Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2012 om 08:34 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948741
Ja, de zuigers van de 2.0 2.2 en 2.4 zijn allemaal anders, de hoogte van de zuigerpen naar de bovenkant van de zuiger verschilt.
Misschien heb ik nog een gebruikt set 2.4 zuigers liggen, de veren zijn zowiezo helemaal op, maar ik zal eens kijken of de zuigers nog bruikbaar zijn.Rekord 2.0S met de Varajet gasfabriek “Deutsche Autobahn” 1 op 12 bij 150 km/h constant, kortgeleden op een ritje naar Bremen.
Korte stukjes rond de deur 1 op 9, ritjes van max 10 km.
Manta GSI 1 op 14 bij rijstijl heel voorzichtig, 1 op 8 bij de normale manta rijstijl king:
Zorg voor een frisse motor, poets de in en uitlaatkanalen wat op, polijst de verbrandingskamers, stel de boel echt goed af en je komt een heel eind.
Idee: 2.0S motor met een carburateurtje van een 1.9N, met die combi plús 5 bak heb ik in een C-Coupé gereden, trekkracht zat tot 4500 toeren en snel en zuinig.
Loopt ook goed op LPG en je hebt niks te maken met allemaal nare elektronica.Hoe heit ie dat gelast, met boterkoek?? :jerry
Zender: WR = Lampje G = Meter
Rubbers: Volgens mij zijn de hetzelfde, in ieder geval aan de as-kant, heb wel eens een Manta-as onder een c-coupé gezet.
Jij wilt echt de allerlaatste pk’s er uit gaan persen hé! King CIH :thumb
Gevind! Høken king:
Hi-j dut wel bi-j ow Ghanzie, heddie dat edaone dan?
Achterruitje is d’r nog, belangstelling??
Denk dat er weinig Heukers nog Manta rijden, dus gaat ie te zijnder tijd in de zespitter :D
@rpjverhoev wrote:
is die stereo installatie om boven de groep a uit te komen, of is de groep a om boven de stereo installatie uit te komen? :D
Leuk verhaal zo, lekker herkenbaar voor vele denk ik =)
Succes!!
:thumb Met een Groep-A heb je helemaal geen stereo meer nodig, een brullende CIH en dan het mooist nog met dikke Weber gasfabrieken maakt elk deuntje overbodig, of het moet Normaal zijn, Höken!! king: (ik weet het ’t is met een schuune streep deur de “o” maar da krieg ‘k niet uut ’t toetsenbord gerammeld).
in de zomer 20 w 50 en in de winter 10 w 40.
10 januari 2012 om 09:43 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470937Alderbastend mooie Commodore, ga zo door :thumb
Ben d’r gewoon strontjaloers op, in de goede zin des woords dus ;)
:thumb mooi dat de Manta’s opgeknapt worden :thumbup
Tot straks, ik ga zo op weg naar Zandvoort!! Trappe met dat hok :D
Jij hebt nog wat te doen Sik, kolere dat ding molt echt alle assen :swear
Nou, vanavond van de Sierra het diff vastbakken en een rondje polder gaan glijen en roken, als die dat overleeft zie ik het zondag wel zitten.
Ik ben er bij, nét een mailtje naar Olaf en D.J. gestuurd.
Niet met de Manta, maar met een Sierra of een Omega-B, van de week ff kijken wat er beter schuift.2 januari 2012 om 07:26 In reactie op: 2.0E slaat soms niet aan en slaat af *Edit: Verzuipt* #17962900Temperatuursensor is de eerste verdachte, zit op het thermostaathuis.
Kan ook een draadbreuk zijn in de draden naar deze sensor.
Wissel de sensor even voor een goede, weet je het snel genoeg.En nog even checken op lucht/vacuumlekkages in de inlaat, er kan ook nog wel eens wat koolafzetting in de cilinderkop zitten waar de motor dan op blijft nadieselen, kan versterkt worden door een te rijk stationnairmengsel.
Heb hetzelfde gehad bij de Rekord, en gereinigd met zo’n blikje van Wynns wat je door de carburateur moet gieten, dat brandt alle troep uit de cilinders en van de kleppen af.24 december 2011 om 10:27 In reactie op: 2.0 S loopt warm stationair op drie cilinders . OPgelost .. #17962756Inderdaad, eerst eens zoeken naar lekke pakkingen, verdroogde vacuumslangetjes e.d. :thumb
Wat heb jij met steekassen? De Rekord staion vrat die dingen al bij het leven, en de Manta molt ze ook allemaal :???:
Tijd voor een 9 inch Ford achteras uit de USA Sik………..Tegenwoordig kan het makkelijker, er is een set leverbaar met krukas, drijfstangen en zuigerveren, dan wordt ie bijna 2700 cc.
Kan in een 1900, 2000, 2200 of 2400 blok gezet worden.
Je kunt ook er ook voor kiezen om er een 2500 (2511) van te maken, dan wordt de 2400 (2410) opgeboord van 95 naar 97 millimeter met zuigers van bv. Wossner, Wiseco of Omega.
De krukas blijft dan standaard 2400 dus 85 millimeter slag.
Het topvermogen zal bij een 2700 niet veel meer worden als bij een 2500, het is vooral het koppel wat toeneemt.De voorremklauwen zijn te gebruiken voor een Manta of Ascona-B met remschijven van 260 millimeter, Sniksnak hier op het forum heeft ze meestal op voorraad.
18 december 2011 om 11:17 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948685Nee, standaard spul is sterk genoeg.
:thumb Goed bezig André! Ga je er weer mee rijden met Timeattack?
Op manta-b.de staat al behoorlijk veel info en foto’s over het inbouwen van een zescilinder.
Ik neem aan de je niet aan het schutbord wilt gaan zagen.
De motorsteunen aan de vooras moeten verlengd worden, de radiateur moet in de neus geplaatst worden, uitlaat moet je ook wel wat aan pasmaken.
Verders is het ook aan te raden om de voorremmen te verzwaren, zijn verschillende mogelijkheden voor.
Dan het verhaal voorveren, normale of verlaagde 4-cilinderveren zijn veel te slap voor een zespitter, van een Mercedes 300 D uit de W124 serie heb ik er zelf voor gebruikt, je moet ze wel op de juiste lengte maken.
En de voorste stabilisator lager maken, anders komt die tegen de carterpan aan, sommige zespitterpannen gaan er zo in, andere moet je de bult iets inkorten omdat die anders tegen de vooras aan ligt.5 december 2011 om 22:16 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948655Je hebt gelijk Henk, het voornaamste idee is ook dat er geen kool aan hecht, komt uit de motorcross (2 takten) om de uitlaatpoort hierom glad te maken.
Licht stralen of opschuren (korrel 60 of 80) geeft net iets meer flow.
Aan een spiegelglad oppervlak blijft een dun laagje lucht “kleven”. bij de inlaten is het naar mijn idee belangrijker dat de boel iets ruw is als bij de uitlaat.4 december 2011 om 12:36 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948651:D nokkenas zou kunnen, maar voor dagelijks gebruik met injectie voldoet de 2.0E nok prima.
Spruitstuk is inderdaad vooral bramen en randen glasmaken, en de uitgangen zo uitfrezen dat ze vloeiend op de voorpijpen aansluiten, en vanbinnen spiegelglad polijsten dan kan er geen kool meer aan hechten.
3: De inlaten in de kop iets (rondom 1 millimeter) groter als de kanalen in het inlaatspruitstuk, het uitlaatspruitstuk iets groter als de poorten in de kop.
Voor de kop zelf, vooral niet te veel er uit halen, voor je het weet zit je in een koelkanaal of zo.
-
AuteurBerichten