Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: dikker spruitstuk 2.2 CIH #18015671

    Als ze bij de Opeldealer nog te bestellen zijn imbusbouten van een zescilinder CIH halen, of anders hier op het forum even vragen, het zijn M9 bouten met fijne draad.
    De bouten die je nu hebt zijn 15 mm koppen, met een afgeslepen ringsteeksleutel lukt het nét maar daar is ook alles mee gezegd.
    Gewoon een setje imbussen van een zespitter opzoeken en dan met een imbussleutel met zo’n handig “bolletje aan het eind vastzetten, daarmee kun je ook een beetje onder een hoek werken.
    Ik gebruik die imbussen ook bij m’n 2400 met webers, gaat gewoon veel makkelijkerder :thumb

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17321711

    Bram z’n groene B-Manta hier op het erf, en wat bromt zo’n dikke cih-motor toch lekker :thumb

    In reactie op: mijn ascona b sport project #18012820

    Das geen half werk man! Petje af! :thumb

    In reactie op: oliedruk vragen voor 2.2 #18012762

    1: ja.
    2: jazeker, grotere speling= meer weglekkende olie = veel minder oliedruk, zeker bij warme motor.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563421

    Ja, dat gaat, moet je het gat voor de pook nog verlassen?

    In reactie op: remcilinder achter #18011206

    De cilinders van de Commo zijn 22.2 mm en die van de Manta 19 mm, dus met de Commo cilinders krijg je meer remkracht achter.

    In reactie op: AUTOCROSS TOPIC #17345051

    Niet in de Lopik 500, wel bij de ACTD.

    Hallo Bas, de distributie op tijd zetten: De spie vooraan op de krukas recht omhoog, dan staat het bolletje op het vliegwiel ook bij het pijltje wat aan de rechterkant in het gat in het motorblok zit.
    Dan zit er op het nokkenastandwiel een putje geboord en dat moet overeenstemmen met het gleufje wat in het plaatje zit ónder het nokkenastandwiel.
    Bij de 1.9 bedoel je een soort schermpje wat tussen de veer en de veerschotel zit neem ik aan, die zitten er wel vaker, soms ook niet, geen idee waarom.
    Welke ringen bedoel je bij de 2400, de kleprotators die onder de uitlaatklepveren zitten, of de schermpjes net als bij de 1900?
    Als je de kopbouten er in gaat doen, houd dan even rekening met de stand van de nokkenas, hier zitten uitsparingen in daar waar de kopbouten er langsheen moeten.

    In reactie op: Foto van je Rally dashboard #18003738

    Leuk dat je er blij mee bent Lammert :D

    Aansluitschema’s geen idee, maar de temperatuurzenders voor het water zitten bij een Citroën BX 16 /19 in het thermostaathuis, de ene gaat bij 105 graden aan en de tweede bij 112 heb ik opgezocht.

    De oliedruk van 3 bar brandt dus altijd bij stationair draaien, vdo heeft een enorme selectie aan druksensoren om waarschuwingslampen aan te sturen en voor de meters natuurlijk op vdonl.nl staan de lijsten met zenders, het is dan waarschijnlijk wel nodig om een verloopstuk te maken/kopen om in het blok te schroeven waar de zenders dan weer in komen.

    Als je een elektro achtergrond hebt is het aansluiten geen probleem voor je, dat lukt mij ook en ik ben nou niet echt een elektriek-fan ;)

    In reactie op: Foto van je Rally dashboard #18003736

    Hoi, de druk en temperatuurmeters heb je de zenders in het motorblok voor nodig natuurlijk en dan van de zender naar de meter, en die heeft weer een geschakelde + en een massapunt nodig dan werkt het al.
    Oliedrukzender op een Manta heb je in twee soorten, één die alleen het waarschuwingslampje aanstuurt, en een zender die ook een meter aan kan sturen door staat een G (geber) en WK (warnkontakt) op.

    In reactie op: Foto van je Rally dashboard #18003734

    Er zijn ook tripmasters die je bij de tellerkabel moet aansluiten, ook een opnemer net als bij het wiel.

    De oliedruklampen zitten op aparte zenders, eentje die bij 1 bar de rode lamp aanstuurt en eentje die bij 3 bar een oranje lamp aanstuurt.

    Olietemperatuur en drukmeters spreekt voor zichzelf.

    Het idee achter de oranje lamp is dat als die bij hoge toeren gaat branden dat je dan snel genoeg gewaarschuwd bent dat er iets mis is.

    Zou ook nog iets voor de watertemp kunnen zijn, bv. een witte lamp bij 95 graden en een rode bij 105 graden.

    Lampen vallen beter op als meters is mijn idee er achter.

    In reactie op: Foto van je Rally dashboard #18003731

    Nou, wat er aan extra’s in komt: tripmaster, één of twee extra oliedruklampen, oliedrukmeter, olietemperatuurmeter, schakelaars voor de verstralers/mistlampen, kaartleeslampje voor de bijrijder, etc.

    In reactie op: Foto van je Rally dashboard #18003729

    Hoi Lammert, in het laatste Manta clubblad staat een verhaal van Danny (Manta24V) en die is een 400 replica aan het maken mét een rally dashboard er in.
    Ook Henk 400RR heeft zo’n dash in z’n ACDelco Manta zitten, dus die kunnen je vast wel verder helpen.

    In reactie op: welke olie in een c30ne? #18008816

    In de zomer 20 w 50 en in de winter 10 w 40 liefst volsynthetisch, die geeft de beste bescherming.

    In reactie op: Ascona B 2.6 Dual ram >>nieuwe foto’s p2 #18005562

    Heerlijk zo’n zescilinder! Heb zelf een poos met een 2.5 -12V in m’n Manta gereden en echt super voor dagelijks gebruik, lekker snel en een heel acceptabel benzineverbruik.

    In reactie op: Time Attack #17818658

    Mich gaat er toch mee driften? Of eerst nog een driftcursus met de Sierra ;)

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17321674

    @lenn0 wrote:

    Het was druk in Goes vandaag.

    Eerst nog een groenachtige B gespot in het stationspark. ‘koen-opel’ geloof ik? Ik reed in een lage blauwe d kadett.

    Ook nog Keesjr gespot zonder manta, wel met ander leuk speelgoed. :thumb

    Het wordt weer beter weer en dan komen de Manta’s weer uit de winterslaap :D

    Het andere speelgoed doet ’t best, 1e plek in de 1600 bij de autocross in Brielle afgelopen zaterdag king:

    Probleem opgelost, draadbreuk in een massakabeltje, loopt nu weer prima.
    thx, voor de tips iedereen :thumb

    Ja, de riem staat op tijd, 100% zeker weten alle merktekens staan goed.

    Het is zo’n dis-bobine met een 4-polige stekker
    Temp sensor al gewisseld, geen verschil.
    EGR is afgesloten.
    Straks nog een testen of de benzinepomp nog genoeg druk levert.

    In reactie op: AUTOCROSS TOPIC #17345049

    Jep, het cross-seizoen gaat weer van start :D
    Lekker door het weiland knallen!

    Stukje verder met de corsa, bobine vervangen en hij loopt weer.
    Stationair in ieder geval, bij gasgeven gaat het goed tot 2500-3000 toeren en dan smoort ie, lijkt wel alsof hij niet genoeg benzine krijgt dan.
    Ideeën nog steeds welkom!

    Iemand nog goede ideeën??

    Computer stuk misschien??

    In reactie op: scherpere nokkenas in 2.0E #17862586

    Met mechanische stoters zal hij altijd wat tikken.
    Verstelbare poelie, hangt er vanaf hoe goed die nu staat, heb je de boel gecheckt met een gradenschijf en meetklok?

    In reactie op: Automaxx Streetpower Napraat cafe! #17865706

    @Hulkie wrote:

    Zo zo, ik ben ook weer thuis (bijna 500 km gereden vandaag) Mooie dag met mooi stukje rijden.
    Alleen was het een beeeeeetje frisjes. Was er om kwart over negen en ging na de laatste race.
    Zeker de moeite waard vandaag! En ik zie dat mijn Manta al is gespot :p haha

    Die groene valt echt op! Stond daar op de parking in de buurt van de strubben/veenslang?
    Leuk dat je nog even bij ons kwam kijken Hulkie!

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 875)