Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo te zien is ’t een GSI-exclusive, veels te mooi om te slopen idd………
Nee, daarboven, dat zwarte ding, da’s een carterontluchtingspotje!
Yep, voor alles overzichtelijk te maken, zou je per motortype de boel in een tabel kunnen zetten, dat is voor iedereen snel te zien hoe en wat het allemaal zit en te zien is.
bv. – zuigers – kleppen- klepuitsparingen-overigen……..
30E ……….. ………….. ………………….. ………………..
C30LE ………. …………. ……………….. ………………….
C30NE 156……. ………….. ………………. ………………..
C30NE 177……. ………….. ……………… …………………origineel gepost door IIIaIItaBGsi
hey Mede Forummers,ik vroeg me af of er voor de CIH ook standaard olie slinger schotten bestaan; of dat je zelf schotjes in de Carter pan moet lassen?
en zoja waar te krijgen?
is trouwens bedoeld voor een opel Manta B
ik hoor het graag van jullie
Mvgr RemonBiesheuvel Autosport heeft ze op voorraad, is een plaat die in je bestaande stalen pan gelast moet worden.
Plaatje kostte rond de 25 euro geloof ik.Kent OP 214 of 234, dan heb je goed koppel onderin en loopt ie ook nog mooi.
Een 244 zou ook nog kunnen als je ‘m echt ALTIJD hoog in de toeren wil rijden.
Prachtig project, en dan zekers met zo’n 2300 turbodiesel!!
Zijn ook 156 pk ne’s geweest, is allemaal lekker verwarrend zo
Neem ook een snellere nokkenas en verstelbaar nokkenastandwiel, bv. de Kent OP244 loopt perfect in een 2.4 met webers, verstelbare poelie om de boel echt op tijd te zetten.
Bij de Opel-dealer, op motornummer.
Of een goed revisiebedrijf.
De C30NE 177pk heeft ook vlakke zuigers met grote klepuitsparingen en 45/40 kleppen.
Motor komt uit een Senator-B automaat uit 1991, vorig jaar lag deze motor in m’n Manta en is toen op Sevenum nog op de vermogensbank geweest en leverde toen 145 pk aan de achterwielen, met een afstelling die behoorlijk aan de rijke kant was………..
Heb een oude 30E open liggen, zal morgen eens naar de zuigers kijken.
Bij de C30NE (177pk) moet ik toch door het bougiegat gaan gluren, want ga niet de kop van een goedlopend blok af halen.
c30LE heb ik niet tot m’n beschikking, maar die heeft manta24V nog los liggen, dus binnenkort is alles opgehelderd…….
Is misschien een idee om alles per motortype in een tabel te zetten, is nogal overzichtelijker als 4 pagina’s met toch wel enigszins verhitte discussies…………De oude 30E heeft vlakke zuigers met grote uitsparingen voor de kleppen
Heb ook de kleppen opgemeten en die zijn idd 42/37
Dit blok en kop uiteraard ook, komen uit een A-Senator van 1983.En in de zomer 20W50 olie en ’s winters 10W40 gebruiken…………
Een dikke oliepomp lis zowiezo een goed idee voor een CIH, weet je zeker dat ie genoeg opbrengst heeft, zeker stationair al, voor een hogere druk kun je eventueel nog een deksel van een diesel er op zetten, is van gietijzer loopt dus ook niet meer in. (hogere druk komt door een stuggere overdrukveer).
Na het lezen van de commentaren van de Duitse vrienden is het me weer helemaal duidelijk :thumbup
king: een echte motor in een kitcar!!! :wors
De 156 pk versie heeft idd kleinere kleppen 42/37 als de 177 pk versie 45/40 en er zit verschil in de zuigers.
Om de ombouw overzichtelijk te houden is het het beste om je bestaande 156 pk motor in z’n geheel te vervangen door een complete 177 pk motor, het liefst eentje waar je nog mee hebt kunnen proefrijden……….
Na het ombouwen de boel afstellen op een vermogensbank wil ook nog wel eens voor interessante vermogenswinsten zorgen.
Heb zelf een aantal jaar terug bij een Monza met 30E (180 pk fabrieksopgaaf praktijk rond de 165 pk) waarvan er een klep gebroken was en dus alles aan gort lag……. de motor gewisseld voor een c30LE (156 pk) en daar alles van de 30E opgebouwd……. het machien liep ondanks de lagere compressie en kleine kleppen heel lekker en bij 180 km/h kreeg je nog steeds een duw in de rug bij vol gas geven de top was 210 km/h (4-bak schakel-6200 rpm)234 is een prachtige straatnokkenas voor een 2.4, veel koppel, maar niet echt een toerendraaier hoor, bij zo,n 5500 is het wel tijd om op te schoakln :D
Ontsteking en brandstof moet meestal wel wat bijgeregeld worden bij een andere nokkenas……..Heb je er geen Kent Cams nokkenassenboekje bij, daar staat precies in hoe je ’n ‘m moet afstellen/uitklokken……..
kan evt. wel zo’n boekje naar je toe sturen.125-135 aan de wielen gemeten is voor een std. 2.4 met carbs een normale waarde, maar wat moet het volgens jou zijn dan?
Injektie is geen optie, er staan al carbs op……….Grapjes die John :P
Vraag het eens aan Henk400rr, die heeft er vast wel een goed antwoord op.
Of check eens op OHF duitsland.
2.4 met 45-ers en een groep-A? denk tussen de 125-135 pk en een berg koppel bij lage toeren.
met 40-ers zal ie trouwens net zo goed lopen en minder zuipen :vertagorigineel gepost door boyanka
:angel wat denk je zelf?Jij weet het verschil tussen een 2.0 en een 2.4 heel goed :jerry
Nee.
Het pasvlak van de koppelingsplaat is groter bij een 2.2.
Zitten de sproeiers verstopt met vuiligheid? Kan ook zijn dat de co% schroeven nog te ver dichtstaan.
En heb je de carbs al synchroon gesteld met bv. een vacuum-meter of stromingsmeter?? -
AuteurBerichten