Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motorolie cih #18172765

    En hou bij de good-old CIH het oliepompdeksel in de gaten, als het wat ingelopen is weer vlakschuren, dit doet ook veel goed voor de oliedruk vooral bij warme motor en lage toeren.
    Voor getunede motoren zweer ik zelf bij een verzwaarde oliepomp.

    In reactie op: Manta van 240 bak naar 265 bak ombouwen. #18143311

    En hij rijdt! Alles past inderdaad zo, heb alleen geen automaat-as kunnen vinden dus mijn eigen as in laten korten en balanceren.
    Verder het silentblok tussen de pook en de bak verwijderd en de stang ingekort om de pook mooi middenin het gat te krijgen en het gietijzeren stuk waar de pook in scharniert aan de achterkant een centimeter ingekort (raakte nét de rand van het pookgat).

    In reactie op: Webers of DTA #18122263

    Ik niet!

    In reactie op: radiateur reviseren vergroten #18144795

    Radiateurenservice Blaaksedijk, vlakbij Heinenoord.

    In reactie op: bestaat er een manta die 300 km per uur kan? #17595690

    Mantzel heeft ooit (lang geleden, rond 1990) een 4.0 zescilinder gehad als demo met de Evolution breedbouwset en die haalde 270 km/h, volgens de geruchten moet zo’n motor in een smalle Manta de 300 wel kunnen halen king:
    Verder heeft Strauss een 4.0-24V gebouwd die ook zo’n 270 haalde.

    In reactie op: Webers of DTA #18122261

    Ik zou voor Webers gaan king: geen draadbundels en andere narigheid, en eenmaal goed afgesteld heb je er weinig problemen mee.

    In reactie op: Manta van 240 bak naar 265 bak ombouwen. #18143308

    Kijk aan, daar heb ik wat aan :thumb volgende vraag: heeft er iemand een automaat tussenas op de plank liggen, en een 9″ Monza/Senator koppelingsplaat, liefst een nieuwe dus.

    In reactie op: Manta van 240 bak naar 265 bak ombouwen. #18143306

    Tussenas van normale manta/ascona-b automaat dus en de plaat van monza/senator er in, meer niet?

    In reactie op: Welke ontsteking voor C2.4NE? #18087652

    Knallen? Alleen als de condensator geklapt is, of de punten ingebrand.
    Webers zijn geweldig, na wat magie van Ruud loopt ’t prachtig vanaf stationair en dat met de “beruchte” DCO/SP 48-ers king:

    In reactie op: Welke ontsteking voor C2.4NE? #18087650

    :hmmz kom ik met m’n contacpunten en Webers weer lekker diep uit de Oertijd natuurlijk -offtopic

    In reactie op: cih 2600 uit senator inbouwen in een manta b #18081667

    Carterpan aanpassen zodat de motor wat lager kan, en als de motorkap nét dicht kan ben je al een heel eind.

    In reactie op: Restauratie B Ascona #17812530

    Mooi werk Nils, heel stevige kooi ook! :thumb

    In reactie op: 17&18 dec auto en motorsportdagen gorinchem #17877563

    verdere info staat o.a. op autosportdagen.nl en timeattack.nl én er komt een Manta op de timeattackstand :thumb

    In reactie op: Opheffingsverkoop – Marktplaats #17973036

    Of een cih 2700/2800, grote klappen weinig toeren :thumb

    In reactie op: Ascona B TurboDiesel rallywagen #17399687

    Fantastisch zo’n ouwe dikke diesel :thumb

    In reactie op: Olie R-25 versnellingsbak en achteras? #17957721

    In de bak Total Transmission BV 75w80 en in de achteras Dynatrans DA 80w90.

    In reactie op: Stationair geen oliedruk 20s #17995714

    Pedalenspul heb ik nog in een onderdelenauto zitten.

    In reactie op: Stationair geen oliedruk 20s #17995716

    Ja, is het deksel naast het oliefilter, en als je toch bezig bent een filter van een Ascona-B 2.0 Diesel is stukken groter als het originele filter, gebruik ik tegenwoordig op m’n geliefde CIH motoren, filtert meer en er gaat een halve liter extra olie in, vooral handig bij circuitgebruik.
    Heb het gisteren denk ik met Marcel nog over je Rekord gehad toen die wat spulletjes bij me kwam halen.
    Rij er zelf al een paar jaar als daily-driver mee, superfijne wagen!
    Mooi dat je er weer een CIH (maar dan een zespitter) in gaat sleutelen, weet zeker dat je daar veel plezier aan gaat hebben.
    Heb een tijd met een 25E en een vijfbak in een Manta-B gereden, snel zat om allerlei tupperwarejappen bij het stoplicht te verrassen en een heel fatsoenlijk verbruik, 1 op 9/10 op de korte stukjes en 1 op 13/14 op de lange rit, en natuurlijk die héérlijke Opel-zescilindersound :thumb
    En net boven het oliefilter zit nog een imbusbout/plug met daarachter een veer en een kogel, soms is de kogel van plastic, en niet meer goed rond of wat beschadigd, vervang die voor een stalen kogel dat scheelt ook weer.

    Heb nog een E2 in de sloop, is een handgeschakelde uitvoering en het pedalenspul zit er nog in.
    2.6 dualram is een fijne motor, veel koppel en een heel fatsoenlijk verbruik.

    In reactie op: Stationair geen oliedruk 20s #17995719

    Is simpel, het deksel zit met zes M6 boutjes onderop de oliepomp, schroef die er af, zorg er voor dat de pomptandwielen er niet uitvallen, het deksel zal dan wel flink ingelopen zijn, schuur het op een vlakke plaat met waterproof schuurpapier tot de groeven verdwenen zijn, weer monteren, denk aan de pakking, géén vloeibare pakking gebruiken, dat verstopt je oliekanalen, en bij de montage een flinke lik vet aan de tandwielen doen, dan blijven ze beter op hun plaats.
    Dan de verdeler er uit en met een boormachine met een lang hulpstuk de oliepomp op druk draaien omdat deze niet aanzuigt als die leeg geweest is, je voelt vanzelf wanneer er druk komt, dan trekt de boormachine zich haast uit je handen ;)
    Succes! En hou die ouwe gietijzeren stoommachines in leven :thumb

    In reactie op: Opheffingsverkoop – Marktplaats #17973022

    Niet stoppen met de hobby Rik, zit veel te veel werk en liefde in zo´n raket van een Ascona om ´m een schop te geven!

    In reactie op: Hans`s hobby huisje–> Gait Uutdedroad–> 3.0 #18060166

    Ha Hans, leuk dat het zespittervirus bij je geland is!
    Carterpan van een Senator-b past al bijna achter de vooras, de bult van de pan moet wel iets ingekort worden, zo’n twee centimeter was bij mij genoeg.
    Motorsteunen zijn goed te maken van u-balk, en die aan de vooras lassen, je kan het beste de motorrubbers van een senator nemen, 4 cilinderrubbers zijn te zwak op den duur.
    Radiateur, vele opties, ik heb ‘m van een Alfa 155 turbo met een grote elektrische ventilator er achter.
    Uitlaat, de C30NE spruitstukken en voorpijp aan passen zodat het aan een groep-A past en da’s ook goed, misschien niet stil genoeg voor de RDW keuring, maar daar verzin jij wel wat op.
    Luchtfilter, flink groot K&n filter er op dan krijgt ie lucht genoeg, voor de keuring een standaard filterkast i.v.m. inlaatgeluid.
    Remmen, de schijven van Barry met Omega 2.4 klauwen of Kadett GSI en vergeet de 13 inch wielen, dat gaat ‘m niet worden met een zespitter.
    Veren, achter gewoon standaard of verlagingsveren liefst met Gele Koni’s, voor, ook alweer Gele Koni’s met bv. veren van een Mercedes W124 300D, en dan de veren voor een Benz met alle optie’s, die zijn het stugst, of 500 ponds rallyveren van Biesheuvel, welke veren je ook neemt, je moet ze wel zelf op lengte maken, en hou ze in eerste instantie wat te hoog, ze zakken toch nog wel 1 á 2 cm in binnen een jaar.
    Achterremmen, trommels zijn goed genoeg, maar begin je met een 16N of een 16S? Een 16N achterasje wordt niet blij van het koppel van een C30NE, afgezien van de korte overbrenging, een 3.67 as met een 5-bak vind ik het fijnst, of als je wat minder toeren wil draaien op de snelweg een 3.44-er.

    In reactie op: manta 24v #18049546

    Krukassensor stuk toevallig?

    In reactie op: Fluitend geluid. Oliepomp?? #18035213

    Heb je niet ergens een vacuumlek zitten, dan kunnen ze ook zo vervelend fluiten.

    In reactie op: grotere luchtmassaweger #18032219

    De lmm van een C30NE (Senator-B 177 pk) kan je ook voorzien van de elektriek van je bestaande lmm, is inderdaad wel een klusje om de boel goed afgesteld te krijgen maar het kan gedaan worden.
    En er zijn vast nog wel andere wagens waar een “grote” lmm op zit, dus even zoeken op marktplaats, opel-forum e.d. :thumb

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 875)