Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Manta GESPOT #17321457

    Dan lijkt ie inderdaad wel op een Iveco, wit met een grijze onderkant hé!
    De Manta heeft ’t weer perfect gedaan, heel de dag op het circuit aan het rondgassen geweest :D

    Hoi, als je 2.0E verder in goede staat is, en je wilt meer power zou ik voor de volgende dingen kiezen.
    1: Groep-A uitlaat met een inwendig bewerkt gietijzeren (origineel) uitlaatspruitstuk.
    2: cilinderkop vlakken voor meer compressie en de in en uitlaatkanalen bewerken.
    3: de spruitstukken precies aan laten sluiten op de kanalen in de kop
    4: na alles weer opgebouwd te hebben, alles op de vermogensbank af laten stellen.

    In reactie op: Opel Ascona GESPOT #18141306

    Ja, dat is ‘m, zeker te weten.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17321455

    @SanguiniusNL wrote:

    vandaag ff voor 18:00 op de amsterdamse vaart in haarlem richting rottepolderplein, een rode B manta op de aanhanger getrokken door een grote iveco.

    Vanaf circuit zandvoort?

    :thumb Dat was ikke, vanaf het circuit inderdaad, alleen de bus is geen Iveco maar een Citroën Jumper ;)

    In reactie op: Opel Ascona GESPOT #18141304

    Wel vanmiddag/avond zo rond zes uur een okergele Ascona-B 4-deurs met ATS classics? in Haarlem, er was iets aan de linkse achterwielrand gerepareerd

    In reactie op: Enquete invullen #17949412

    Ingevuld!

    Tussenas en pookgat zijn anders, achterste baksteun volgens mij ook, heb ooit een keer een 18S automaat omgebouwd naar zescilinder met vijfbak en daar moest het pookgat verzet worden, de tussenas ook en de achterste baksteun is blijven zitten, bij een vierbak moet je denk ik de steunen aan de bodem veranderen óf de baksteun aanpassen, en vergeet de middenconsole en het pedalenstel met koppelingskabel e.d. niet, net als de startblokkering uit te schakelen die bij de automaat hoort dat je ‘m niet kunt starten als ie in R of D staat.

    In reactie op: ‘Handrem lampje’ #17948576

    Gaat het lampje uit als je de koppeling intrapt?
    Bij de echte Opels geeft het handremlampje namelijk ook aan als het koppelingspedaal te hoog staat.

    In reactie op: 80/80 verlaging #17946905

    Er zijn twee soorten (gele) Koni’s de normale lengte en de korte.

    In reactie op: vraagje distributieketing c24ne #17799600

    Kettingen zijn allemaal hetzelfde.

    In reactie op: Motor Update Project #17945925

    Mooi, een 2400 met Webers :thumb
    Dat is het spul wat in een Ascona hoort te zitten :D

    In reactie op: welke koppeling / vliegwiel (TUNING) #17944790

    Dat is nog eens te doen wat prijs betreft, als mijn 4-punts koppeling nog eens aan vervangen toe is toch maar eens zo’n spul er in zetten.

    Is een ’89-er GSI in bijna originele staat wat?
    Heeft als extra’s mistlampen in de voorbumper, hella 3000’s op de voorbumper, mistlichtje onder de achterbumper en zo’n strak Irmscher bumpertje en plaat tussen de achterlichten.
    Of is dat al niet orrizjineel genoeg meer?

    In reactie op: welke koppeling / vliegwiel (TUNING) #17944788

    Gietijzeren vliegwielen niet afdraaien! Kijk ook eens naar Ronald Bolz z’n spullen, die adverteert in de Flash Opel Scene met koppelingsspullen (24vtech).

    In reactie op: AUTOCROSS TOPIC #17345040

    Het wordt weer een B, maar dan een 4 deurs, was ff niks anders.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676618

    Lekker bezig! :thumb

    In reactie op: Time Attack #17818649

    De datums voor 2012 zijn bekend: 25 maart Assen, 29 April Zandvoort en 23 september Zandvoort.
    Ik ben er weer bij met de Manta!

    In reactie op: krukas 2,3 Diesel gezocht (23yd, 23dtr, 23ydt) #17931831

    Hoi, ik heb nog een complete 2.3 uit een Rekord liggen.

    In reactie op: AUTOCROSS TOPIC #17345038

    De Corsa draait weer, nu met een andere motor en bak, een beetje tammere versie als eerst, maar wel veel makkelijker te rijden, ideaal voor z’n nieuwe chauffeur/coureur.
    Zelf ga ik volgend jaar ook weer verder met de autocross maar dan met een 8-klepper met carburateur :D

    In reactie op: Corsa GSI geeft knallen en loopt beroerd #17930555

    Nee, er zit nu een alu-inlaat op van een Vectra-B, en een 3-draads lambda, maar het gekke is, gisterenavond de bobine gewisseld en de computer even losgemaakt van de draadboom, en nu loopt ie als een zonnetje.
    Dus of het nu de bobine geweest is of de computer in de war, geen idee, maar het draait weer.

    In reactie op: Corsa GSI geeft knallen en loopt beroerd #17930553

    Tussen de sensoren? Lekkere boel dan, doe mij maar een CIH :thumb
    Maar intussen loopt het ding nog steeds niet, ja grote knalllen geven, maar verder niks, en het gekke is dat ie wel even goed gelopen heeft :???:
    De oude motor is aan puin gedraaid, dus ander blok gepakt, alles over gezet, heeft even gedraaid, soms met af en toe wel even wat moeite, maar nu is het niks meer.
    Zou de computer nog kapot kunnen zijn?
    Eerst zat er een blok in met een kunststof bovenstuk op de inlaat en nu is alles over gezet op een blok van een Astra-G.

    In reactie op: Corsa GSI geeft knallen en loopt beroerd #17930550

    De kabels intussen gewisseld, nog een ander set nok en krukassensoren geprobeerd, zelfde verhaal………
    Lang leve de moderne elektronica :swear :swear :swear

    In reactie op: Drift Omega (Project) #17811098

    Chevy V8 met Edelbrock goodies??

    In reactie op: Opel manta b 3.0 6 cilinder project #17927803

    king: Weer een zespitter er bij, zo’n twaalfklepper orgelt fantastisch vind ik zelf :thumb
    Wat betreft de voorveren, die van een Mercedes W124 – 300D en dan op de gewenste lengte ingekort voldoen bij mij al jaren prima.
    Eigenlijk zijn ze wat betreft binnendiameter wat aan de krappe kant, maar het gaat wel.

    En ik ben er weer bij met m’n Manta in de timeattack :D zien of er een tijd onder de twee minuten te rijden valt king:

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 875)