Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kenny_whitlau
DeelnemerSuper bedankt voor de reacties.
Hij ging alleen met de bankschroef los.
Nu moet er alleen een nieuwe lager in. krijg de oude niet uit de veerpoot.
iemand een idee?
kenny_whitlau
DeelnemerIk heb een Astra F cabrio softtop. En ook ervaring met een astra g cabrio.
Als het min 10 is is het altijd koud. De motor is vrij snel warm waardoor de auto snel op het juiste temperatuur is.
Maar in de zomer is het heerlijk!!!:D
LET OP bij aankoop op lekkage’s. Dan wordt het in de winter wel vervelend.
kenny_whitlau
DeelnemerWim:
Er zit totaal geen druk in het koelvloeistotankje.
Auto loopt wel op 4 cilinders. draai netjes stationair. Soms alleen op hoge snelheid krijg de auto een schok.Soms geef deze een nokkanas storing. ( deze sensor heb ik al vervangen)
kenny_whitlau
DeelnemerEr zit best wel druk in het expansievat. Ik kan geen andere oorzaak vinden. Kan nergens een lek vinden in de slangen radiateurs of aansluitingen.
kenny_whitlau
DeelnemerMijn dak lekt helemaal recht aan de passasiers kant. En onder mijn achterbank is het helemaal zeik nat. Hoe kan dat?
gr,
Kenny
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door Jeroentje123
Hallo,Hier enkele probleempjes..
De astra F schokt soms tijdens het optrekken..
Misschien een sensor vuil?Het is een C14NZ, met 130 k km
Ook verliest hij wat koelvloeistof. ongeveer een half vatje per week..
Jeroen
Komt er witte rook uit de uitlaat?
Blijft je olie op peil of wordt dit meer?Zoja dan is je koppaking lek.
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
zou het niet weten, kan je ook niks krijgen bij artaparts oid??Willem
Alleen een tankdop set.
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Wielrand Sedan is anders als die van de CabrioCabrio is de enige astra-F met ronde wielkast achter..
Willem
Wim,
Weet jij waar ik een reparatieset kan kopen voor een cabrio. Of wordt het toch plamuren:D
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door langerotzak
Het is trouwens een opel corsa 1.4i 16v 1.4xe
Het roken is begonnen nadat ik er teveel olie bij gedaan had ongeveer 4 litr teveel.. dacht er niet bij na en het was donker toen dacht ik kut… ik moest afmeten..Door de druk in je blok zal de koppaking lek gegaan zijn. Zou er niet te lang mee wachten. Kijk op internet wat dit zou kosten. En wanneer heb je de distributie vervangen?
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door langerotzak
wat was je kwijt aan kosten?Welke motor type?
Koppakingset ongeveer 80,-
Kopbouten 25euro
Kop moet gevlakt worden 40euro. (eventueel afpersen)
Beste is ook de distrubutie riem te vervangen.Ligt er aan wat voor astra je heb. Motor type. Je kan op http://www.hbase.nl kijken. Kan je uitrekeken hoeveel je aan materiaal kwijt bent. Als je het bij een garage laat doen. Let wel op dat er een nieuwe pakking wordt gebruikt. en dat de kop gevlakt wordt. Vaak doen garage’s alleen de pakking met kit smeren. En dan durven ze nog 400euro te vragen.
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
zit er niet nog een aftermarket onderbreker bij??anders eens de bobine wisselen.
of massa op de motor controleren.
Willem
Massa was niet goed van de motor. De auto start eindelijk goed:D:D:D
Nu doet de stuurbekrachtiging het niet. Zie ik dat de stuurbekr. olie helemaal leeg is. Welke olie moet ik daarvoor gebruiken? ( kan automatische transmissie olie ook?)
kenny_whitlau
DeelnemerNu start de auto niet normaal. Maar als ik de auto laat slepen dan start die wel?????:hmmz
Dat kan dan toch niks met de start onderbreker te maken hebben.!!!
kenny_whitlau
DeelnemerNee hij knippert niet.
Auto krijg wel benzine. Heb de injectoren rails los gehaald en toen gestart. Cilinder 1 en 4 krijgen benzine. Alle bougies vonken ook goed.
Distributie staat op tijd.
Weten jullie nog iets waarom de auto niet start?
gr,
Kenny
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Stekker los onder contact slot of naast motorcomputer.motorcomputer gewisseld.
sleutel geen goed signaal.
electrische snelheids meter: Stekker van electrische teller pulse gever los.
Willem
Motorcomputer heb ik niet gewisseld!
Sleutel deed het vorige keer wel
bij contact is alles goed.
Elektrische snelheidsmeter? Waar zit deze?
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Bij mij hangt er ook een losse 5polige stekker achter het inlaat.bij de meeste X14XE en X16XE motoren
WIM:
De auto start niet en geef code 1503 Immobiliser control unit n/a.Waar kan dit denk je aan liggen?
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door david verburg
volgens mij is die van de egr klep die zit achter op je inlaatDie is het ook niet. Egr was volgensmij 3of4 polig
kenny_whitlau
Deelnemerkenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door sjoerdie
dus ook de kabelboom en ecu van je oude motor?en wat is die losse stekker waar je het over hebt.
een 5 polige hoort niet los te hangen
kabelboom etc van oude motor gebruikt.
Steker zit precies achter de inlaat boven. Kan maar niet vinden waar deze hoort. Zal effe een foto maken.
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door sjoerdie
dat is je startonderbreker.wat voor motorwissel heb je gedaan?
Ik heb gewoon de oude x14xe omgewisseld voor een andere x14xe en alles van de oude overgezet.
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door *Hakkie*
Welk type corsa?
Welke motor type gaat het om?
Foto?Sorry,
corsa b x14xe cdx 1997
kenny_whitlau
DeelnemerIk denk dat ik zelf maar weer wat gaat plamuren enz. Ga eerst een console op de sloop kopen.
gr,
Kenny
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door Oenatje
of je haalt je TID weg, dan gaat het welDaar zat ik ook aan te denken. Zal de enige oplossing zijn!
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door Kdebruijn
Is dat zelfbeun? Zo ja dan is het behoorlijk goed gedaan:agentMijn radio is 1din zit onderde luchtroosters.. daaronder de kachelknoppen.. en daaronder weer een opbergvakje
Zo zat die bij mij ook. Ik heb de kachel unit naar beneden gezet. en het opbergvakje weg gehaald. Zodat ik onder de radio de 2din kon plaatsen.
Is wel veel werk: Plastic solderen/ plamuren/ schuren/ etc.
Hier een uitleg:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=191606kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door TheGeneral
Dubbel din radio bedoel ie.Hoe heb je dat in je astra-g ingebouwd btw heb je daar een foto van???
Zie hier :
Uploaded with ImageShack.us
kenny_whitlau
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
kijk goed bezig…..wat hebbie, gebroken riempje???
anders had je de timing kunnen controleren met op tijd zetten…
Willem
Ik moet een andere blok erin zetten. Dus in het nieuwe blok gelijk de distributie etc vervangen.
-
AuteurBerichten

