Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vliegwiel van een 2.2 is dezelfde grootte als eentje van een 2.0, maar het verschil zit in de koppeling, die van een 2.0 heeft een 8 duims of 8.5 duims koppeling, en een 2.2 een 9 duimse koppeling.
Biggelaar in Made of De Sutter in Nieuwerkerk aan de Ijssel, als die het niet kunnen wordt het lastig voor je…………..
0.4 mm is de juiste contactpuntafstand, mogen niet ingebrand of vies zijn uiteraard.
Laat het ontstekingstijdstip ff controleren met zo’n flitslamp.
Kan ook nog zijn dat de acceleratiesproeier in de carburateur dicht zit………….
Heb het inlaatspruitstuk voor cih er ook bij, wil het setje wel verkopen.
Sinds vorige week is er nieuwe keuring op de Rekord.
Het zijn Weber DFO 40 carburateurs, valstroomcarbs dus, het inlaatspruitstukis origineel Opel, maar Ascona Sprint zegt me nog niet zoveel, Rekord Sprint wel………..
In voorbereiding voor throttlebodies??????????
Mantzel maakte er indertijd zelfs een 2.7 van en Imotec zelfs een 3.0 :o
7j voor en 8j achter :angel
Als je toch de carterpan over gaat zetten is het wel aan te bevelen om gelijk een slingerschot in de carterpan te lassen, om bij snelle bochten de olie onderin de pan te houden.
Hoi, carterpan en de olieaanzuigbuis moet je overzetten van de 2.0 naar de 2.2 net als de motorsteunen.
De 2.2 inlaat past gewoon onder de ascona motorkap, het uitlaatspruitstuk van de 2.0S gaat niet i.c.m. de injectiebuis, daar moet je een 2.0E uitlaatspruitstuk voor hebben.
De 4-bak kan het vermogen van een 2.2 wel hebben, maar een 5-bak is beter i.v.m. minder toeren op de snelweg.
Als je een 5-bak gaat monteren heb je ook de tussenas voor een 5-bak nodig, een langere tellerkabel, en een middenconsole van een manta 5-bak, ook het stukje uit de middentunnel van een manta is wel handig want de pook zit bij een 5-bak verder naar achteren..
En de versnellingsbaksteun moet je veranderen, of de steunpunten van een manta aan de bodem van de ascona lassen, of met stevige plaat van 3 mm de bestaande steunen verlengen.
Ook de koelwaterslangen van een 2.2 zijn wat anders door het andere thermostaathuis.In het CIH gedeelte is door henk400rr een heel ombouw topic geplaatst, hier staat alles geheel uitgebreid beschreven, succes.
De Gerrit (Rekord dus) is nog steeds standaard! Wel de achterschokdempers vervangen door rode Koni’s en ook nieuwe achterbanden er op gelegd.
Rijdt weer een stuk strakker nu king:Nee, dat is vragen om ellende.
De CIH’s stammen vwb. ontwerp uit 1965, dus………….
Oliedruksensor zit voorop het oliepomphuis, linkse kant.
Messing buisje is voor de verwarming van de gasklep.
Zwarte doosje is een vacuumgestuurd klepje voor de tankontluchting/koolfilter benzinedamp.
De tweede aansluiting gaat naar het overlooptankje van het koelsysteem.
Zo zit het iig bij de Omega-motor waar ik de boel heb bekeken voor je.
origineel gepost door manta19sr
en een lege rekening ook qua velgen en bandden of niet?inmiddels de lampen zien er strak uit:) vanmiddag gereden trekt veel bekijks:):)
Heb er 2 banden bij 215/45-15 toyo goed profiel en twee stuks 275/50-15 goodrich bijna nieuw.
u2u me maar als je het wat vind.
Heb nog een set ATS 5-spaaks liggen in de maten 9×15 en 11×15, dan heb je de wielkasten goed vol zitten!
Schiet lekker op daarzo in Kats! Als ik vanmiddag een ritje ga maken draai ik nog ff langs.
In de winter 10 w 40 en in de zomer 20 w 50.
Het idee hierachter is dat de 10w40 lekker dun is in koude toestand en dus de smering sneller op gang komt.
En de 20w50 zorgt er voor dat bij hogere temperaturen je oliedruk beter blijft.origineel gepost door Ghanz
:o langs a28 bij pompstation uhm…. meende nabij afslag nijkerk,
rijdende richting zwolle,manta 400 en een ascona 400 beide op aanhanger op de parking van pompstation
:thumbup
Heb jou ook zien rijden dan, met een zwarte A-Senator met een nieuw kenteken toevallig??
We waren idd op weg naar D.A.F. Assen king:
Daar was zoveel door elkaar geschreven, dat het onoverzichtelijk werd naar mijn idee.
Jep, mr-turbo en “ik-zei-de-gek” verschillen nogal van mening over dikke oliepompen.
Kan zijn gedachtengang wel volgen hoor, maar aangezien ik zelf diverse motoren om zeep heb geholpen met de std. pomp en met de dikke pompen nooit meer, is het voor mij standaard geworden om er een dikke pomp in te doen.
Zie nieuwe topic: Zin en onzin over dikke oliepompen e.d.Ik weet wat ik doe, de dikke pomp en dieseldeksel blijven er op zitten, weet ik zeker dat het werkt en heel blijft king:
27 maart 2009 om 06:54 In reactie op: andere velgen voor a senator, auto helemaal aangepakt #17473962Borbet A is een lekker dik uitziend wiel, doet het naar mijn idee goed onder een grote auto zoals een Senator.
Heb de Ascona op Zandvoort van dichtbij gezien, hoe krijg je het gevonden in zo’n nette staat!!
Een 2.7!
Ben het afgelopen jaar spullen aan het verzamelen geweest, en heb een 2.0D en een 2.3D voor o.a. de krukas en de oliepan.
de 2.3D krukas is als het goed is te verslijpen naar een langere slag, maar welke drijfstangen en zuigers moeten er in? -
AuteurBerichten