Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Blift mooi zo’n zespitter king: en een geluid dat zo’n orgel maakt met een “goed ventilerende” uitlaat :wub
origineel gepost door ICEQUEEN_Manta_Logan
Ze kijkt wel wat streng hoor :angel
Op een A-tje lukt het nog wel om zo te gaan zitten, bij een B niet echt :D stoere laarzen btw
Neem de 2.4 kop, er is maar één soort pakking voor een 97mm boring.
Compressie regel je met de dome-hoogte.
Op een 2.5 kun je gerust een 300 graden nokkenas nemen.
45 mm webers zijn prima, 48 mm zou nog beter zijn…………..
Mijn 2.5 heeft als extra’s een cilinderkop met 46/41 kleppen, 310 Kent nokkenas, 48 mm webers en een groep A uitlaatsysteem van Supersprint.
Heb de 40-jaar-Irmscher Manta op de Nürburgring er op staan, maar hoe ‘k em hier moet posten?? Geen idee……….
Biesheuvel autosport in Nieuwendijk (N-Br) kan je de juiste pakking leveren.
Heb zelf ook een 2.4 op laten boren naar 2.5 met 97 mm Omega’s en er werd me dringend aangeraden om een hiervoor geschikte pakking te nemen.
Met welke nokkenas/kop/carburatie ga je rijden?
Let er ook op dat de compressie met dome-pistons zo rond de 12,5:1 uit gaat komen, op pompbenzine gaat dit ZEKER detonatie geven, laat zonodig de dome’s afdraaien.
Leuk kleurtje hoor, maar ik had ‘m ROZE gedaan!! :jerry :jerry :jerry
Kop is niet hetzelfde, inlaatpoorten v.d. 2.2 zitten hoger.
Hier ook een Honda CR fan!
Heb een 500 cc tweetakt-tik, dus……….
Het resultaat is dat er nu 5 in m’n hok staan, een Yamaha zijspancrosser met een luchtgekoelde 490 tweetakt, een CR480 van ’82, een CR500 van ’97, eentje van 2000 en nog een ’06 alu-frame met een CR500 blok er in gefabriekt………….
Heb ook al een poos m’n motorrijbewijs, maar rij heel weinig op de weg………
Gespot: m’n eigen Manta, die staat lekker warm voor de kachel in de garage en blijft binnen tot de pekeltroep weer weggespoeld is :P
Een hele nette goudkleurige A-Manta bij de stoplichten bij Barendrecht, met zwarte strepen over de motorkap, zat zo te horen een snelle motor in, hij brulde best!!
En op de A29 een witte B-Manta met ronde mistlampen op de voorbumper, meer kon ik zo gauw niet zien, de vangrails zat er nog tussen……….
@Mikie, hoe krijg je zulke engeltjes gevonden………….:wors
Heb je het oliepompdeksel al glad geschuurd of evt een “dikke” oliepomp gemonteerd??
Nog een paar iets lekkende slangeklemmen vastgedraaid.
De letters op m’n banden wit gemaakt met vetkrijt
Zitten bij die koppen de in en uitlaatpoorten op dezelfde hoogte of zitten de inlaten duidelijk hoger?
een 2.0 kop heeft kleppen 42/37 en 2.2 en 2.4 koppen hebben kleppen 45/40
Om de nokkenas te wisselen moet de cilinderkop van de motor afgehaald worden.
De cilinderkopcode zijn wellicht elders in dit forum te vinden.
hoop dat je hier iets aan hebt.
Hele mooie Manta hoor! Nu nog Jägermeister stickers er op, dan is ie helemaal goed :wors
Bij mijn weten zijn Manta’s gemaakt tot augustus of september 88, en is de voorraad uitgeleverd tot ze op waren, één van de laatsten was een rode GSI met YD-**-** kenteken, dus in ’90 afgeleverd……….
king: gietijzer rules king:
Met de zescilinder om post geweest en de Manscona is bijna helemaal uit elkaar, alleen de motor, bak en assen nog (en het stukje dashboard wat d’r nog in zit)
Een oranje B1, zo standaard als maar kan! Bij de stoplichten bij de Schaapsweg bij Den Bommel, er reed een blonde vrouw in.
Quote:origineel gepost door Mikie
Is wel een verschijning hoor, zeldzaam………..
Een volledig standaard 2.4 hoef/moet je niet boven de 5.000 uit gaan jagen.
Maar jou zwarte sport zit toch ook een snelle 2.4 of nog dikker in??
Zelfs een zwaar opgevoerde 2.4 zal zelden echt over de 6000/6500 heen hoeven
Standaard 2.4 zuigers scheuren op den duur tussen de zuigerveergroeven, blijft overigens wel gewoon lopen dan, maar je olieverbruik wordt nogal hoog………
Als je over de 6000 gaat draaien moeten er ook stuggere klepveren in, het liefst met lichte schoteltjes…
origineel gepost door Mikie

:wors dit is een echte :wors
Schiet me nog een kenteken te binnen KS-07-SH was een rode Sport…. is ie nog in leven??
Die fopspeen……….king:
-
AuteurBerichten