Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Duitste autosport festival 13-6-2011 (assen) #17773228

    Ijs verkopen?

    In reactie op: cih nokkenas #17852772

    Is geen torx maar 12 kant nr. 8

    In reactie op: Welk vliegwiel achter 3.0-24V #17751826

    Een vliegwiel en koppeling van Ronald Bolz (24Vtech) uit Duitsland.

    In reactie op: cih nokkenas #17852770

    Motor in de goede stand zetten zodat je de kopbouten langs de uithollingen in de nokkenas er uit kan draaien, tuimelaars en stoters er uit halen, nokkenaskettingspanner er uit draaien, nokkenaspoelie losmaken en de plastic stop er uit, kop er af tillen en dan de nokkenas naar voren er uit halen, oppassen met de lagerschalen i.v.m beschadigen.

    Als het goed is heeft een 1.6 een “dikke” achteras met een 3,67 of 3.89 overbrenging, als je een 2.4 neemt met een getrag 240 (manta gsi) bak trekt ie als een lier en heb je ook nog genoeg topsnelheid.

    In reactie op: Duitste autosport festival 13-6-2011 (assen) #17773211

    Voor de sprint of echt racen?

    In reactie op: nokkenas lagers 2.0E c24ne #17760539

    Dan heb je waarschijnlijk de lagers opgestuikt, nokkenaslagers overzetten is zowiezo een rotwerk, zelf revisiebedrijven doen het niet graag, dus dan weet je het wel…….

    In reactie op: Duitste autosport festival 13-6-2011 (assen) #17773135

    Hoi, nou ik ben benieuwd wat de Manta gaat doen in de super-pro klasse, de laatste keer in de pro 2.04.60 gereden en met nog wat modificaties aan de remmen (groter) en dikkere stabilisators moeten er nog een paar seconden af te rijden zijn ;)

    In reactie op: Verschil 1.9n / 1.9s #17885373

    Doe es gek een 2800 Mantzel :vertag

    In reactie op: Max vlakken 2.0e onderblok ? #17852498

    Nokkenas/stoters/klepveren bij Speedcentre en de zuigerveren/pakkingen bij een revisiebedrijf, heb zelf goede ervaringen met Biggelaar in Made.

    In reactie op: Max vlakken 2.0e onderblok ? #17852496

    Voor op straat zijn 45 mm Webers groot zat, en bv. een nokkenas van 290 graden bv. de kent OP244 of iets soortgelijks, dan heb je trekkracht van onderuit en kan ie ook lekker toeren draaien, 6000 is goed te doen.

    In reactie op: Max vlakken 2.0e onderblok ? #17852494

    @Robert Smit 8v wrote:

    heb ook nog een vraagje over het kop vlakken van een c24NE. hoeveel mm kan ik de kop laten vlakken, zal mijn vermogen hierdoor aanzienlijk steigen?? ik hoor nml verschillende verhalen.
    Weet iemand welke nokkenassen ik het best kan kopen voor meer vermogen, en waar bestellen??

    mvg. Robert

    De compressie en nokkenas die je moet hebben hangt helemaal af van wat je met de auto wilt gaan doen, hou je de injectie, gaan er webers op, rij je vooral op straat, of wordt het een circuitracer etc………..

    Hoi, passen doet het onderling wel, het 2.0E en 2.0S systeem, maar bij een 2.0E is de demper voor de achteras een absorbtiedemper en bij de 2.0S een schottendemper dus meer weerstand, zo was het in ieder geval bij een E en een S waar ik de uitlaten toen vanonder gehaald heb.

    In reactie op: waar group a kopen ? #17882474

    GKB-Import in Haren heeft ze meestal op de plank liggen de Simons Groep-A systemen voor de Manta-B

    In reactie op: Diesel in Manta? #17885975

    Jep, en een 2300 OHC Diesel is natuurlijk een regelrechte afstammeling van de CIH motoren, daarom mijn voorkeur voor zo’n gietijzeren stoomtrekker king:

    In reactie op: Diesel in Manta? #17885973

    Lekker een 2300 TD uit een Rekord of Omega d’r in doen als je een Manta Diesel wilt hebben, stond een tijdje geleden nog een heel stuk over in de Flash, dat was een Manscona Pick-up geworden, stoer ding!
    a.u.b. geen andere merken motoren in een Opel, of het moet nog van GM zijn, dan kan het nog nét………..

    In reactie op: hoeveel afdraaien vliegwiel? #17886106

    Lekker je vliegwiel standaard laten, een 214 Kent is niet zo’n woeste nokkenas 278 graden en 10.89 mm kleplift.
    Heb een Ascona gehad met dezelfde spullen als jij behalve dan met een Groep-A pijp (klinkt veel beter :D )
    Die had z’n max vermogen bij 6000 en kon doorgetrokken worden tot 6500, dan was de koek echt op.
    Heel leuke auto om mee te gassen, koppel vanaf stationair en lekker toeren draaien!

    Heb ik liggen, in de kleur bruin met een zwart bovenstukje.

    In reactie op: welke stabi. stang in manta B met 3.0 24V? #17700467

    Dat wordt zelf maken denk ik, veel ruimte tussen de kap en het inlaatspruitstuk zal er niet meer zijn bij een 24V……

    In reactie op: Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17310707

    @Jigsaw wrote:

    Getrag 265:

    265er bis getriebenummer VL10076-83
    1. 3,822
    2. 2,202
    3. 1,398
    4. 1,000
    5. 0,872
    R. 3,705

    265er ab Getriebenummer VL10077-83
    1. 3,822
    2. 2,202
    3. 1,398
    4. 1,000
    5. 0,813
    R. 3,705

    Is het een fabeltje dat de 5de versnelling bij een getrag 240 uit een Rekord langer is dan die van een manta?

    Nog een vraagje bij deze: waar zou er een typeplaatje of nummer op een 265 bak kunnen staan i.v.m de 5e versnelling 0.813 of 0.87 kan wezen?

    In reactie op: Max vlakken 2.0e onderblok ? #17852487

    Of een nokkenas met meer graden, dan wordt je compressie ook lager vanwege de later sluitende kleppen.

    In reactie op: Wie was er eerder: de kip of het ei? #17840657

    [rquote=1895081&tid=144850&author=ICEQUEEN_Manta_Logan]HET EI WAS ER EERDER DAN DE KIP!

    Een geneticus, een filosoof en een kippenboer hebben de koppen bij elkaar gestoken en zeggen het antwoord gevonden te hebben: het ei was er eerder dan de kip. En dat komt simpelweg door de reden dat genetisch materiaal niet veranderd tijdens een dierenleven. De eerste vogel, die we kip noemen, moet daarom eerst als een embryo in een ei hebben geleefd, zo verklaart professor John Brookfield, specialist evolutietheorie aan de University of Nottingham.
    Het levende wezen in de eischaal heeft dus hetzelfde DNA gehad als de kip die zich eruit ontwikkelde. “Daarom kunnen we zeggen dat het eerste levende wezen een ei was”, legt hij uit. Professor David Papineau van King’s College in Londen en pluimveehouder Charles Bourns waren ook tot deze conclusie gekomen.
    Maar dit alleen vanuit het oogpunt van evolutietheorie!
    [/rquote]

    Ik denk dat een brandweerwagen er eerder was want een olifant heeft een slurf! :wtf

    In reactie op: welke remklauwen #17858157

    Lijkt verdacht veel op Rekord 2200 klauwen, maar die hebben geventileerde schijven, misschien iets van een kadett of zo.

    In reactie op: Duitste autosport festival 13-6-2011 (assen) #17773181

    Hee, bedankt joh! Ga ik gelijk even nakijken, niet dat ik straks niet mee mag rijden of zo.

    In reactie op: Duitste autosport festival 13-6-2011 (assen) #17773179

    Fearless, ik heb deze week via dat paylogic systeem me aangemeld voor de timeattack bij het DAF, en dan kan je je e-ticket downloaden en uitprinten, in principe ben je dan aangemeld.
    Stuur anders nog even een pb naar Evert Thomas op rpmvision.nl hij zit in de timeattack rijderscommissie.
    Ga je sprinten of rondjes racen?

    In reactie op: Duitste autosport festival 13-6-2011 (assen) #17773177

    Nou, ik doe weer mee met het Timeattack gebeuren, met de Manta natuurlijk!

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 875)