Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Dellorto DHLA 48 wie weet sproeierbezetting #17924052

    Hoi, dat hangt ook weer wat af van de venturi diameter.
    Maar ga uit van stationairsproeiers 55, hoofdsproeiers 155, luchtcorrectiesproeiers 180 en een emulsiebuis 7772.7
    Acceleratiesproeiers 50.
    Draai de co% schroeven helemaal in, voorzichtig, net aandraaien is genoeg en dan 5 halve slagen uit.
    Daar moet ie al fatsoenlijk op lopen, fijn tuning is een kwestie van gevoel en proberen.
    Een handige ondersteuning bij deze carbs is het boek: Weber & Dell’orto carburettors door Des Hammill – Speed Pro series – bv. te bestellen bij bol.com
    In mijn 48 mm webers zitten de volgende sproeiers;
    Stationair: 50F11
    Hoofd: 185
    Luchtcorrectie: 155
    Mengbuis: F11
    Acceleratie: 50

    Succes!

    In reactie op: Time Attack #17818648

    Timeattack was weer wat sneller als fast-car nu een snelste tijd van 2.03.70
    De rest in de super-pro rijdt :swear allemaal met dikke turbo’s :jerry

    In reactie op: AUTOCROSS TOPIC #17345035

    miste alleen nog één zusje Tukker ;)

    In reactie op: AUTOCROSS TOPIC #17345033

    Ha Brammes, ondanks een ietwat geventileerde carterpan vonden we het toch een hartstikke leuke dag, en wat loopt er toch altijd weer een natuurschoon rond op zo’n cross hé :thumb

    Ha mannen, ik loop nog steeds met een grijns van oor tot oor rond!
    Met een “Bauern-Ferrari” en echte Ferrari op z’n huid zitten king:
    Van de winter nog wat kleine aanpassingen/verbeteringen en kleinigheidjes aan de Manta doen, en een nieuw spoilerlipje monteren want het Mantzel spoilertje is gesneuveld ergens voor bos-uit :cry
    En misschien wel wat grotere voorremmen, 260 mm schijven zijn maar nét genoeg, in ieder geval heb ik nóóit last van blokkerende wielen ;)

    In reactie op: Automaxx super sunday 25 september a.s… club: Opel Forum #17914152

    Zo’n antieke gietijzeren potkachel, oftewel een 2400 uit een Omega-A met webers, groep-A pijp en diverse kleine modificaties :D
    De rest in de super-pro rijdt allemaal met dikke turbo’s, behalve dan die zwart/gele BMW E30 maar die rijdt dan weer DNRT en kent de weg op het circuit héél goed.
    Van de winter nog wat “fahrer und fahrwerk-tuning” doen en dan op naar onder de 2.00

    In reactie op: Automaxx super sunday 25 september a.s… club: Opel Forum #17914181

    Jep, en lekker time-attack gereden met de Manta, nieuwe persoonlijke beste rondetijd 2.03.7
    En de 8e plek in het time-attack kampioenschap in de super-pro street klasse.

    In reactie op: Vermogenwinst #17921253

    Dat gaat toch heel anders??
    Manta GSI: 110 pk
    Uitlaatsierstuk: 10 pk
    Autostyle powerfilter: 15 pk
    Snelle bougiekabels: 8 pk
    Vonkversterker: 10 pk
    Spaghettispruitstuk: 20 pk
    Speciale racecomputer: 30 pk
    Chroom kleppendeksel: 10 pk

    Dan zit je zo op op 213 pk zonder de motor ook maar open te maken :jerry :jerry :jerry

    In reactie op: 18-09-2011, Internationale Opel Meeting, Goes #17901578

    Tot morgen dan hé!

    In reactie op: Time Attack 2011 – de finales op zondag 25 september #17882748

    Voor timeattack rijden ben je ook een hele dag van huis voor misschien 45 minuten baantijd, niet lopen zeiken gewoon rijden!

    Hier nog een rijder, in de Time-attack met de Manta!

    In reactie op: Time Attack #17818647

    Superlap ging lekker, getraind en kwalificatie op een kletsnatte baan en in de stortregen, glijden en schuiven dus!
    De finale de 10e plek gehaald met een tijd van 2.05 (droge baan) de snelste mannen zaten op 2.00, wel een verbetering van 3,5 seconde ten opzichte van de vorige keer op Zandvoort toen was het 2.08.50 op een droge baan.
    En natuurlijk Sik in actie gezien bij het driften, die gaat lekker woest dwars met z´n Manta :thumb

    In reactie op: Auto tunen; een flowchart #17903638

    (5) professioneel verlaagd – met een nieuwe slijpschijf :jerry

    In reactie op: CIH 2.2: Koppeling maakt veel herrie, hoe? #17885729

    Blijft de koudstartinjector open staan? Kan ook nog een kapotte temperatuursensor zijn, heb ik eens gehad met een Monza, kreeg die ook veels te veel benzine.
    En nog een slimme vraag, zit de retour niet ergens afgeklemd, zodat de brandstofdruk veels te hoog oploopt?

    In reactie op: CIH 2.2: Koppeling maakt veel herrie, hoe? #17885727

    Bougiekabels, klepspeling/lekke klep, luchtlekkage langs de inlaatpakking, injectoren, pijpje ergens waar een afdopstopje afgerold is, lekke vacuumbekrachtiger, pak een bus remmenreiniger, zet ‘m op 1500/2000 toeren en spuit op alle verdachte plaatsen, als ie anders gaat lopen heb je het gevonden.
    Zo niet, weet ik het ook zo snel niet meer.

    In reactie op: CIH 2.2: Koppeling maakt veel herrie, hoe? #17885725

    Al geprobeerd om zonder vacuumslang op de ontsteking te rijden?
    Of resoluut de boel oplossen en een stelletje carburateurs er op schroeven.

    In reactie op: Time Attack #17818646

    Dan zwaaien we nog wel, haha!
    Manta’s in Actie tussen al het moderne geweld :thumb

    In reactie op: Time Attack #17818644

    Zoow, 28 Augustus meedoen met Superlap op Zandvoort, is soortgelijk aan timeattack, maar dan van een andere organisator.

    25 September is er weer timeattack voor het kampioenschap, kijken wat de eindstand gaat worden met de Manta!

    In reactie op: Classic Opel day 2011 komt eraan !!! #17879875

    Een achterwiel optillen komt naar mijn idee door hele korte achterschokdempers, waardoor de as domweg niet verder uit kán veren.
    Maar goed verschil in opvatting houden we altijd ;)

    In reactie op: Classic Opel day 2011 komt eraan !!! #17879925

    :thumb heel gezellige dag gisteren daar in Lelystad! Veel mooie en snelle Opels gezien, zowel op de baan als op de parkeerplek.

    In reactie op: Waar zit de krukassensor en codeerwiel bij een C24NE? #17893530

    De sensor zit op het distributiehuis/oliepompdeksel en de nokkenschijf zit voorop de krukas.

    In reactie op: Waar zit de krukassensor en codeerwiel bij een C24NE? #17893529

    Weet ik, maar zo 1 op 1 passen doet het allemaal niet, en ik kreeg de indruk dat Oly het “even vlug” er op wilde schroeven, dus vandaar, als je dan toch zo graag injectie wilt is het beter om een compleet spul van een 2.0E te monteren, zie Ghanz z’n commentaar ;)

    In reactie op: Waar zit de krukassensor en codeerwiel bij een C24NE? #17893525

    Past niet op een 1900, inlaat is anders en het blok is niet geschikt om de krukassensor te plaatsen.

    In reactie op: bestelnr prise as lager voor een cih? #17893672

    Hallo, het nummer van LUK is 410 0002 10
    Prise-as lager voor zo ongeveer alle echte Opels!

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776861

    Ziet er goed uit mannen!

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 875)