Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: onderblok 2.0s overleden wie heeft 2.4 onderblok liggen #17815812

    Maakt niet uit, pakkingen zijn hetzelfde.

    In reactie op: ff een vraagje over C2,4NE #17789334

    Voor een standaard 2400 is de 2.0 koppeling sterk genoeg, als je tenminste niet bij ieder stoplicht een “Dukes of Hazzard” start maakt :D

    In reactie op: webers slaan terug bij 2500 rpm #17906050

    0.2% is te weinig inderdaad, goed dat je de co meter er bij hebt gepakt, op deellast moet het zo rond de 1 tot 2 % zijn, volgas hoger zodat hij niet te arm loopt.

    In reactie op: Inbranden contactpunten #17905588

    Hoi, met een doorgeslagen condensator loopt ie meestal helemaal niet meer, heb je per ongeluk geen bobine voor elektronische ontsteking er op zitten, die trekken een veel hogere primaire stroom namelijk, dan fikken je contactpunten ook in no-time op.

    In reactie op: webers slaan terug bij 2500 rpm #17906048

    vanaf zo’n 1500 toeren gaan de hoofdsproeiers meewerken, dus lijkt er op dat die te klein zijn, kwestie van proberen dus.

    In reactie op: webers slaan terug bij 2500 rpm #17906046

    2500 toeren dan begint ie terug te petsen in de carbs? Hoe staat je co% bij stationair, zo rond de 2,5 tot 3,5% moet voldoende zijn.
    Heb je het vacuum van de ontsteking ook aangesloten, op een verder standaard motor heb je dat wel nodig.

    In reactie op: Automaxx Super Sunday 25-09-2011 (Zandvoort ) #17909815

    Ben d’r ook weer bij daar in Zandvoort, mag de Manta weer z’n best gaan doen!

    In reactie op: AUTOCROSS TOPIC #17345021

    Ha Brammes, we komen ook met de Corsa!
    Lekker “kluuten schiete” en zo!!

    In reactie op: GT/E-tje, er mooi uit laten zien >kleine update< #17530427

    Heujj Hans, graag gedaan hoor, je zou de eerste niet wezen die zo z’n lagers aan gort draait :vertag
    Maarre hij blijft alleen lopen als je de sleutel vasthoudt dus?
    Lijkt mij om ergens een geschakelde plus vandaan te pakken en die aan te sluiten zodat ie wel blijft lopen.

    In reactie op: GT/E-tje, er mooi uit laten zien >kleine update< #17530425

    Hoi Hans even over je oliedruk/pomp……….. als de pomp echt los en leeg geweest is zuigt ie zelf héél slecht aan.
    Haal de verdeler er maar uit, giet het oliefilter vol met olie, en maak een staaf voor in de boormachine om de pomp “op te draaien” als de pomp druk gaat leveren voel je dat het boormachien zwaar gaat trekken, doorpompen tot er olie omhoog komt bij de tuimelaars en dan ben je okee!

    In reactie op: Motor naar achteren verplaatsen #17869120

    Die was ook alleen voor op het circuit Jo, wel met een dichte middentunnel, en een helm op.
    Voor een straatauto is dat veels te gek.
    Met “normaal” naar achteren plaatsen moet je toch ook het kachelhuis aanpassen of verplaatsen.

    In reactie op: Motor naar achteren verplaatsen #17869118

    Hoi Urny, een halve meter is idd wel radicaal, maar het stuurt super!
    En als je toch moet gaan zagen, slijpen en lassen……….
    De vooras met de aangepaste motorsteunen (met een uitsparing voor de stuuras, is wat krap en kunstig :-) ) en de korte tussenas hebben we nog liggen (as voor een 5 bak)
    De tunnel/bodem/schutbord verbouwen is altijd een klus waar ik toch tegenop kijk, maar er is maar één mogelijkheid, uitslijpen, motor en bak er in leggen op de gewenste maat en dan de boel weer dichtlassen.
    We hebben de tunnel indertijd zelf gemaakt, maar ik dénk dat een tunnel van een Opel GT goed geschikt is omdat daar de motor ook heel ver naar binnen ligt.
    Zelf maken is het snelste, anders moet je het halve land weer doorcrossen om alle spullen bijmekaar te scharrelen.
    En wat betreft veren en stabi’s, wat op de Black General goed werkte zal voor jou Ascona ook wel werken, scheelt weer een stukje opnieuw het wiel uitvinden :-)
    Een direct stuurhuis, is voor een circuitauto, en zeker een drifter erg makkelijk, met een normaal stuurhuis kun je soms gewoon niet snel genoeg tegensturen als de kont echt om komt.

    In reactie op: Motor naar achteren verplaatsen #17869116

    Hoi Urny, ik ken die Ascona van jou wel, van de slalom op Lelystad bij Team Wimedo.
    Bij een Manta met een zespitter kan natuurlijk de radiateur nog nét in de neus gemonteerd worden.
    Maar de gewichtsverdeling is zwaar hopeloos in feite met zo’n dikke gietijzeren motor voorin.
    Maar het is radicaal op te lossen, dat heb ik samen met m’n vader eens gedaan met de “Black General” een Manta met Ascona-neus.
    Daar hebben we de motor (ook zespitter) en bak een halve meter naar achteren gelegd, we hebben wel de bodem een stuk uit moeten zagen en een nieuwe tunnel gezet van 2 mm plaat en die er in gelast.
    De gewichtsverdeling is dan opeens heel goed om er echt mee te kunnen smijten op de baan.
    De tussenas moet ook ingekort worden natuurlijk.
    Verder komt ook de pook een halve meter naar achteren toe, dus de handrem moet ook verzet worden, schakelen is wel even wennen op deze manier maar goed te doen, om het helemaal wat beter te maken kan je de stoel nog wat verder naar achteren plaatsen en het stuur en de pedalen wat verlengen.
    En wat betreft de motor, maak een zo groot mogelijk oliecarter met een degelijk slingerschot er in om te zorgen dat de motor niet sterft aan kapotte lagers.
    Een verzwaarde oliepomp is ook een goed idee………….(vraag niet hoe ik het weet……..)
    Wat onderstel betreft, een dubbele stabilisator vooraan met een stel veren van een MB 300 D (W124) op de goede lengte ingekort wordt ie goed stug en stabiel van, achteraan normale of bv. -40 veren.
    Niet te laag maken, dat is alleen maar lastig als je ‘m op de trailer wilt zetten.
    En ook niet voor lager maken als achter.
    Succes.

    In reactie op: Achterklep spoiler #17833788

    Hoi, ik heb een 3-delige polyester achterspoiler liggen, maar daar is wel flink wat opknapwerk aan te doen, als je handig bent met polyester en plamuur….

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565311

    Ja, het gaat lekker hard met zo’n ouwe Opel Manta, nu nog eens wat beter de ideale lijnen leren kennen op Assen en Zandvoort ;)
    Wat acceleratie betreft leg ik het gewoon dik af tegen de kanonnen met veel meer vermogen.
    Binnenkort gaat de Manta nog op de weegschalen om de wieldrukken te meten en zo nodig te compenseren.
    Het doel is om onder de twee minuten te kunnen duiken op Assen en misschien Zandvoort, maar of dat gaat lukken………….
    Denk dat het dan toch tijd wordt voor een echte 400 motor :vertag of een 2400 met een ingekorte 24V kop van Risse :vertag

    In reactie op: OPN meeting Sevenum 19-20 en 21 augustus 2011!!! #17830357

    Sevenum sla ik ook niet over :thumb altijd leuk daar!

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565309

    Niet schrikken Rik, de manta heeft 170 pk aan de wielen, en het koppel van een 2.4 is nogal stevig :thumb en een flink korte achteras-overbrenging, dus de top is 185-190 km in de 5e versnelling.
    Verder liggen er 225/50-15 R888 sloffen om op 9 x 15 ATS wielen.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565276

    Die verenkeuze werkt goed, voor stug genoeg en achter zo soepel mogelijk om de starre achteras op de grond te houden (dus zeker geen wiel optillen in de bochten).
    M’n Manta stuurt met de dikke stabi’s ook fijner, meer controle over het geheel, en nog steeds een heel vriendelijk stuurgedrag met een beste rondetijd van 2.03.991.

    In reactie op: Afstelling 2.0E na vervangen distributsie ketting #17872064

    Staat de nokkenas wel op tijd dan?
    De spie op de krukas rechtomhoog en het puntje in het nokkenastandwiel bij de inkeping in het metalen plaatje onder het nokkenastandwiel.
    Ontsteking op 10 graden voorontsteking zetten bij 850-900 toeren en de slang van de vacuumvervroeger los maken, dan afstellen.

    In reactie op: Duitste autosport festival 13-6-2011 (assen) #17773424

    En een 4e plek gereden in de super-prostreet klasse met m’n Manta in 2.04.402 in de finale en in de kwalificatie een 2.03.991, dus op naar de twee minuten rond zeggen we dan ;)

    Nog wel een complete 2.2 op de plank staan, bij interesse a.u.b. even u2u-en ;)

    In reactie op: tips gevraagt #17875122

    Eerst een beetje kruipolie er tussen spuiten bij de pinnetjes, dan schieten ze er iets makkelijker uit.

    In reactie op: Wat voor auto was dit? #17889229

    Iets Fiat achtigs aan het wiel te zien……………..

    In reactie op: welke koni`s bij 6 cm verlaging? #17876611

    Inderdaad korte gele Koni’s monteren rondom!

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17401410

    Korte gele Koni’s voorop de Manta zespitter gezet en macrolon ruiten achterin de rooie timeattack Manta gezet, scheelt weer wat kilootjes king:

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 875)