Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi, dat hangt ook weer wat af van de venturi diameter.
Maar ga uit van stationairsproeiers 55, hoofdsproeiers 155, luchtcorrectiesproeiers 180 en een emulsiebuis 7772.7
Acceleratiesproeiers 50.
Draai de co% schroeven helemaal in, voorzichtig, net aandraaien is genoeg en dan 5 halve slagen uit.
Daar moet ie al fatsoenlijk op lopen, fijn tuning is een kwestie van gevoel en proberen.
Een handige ondersteuning bij deze carbs is het boek: Weber & Dell’orto carburettors door Des Hammill – Speed Pro series – bv. te bestellen bij bol.com
In mijn 48 mm webers zitten de volgende sproeiers;
Stationair: 50F11
Hoofd: 185
Luchtcorrectie: 155
Mengbuis: F11
Acceleratie: 50Succes!
Timeattack was weer wat sneller als fast-car nu een snelste tijd van 2.03.70
De rest in de super-pro rijdt :swear allemaal met dikke turbo’s :jerrymiste alleen nog één zusje Tukker ;)
Ha Brammes, ondanks een ietwat geventileerde carterpan vonden we het toch een hartstikke leuke dag, en wat loopt er toch altijd weer een natuurschoon rond op zo’n cross hé :thumb
1 oktober 2011 om 19:14 In reactie op: Automaxx super sunday 25 september a.s… club: Opel Forum #17914196Ha mannen, ik loop nog steeds met een grijns van oor tot oor rond!
Met een “Bauern-Ferrari” en echte Ferrari op z’n huid zitten king:
Van de winter nog wat kleine aanpassingen/verbeteringen en kleinigheidjes aan de Manta doen, en een nieuw spoilerlipje monteren want het Mantzel spoilertje is gesneuveld ergens voor bos-uit :cry
En misschien wel wat grotere voorremmen, 260 mm schijven zijn maar nét genoeg, in ieder geval heb ik nóóit last van blokkerende wielen ;)26 september 2011 om 12:54 In reactie op: Automaxx super sunday 25 september a.s… club: Opel Forum #17914152Zo’n antieke gietijzeren potkachel, oftewel een 2400 uit een Omega-A met webers, groep-A pijp en diverse kleine modificaties :D
De rest in de super-pro rijdt allemaal met dikke turbo’s, behalve dan die zwart/gele BMW E30 maar die rijdt dan weer DNRT en kent de weg op het circuit héél goed.
Van de winter nog wat “fahrer und fahrwerk-tuning” doen en dan op naar onder de 2.0025 september 2011 om 21:04 In reactie op: Automaxx super sunday 25 september a.s… club: Opel Forum #17914181Jep, en lekker time-attack gereden met de Manta, nieuwe persoonlijke beste rondetijd 2.03.7
En de 8e plek in het time-attack kampioenschap in de super-pro street klasse.Dat gaat toch heel anders??
Manta GSI: 110 pk
Uitlaatsierstuk: 10 pk
Autostyle powerfilter: 15 pk
Snelle bougiekabels: 8 pk
Vonkversterker: 10 pk
Spaghettispruitstuk: 20 pk
Speciale racecomputer: 30 pk
Chroom kleppendeksel: 10 pkDan zit je zo op op 213 pk zonder de motor ook maar open te maken :jerry :jerry :jerry
Tot morgen dan hé!
16 september 2011 om 07:36 In reactie op: Time Attack 2011 – de finales op zondag 25 september #17882748Voor timeattack rijden ben je ook een hele dag van huis voor misschien 45 minuten baantijd, niet lopen zeiken gewoon rijden!
2 september 2011 om 15:11 In reactie op: Automaxx super sunday 25 september a.s… club: Opel Forum #17914168Hier nog een rijder, in de Time-attack met de Manta!
Superlap ging lekker, getraind en kwalificatie op een kletsnatte baan en in de stortregen, glijden en schuiven dus!
De finale de 10e plek gehaald met een tijd van 2.05 (droge baan) de snelste mannen zaten op 2.00, wel een verbetering van 3,5 seconde ten opzichte van de vorige keer op Zandvoort toen was het 2.08.50 op een droge baan.
En natuurlijk Sik in actie gezien bij het driften, die gaat lekker woest dwars met z´n Manta :thumb(5) professioneel verlaagd – met een nieuwe slijpschijf :jerry
Blijft de koudstartinjector open staan? Kan ook nog een kapotte temperatuursensor zijn, heb ik eens gehad met een Monza, kreeg die ook veels te veel benzine.
En nog een slimme vraag, zit de retour niet ergens afgeklemd, zodat de brandstofdruk veels te hoog oploopt?Bougiekabels, klepspeling/lekke klep, luchtlekkage langs de inlaatpakking, injectoren, pijpje ergens waar een afdopstopje afgerold is, lekke vacuumbekrachtiger, pak een bus remmenreiniger, zet ‘m op 1500/2000 toeren en spuit op alle verdachte plaatsen, als ie anders gaat lopen heb je het gevonden.
Zo niet, weet ik het ook zo snel niet meer.Al geprobeerd om zonder vacuumslang op de ontsteking te rijden?
Of resoluut de boel oplossen en een stelletje carburateurs er op schroeven.Dan zwaaien we nog wel, haha!
Manta’s in Actie tussen al het moderne geweld :thumbZoow, 28 Augustus meedoen met Superlap op Zandvoort, is soortgelijk aan timeattack, maar dan van een andere organisator.
25 September is er weer timeattack voor het kampioenschap, kijken wat de eindstand gaat worden met de Manta!
Een achterwiel optillen komt naar mijn idee door hele korte achterschokdempers, waardoor de as domweg niet verder uit kán veren.
Maar goed verschil in opvatting houden we altijd ;):thumb heel gezellige dag gisteren daar in Lelystad! Veel mooie en snelle Opels gezien, zowel op de baan als op de parkeerplek.
13 augustus 2011 om 17:25 In reactie op: Waar zit de krukassensor en codeerwiel bij een C24NE? #17893530De sensor zit op het distributiehuis/oliepompdeksel en de nokkenschijf zit voorop de krukas.
12 augustus 2011 om 17:40 In reactie op: Waar zit de krukassensor en codeerwiel bij een C24NE? #17893529Weet ik, maar zo 1 op 1 passen doet het allemaal niet, en ik kreeg de indruk dat Oly het “even vlug” er op wilde schroeven, dus vandaar, als je dan toch zo graag injectie wilt is het beter om een compleet spul van een 2.0E te monteren, zie Ghanz z’n commentaar ;)
11 augustus 2011 om 15:25 In reactie op: Waar zit de krukassensor en codeerwiel bij een C24NE? #17893525Past niet op een 1900, inlaat is anders en het blok is niet geschikt om de krukassensor te plaatsen.
Hallo, het nummer van LUK is 410 0002 10
Prise-as lager voor zo ongeveer alle echte Opels!Ziet er goed uit mannen!
-
AuteurBerichten