Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 776 tot 800 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: show hier plaatjes van cih motoren! #17327200

    Blift mooi zo’n zespitter king: en een geluid dat zo’n orgel maakt met een “goed ventilerende” uitlaat :wub

    In reactie op: Dikke Manta's topic #17332199

    origineel gepost door ICEQUEEN_Manta_Logan

    Ze kijkt wel wat streng hoor :angel

    Op een A-tje lukt het nog wel om zo te gaan zitten, bij een B niet echt :D stoere laarzen btw

    In reactie op: cilinderkoppakking #17460267

    Neem de 2.4 kop, er is maar één soort pakking voor een 97mm boring.

    Compressie regel je met de dome-hoogte.

    Op een 2.5 kun je gerust een 300 graden nokkenas nemen.

    45 mm webers zijn prima, 48 mm zou nog beter zijn…………..

    Mijn 2.5 heeft als extra’s een cilinderkop met 46/41 kleppen, 310 Kent nokkenas, 48 mm webers en een groep A uitlaatsysteem van Supersprint.

    In reactie op: show hier je bureaubladachtergrond!!! #17459049

    Heb de 40-jaar-Irmscher Manta op de Nürburgring er op staan, maar hoe ‘k em hier moet posten?? Geen idee……….

    In reactie op: cilinderkoppakking #17460265

    Biesheuvel autosport in Nieuwendijk (N-Br) kan je de juiste pakking leveren.

    Heb zelf ook een 2.4 op laten boren naar 2.5 met 97 mm Omega’s en er werd me dringend aangeraden om een hiervoor geschikte pakking te nemen.

    Met welke nokkenas/kop/carburatie ga je rijden?

    Let er ook op dat de compressie met dome-pistons zo rond de 12,5:1 uit gaat komen, op pompbenzine gaat dit ZEKER detonatie geven, laat zonodig de dome’s afdraaien.

    In reactie op: show hier plaatjes van cih motoren! #17327181

    Leuk kleurtje hoor, maar ik had ‘m ROZE gedaan!! :jerry :jerry :jerry

    In reactie op: 2.2 motor #17459251

    Kop is niet hetzelfde, inlaatpoorten v.d. 2.2 zitten hoger.

    In reactie op: Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum #17458266

    Hier ook een Honda CR fan!

    Heb een 500 cc tweetakt-tik, dus……….

    Het resultaat is dat er nu 5 in m’n hok staan, een Yamaha zijspancrosser met een luchtgekoelde 490 tweetakt, een CR480 van ’82, een CR500 van ’97, eentje van 2000 en nog een ’06 alu-frame met een CR500 blok er in gefabriekt………….

    Heb ook al een poos m’n motorrijbewijs, maar rij heel weinig op de weg………

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17318636

    Gespot: m’n eigen Manta, die staat lekker warm voor de kachel in de garage en blijft binnen tot de pekeltroep weer weggespoeld is :P

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17318632

    Een hele nette goudkleurige A-Manta bij de stoplichten bij Barendrecht, met zwarte strepen over de motorkap, zat zo te horen een snelle motor in, hij brulde best!!

    En op de A29 een witte B-Manta met ronde mistlampen op de voorbumper, meer kon ik zo gauw niet zien, de vangrails zat er nog tussen……….

    In reactie op: Beschermd: Post hier de lekkerste Chickies!! #17309307

    @Mikie, hoe krijg je zulke engeltjes gevonden………….:wors

    In reactie op: project manta turbo #17385972

    Heb je het oliepompdeksel al glad geschuurd of evt een “dikke” oliepomp gemonteerd??

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17400663

    Nog een paar iets lekkende slangeklemmen vastgedraaid.

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17400660

    De letters op m’n banden wit gemaakt met vetkrijt

    In reactie op: soort kop en nokkenas #17449875

    Zitten bij die koppen de in en uitlaatpoorten op dezelfde hoogte of zitten de inlaten duidelijk hoger?

    een 2.0 kop heeft kleppen 42/37 en 2.2 en 2.4 koppen hebben kleppen 45/40

    Om de nokkenas te wisselen moet de cilinderkop van de motor afgehaald worden.

    De cilinderkopcode zijn wellicht elders in dit forum te vinden.

    hoop dat je hier iets aan hebt.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17318571

    Hele mooie Manta hoor! Nu nog Jägermeister stickers er op, dan is ie helemaal goed :wors

    Bij mijn weten zijn Manta’s gemaakt tot augustus of september 88, en is de voorraad uitgeleverd tot ze op waren, één van de laatsten was een rode GSI met YD-**-** kenteken, dus in ’90 afgeleverd……….

    In reactie op: show hier plaatjes van cih motoren! #17327170

    king: gietijzer rules king:

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17400639

    Met de zescilinder om post geweest en de Manscona is bijna helemaal uit elkaar, alleen de motor, bak en assen nog (en het stukje dashboard wat d’r nog in zit)

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17318528

    Een oranje B1, zo standaard als maar kan! Bij de stoplichten bij de Schaapsweg bij Den Bommel, er reed een blonde vrouw in.

    In reactie op: Beschermd: Post hier de lekkerste Chickies!! #17309223
    Quote:
    origineel gepost door Mikie

    Is wel een verschijning hoor, zeldzaam………..

    In reactie op: hoeveel pk #17420035

    Een volledig standaard 2.4 hoef/moet je niet boven de 5.000 uit gaan jagen.

    Maar jou zwarte sport zit toch ook een snelle 2.4 of nog dikker in??

    Zelfs een zwaar opgevoerde 2.4 zal zelden echt over de 6000/6500 heen hoeven

    Standaard 2.4 zuigers scheuren op den duur tussen de zuigerveergroeven, blijft overigens wel gewoon lopen dan, maar je olieverbruik wordt nogal hoog………

    Als je over de 6000 gaat draaien moeten er ook stuggere klepveren in, het liefst met lichte schoteltjes…

    In reactie op: Beschermd: Post hier de lekkerste Chickies!! #17309190

    origineel gepost door Mikie

    In reactie op: Beschermd: Post hier de lekkerste Chickies!! #17309163

    :wors dit is een echte :wors

    In reactie op: ascona SPORT 2.0E topic #17383938

    Schiet me nog een kenteken te binnen KS-07-SH was een rode Sport…. is ie nog in leven??

    In reactie op: Beschermd: Post hier de lekkerste Chickies!! #17309155

    Die fopspeen……….king:

25 berichten aan het bekijken - 776 tot 800 (van in totaal 875)