Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door louwe 16 klepper
leuk model
maar helaas wel weer t typische waardeloze autoweek commentaar erbij:puke:puke
Helemaal hetzelfde commentaar van deze kant van het land!
Ideaal zo’n draaibok, kan je al het las en slijpwerk “onder de hand” doen i.p.v. dat je op je rug onder de bodem moet lassen en slijpen!!!
Heb ‘m ook gebruikt voor de Ascona 400RR en de Drift-Manta in opbouw.
Chip?? in een CIH??? Carburateurs van minstens 45mm, veel compressie, ruige nokkenas van 290-300 graden en een echte groep-A uitlaat zo voer je een cih op…….. chips, die zijn om op te eten :D
De 5-gaats set heeft wel de grotere voorremmen en een sper, nog niet gekeken hoe het er vanbinnen uitziet :hmmz dus ook op zoek naar 15 inch wielen in 8 en 9 of 10 inch breed om de 400 uitbouw te vullen……….
Voorlopig nog maar met het 4-gaats spul rijden, pas als ik alles compleet heb gaat het d’r onder.Voor op het circuit ben je beter met een snelle 4 cilinder, zespitter wordt nogal zwaar in de neus, is ook wel veel aan te doen met de juiste veren en stabilisators.
Eeen 2.4 is over de 200 pk te krijgen en dan is ie nog steeds betrouwbaar en ook op straat goed te rijden.De manta 5-bak is sterk genoeg voor een 2.6, een 8 inch koppeling zal die 150 pk ook wel kunnen houden, maar een 8,5 inch van een gt/e of gsi is beter.
Een nog sterkere is die van een Ascona of Rekord diesel (9 inch) die zaten ook in de Commodore 2.8 en zo, is de grootste 4 bouts koppeling maar intussen lastig te vinden.
http://www.manta-b.de is een interessante site voor de zespitter ombouwers.Zit er nog wel olie in??
Ze hebben zelfs van die kachelpijpen voor een CIH zescilinder! Volgend jaar…….. met sinterklaas of kerst king:
Omdat ie misschien langer heel blijft dan??
Of de carterontluchting zit helemaal potdicht óf je motortje is gewoon zwaar versleten……………….
Voorveren van een W124 diesel en dan zelf proefondervindelijk op de juiste lengte maken, veren van een 200 D (4 cilinder) zijn nog lekker comfortabel op straat, niet te laag gaan want dan slaat de vering telkens in de bumpstops.
Veren van een 300 D zijn een stuk stugger, dus vooral geschikt voor een circuit-auto.
Denk zelf dat veren van een 250 D (5-cilinder) een mooie tussenmaat is………
Als je de veren zelf op lengte gaat maken, hou dan de voorkant om te beginnen één á twee centimeter te hoog, de veren zullen nl. altijd nog wat inzakken na verloop van tijd, en een te lange veer kun je altijd nog eens een stukkie verder inkorten, stukkie er aan zetten ga nie werreke nie………:hmmzorigineel gepost door Ghanz
senator-monza.de denk ik dan :PKan me vergist hebben, kijk er ook niet elke week naar :jerry
Kijk eens op http://www.monza-senator.de daar staat heel veel info op, ook het nokkenassenverhaal wat je zoekt.
wat een teringmuziek :puke
Het kan er in, een kennis van me heeft een 2.0SEH en een 5-bak van een Omega in z’n C-Coupé gesleuteld, hij heeft wél de motorsteunen en versnellingsbaksteun zelf moeten maken en een carterpan van een Manta 18S gebruikt, de verdeelkap past op de laatste millimeter tussen het schutbord/kachelhuis, ook de voorpijpen van de uitlaat zijn zelf op maat gemaakt net als de rest van de uitlaat.
Ook de tussenas is een samenstelling van de Omega as en de Kadett as, zelf op lengte gemaakt en daarna laten lassen en balanceren bij de aandrijfassenboer.
Het past wel, maar is een *$%-klus geweest!11 november 2009 om 21:37 In reactie op: Manta bij TMF Complete Aflevering op pag 3! (Nu met film) #17546534Lekker rondjes tollen! Enneh…. muziekje kwam me al zo bekend voor, idd uit Manta Manta, de race tussen de Manta en de Benz…………
Heb je de ontstekingsvolgorde goed staan? 1-5-3-6-2-4 dus, is mij weleens gebeurd dat de boel 180 graden verkeerd stond en dan doet hij ook niks.
Weet je zeker dat er vonk is, en dan het liefst een sterke blauwe vonk?
Inlaatslang moet er wél tussen zitten……..
het kan zijn dat de koelvloeistoftemperatuursensor defect is, en dan wordt er zo veel benzine ingespoten dat de motor volledig verzuipt in de brandstof.Ha Joop! 22 november is de OBO-dag nog, ook op Lelystad.
Zaterdag ging het Oerend Hard om nog in de liedjes te blijven!
Zo’n buitje regen is zeer geschikt voor een Manta, want die gaan dwars harder als rechtdoor :wors
(en dat gemekker van Borsato is een aanslag op je trommelvliezen :swear )
5 graden voorontsteking bij 800 toeren, met losgenomen vacuumvervroeging.
Ideaal is in de zomermaanden 20 w 50 en in de winter 10 w 40. vooral om bij hogere buitentemperaturen een behoorlijke oliedruk te houden, en de ’s winters als het koud is de smering sneller op gang te brengen.
Gebruik bij voorkeur een origineel Opel oliefilter of van het merk MANN, die geven de beste oliedruk, en als je het filter vervangt dan het nieuwe filter eerst vullen met olie voor je het er op schroeft.Champion heeft rode verdelerkabels in verschillende lengtes, vraag er maar eens na bij je automaterialenzaak, heb ze er een paar jaar terug nog gehaald voor een 2.0 liter Ascona.
Gisterenmiddag bij Bruinisse een superstandaard oranje b1 met, jaja, een blonde vrouw als bestuurster.
Nou je het zegt, is idd al een poosje stil over dit onderwerp.
Begon eigenlijk al wat op een Duck & Bolderbast burenruzie te lijken, of Ome Henk en Buurman Floris-Jan van Fleppensteijn………….
Als ik me goed herinner is die ooit door Hintermeier gebouwd als demo.
-
AuteurBerichten