik bedoel appart van de voor binnenverkichting.
Dus dat ze het zelf achterin kunnen regelen..Vr gr Arnold
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Op 32:20 vindt je het antwoord. Filmpje is in het Duits, maar kan ook in het Engels
Duits:
https://www.youtube.com/watch?v=7X7UWmn0UiAAlleen die lifehammer ligt nu op een onhandige plaats bij je. Bij mij was hij los mee geleverd en weet ik ook nog geen goede plaats voor het ding. Iemand?
Ik had in de showroom gezien hoe Opel die cd speler in het dashboard kastje bouwt. Ik heb dus geen cd speler aangevinkt bij de opties.
Zoek eens op el-50448. Ga je wel tegenkomen
Nee want ik heb de winter set nog niet.
-
AuteurBerichten