Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ijs verkopen?
Is geen torx maar 12 kant nr. 8
Een vliegwiel en koppeling van Ronald Bolz (24Vtech) uit Duitsland.
Motor in de goede stand zetten zodat je de kopbouten langs de uithollingen in de nokkenas er uit kan draaien, tuimelaars en stoters er uit halen, nokkenaskettingspanner er uit draaien, nokkenaspoelie losmaken en de plastic stop er uit, kop er af tillen en dan de nokkenas naar voren er uit halen, oppassen met de lagerschalen i.v.m beschadigen.
Als het goed is heeft een 1.6 een “dikke” achteras met een 3,67 of 3.89 overbrenging, als je een 2.4 neemt met een getrag 240 (manta gsi) bak trekt ie als een lier en heb je ook nog genoeg topsnelheid.
Voor de sprint of echt racen?
Dan heb je waarschijnlijk de lagers opgestuikt, nokkenaslagers overzetten is zowiezo een rotwerk, zelf revisiebedrijven doen het niet graag, dus dan weet je het wel…….
Hoi, nou ik ben benieuwd wat de Manta gaat doen in de super-pro klasse, de laatste keer in de pro 2.04.60 gereden en met nog wat modificaties aan de remmen (groter) en dikkere stabilisators moeten er nog een paar seconden af te rijden zijn ;)
Doe es gek een 2800 Mantzel :vertag
Nokkenas/stoters/klepveren bij Speedcentre en de zuigerveren/pakkingen bij een revisiebedrijf, heb zelf goede ervaringen met Biggelaar in Made.
Voor op straat zijn 45 mm Webers groot zat, en bv. een nokkenas van 290 graden bv. de kent OP244 of iets soortgelijks, dan heb je trekkracht van onderuit en kan ie ook lekker toeren draaien, 6000 is goed te doen.
@Robert Smit 8v wrote:
heb ook nog een vraagje over het kop vlakken van een c24NE. hoeveel mm kan ik de kop laten vlakken, zal mijn vermogen hierdoor aanzienlijk steigen?? ik hoor nml verschillende verhalen.
Weet iemand welke nokkenassen ik het best kan kopen voor meer vermogen, en waar bestellen??mvg. Robert
De compressie en nokkenas die je moet hebben hangt helemaal af van wat je met de auto wilt gaan doen, hou je de injectie, gaan er webers op, rij je vooral op straat, of wordt het een circuitracer etc………..
Hoi, passen doet het onderling wel, het 2.0E en 2.0S systeem, maar bij een 2.0E is de demper voor de achteras een absorbtiedemper en bij de 2.0S een schottendemper dus meer weerstand, zo was het in ieder geval bij een E en een S waar ik de uitlaten toen vanonder gehaald heb.
GKB-Import in Haren heeft ze meestal op de plank liggen de Simons Groep-A systemen voor de Manta-B
Jep, en een 2300 OHC Diesel is natuurlijk een regelrechte afstammeling van de CIH motoren, daarom mijn voorkeur voor zo’n gietijzeren stoomtrekker king:
Lekker een 2300 TD uit een Rekord of Omega d’r in doen als je een Manta Diesel wilt hebben, stond een tijdje geleden nog een heel stuk over in de Flash, dat was een Manscona Pick-up geworden, stoer ding!
a.u.b. geen andere merken motoren in een Opel, of het moet nog van GM zijn, dan kan het nog nét………..Lekker je vliegwiel standaard laten, een 214 Kent is niet zo’n woeste nokkenas 278 graden en 10.89 mm kleplift.
Heb een Ascona gehad met dezelfde spullen als jij behalve dan met een Groep-A pijp (klinkt veel beter :D )
Die had z’n max vermogen bij 6000 en kon doorgetrokken worden tot 6500, dan was de koek echt op.
Heel leuke auto om mee te gassen, koppel vanaf stationair en lekker toeren draaien!Heb ik liggen, in de kleur bruin met een zwart bovenstukje.
Dat wordt zelf maken denk ik, veel ruimte tussen de kap en het inlaatspruitstuk zal er niet meer zijn bij een 24V……
@Jigsaw wrote:
Getrag 265:
265er bis getriebenummer VL10076-83
1. 3,822
2. 2,202
3. 1,398
4. 1,000
5. 0,872
R. 3,705265er ab Getriebenummer VL10077-83
1. 3,822
2. 2,202
3. 1,398
4. 1,000
5. 0,813
R. 3,705Is het een fabeltje dat de 5de versnelling bij een getrag 240 uit een Rekord langer is dan die van een manta?
Nog een vraagje bij deze: waar zou er een typeplaatje of nummer op een 265 bak kunnen staan i.v.m de 5e versnelling 0.813 of 0.87 kan wezen?
Of een nokkenas met meer graden, dan wordt je compressie ook lager vanwege de later sluitende kleppen.
[rquote=1895081&tid=144850&author=ICEQUEEN_Manta_Logan]HET EI WAS ER EERDER DAN DE KIP!
Een geneticus, een filosoof en een kippenboer hebben de koppen bij elkaar gestoken en zeggen het antwoord gevonden te hebben: het ei was er eerder dan de kip. En dat komt simpelweg door de reden dat genetisch materiaal niet veranderd tijdens een dierenleven. De eerste vogel, die we kip noemen, moet daarom eerst als een embryo in een ei hebben geleefd, zo verklaart professor John Brookfield, specialist evolutietheorie aan de University of Nottingham.
Het levende wezen in de eischaal heeft dus hetzelfde DNA gehad als de kip die zich eruit ontwikkelde. “Daarom kunnen we zeggen dat het eerste levende wezen een ei was”, legt hij uit. Professor David Papineau van King’s College in Londen en pluimveehouder Charles Bourns waren ook tot deze conclusie gekomen.
Maar dit alleen vanuit het oogpunt van evolutietheorie!
[/rquote]Ik denk dat een brandweerwagen er eerder was want een olifant heeft een slurf! :wtf
Lijkt verdacht veel op Rekord 2200 klauwen, maar die hebben geventileerde schijven, misschien iets van een kadett of zo.
Hee, bedankt joh! Ga ik gelijk even nakijken, niet dat ik straks niet mee mag rijden of zo.
Fearless, ik heb deze week via dat paylogic systeem me aangemeld voor de timeattack bij het DAF, en dan kan je je e-ticket downloaden en uitprinten, in principe ben je dan aangemeld.
Stuur anders nog even een pb naar Evert Thomas op rpmvision.nl hij zit in de timeattack rijderscommissie.
Ga je sprinten of rondjes racen?Nou, ik doe weer mee met het Timeattack gebeuren, met de Manta natuurlijk!
-
AuteurBerichten