Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2013 om 17:50 In reactie op: trotse eigenaar van astra h opc nurburgring edition #341 #18092386
@RISL wrote:
Okay, even op een rijtje (voor ik het verkeerd zeg):
– Er zijn 835 Opel Astra H OPC Nürburgring Editions. Deze zijn wit met een zwart-geblokte streep erover en witte of blnake wielen?
– Van deze 835 zijn een aantal (aantal onbekend?) Limited Black Editions? Deze zijn matzwart met zwarte wielen?Klopt helemaal. geen idee of er van de limited editie er nog meer zijn gemaakt.
Dit is de limited editie die in nederland is geleverd en die rij ik nu zonder de zwarte wrap

De mijne zie er nu zo uit:
8 januari 2013 om 09:41 In reactie op: trotse eigenaar van astra h opc nurburgring edition #341 #18092383De speciaal geprepareerde opc heeft op de nurburgring een tijd neergezet van 8:35. Opel heeft daarom 835 stuks gebouwd waarvan er 16 in Nederland zijn geleverd.
Er is destijds een special edition gemaakt met zwarte carwrap en zwarte wielen en dat is de mijne. De wrap is er na 1,5 jaar afgehaald door dealer opc Oosterhout. Vandaar dat de mijne zwarte wielen heeft.
8 januari 2013 om 07:41 In reactie op: trotse eigenaar van astra h opc nurburgring edition #341 #18092381Haha had ik nog niet gezien. Ik zat al te denken dat je de 3e nurburgring eigenaar was op het forum. Hoe rijden de 19e inchers onder de opc? Rij zelf op 18 inch ATS DTM
7 januari 2013 om 21:04 In reactie op: trotse eigenaar van astra h opc nurburgring edition #341 #18092379Welkom! Mooie wagen! :thumb met originele striping. Ben zelf eigenaar van editie nr 478.
Fox ken ik niet. Klinkt als een duits merk zoals Jetex ? Heb je een Catback systeem ?
Vandaag gespot rond half 5 op industrieterrein Dordtse kill grijze astra g cabrio turbo met opc voorbumper. Je reed van parkeerterrein af toen ik met de opc voorbij kwam. Een bekende van het forum.
Mijn coupe geeft 230 pk en 295 nm op de krukas met originele software, LET turbo en volledig milltek systeem en BP ultimate 98. Lijkt me dat met jouw modificaties en zeker wel 260 uit moet kunnen komen.
@dion87 wrote:
ik word nou nooit gespot :cry
Heb jij xenon? Kwam vandaag om 15:20 een mooie blauwe g coupe tegen op de A15 van gorinchem naar Rotterdam
Ik heb zelf een progressieve map. Boost begint later. heb van 3000 tot 5000 toeren 485 nm aan trekkracht. Auto acceleert in 6e versnelling bij 3500 toeren net zo hard als in 3e versnelling.
Adviseer wel een dikke 3 inch downpipe te kopen. Een goed volledig dicht uitlaatsysteem doet wonderen. had eerst een systeem van Mtech, maar kwalitatief slecht en bij de flensen was deze niet volledig 3 inch. Nu een perfect systeem van Piper eronder en auto loopt veel beter

De mijne is op de bank gemapt bij JS Autosport in Vriezeveen. Begreep dat ik een hele verse motor had in topconditie. Rij altijd op BP ultimate 98
Ja ik stond er zelf ook van te kijken. Motor is helemaal origineel met LET turbo. Ik tank wel altijd bp ultimate 98. De mijne is op de bank geweest bij Jurgen Schmidt Autosport te vriezeveen. Hij heeft mijn opc destijds afgesteld. Die gozer heeft gouden handjes want hij krijgt alles voor elkaar.
De coupe is inmiddels op de bank geweest met de milltek eronder. Na 133000 km kwam er op standaard software en volledig origineel motorblok 230 pk en 295 nm koppel uit. De uitlaat doet goed z’n werk!
Motorisch zelf hoeft er niets veranderd te worden. Blok zelf is goed voor 400 pk met grotere turbo. Al zou ik wel een direct airflow box van een 1.9 cdti monteren om te voorkomen dat aangezogen lucht opgewarmd wordt door het motorblok. Ben wel benieuwd of je de 300 pk / fase 2 haalt met standaard uitlaat. Ik heb zelf volledig 3 inch wat stuk groter is qua diameter. Heb geen ervaring met Eds. De mijne is door eigen tuner in Nederland gechipt.
@dion87 wrote:


gister maar es flink gewassen..
Ziet er geweldig uit met de opc turbo voorbumper Dion! Wil er ook nog een kopen. Waar heb je deze vandaan? Gm tuningparts?
Ik hoop ook niet dat je dit echt meent. Ben zelf schadebehandelaar en moet mensen regelmatig teleurstellen als een pipo schade heeft gemaakt zonder briefje achter te laten. Een leasewagen laat je niet door de beun herstellen. Jij zou dit ook niet doen met je coupe.
Mooie coupe turbo, helaas geen info over de staat van de turbo. Lijkt me wel belangrijk gezien de km stand. Anders kan je 1000 euro uitgeven aan een nieuwe. Proefrit levert meeste info op denk ik zo
Weet je zeker dat het wielwaardes zijn ? de meeste dynografieken laten namelijk krukaswaardes zien.
Je hebt dan ongeveer 260 pk aan de krukas ? Dat vergelijkt namelijk veel makkelijker.
De NM-lijn loopt bij de tweede run veel mooier als bij de eerste. De eerste is typisch EDS. Explosief koppel en dan niets meer.
Een FMIC zou meer vermogen moeten leveren dan de standaard intercooler omdat de lucht koeler is. Mijn Z20LEH ging door alleen een FMIC 20 pk omhoog met standaard software. Vindt daarom raar dat je er qua performance erop achteruit bent gegaan. Zou toch een druktest doen als ik jou was om te kijken of alle leidingen wel lek-dicht zijn.
Mooie wagen Jeroen. Heb 5 jaar geleden een dtm einddemper van remus bij je opgehaald in Breda voor me eerste Astra. Toen had je de astra nog. Veel plezier met de vec!
Een remus met 2 vierkante eindstukken paste op me astra g met afneembare trekhaak maar rammelde tegen de steunbalk van de trekhaak. Ff klein stukje weggeslepen en probleem was over
Nieuw ecu lijkt me onzin. Is je wagen gechipt? Welke foutcode krijg je? Loopt de auto ook raar als lampje brand?
vanmiddag Arden Blue Astra H OPC gespot bij Biesbosch Dordrecht. Had aan de eindstuk te zien een Remus uitlaat eronder. Ik reed hem tegemoet in de OPC
3 november 2012 om 22:07 In reactie op: Nog een Astra H GTC turbo present! Minimeet met Predator #17753174Kan je zeggen dat een z20leh met 310 pk en 485 nm ook lekker gaat. In de heinenoordtunnel een m5 v10 vanaf 170 tot zijn begrensde top van 250 bijhouden en dan lachen dat je er voorbij gaat in een opc. Voor mij de opc nog vele jaren!
Je zal iemand moeten vinden die dezelfde downpipe heeft. Anders ga je een gok doen en kom je misschien niet uit.
De downpipe op de foto heeft wel een vreemde bocht naar boven in vergelijking tot mijn downpipe van piper. Die loopt ronder dan deze
@bluezafke wrote:
Dus voor alle duidelijkheid, ik wil deze bestellen bij Klasen. Past deze zonder aanpassingen op de originele middendemper?
Na 2 weken nog geen antwoord op mijn e-mail (in het Engels) naar Klasen.
Zo te zien is de diameter van de pijp overal gelijk. Als dit een 3 inch is dan past deze niet op origineel. Waarom niet direct een volledig uitlaatsysteem? Dan past alles perfect.
29 oktober 2012 om 19:01 In reactie op: Nog een Astra H GTC turbo present! Minimeet met Predator #17753166Oke de jouwe heeft meer gelopen. Zit nu op
51000 km. Rij er alleen in het weekend mee. Alleen de kwalen die ik hier lees zijn wel extreem voor een auto met die km stand. De coupe turbo met 135000 km rijd nog steeds als een zon. Hiervoor ook een Astra cabrio turbo gereden tot de 120000 en ook geen problemen gehad.29 oktober 2012 om 10:54 In reactie op: Nog een Astra H GTC turbo present! Minimeet met Predator #17753164Ik rij zelf de h opc maar nergens last van. De m32 bak die ik heb trekt 485 nm zonder problemen. Lijkt erop dat de platen van de ler / let zwakker zijn. Ook de leh turbo is kurkdroog.
-
AuteurBerichten