Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 701 tot 725 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319244

    Zo te zien is ’t een GSI-exclusive, veels te mooi om te slopen idd………

    In reactie op: hoe ver kan ik een 2.4 uitboren? #17488827

    Nee, daarboven, dat zwarte ding, da’s een carterontluchtingspotje!

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508393

    Yep, voor alles overzichtelijk te maken, zou je per motortype de boel in een tabel kunnen zetten, dat is voor iedereen snel te zien hoe en wat het allemaal zit en te zien is.

    bv. – zuigers – kleppen- klepuitsparingen-overigen……..

    30E ……….. ………….. ………………….. ………………..
    C30LE ………. …………. ……………….. ………………….
    C30NE 156……. ………….. ………………. ………………..
    C30NE 177……. ………….. ……………… …………………

    In reactie op: Olie Slinger schot #17514019

    origineel gepost door IIIaIItaBGsi
    hey Mede Forummers,

    ik vroeg me af of er voor de CIH ook standaard olie slinger schotten bestaan; of dat je zelf schotjes in de Carter pan moet lassen?

    en zoja waar te krijgen?

    is trouwens bedoeld voor een opel Manta B

    ik hoor het graag van jullie
    Mvgr Remon

    Biesheuvel Autosport heeft ze op voorraad, is een plaat die in je bestaande stalen pan gelast moet worden.
    Plaatje kostte rond de 25 euro geloof ik.

    In reactie op: welke nokkenas #17514241

    Kent OP 214 of 234, dan heb je goed koppel onderin en loopt ie ook nog mooi.

    Een 244 zou ook nog kunnen als je ‘m echt ALTIJD hoog in de toeren wil rijden.

    In reactie op: Ascona B TurboDiesel rallywagen #17399575

    Prachtig project, en dan zekers met zo’n 2300 turbodiesel!!

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508367

    Zijn ook 156 pk ne’s geweest, is allemaal lekker verwarrend zo

    In reactie op: bezig met 2.4 projectje #17508496

    Neem ook een snellere nokkenas en verstelbaar nokkenastandwiel, bv. de Kent OP244 loopt perfect in een 2.4 met webers, verstelbare poelie om de boel echt op tijd te zetten.

    In reactie op: waar te kopen ? #17511117

    Bij de Opel-dealer, op motornummer.

    Of een goed revisiebedrijf.

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508360

    De C30NE 177pk heeft ook vlakke zuigers met grote klepuitsparingen en 45/40 kleppen.

    Motor komt uit een Senator-B automaat uit 1991, vorig jaar lag deze motor in m’n Manta en is toen op Sevenum nog op de vermogensbank geweest en leverde toen 145 pk aan de achterwielen, met een afstelling die behoorlijk aan de rijke kant was………..

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508359

    Heb een oude 30E open liggen, zal morgen eens naar de zuigers kijken.
    Bij de C30NE (177pk) moet ik toch door het bougiegat gaan gluren, want ga niet de kop van een goedlopend blok af halen.
    c30LE heb ik niet tot m’n beschikking, maar die heeft manta24V nog los liggen, dus binnenkort is alles opgehelderd…….
    Is misschien een idee om alles per motortype in een tabel te zetten, is nogal overzichtelijker als 4 pagina’s met toch wel enigszins verhitte discussies…………

    De oude 30E heeft vlakke zuigers met grote uitsparingen voor de kleppen
    Heb ook de kleppen opgemeten en die zijn idd 42/37
    Dit blok en kop uiteraard ook, komen uit een A-Senator van 1983.

    In reactie op: olie lampje brand #17508681

    En in de zomer 20W50 olie en ’s winters 10W40 gebruiken…………

    In reactie op: olie lampje brand #17508680

    Een dikke oliepomp lis zowiezo een goed idee voor een CIH, weet je zeker dat ie genoeg opbrengst heeft, zeker stationair al, voor een hogere druk kun je eventueel nog een deksel van een diesel er op zetten, is van gietijzer loopt dus ook niet meer in. (hogere druk komt door een stuggere overdrukveer).

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508320

    Na het lezen van de commentaren van de Duitse vrienden is het me weer helemaal duidelijk :thumbup

    In reactie op: 3.0 24v aansluitingen #17401477

    king: een echte motor in een kitcar!!! :wors

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508302

    De 156 pk versie heeft idd kleinere kleppen 42/37 als de 177 pk versie 45/40 en er zit verschil in de zuigers.
    Om de ombouw overzichtelijk te houden is het het beste om je bestaande 156 pk motor in z’n geheel te vervangen door een complete 177 pk motor, het liefst eentje waar je nog mee hebt kunnen proefrijden……….
    Na het ombouwen de boel afstellen op een vermogensbank wil ook nog wel eens voor interessante vermogenswinsten zorgen.
    Heb zelf een aantal jaar terug bij een Monza met 30E (180 pk fabrieksopgaaf praktijk rond de 165 pk) waarvan er een klep gebroken was en dus alles aan gort lag……. de motor gewisseld voor een c30LE (156 pk) en daar alles van de 30E opgebouwd……. het machien liep ondanks de lagere compressie en kleine kleppen heel lekker en bij 180 km/h kreeg je nog steeds een duw in de rug bij vol gas geven de top was 210 km/h (4-bak schakel-6200 rpm)

    In reactie op: Nokkenas instellen #17506949

    234 is een prachtige straatnokkenas voor een 2.4, veel koppel, maar niet echt een toerendraaier hoor, bij zo,n 5500 is het wel tijd om op te schoakln :D
    Ontsteking en brandstof moet meestal wel wat bijgeregeld worden bij een andere nokkenas……..

    In reactie op: Nokkenas instellen #17506946

    Heb je er geen Kent Cams nokkenassenboekje bij, daar staat precies in hoe je ’n ‘m moet afstellen/uitklokken……..
    kan evt. wel zo’n boekje naar je toe sturen.

    In reactie op: 2.4 vraag #17504189

    125-135 aan de wielen gemeten is voor een std. 2.4 met carbs een normale waarde, maar wat moet het volgens jou zijn dan?
    Injektie is geen optie, er staan al carbs op……….

    In reactie op: Motorcode H20E #17504585

    Grapjes die John :P

    Vraag het eens aan Henk400rr, die heeft er vast wel een goed antwoord op.

    Of check eens op OHF duitsland.

    In reactie op: 2.4 vraag #17504187

    2.4 met 45-ers en een groep-A? denk tussen de 125-135 pk en een berg koppel bij lage toeren.
    met 40-ers zal ie trouwens net zo goed lopen en minder zuipen :vertag

    In reactie op: 2.4 vraag #17504186

    origineel gepost door boyanka
    :angel wat denk je zelf?

    Jij weet het verschil tussen een 2.0 en een 2.4 heel goed :jerry

    In reactie op: vliegwiel 2.2 #17502221

    Nee.

    In reactie op: vliegwiel 2.2 #17502219

    Het pasvlak van de koppelingsplaat is groter bij een 2.2.

    In reactie op: CIH dubb. carbs motor stokt en klapt #17502406

    Zitten de sproeiers verstopt met vuiligheid? Kan ook zijn dat de co% schroeven nog te ver dichtstaan.
    En heb je de carbs al synchroon gesteld met bv. een vacuum-meter of stromingsmeter??

25 berichten aan het bekijken - 701 tot 725 (van in totaal 875)