Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan lijkt ie inderdaad wel op een Iveco, wit met een grijze onderkant hé!
De Manta heeft ’t weer perfect gedaan, heel de dag op het circuit aan het rondgassen geweest :D4 december 2011 om 11:03 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948649Hoi, als je 2.0E verder in goede staat is, en je wilt meer power zou ik voor de volgende dingen kiezen.
1: Groep-A uitlaat met een inwendig bewerkt gietijzeren (origineel) uitlaatspruitstuk.
2: cilinderkop vlakken voor meer compressie en de in en uitlaatkanalen bewerken.
3: de spruitstukken precies aan laten sluiten op de kanalen in de kop
4: na alles weer opgebouwd te hebben, alles op de vermogensbank af laten stellen.Ja, dat is ‘m, zeker te weten.
@SanguiniusNL wrote:
vandaag ff voor 18:00 op de amsterdamse vaart in haarlem richting rottepolderplein, een rode B manta op de aanhanger getrokken door een grote iveco.
Vanaf circuit zandvoort?
:thumb Dat was ikke, vanaf het circuit inderdaad, alleen de bus is geen Iveco maar een Citroën Jumper ;)
Wel vanmiddag/avond zo rond zes uur een okergele Ascona-B 4-deurs met ATS classics? in Haarlem, er was iets aan de linkse achterwielrand gerepareerd
Ingevuld!
2 december 2011 om 08:26 In reactie op: waar op te letten bij ombouw automaat/ schakel manta B 1.. #17949286Tussenas en pookgat zijn anders, achterste baksteun volgens mij ook, heb ooit een keer een 18S automaat omgebouwd naar zescilinder met vijfbak en daar moest het pookgat verzet worden, de tussenas ook en de achterste baksteun is blijven zitten, bij een vierbak moet je denk ik de steunen aan de bodem veranderen óf de baksteun aanpassen, en vergeet de middenconsole en het pedalenstel met koppelingskabel e.d. niet, net als de startblokkering uit te schakelen die bij de automaat hoort dat je ‘m niet kunt starten als ie in R of D staat.
Gaat het lampje uit als je de koppeling intrapt?
Bij de echte Opels geeft het handremlampje namelijk ook aan als het koppelingspedaal te hoog staat.Er zijn twee soorten (gele) Koni’s de normale lengte en de korte.
Kettingen zijn allemaal hetzelfde.
Mooi, een 2400 met Webers :thumb
Dat is het spul wat in een Ascona hoort te zitten :DDat is nog eens te doen wat prijs betreft, als mijn 4-punts koppeling nog eens aan vervangen toe is toch maar eens zo’n spul er in zetten.
19 november 2011 om 22:16 In reactie op: Mooie originele Manta’s gevraagd voor oldtimerevenement jan. #17939871Is een ’89-er GSI in bijna originele staat wat?
Heeft als extra’s mistlampen in de voorbumper, hella 3000’s op de voorbumper, mistlichtje onder de achterbumper en zo’n strak Irmscher bumpertje en plaat tussen de achterlichten.
Of is dat al niet orrizjineel genoeg meer?Gietijzeren vliegwielen niet afdraaien! Kijk ook eens naar Ronald Bolz z’n spullen, die adverteert in de Flash Opel Scene met koppelingsspullen (24vtech).
Het wordt weer een B, maar dan een 4 deurs, was ff niks anders.
Lekker bezig! :thumb
De datums voor 2012 zijn bekend: 25 maart Assen, 29 April Zandvoort en 23 september Zandvoort.
Ik ben er weer bij met de Manta!Hoi, ik heb nog een complete 2.3 uit een Rekord liggen.
De Corsa draait weer, nu met een andere motor en bak, een beetje tammere versie als eerst, maar wel veel makkelijker te rijden, ideaal voor z’n nieuwe chauffeur/coureur.
Zelf ga ik volgend jaar ook weer verder met de autocross maar dan met een 8-klepper met carburateur :DNee, er zit nu een alu-inlaat op van een Vectra-B, en een 3-draads lambda, maar het gekke is, gisterenavond de bobine gewisseld en de computer even losgemaakt van de draadboom, en nu loopt ie als een zonnetje.
Dus of het nu de bobine geweest is of de computer in de war, geen idee, maar het draait weer.Tussen de sensoren? Lekkere boel dan, doe mij maar een CIH :thumb
Maar intussen loopt het ding nog steeds niet, ja grote knalllen geven, maar verder niks, en het gekke is dat ie wel even goed gelopen heeft :???:
De oude motor is aan puin gedraaid, dus ander blok gepakt, alles over gezet, heeft even gedraaid, soms met af en toe wel even wat moeite, maar nu is het niks meer.
Zou de computer nog kapot kunnen zijn?
Eerst zat er een blok in met een kunststof bovenstuk op de inlaat en nu is alles over gezet op een blok van een Astra-G.De kabels intussen gewisseld, nog een ander set nok en krukassensoren geprobeerd, zelfde verhaal………
Lang leve de moderne elektronica :swear :swear :swearChevy V8 met Edelbrock goodies??
king: Weer een zespitter er bij, zo’n twaalfklepper orgelt fantastisch vind ik zelf :thumb
Wat betreft de voorveren, die van een Mercedes W124 – 300D en dan op de gewenste lengte ingekort voldoen bij mij al jaren prima.
Eigenlijk zijn ze wat betreft binnendiameter wat aan de krappe kant, maar het gaat wel.18 oktober 2011 om 15:15 In reactie op: Automaxx Streetpower Zondag 1 april 2012. Club Opel Forum. #17928002En ik ben er weer bij met m’n Manta in de timeattack :D zien of er een tijd onder de twee minuten te rijden valt king:
-
AuteurBerichten