Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
beter laat dan nooit Kermit, Bedankt.
dan nu nog een update ondertussen toch weer langzaam begonnen aan de Manta, las en slijp werkzaamheden zijn in volle gang. de bodem onder de pedalen is vernieuwd en ingelast. verder is er vandaag een begin gemaakt aan de tweede kriksteun. ook alles rondom de dorpel aan de bestuurderskant is gelast, eigenlijk zijn we klaar om heel de onderkant in de epoxy te zetten hellaas is het eigenlijk te koud.
de achterkant

Spatbord/dorpel

de bestuurderskant

zelf gemaakte kriksteun

de door mijzelf geplamuurde deur. dit was de aller eerste keer dat ik zelf geplamuurd en geschuurd heb. niet slecht voor de eerste keer al zeg ik het zelf

groeten kevin
Mooi project,
ik zal het zeker blijven volgen. succes@Hulkie wrote:
Klopt Kevin,
Zijn ook zeker duur, maar als je geduld hebt en met veel mensen praat kom je zo nu en dan wel een koopje tegen.Heb deze week weer wat nieuwe dingen gescoord waar ik nog foto’s van zal posten.
Het gaat om 2 meter setjes en EINDELIJK!!!!!! een nieuwe voormat!!!Alleen nog steeds op zoek naar een rolkooi voor in mijn A-tje.
zou het mogelijk zijn om een kooi van een B-manta passend te maken? Die lijken me nog wat vaker voor te komen…
hoi hulkie
als je het niet probeert weet je het nooit. nee is een grapje ik heb helemaal geen verstand van rolkooien. als je handig bend kan je er zelf misschien een fabriceren van ijzeren buis en laten buigen
je had er in Essen toch een kunnen kopen.
kevinstrak hoor Hulkie.
ik had ze zelf vorig jaar in essen ook zien liggen.
dit jaar even een prijs opgevraagd, was wel even schrikkenKevin

zo na een lange pauze toch weer aan de manta begonnen. de voortrein is af alleen nog de bouten vastdraaien. en de remmen aanpassen zodat er geventileerde schijven op kunnen. de motor is zo goed als af . dus we gaan de goede kant op. deuren en motorkap zijn geplamuurd en klaar om met primer gespoten te worden.




@schuitje wrote:
zo stond mijn brommer er een jaar geleden bij. nu al weer een stuk slechter….

hoi Schuitje.
dan ben ik toch niet de enige zundapp rijder op het Forum. mooie brommer.
groeten Kevin


Mijn Zundapp 517 uit 1976.
Groeten KevinPantera – Walk
http://www.youtube.com/watch?v=AkFqg5wAuFk” onclick=”window.open(this.href);return false;@dion87 wrote:
[youtube:25u19g1a]http://www.youtube.com/watch?v=F1I07OKWhjk[/youtube:25u19g1a]
vet nummer Dion.
Groeten kevin@Kermitkiller wrote:
nou kevin proficiat met je roze pasje :thumb en doe rustig aan he voor je het weet ben je het weer kwijt en kun je dan weer niet genieten van je manta
ja Bedankt Kermit. ja inderdaad is ook sonde van het geld wat je erin gestoken hebt. dus zal ik zeker doen
ondertussen heel weinig aan de manta gedaan. afgelopen maandag heb ik mijn rijbewijs en ook een (rijdend) autotje gekocht.
een Opel Corsa 1.2 Elegance uit 2001. met 28900 originele Kilometers


groeten Kevin
vanmorgen rond 9:45 in Roosendaal een zilvere B. op de Zundertse weg iemand van hier
groeten Kevinja kermitkiller is weer even lang geleden dat er iets aan de manta gedaan is dus ook hiervan zijn nog geen foto’s
hoi
misschien even naar de stationair sproeier kijken mocht deze electrisch zijn kan deze kapot zijn
groeten Kevin
zag er ook wel stoer uit
@076 wokkel wrote:
@kevinvantrijp wrote:
was weer een gezellige middag wij zijn ook even geweest met de rekord C coupe
Heb hem zien staan. Mooie bak! :thumb
bedankt
was die blauwe kadett met die roze velgen van jou@RISL wrote:
Er staat bij Van Gansewinkel in Roosendaal altijd een blauwe Manta B op het parkeerterrein, iemand van hier?
Klopt RISL
deze man waar hij van is komt bij ons uit het dorp
volgens mij heeft hij er twee, als het goed is ook nog een rodegroeten Kevin
het is weer even geleden dat er iets aan de manta is gedaan
vanwege school
een kennis die vanuit nederland met een Mitsubishi Pajero naar Zuid-Afrika aan het reizen is hiervoor hebben wij de auto woestijn proef gemaakt. en ziekte.
ben ik een maand geleden op een zondag avond begonnen met het plamuren van de deuren.
afgelopen weekend heb ik dit hervat. en ik moet zeggen voor de eerste keer dat ik plamuur gaat het nog niet zo heel slecht.
foto’s volgen snelgroeten Kevin
@Jo1 wrote:
@GSE wrote:
Als je een 4-gang automaat hebt,moet je toch een motor met meer koppel nemen als een 1.9..Die 4de gang is te lang van de automaat 0.69..Krijgt een 1.9 nooit getrokken…Of je moet een heel korte achteras nemen…
De 30E,s in de Monza Senators met een 3.45 achteras krijgen het al haast niet getrokken met 248nm (aldus Opel) koppelachteras van manta A zijn meestal 3.67.
Daarbij is het gewicht van een manta-A dik 500kg minder dan een monza.in iedergeval voor de uitleg we gaan het gewoon proberen
en anders verzinnen we wel iets anderswas weer een gezellige middag wij zijn ook even geweest met de rekord C coupe
dit is zeker de moeite waard om naar toe te gaan
gezellige sfeer en van alles wat.sorry voor het late reageren. heb het druk met school en stage. Hulkie. ja dat heb ik ondertussen ook wel ondervonden. we hebben voor dat ik de manta had samen ook nog 2 zundapps opgemaakt. ik hoop dat deze net zo mooi word als de jouwe. Hurricane dat hoop ik ook.
GSE. dit probleem is ondetussen ook opgelost ik heb een 3 gang automaat uit een Monza met een Kick Down.groeten kevin
zo nu even tijd voor een updatje
nogmaals bedankt voor de leuke reacties daardoor hebben we zeker zin om door te werken
ondertussen is mijn vader druk bezig geweest met het laswerk aan de carosserie.
ondertussen zijn ook de gegalvaniseerde onderdelen weer terug. deze zijn zo goed als nieuw. de deuren+spatborden+motorkap zijn helemaal blank gemaakt en staan in de epoxie klaar om geschuurd en geplamuurd te worden.
het nieuwe motorblok een 1900 SH uit een Opel GT is schoongemaakt en gespoten. en deels gemonteerd. de voortrein is los in elkaar gestoken zodat we dit later in een keer goed kunnen doen.
de blank gemaakte spatborden


het nieuwe motorblok


nieuwe pakkingen gemaakt.


het nieuwe laswerk.dit was de update. ik hoop dit snel weer te kunnen doen
groeten Kevin
na een tijdje afwezig te zijn en heel veel laswerk aan de manta ga ik nu eerst dit even updaten. ondertussen het linker achterspatbord vervangen door een ander de linker dorpel is ook vastgelast, in het linker wielkuip is de schade ook al hersteld en in de epoxy gezet de chassis balk is afgeslepen gestraald en al nieuw gemaakt. ook een begin van de kriksteun is gemaakt.
ook is in de afwezige periode de bodem grotendeels bitac vrij gemaakt.
ik hoop snel weer te kunnen posten ik had niet veel foto’s kunnen maken binnen kort meer.
groeten












-
AuteurBerichten