Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi, gisteren op Assen gereden in de super-pro, dat turbo geweld is heel snel spul, maar toch nog een paar skyline’s te snel af geweest, maar toch nét niet in de finale gekomen….. 11e plek gereden in de kwalificatie met een 2.04 zestiende sneller als vorig jaar, dat wel ;)
Volgende keer is op 29 april op zandvoort, nog maar wat afstellen aan het onderstel voor het duinencircuit dan maar en zien of de twee minuten wat dichter te naderen valt.Op de kent nokkenassen horen allemaal vaste stoters, dus die er op zetten Theo.
Remspul van een Citroën AX? Die heeft een kleine bekrachtiger en een rempomp waar de leidingen allemaal schuin naar boven wijzen.
Een 280 gaat heel goed met de motor die je kennis heeft, is het een Kent road/rallye nokkenas?
De 310 gaat niet werken, dan moet ie zoveel toeren draaien dat de lagers er in no-time uitlopen en onderin de toeren trekt ie voor geen meter plus dat je stuggere klepveren nodig hebt, de standaard veren hebben het bij 6500 echt helemaal gezien (of eerder).:thumb
Lekker bezig Lammert, dacht eerst dat die kooi van jou uit een Manta kwam die naar iemand in de buurt van Amsterdam gegaan is, maar die was toch weer anders, en een Manta kooi is lager als een Ascona klimrek.
Maak je nog extra platen op de achterste binnenschermen voor de stevigheid?12 maart 2012 om 07:16 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948630Sterk zat, heb jaren met een 2400 gereden die 140 aan de wielen trok met een 2.0S koppeling, je moet alleen niet volgas in z’n twee van start willen gaan, dán trekt ie ‘m door de koppeling heen……………
Adheseal van Innotec, is de beste kit die ik tot nu toe heb kunnen vinden.
Wat denk je van een Chevrolet Big-Block? Heb je gelijk iets van 7,5 liter d’r in zitten, zo’n bult koppel in zo’n orgel rijdt hartstikke makkelijk, trekt vanaf stationair zo ongeveer.
Je begint met afstellen zoals ie nu loopt, ontsteking op tijd, en dan eerst met de inbus op de lmm stationair goed zetten zo rond de 2,5% co, proefritje maken, en als die dan op het gevoel goed loopt ben je al een heel eind.
Meestal wordt de fout gemaakt om op deellast te rijk te gaan en volgas te arm.
Met de veer in de lmm is er nogal wat te bereiken in de deellast, en vaak is het een kwestie van een paar tandjes verstellen, onthou wel hoeveel en waarheen je gedraaid hebt.
Met de benzine druk bereik je het meest bij vollast.
Op de dyno de puntjes op de i zetten werkt het beste. Ruud en Rinus kunnen dat heel best :thumbVoor het onderstel kan je me het beste even pm’en.
Jij hebt een spaghetti voor een injectie uitvoering, die voor de carburateur versie gaat gelijk vanaf de kop al naar beneden, denk dat het ’t makkelijkste is om een andere spaghettiepijp te nemen.
Of je gietijzeren spruistuk te houden en daar een groep N systeem aan te schroeven, groep A is zowiezo te dik voor een 1600, of je moet plannen hebben om er in de toekomst een dikkere motor in te schroeven.Heb nog een gek idee voor dat aluminium plaatje voor de radiateur, “manta” er uit vijlen king:
Dat gaat goed met de Manta Lennaert! En dan zit er ook nog een kleine aan te komen :thumb
Zo’n lambda meter is een handig afstelhulpje, daar krijg je de boel al een heel eind goed mee, ik had de zescilinder er ook mee afgesteld al rijdend zeg maar, en op de bank stond ie stationair en vollast goed, alleen op cruise (constante snelheid) te rijk, maar dat was snel opgelost op de dynojet.
Als je aan het onderstel gaat beginnen heb ik nog wel een paar tips om ‘m echt goed aan het sturen te krijgen.Da’s serieus werk nu die assen! Nou morgen weer gassen op de paddock!
De rode Manscona of Opel-Coupé zoals Chris Pasman het machien altijd noemde daar heeft hij jarenlang slalom mee gereden bij team Wimedo en ook trackdays op Zolder e.d.
De Bastos Ascona die er achter staat was van Owidio en bestaat niet meer, of de Manscona nog bestaat weet ik niet, hij heeft te koop gestaan, maar is misschien gesloopt voor onderdelen of staat nog ergens te verstoffen, ik weet het niet.
Pasman kom er wel heel best mee overweg op de slalom :thumbDe grote lijkt wel Rekord E, en die kleine alu iets van een CIH 6 cilinder??
Jep, een db-killer in je bestaande groep-a doen, gkb-import kan die zo leveren.
De driedubbele middenpijp voor de b-manta dempt ook nog wel wat geluid weg.
Maar het wordt natuurlijk nooit een zoevend stille reiswagen….Trommels voldoen prima achterop, vooraan schijven van 260×24 met Astra GSI klauwen en goede remblokken dan is ’t wel voor mekaar!
Zal nog een extra setje wintersloffen pakken voor de arreiS, wil nog wel een bocht om kunnen komen :hmmz
Zo! Mooi dat ie weer recht is, zondag weer gummen op de paddock? Kan nog lachen worden………. sneeuw en ijs!!
Lekker bezig Lennaert, enheb je het binnenwerk van de 2.0E luchtweger overgezet naar de grote behuizing?
Met een RVS groep-A schouwe d’r onder zal die wel heel erg bruut klinken, want jij hebt de driedubbele middenbuis er niet tussen gemaakt neem ik aan.
4-bak pook heb ik liggen hoor, alleen geen versoenlijk rubber meer.30 januari 2012 om 08:00 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948725Motornummer: opnieuw er in slaan met slagletters.
Thermostaathuis: geen idee, ik zet er altijd webers op, heb je geen sensoren nodig.Da’s een hele sterke 8-klepper, daar zijn veel echte 400 motoren nog jaloers op……………
Ga je ook weer naar Zandvoort de aankomende driftwedstrijd? Kom weer met de “fordverdomme” maar wel met stuggere vering, laatste keer was het wel een dweilding, za’k mah zegge….. :D
25 januari 2012 om 22:26 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948751@McLambo wrote:
Hey Kees,
Zijn dit de standaard Mahle zuigers?
Daar heb ik zojuist een setje 2e hands van op de kop getikt. Schijnen uit een blok te komen dat ooit nog van JS400 is geweest. Als het andere zijn, ben ik zeker geinteresseerd naar meer info :-)Ik hoor uit meerdere hoeken dat ik beter gelijk gesmede zuigers kan plaatsen als ik toch een volledige revisie ga doen, en daardoor wordt ik een beetje zenuwachtig om weer standaard zuigers te plaatsen.
De reden dat ik vroeg over de verschillen in zuigers tussen een 2.0E 2.2E en C24NE is dat er af en toe nog wel eens gesmede setjes van KS enzo op Ebay staan voor de 2.0E.. voor de C24NE nog niet eerder tegengekomen…..
Hoi, het zijn de standaard Mahle zuigers in de maat 94,97 mm de zuigerveren zijn versleten, maar de zuigers zien er nog goed uit.
Voor een standaard of licht opgevoerde motor zijn de mahle’s goed genoeg, wil je ver opvoeren dan zijn Omega of Wiseco zuigers (veel) beter.
Ik heb zelf de ervaring met de Mahle’s dat ze in een flink getunede 2400 na 50.000 kilometer scheuren tussen de zuigerveren, motor blijft gewoon lopen, maar gaat wel veel olie gebruiken dan, wel altijd netjes warm gereden maar daarna gás d’r op! Draaide ook regelmatig 6000+ toeren. -
AuteurBerichten