Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bedankt, dan zullen de andere toerentallen ook wel hetzelfde zijn.
Ik heb de laatste 300km nu op “98 E5” gereden. Deze ochtend ook terug V-Power 98 van Shell getankt.
Ik heb de indruk dat mijn GLX minder verbruikt.
De wagen heeft ook nog maar 2800km op de teller, misschien nog aan het inrijden. Maar inrijden met moderne nieuwe wagens, daar geloof ik eigenlijk niet meer in.
@hans-glx
Dat zijn mooie waardes, je hebt natuurlijk niet altijd de wind op kop hé ;-)
Die 515 km, zijn dat dan vooral snelweg km’s aan 100km/h?
Zo vanmorgen dus wat foto’s kunnen nemen.
(ik 85kg alleen in de auto, lege kofferbak, volle tank)
Toerentallen dus een stuk hoger dan de automaat. Of dat uiteindelijk veel zal uitmaken voor het gemiddeld verbruik is een andere vraag.
100:
[img]https://i.imgur.com/HizPBcVl.jpg[/img]
110:
[img]https://i.imgur.com/W0y9h7nl.jpg[/img]
120:
[img]https://i.imgur.com/uVgIwGMl.jpg[/img]
top scores, ik schrok eerst van dat lage toerental, tot ik zag dat het een 1.6 diesel was :good:
ok bedankt, hier ook niet veel km’s momenteel.
Ik meen me te herinneren dat je verbruik op de snelweg nog goed mee viel (rit naar Spanje met veel snelweg, volgeladen auto onder de 7l toch?)
Ik vraag me af, of die extra toeren van de manuele bak, voor een echt verschil van gemiddeld verbruik zorgen, ten opzichte van de automaat.
[quote quote=18374431]automaat 8 traps van schoonbroer slurpt meer dan mijn handbak
Aan 126 km/u slurpt de automaat 8,5 liter[/quote]
Jopsa, hoeveel toeren draait jou GLX bij 120km/h? Die van mij bijna 2500 toeren.Bij het model Astra hebben ze óok zo,n topic. Ik dacht dat het misschien wel leuk zo zijn om hier óok zo,n topic te starten.[/quote]
Mooi mooi!
Goed idee.
Ik heb dezelfde velgen als jou GLX.
Alhoewel geleverd met de élegant style velgen 18″.
Mijn vrouw vond de multispaak velg veel mooier staan bij onze GLX in de kleur quartz grey met zwart dak.
Dus de velgen nog laten veranderen in de garage, en Michelin all seasons erop laten leggen.@hans-glx
de 6 traps draait inderdaad maar een beetje meer toeren dan de 8 traps.
De topsnelheid zou niet dezelfde zijn denk ik.
Aangezien er sedert de 8 traps een nieuwe handleiding bestaat voor de GLX (enkel de Duitse versie)
De zesbak zou 188km/h halen, de nieuwe 8 traps automaat zou een topsnelheid van 196km/h moeten halen, volgens de Duitse handleiding
zie pagina 262
Ja, de automaten zijn inderdaad wel een stuk beter dan vroeger.
Wat me wel opvalt, is dat mijn manuele zesbak, zo een 250 toeren meer draait in zesde aan 120, dan de 6 trapsautomaat van @hans-glx.
Dat de acht-trapsautomaat minder toeren draait vind ik niet zo raar, door die 2 extra versnellingen.
Zouden die extra toeren, een grote impact hebben op het gemiddelde verbruik van de wagen?
Ik heb er dus geen foto van kunnen nemen, maar 120 in zesde, is dus net geen 2500 toeren. Dat is dus een pak meer dan de automaat.
@hans-glx
bedankt, en dat zijn inderdaad wel zeer nette waardes :good:
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb nog niet met mijn auto gereden ondertussen.
Km’s maken staat op laag pitje door corona.Ik heb natuurlijk geen automaat, maar een handgeschakelde bak.
Ik denk dat mijn toerental in zesde bij pakweg 110kmh toch wel een pak hoger is.
Zal dat wanneer ik nog eens op de snelweg ben eens bekijken.
@hans-glx
Ik tank bij Shell momenteel 95 E10 voor: 1.059€
De 98 E5, bij diezelfde pomp: 1.271€
Dat is een verschil van 0.212€
Wanneer ik 40l tank is dat even 8,48€ duurder!
98 E5 is gewoon achterlijk duur in België.
Maar als ik het goed begrijp, tank jij dus ook geen E10 in jou GLX.
@Hans-GLX
ja dat is inderdaad waar.
Ik heb die brillenhouder ook niet nodig.
Heb het hier enkel informatief gepost, misschien dat iemand anders er iets aan heeft.
Op het Duitse GLX forum zijn er verschillende die zo een houder gekocht hebben, daarom die link even hier neergezet ;-)
https://www.amazon.de/TOP-Marques-Collectibles-Sonnenbrillenhalterung-Brillenetui/dp/B073TRX25X
nu nog niemand vinden die het naar NL kan verzenden.
Wat voor brandstof tanken jullie eigenlijk?
In België kan je enkel nog E10 95 octaan tanken (10% bio-ethanol)
Wanneer ik brandstof wil tanken met minder bio-ethanol dan moet ik de 98 E5 tanken.
Deze is wel stukken duurder.
Mijn garage heeft me trouwens aangeraden, op regelmatige basis 98 E5 te tanken.
De 3 cilinder motortjes van PSA zouden niet zo goed overweg kunnen met die bioprut in de benzine.
De Franse en Duitse fora staan er hele discussies over E5 en E10.
De wagen zou ook zuiniger rijden op E5.In Duitsland kan je nog altijd 95 E5 krijgen, in België al jaren niet meer.
Inderdaad :-)
Ik weet dat dit geen antwoord op je vraag is.
Maar fietsendragers op de achterklep zorgen zo goed als altijd voor lakschade.
Zou toch opteren voor plaatsing trekhaak.Ok, hopelijk gaat het bij V18 terug de goede kant op.
Het is mijn 2de probleemloze update van de kaart.
De eerste keer naar v15, en nu naar v17.
Ik heb een Sandisk Cruzer Ultra 3.0 stick van 32 GB gebruikt.
Eerst de stick geformatteerd naar fat32.
De map unzipped op de pc met 7zip.
Daarna de bestanden gekopieerd naar de stick.Deze ochtend, op weg naar het werk V17 kaartupdate uitgevoerd.
Ging van de eerste keer goed :-)
De Herbie van de GLX’en (spijtig genoeg)
Ik heb het ook niet gedaan.
Mijn GLX is nu 2 maand oud.Tot welke leeftijd mag je eigenlijk nog verlengde garantie kopen?
Wanneer ik al die horrorverhalen lees op verschillende fora (nl, de, uk) begin ik wel serieus te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt.
Mijn dealer had het me trouwens aangeraden.
Amai, je zou al beginnen hopen dat ze je wagen komen pikken ’s nachts, zodat je van de verzekering een andere zou krijgen.
Of dat er een camion overrijdt (zonder iemand erin natuurlijk). -
AuteurBerichten
