Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta 400 in autoweek nr51 #17575254

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    leuk model

    maar helaas wel weer t typische waardeloze autoweek commentaar erbij:puke:puke

    Helemaal hetzelfde commentaar van deze kant van het land!

    In reactie op: Manta i300 #17398841

    Ideaal zo’n draaibok, kan je al het las en slijpwerk “onder de hand” doen i.p.v. dat je op je rug onder de bodem moet lassen en slijpen!!!

    Heb ‘m ook gebruikt voor de Ascona 400RR en de Drift-Manta in opbouw.

    In reactie op: Pastra's GT/e opknapproject #17570643

    Chip?? in een CIH??? Carburateurs van minstens 45mm, veel compressie, ruige nokkenas van 290-300 graden en een echte groep-A uitlaat zo voer je een cih op…….. chips, die zijn om op te eten :D

    In reactie op: 5 gaats assen #17574641

    De 5-gaats set heeft wel de grotere voorremmen en een sper, nog niet gekeken hoe het er vanbinnen uitziet :hmmz dus ook op zoek naar 15 inch wielen in 8 en 9 of 10 inch breed om de 400 uitbouw te vullen……….
    Voorlopig nog maar met het 4-gaats spul rijden, pas als ik alles compleet heb gaat het d’r onder.

    In reactie op: Pastra's GT/e opknapproject #17570641

    Voor op het circuit ben je beter met een snelle 4 cilinder, zespitter wordt nogal zwaar in de neus, is ook wel veel aan te doen met de juiste veren en stabilisators.
    Eeen 2.4 is over de 200 pk te krijgen en dan is ie nog steeds betrouwbaar en ook op straat goed te rijden.

    In reactie op: Pastra's GT/e opknapproject #17570639

    De manta 5-bak is sterk genoeg voor een 2.6, een 8 inch koppeling zal die 150 pk ook wel kunnen houden, maar een 8,5 inch van een gt/e of gsi is beter.
    Een nog sterkere is die van een Ascona of Rekord diesel (9 inch) die zaten ook in de Commodore 2.8 en zo, is de grootste 4 bouts koppeling maar intussen lastig te vinden.
    http://www.manta-b.de is een interessante site voor de zespitter ombouwers.

    In reactie op: wat is er mis met mijn achteras?? foto's #17570340

    Zit er nog wel olie in??

    In reactie op: HDT – motorsport… wauw!!! #17536628

    Ze hebben zelfs van die kachelpijpen voor een CIH zescilinder! Volgend jaar…….. met sinterklaas of kerst king:

    In reactie op: sterke koppelingsplaat #17569958

    Omdat ie misschien langer heel blijft dan??

    In reactie op: 1.2 motor perst olie door vuldop eruit #17562467

    Of de carterontluchting zit helemaal potdicht óf je motortje is gewoon zwaar versleten……………….

    In reactie op: vering manta 3.0 24v ? #17558237

    Voorveren van een W124 diesel en dan zelf proefondervindelijk op de juiste lengte maken, veren van een 200 D (4 cilinder) zijn nog lekker comfortabel op straat, niet te laag gaan want dan slaat de vering telkens in de bumpstops.
    Veren van een 300 D zijn een stuk stugger, dus vooral geschikt voor een circuit-auto.
    Denk zelf dat veren van een 250 D (5-cilinder) een mooie tussenmaat is………
    Als je de veren zelf op lengte gaat maken, hou dan de voorkant om te beginnen één á twee centimeter te hoog, de veren zullen nl. altijd nog wat inzakken na verloop van tijd, en een te lange veer kun je altijd nog eens een stukkie verder inkorten, stukkie er aan zetten ga nie werreke nie………:hmmz

    In reactie op: CIH 6 cylinder nokkenassen #17554879

    origineel gepost door Ghanz
    senator-monza.de denk ik dan :P

    Kan me vergist hebben, kijk er ook niet elke week naar :jerry

    In reactie op: CIH 6 cylinder nokkenassen #17554875

    Kijk eens op http://www.monza-senator.de daar staat heel veel info op, ook het nokkenassenverhaal wat je zoekt.

    In reactie op: Manta bij the opposites #17554638

    wat een teringmuziek :puke

    In reactie op: c20ne en versnellingsbak uit Omega in C kadett #17552195

    Het kan er in, een kennis van me heeft een 2.0SEH en een 5-bak van een Omega in z’n C-Coupé gesleuteld, hij heeft wél de motorsteunen en versnellingsbaksteun zelf moeten maken en een carterpan van een Manta 18S gebruikt, de verdeelkap past op de laatste millimeter tussen het schutbord/kachelhuis, ook de voorpijpen van de uitlaat zijn zelf op maat gemaakt net als de rest van de uitlaat.
    Ook de tussenas is een samenstelling van de Omega as en de Kadett as, zelf op lengte gemaakt en daarna laten lassen en balanceren bij de aandrijfassenboer.
    Het past wel, maar is een *$%-klus geweest!

    In reactie op: Manta bij TMF Complete Aflevering op pag 3! (Nu met film) #17546534

    Lekker rondjes tollen! Enneh…. muziekje kwam me al zo bekend voor, idd uit Manta Manta, de race tussen de Manta en de Benz…………

    In reactie op: probleem starten manta 3.0 #17545116

    Heb je de ontstekingsvolgorde goed staan? 1-5-3-6-2-4 dus, is mij weleens gebeurd dat de boel 180 graden verkeerd stond en dan doet hij ook niks.
    Weet je zeker dat er vonk is, en dan het liefst een sterke blauwe vonk?
    Inlaatslang moet er wél tussen zitten……..
    het kan zijn dat de koelvloeistoftemperatuursensor defect is, en dan wordt er zo veel benzine ingespoten dat de motor volledig verzuipt in de brandstof.

    In reactie op: Foto's Slalom "wimedo"lelystad 24-10-2009 #17540711

    Ha Joop! 22 november is de OBO-dag nog, ook op Lelystad.

    In reactie op: Foto's Slalom "wimedo"lelystad 24-10-2009 #17540708

    Zaterdag ging het Oerend Hard om nog in de liedjes te blijven!

    Zo’n buitje regen is zeer geschikt voor een Manta, want die gaan dwars harder als rechtdoor :wors

    (en dat gemekker van Borsato is een aanslag op je trommelvliezen :swear )

    In reactie op: Ontstekingstijdstip 1900N motor #17526000

    5 graden voorontsteking bij 800 toeren, met losgenomen vacuumvervroeging.

    In reactie op: opgelost #17525489

    Ideaal is in de zomermaanden 20 w 50 en in de winter 10 w 40. vooral om bij hogere buitentemperaturen een behoorlijke oliedruk te houden, en de ’s winters als het koud is de smering sneller op gang te brengen.
    Gebruik bij voorkeur een origineel Opel oliefilter of van het merk MANN, die geven de beste oliedruk, en als je het filter vervangt dan het nieuwe filter eerst vullen met olie voor je het er op schroeft.

    In reactie op: rode verdelerkabels #17525646

    Champion heeft rode verdelerkabels in verschillende lengtes, vraag er maar eens na bij je automaterialenzaak, heb ze er een paar jaar terug nog gehaald voor een 2.0 liter Ascona.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319282

    Gisterenmiddag bij Bruinisse een superstandaard oranje b1 met, jaja, een blonde vrouw als bestuurster.

    In reactie op: van 156 naar 177 pk? #17508406

    Nou je het zegt, is idd al een poosje stil over dit onderwerp.

    Begon eigenlijk al wat op een Duck & Bolderbast burenruzie te lijken, of Ome Henk en Buurman Floris-Jan van Fleppensteijn………….

    In reactie op: ascona b cabrio #17474993

    Als ik me goed herinner is die ooit door Hintermeier gebouwd als demo.

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 875)