Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Citroën BX forum: Eindelijk hebben ze bij de automaterialenzaak lekbakken van 5 bij 2 meter, geen olievlekken meer op de stoep en in de straat!!!
Reactie: Zijn die bakken zo gemaakt dat je de auto er zo in kan rijden??
Ik mag deze stijl echt wel waarderen!! :kewlpics
Verschil zit ‘m in het de compressie en de nokkenas, de 2.0N leverde 90 pk en de 2.0S gaf 100 pk.
De N kon op normale benzine draaien en de S op Super.
Passen doet het altijd.Manta gedeelte alhier: Waar haal je het breedste uitbouwset, de grootste achterspoiler énnn de dikste vossestaart voor je Manta vandaan?? :P
Is die venturi niet onder een stoel gerold of het rioolputje in??
Kom zelf soms ook spullen tegen op de gekste plekken :DCitroën ZX Volcane, is een 1.9 met 122 pk, of de ZX 16V is een 2.0 16V van 155 pk’s.
Als je een van die op slicks zet heb je een geweldig goed sturende circuitbak.Valt in de praktijk mee, alleen als het echt vriest zijn open filters niet echt ideaal.
Isoleer je uitlaatspruitstuk met hitteband om zoveel mogelijk warmte van je inlaatspruitstukken carbs vandaan te houden in de zomer, en leg een paar dikke slangen vanaf de voorbumper naar de filters toe voor koude lucht.
Zo heb ik het bij m’n rode Manta gedaan en dat werkt goed, maar die komt in de winter weinig buiten trouwens.Heb de uitlaat van de Manta zespitter voorzien van een X-pipe van Simons in de voorste uitlaatpijpen en een andere einddemper gemaakt met mooie dikke Sebring eindstukken rond 102 mm.
Die eindstukken zijn echt dik, en het geluid is helemaal naar m’n zin, de Echte Opel ZespitterSound!!Nou Louwe, je hebt ‘m vast niet aan de eerste de beste verkocht, is echt een pracht-Manta zelf gezien op het 400 treffen in Luttenberg :thumbup
Z’n nieuwe baasje is er vast helemaal gelukkig mee!
Is de motor en bak nog goed van die Sennie??
Bij mij is het voor een zescilinder met een 240 bak erachter, is de eerste keer in m’n leven dat ik een koppeling kapot heb, maar uit de reacties hier merk ik wel dat een 4 punts koppeling het achter een dikke motor nooit lang zal gaan houden……..
Kan dus twee dingen gaan doen, óf een spul van een Monza/Sennie erachter (bak en vliegwiel met zespuntskoppeling) óf zo’n setje van Bolz.
Hoelang de 240 bak het nog zal houden weet ik ook niet, maar het bakje heeft wel een flinke berg koppel te verwerken in ieder geval :angelorigineel gepost door mr-turbo
3.5 liter met 200 pk ?
:Peen 3.9 liter met injectie geeft maar een 114kw-134kw=155-180pk
4.0 met 188pkDe Rover 3500 Vitesse werd destijds opgegeven voor 190 pk, maar dan had je veel geluk als ie het daadwerkelijk ook had :P
Toevallig nog een goede rechtse voordeur??
Een 3.0E of liever een C30NE is denk ik een betere ombouw :D en past zo aan je bestaande versnellingsbak.
Hee Maus, je hebt iemand anders z’n tellefoonnummer er bij gezet :wtf
Belde vanochtend een erg ontstemde Achterhoeker uit z’n nest :jerry en die wist nergens van natuurlijk…………
Ja, een 9-inch 4-punts drukgroep!
Dan mag ik niet klagen als ie het toch twee jaar gehouden heeft :angel
Maar ja, ben ook aan het zoeken naar een dikkere koppeling en bak van een Monza of Senator
Gaat nu voorlopig weer een 4-punts in en later een zwaardere.
Waardoor is die gesneuveld? Pats, koppeling los met sprinten??? Of gewoon aan gort getrokken??
Koppeling is er vanachter nu, plaat is okee, maar in de drukgroep niet, de drukring zit met 4 verenstalen plaatjes aan het huis vast en van die 4 plaatjes zijn er 3 afgescheurd.
@mr-turbo ik rem nooit hard op de motor en laat de koppeling ook nooit met een klap opkomen, of gewoon te veel koppel er op los gelaten :o
Druklager is okee, en niet door de drukgroep heen gegaan.
Koppeling zit er een goede 15.000 km in, denk zelf vooral dat de plaat getordeerd is of een tangentiaalveer kapot gegaan is.
Zaterdag de bak er eens af halen en zien wat er precies aan de hand is.Slicks zijn wel erg platte bandjes zo onder de auto, trekt wel goed hard op met platte banden, dat weer wel natuurlijk :D
Het bestickeren was echt leuk om te doen hoor! Als ie weer helemaal rijklaar is heb je echt een leuke rallymanta king:
32 maart haha!! Kevers moet je tegen sproeien, niet mee rijden!!
Dacht dat jij niet van grote tieten hield……….??? :D
3 bar, is veel te veel voor webers.
Voor webers kun je het beste een Hardi of Facet lagedrukpomp nemen.Lekker bezig weer Mike, en Jeff heeft een mooi buro voor z’n eigen nu zie ik :D
Hee, jij zoekt transparant stickervel om op de voorkant van de achterschermverbreders te plakken lees ik.
Probeer het eens bij een motorcrosszaak, die hebben dat soms wel op voorraad, of bij http://www.blackbirdracing.com die zitten in Italië maar versturen wereldwijd.
Bestel er zelf ook wel eens stickerspul en zadelovertrekjes voor crossmotors, en dat heldere sticker heet “crystal sheet” is in veel kleuren te leveren maar ook in “clear” doorzichtig dus.
-
AuteurBerichten