Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Maurice89 wrote:
@dion87 wrote:
http://link.marktplaats.nl/586421869
Astra H OPC in onderdelen!!!
Wat zou hier de oorzaak kunnen zijn? :wtf
Deze opc is in het nieuws geweest hier op het forum. Was als wraak in de fik gestoken volgens mij
Klopt, ik denk dat het verschil op een gechipte auto beter te merken is.
De tip is om te kijken wat je doel is (hoeveel pk ?) en telkens het verlanglijstje afvinken. Dan tuner opzoeken die een chip op de bank schrijft zodat je zeker weet dat blok lekker loopt.
Mijn doel met de coupe is maximaal 240 pk omdat deze voor woon-werk verkeer is.
– Goede uitlaat van Milltek eronder met sportcat
– direct airflow box erop
– blowoff erop
– Chip op maat geschreven.Die van mtech geeft zoiezo geen extra gasrespons. Ik rij zelf met die van tx Autosport op de OPC en kan je zeggen dat het verschil heel goed te merken was, extra giftig met gas geven, maar mijn blok is niet standaard meer.
@royv10 wrote:
nee hij rijd wel nog met 2.75″ downpipe en de rest 2.5″ wel zonder race kat nu.
de eerste naar eds was niet zo best waren nog veel mankementjes
er is nu nog 1 ding waardoor die ff gaat en dan weer inhoud en daarna weer gaat
na ff een reset is t weg en gaat die als een gek maar blijft terug komen na tijdje en hij leest helaas nix af met uitlezen..
moet toch 1 of andere sensor zijn maar welke… als dat eruit is gaat hij de bank weer opHad eerst een 3 inch uitlaat niet beter geweest dan ? Hij knijpt nu bij de 2.5 inch. bij mij spoelde turbo duidelijk veel harder op na het plaatsen van een volledig 3 inch systeem. Heb geen flenzen maar schuifsysteem zodat de diameter overal gelijk is. Ook dat merk je kan ik je vertellen
Wel vaag dat de auto geen foutcodes geeft. Ook geen sleuteltje ?
Onder mijn coupe komt een volledige 2.5 inch milltek. Deze auto wordt op de bank aangepakt tot fase 1. Is een daily dus geen heftige plannen.
Ligt er al een volledig 3 inch uitlaat onder ? was volgens mij de bottleneck bij de run toen of niet ?
@royv10 wrote:
ja vriend van me heeft nu ook de regal inlaat en uitlaatnokkenas en de eds inlaat erbij ben benieuwd wat hij gaat halen op de bank
Is dat die grijze coupe turbo opgebouwd bij DHZ Twente ? Ik heb het opbouw topic gevolgd vandaar :D
Al je eenmaal met die vergrote inlaatbuis van tx heb gereden dan wil je echt niet anders meer. Wat een verschil in gasrespons en qua hitte valt het mee. Rij er zelf ook mee
Mooie spec-lijst Dion. Daar moet je een eind mee komen. Wat ik me nu afvroeg. Kan je met standaard internals 300 pk draaien op een z20let ongeacht de kilometers ? En hoe zit dit met de koppeling van de 5-bak?
Heb zelf een coupe turbo gekocht voor erbij en wil dit ook gaan doen.
Dat stilstaan geldt in het geval met een fietser. Als automobilist moet je in dat geval ‘disculperende stilstand’ kunnen aantonen. Er is niet vastgelegd hoe lang je exact stilgestaan moet hebben, maar je moet dan bewijzen dat je zo lang stilgestaan moet hebben dat de fietser daar makkelijk op had kunnen anticiperen
Uiteraard is een aanrijding tussen twee motorrijtuigen waarbij er een stilstaat wel duidelijk dat de achteroprijdende partij schuldig is mits er geen opzet in het spel is bij de voorligger.
Mooi voorbeeld : Als je als voorligger hard remt omdat er een bumperklever achter je zit en hij klapt achterop dan is de voorligger aansprakelijk omdat er geen noodzaak is om te remmen.
Blijft altijd een rot situatie. Volgens artikel 185 wegenverkeerswet neem je nog deel aan het verkeer ook al sta je stil. Pas als je auto veilig buiten het verkeer tot stilstand is gebracht is de fietser aansprakelijk. Dit is dus als je geparkeerd staat met je auto. Nu zul je overmacht moeten aantonen wat bijna niet te doen is binnen de bebouwde kom. Ben zelf schadebehandelaar en krijg vaak deze situaties in de praktijk
@NoFear1696 wrote:
Hoi Dion87,ik heb nu 315 pk(met uitdraai vermogentestbank EDS met de volgende setup:
*z20leh motor (240pk standaard) met z20let ECU 220pk.
*76mm sportuitlaat met 100cell Sportcat. Friedrich motorsport(naar mijn mening de Beste kwaliteit/prijs vehouding)
*verkorte luchtinlaat van courtney met K&N inleg filter.
*frontmount intercooler van courtney
*Fase 3,5 chip van EDS
en een plaatje bij het praatje is altijd leuk





en even voor de duidelijkheid zonder grotere intercooler is het niet slim om Fase 2 te chippen
Groeten AyhanMooie specs ayhan. Ligt die z20leh in een Astra g opc1? Heb een filmpje van je gezien op youtube. Jij sprint op assen a.s. Maandag?
@botssiee wrote:
Mooie specs :thumb
Heb je eigenlijk ook nog iets aan de koppeling gedaan? Of verder geen problemen mee?
Nee koppeling is origineel. Begreep dat de koppeling van de m32 bak in de opc tot 550 nm aan kan ongeveer. Geen problemen met die 485 :)
Als jij het nog origineel heb dan heb je een plastic buis waaraan de MAP sensor zit. Ik heb de mijne vervangen door eentje van TX autosport. Bij de rode pijl zit de sensor.

Let bij de direct airflow op dat deze voor de Z20LEH is. De luchtmassameter is namelijk 80 mm en die van de Z20LET 70 mm
Voor spullen moet je in Engeland zijn als je een creditcard hebt. Scherpe prijzen en goed spul.
http://www.courtenaysport.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.txautosport.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.thorneymotorsport.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false;@dion87 wrote:
@kelderbier wrote:
@ dion
ja klopt dat was ik die de mistlampen kwam halen. ja leuk systeem Piper Exhaust. Eerst met middendemper vervanger maar dat was echt te hard. Rij nu aantal maanden met Piper middendemper ertussen en dat bevalt beter.En hoe is het met jou coupe? Die matte turbo wielen staan de coupe goed :)
ja toppie, ik heb gister ook een piper uitlaat besteld bij courtenay, maar dan wel met een midden en einddemper.
maar heb een vlinderklep liggen die er nog tussen komt, dus die dempers is meer voor de sier hahaha
me velgen zijn trouwens gedaan met plastidip, dus al ben ik het zat trek ik het er weer vanaf
goed bezig! Ja Courtenay is een super shop. Heb ik al meerdere keren flink uitgegeven aan onderdelen haha. ja die Piper gaat je een grote glimlach geven op je gezicht :) wat jij hoorde bij mij was ook met midden- en einddemper.
Ik heb op Assen bij Streetpower ook staan kijken bij dat tentje van plastidip. Werkt dat goed?
@Gianluca wrote:
okee dan maar afwachten.
Morgen gaat er een baileys dumpvalve op en dan volgende week ergens de direct flow intake.
dan nog een katvervanger en de testbank op voor het chippen dus wacht dan maar af hoeveel pk hij dan heeft.
Ik hoop als ik alles gedaan heb toch wel tegen de 295 pk aan te zitten.Zou inderdaad mooi zijn als je dat haalt, maar verwacht niet dat je 20 pk extra haalt uit een katvervanger en airflowkit. Ik spreek uit ervaring want heb deze spullen ook gekocht voor me vorige auto bij Mtech, een Z20let Astra Cabrio en maakt nog geen 5 pk verschil. Pas toen ik een goed uitlaatsysteem kocht begon de vermogenswinst.
check deze link: http://www.courtenaysport.co.uk/astra-vxr-tuning/info_93.html” onclick=”window.open(this.href);return false;. Die gasten weten echt alles over de Z20LEH.
@ dion
ja klopt dat was ik die de mistlampen kwam halen. ja leuk systeem Piper Exhaust. Eerst met middendemper vervanger maar dat was echt te hard. Rij nu aantal maanden met Piper middendemper ertussen en dat bevalt beter.En hoe is het met jou coupe? Die matte turbo wielen staan de coupe goed :)
Maar ik geloof nooit dat je met alleen een katvervanger en direct airintake + fase 1 295 pk kan krijgen. Originele intercooler kan de inlaattemperatuur nooit zo koel houden. Nieuwe intercooler geeft de grootste boost.
Bij mij was het standaard 231 pk op de bank. Na de grotere front intercooler zat ik zonder chip op 271 pk met 76 mm uitlaat. Toen een chip op maat erbij van Jurgen Schmidt (zelf aangegeven hoe dat ik vermogensopbouw wilde hebben) Auto liep lekker, maar door de originele inlaatbuis over het kleppendeksel werd de inlaat te warm en storterde de auto. Toen direct air-intake erop en probleem was weg. En om de gasrespons vloeiender te maken een 76 mm tophat op de inlaatklep met bailey DV. Zeker die tophat is een wereld van verschil als je rond de 300 pk zit. Auto is erg giftig onderin alleen met sportknop uit rustig te rijden. Een sprint met een 320 pk 2.0 tfsi Cupra getuned bij JD Engineering ging vrijwel gelijk op (Ik heb de eigenaar gesproken bij de pomp)
305 pk ga je niet halen met een standaard intercooler en 63 mm uitlaatsysteem. 285 pk is stage 1 en goed te doen met originele setup. Wil je verder gaan dan zal je zoiezo 76 mm uitlaatsysteem nodig hebben, front mount intercooler en de direct airflow box van de CDTI. Het verkorte inlaattraject is niet alleen voor de looks want de inlaattemperatuur voor de turbo is koeler omdat deze niet meer over het blok heen hoeft. Met originele inlaat stotterde de auto bij vol gas. Na het plaatsen van korte route was dit over. Een aanrader voor meer informatie is Courtenay Sport in Engeland.
Dit is mijn uitlaatsysteem. APK proof :)

ik heb de P1106 ook gehad, maar auto sprong toen telkens in noodloop. Jij hebt dat niet. Bij mij bleek dat het vacuumslangetje van de vacuumbox was losgeschoten. Vast gezet met tie-wrap en probleem was opgelost. Vacuumbox zit onder het inlaatspruitstuk.
@frank de jonge wrote:
Nice, ben benieuwd hoe dat klinkt vanuit de auto zon kort inlaat traject
Dank je, het klinkt niet veel heftiger dan origineel. Het is puur performance die korte inlaat. Met originele inlaat stotterde de auto omdat deze te warm werd. Met dit traject blijft de lucht koeler omdat deze niet over het blok loopt.
Dit de mijne.. Z20LEH

vorige week zaterdagavond op de maasboulevard rotterdam zwarte astra g opc turbo van jazzgsi. Reden zelf in een blauwe astra coupe met BBS eronder je keek naar links en trok weg. Mooie sound uit de uitlaat.
Een werkende recirculatievalve zal niet direct een probleem zijn. Het is meer de software die het verschil maakt.
Ik heb zelf met succes een tijd lang gereden met HKS SSQV gereden op een gechipte Z20LET. Voordat deze gechipt was kreeg ik storingen, daarna niet meer. De recirculatievalve was niet afgedopt.
Op mijn huidige gechipte Z20LEH heb ik ook een HKS gemonteerd en geen storingen. Ook nu is de recirculatievalve niet afgedopt. Met originele software wel storingen. Blaast echt snoerhard af.
De auto’s zijn bij dezelfde Tuner gemapt.
Ik heb wel eens zitten denken aan een Greddy, maar daarvoor moet ik het inlaattraject helemaal gaan verbouwen i.v.m. adapter greddy. En omdat ik niet weet of het werkt durf ik die gok niet aan.
mooi resultaat met originele intercooler! en je rijd nog met originele 2e cat?
@ botssiee, dit heeft te maken met de MAPsensor die de Z20LEH standaard op de powerpipe heeft en de LET niet.
Dit is de mijne op Irmscher Sport Stars met Michelin Pilot Alpin PA2

Ik kan zelf geen mening geven over EDS want ik ben daar nog nooit geweest. Echter bij M-tech moet je niet zijn voor een goede afstelling van je blok. Ben daar zelf 1,5 jaar geleden geweest voor phase 1 Z20LET. Lijkt goed te rijden als je niet beter weet. Totdat ik een jaar later op de dyno ging. Bleek dat het blok pingelde en heel aggresief was afgesteld met een flinke dip. Tjah dat heb je met een kant-en-klare chip was de reactie. Later bleek dat alleen het koppel was verhoogd door Mtech waardoor het leek dat de auto sneller was.
Ben uiteindelijk naar JS-Autosport te Vriezenveen gegaan (bekende tuner voor DHZ Twente). Goed en duidelijk bedrijf dat niet om de feiten heendraaid. Jurgen Schmidt, de eigenaar is een open persoon en gaf duidelijk aan wat in zijn ogen de grens was voor mijn motorblok. Uiteindelijk een prachtig resultaat, het blok loopt veel mooier en voelt krachtiger. Dat er nog meer uit te halen valt is bekend, maar dat was niet mijn doelstelling.
M-tech chip : 221 pk en 401 nm
Origine software: 221 pk en 295 nm
Chip op maat: 240 pk en 385 nmBlok: Z20LET, helemaal origineel behalve verkort luchtfilter en volledige Milltek Uitlaat met pre-cat en sportcat. Turbo is nog in goede conditie.
-
AuteurBerichten