Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nooit last van gehad tot gisteren toen ik voor het eerst boven 5000toeren ging toen had die het ineens
Dus weet niet of oliedruk goed is was wel goed toen ik de motor net had ingebouwd.
Ik zal morgen ook een iets langer en duidelijker filmpje makenMvg ken d
En moeten er dan nieuwe in of is zo een product aan je olie toevoegen mss genoeg en welk merk word er dan aangeraden ?
Mvg ken d
ik zeg niet dat dat niet kan hoor maar is dit niet heel snel dan ?
Oh en had verkeerd gelezen het is bij lopende motorMvg ken d
Ik ging gistere even tot 5000 toeren op de autosnelweg en toen kreeg ie het plots het is niet meer weg geweest. En cillinderkop is 15000km geleden volledig gereviseerd en alles nieuw erin. Nu was ik aan het denken voor ik het blok uiteenhaalde had ik een gelijkaardige tik en toen kwam dit van de disriemspanner ga deze morgen eens nakijken.
Mvg ken d
Het lijkt van het inlaat spruitstuk maar kan ook er onder zijn maar wat kan het dan zijn ?
Starter alternator ? En als de dis riem verspringt is het dan niet einde verhaal ? De motor draaid wel nog gewoon goed.Mvg ken d
Ik hoop maat dat de lagerschalen van cil 1 niet uitgesleten zijn waardoor de zuiger de kleppen raakt of kan dit niet zomaar ?mvg ken d
Er zit een mantzel powerbox op maar het klinkt echt vanuit inlaatcollector .
Mvg ken d
Vandaag na een rit van 40 min autosnelweg na eens goed eccelereren plots een onbekende tik.
Als ik in de motorruimte luister lijkt het van bij de inlaatcollector te komen .
Vraag mij af of er mss iets in de inlaat is gevlogen wat me raar lijkt.Verder draaid de motor wel goed maar heb durf niet meer te rijden wil geen schade rijden.hier klein filmpje van de tik.
Hopenlijk kan iemand helpen
Iedereen probeert te helpen en daarvoor dank .
Wil enkel nog even weten of ik voor een c16se drukgroep kan gaan bij een x14xe vliegwiel ?Mvg ken d
of past een drukgroep van een c16se ook op een x14xe vliegwiel ?
mvg kend
Oh dankje dan ga ik maar voor een standaard drukgroep van een x14xe en een versterkt druklager voor een c16xe dit moet lukken toch ? En ik heb een sinterplaat van omp 200mm kan ik die gewoon blijven gebruiken ?
Mvg ken d
Ahzo vroeg me af wat het verschil is tussen de vliegwielen ?
Mvg ken d
Heb een x14xe vliegwiel past hier een c16se koppeling en drukgroep op ? Want voor de x14xe vind ik geen versterkte koppelingset en druk lagers zijn die allemaal gelijk ?
Mvg ken d
Past dit met de versnellingbak die ik heb ? En welke drukgroep heb ik dan nodig ?mvg ken d
Veren zijn ook weer opgelost nu is men druklager van de koppeling kapot .denk dat ie niet sterk genoeg was ook is men vliegwiel gegroefd .komt dit door de cinterplaat die ik heb gemonteerd ?nu de bak er toch weer af moet wil ik mss gelijk voor een lichter vliegwiel en versterkte drukgroep en versterkt druklager gaan maar heb een kom vliegwiel iemand een idee welke setup ik kan krijgen wil liefst een vervangend vliegwiel.
Mvg ken d
heb lmm gereinigd probleem opgelost.
nu ging ik dit weekend powerflex rubbers steken kwam ik erop uit dat er linksvoor een veer van me kw schroefset door is gebroken :s
nu wil ik graag de hele set ven nieuwe veren voorzien en alle stelmoeren mee vervangen iemand idee voor de nummers die ik nodig heb?
kan namenlijk niet meer op de veren lezen en heb de nummers nodig voor ze te bestellen.mvg ken d
was vandaag aan het rijden ging de bocht in zonder terug te schakelen na de bocht wil ik gas geven en gaat het van stotter stotter.
als ik gas dan los en gelijdenlijk aan weerintrap is er geen probleem lijkt of er bij volgas in trappen te veel binnekomt lucht benzine ?
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?gr ken
heb mezelf twee vroege kerst kado’s gegeven :)
heb nieuwe motersteunen en pu hars besteld
en alle powerflex rubbers van de ophanging :)25 november 2015 om 17:29 In reactie op: Kan bijna niet meer schakelen met opel corsa b 1.0 !! #18302706
hier zie je het op25 november 2015 om 17:23 In reactie op: Kan bijna niet meer schakelen met opel corsa b 1.0 !! #18302705Ja het stangetje dat uit je versnellingsbak komt als je boven op je versnellingsbak kijkt komt er een stangetje uit dat naar een gewrichtje gaat met een rubber tussen daar zit een pin door die e samen houd als je er mee beweegt voel je direct of dat goe zit of niet
Mvg ken d
25 november 2015 om 14:27 In reactie op: Kan bijna niet meer schakelen met opel corsa b 1.0 !! #18302703Kijk eens bij het gewrichtje bij het asje dat uit je versnellingsbak komt
Daar zit een pin door die was bij mij doorgebroken en kreeg hem niet meer deftig in versnelling
Gr ken d25 november 2015 om 09:34 In reactie op: Kan bijna niet meer schakelen met opel corsa b 1.0 !! #18302692Mijna schakelde laats niet meer was een ijzeren pinnetje in het schakelmechanisme bij het kniestukje aan de versnellingsbak durft wel eens afbreken. waardoor te veel spelling kreeg hem ook niet meer deftig in de versnelligen.
Even mee bewegen veel spelling kan zijn dat de pin kapot is
Gr ken dhttp://link.marktplaats.nl/m965793669″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kwam deze nog tegen :o mooi ding
zijn ze nergens verligt te koop ?
of is afdraaien enige optie ?mvg ken d
of bestaan er geen platte vliegwielen voor een c16xe ? bv uit andere opel
heb namenlijk een probleem me optrekken vertrekken lukt haast niet zonder schokken is wel een sport koppelingsplaat omp
orginele drukgroep en lager maar bij het optrekken een krijsend geluid en schokken bij gewoon rijden schakeld ie goed
nu moet het toch weer uit elkaar voor die koppeling en dacht mss gelijk een ander vliegwiel erop het is een kom en dus vrij zwaar naar mijn idee
zal ik hier wat mee winnen of is dit dom ?mvg ken d
-
AuteurBerichten