Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: CIH vraagje #17780964

    Mooie rode bougiekabels, een doorzichtige verdeelkap en een verchroomd kleppendeksel geven natuurlijk ook zomaar 35 peekaa’s meer jongúh!!

    In reactie op: Nog een nokkenas-vraag! #17781042

    Dan zijn 40-ers nog steeds te klein, heb zelf nog een hele tijd met een 2.4 met 290 graden nokkenas gereden met 40-ers en die had z’n topvermogen bij 5400 toeren al, kon doortrekken tot iets over de 6000 daarna zakte het vermogen in, later heb ik er 48-ers op gezet en toen trok die door tot bijna 7000 toeren.

    In reactie op: CIH vraagje #17780961

    Lache dit topic, wahoeiiiii!!!

    In reactie op: Nog een nokkenas-vraag! #17781040

    Pak maar 48-ers voor wat jij wilt!

    In reactie op: Nog een nokkenas-vraag! #17781037

    Een kennis van me reed met een Ascona met een 2.4 met een 2.0 kop, 40 mm webers, 310 graden kent nokkenas, groep-A uitlaat en die zat bij 6500 toeren echt aan z’n eind van de toeren.
    Op zich liep het best leuk, maar de hele combinatie bij elkaar was niet ideaal, met 45-ers, 2.4 kop en een wat tammere nokkenas had ie meer koppel onderin gehad en hetzelfde op top.

    In reactie op: Nog een nokkenas-vraag! #17781035

    Als Jaap het zegt kan het ook, en hij kan ook hele leuke nokkenassen leveren voor CIH motoren, maar voor wat jij wilt denk ik dat 40-ers toch wat aan de kleine kant zijn….

    In reactie op: Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!! #17577522

    Lekker bezig met je Ascona, zien we je in 2011 nog op een circuit rondgassen??

    In reactie op: Voornemens voor 2011. #17780525

    Dan ben je een gelukkig mens Louwe!
    En je 400 wielen zitten sinds een weekje of twee onder de i300R, het heeft wat voeten in de aarde gehad om het 5-bouts onderstel passend te maken en de achteras stil te krijgen met nieuwe lagers, maar het zit d’r onder nu :)

    In reactie op: Voornemens voor 2011. #17780523

    Meer tijd maken voor m’n hobby’s
    Geen onvrijwillige bijdragen (vrijwillige bestaan niet) meer leveren aan het CJIB

    In reactie op: CIH vraagje #17780953

    Als je het geraden hebt mag je jezelf een klap op de schouder geven denk ik Henk!

    In reactie op: Nog een nokkenas-vraag! #17781033

    Dan zijn 40-ers zowiezo te klein, voor wat jij wilt heb je zeker 45-ers en nog beter 48 mm gasfabrieken nodig.
    Voor de toeren die je wilt draaien een nokkenas van 320 graden of meer met een lichthoogte van tegen de 13 mm aan.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565196

    3.91 diff? Waar heb je die dan uitgehaald, de opel diff’s zijn o.a. 3.44, 3.67, 3.89, 4.22 en nog wel meer, maar deze zijn de meest voorkomende bij mijn weten.

    In reactie op: CIH vraagje #17780950

    Kop afgevlakt en de kanalen bewerkt soms, dan haal je ook wat weg uit de motor……………
    Beetje vaag dit.

    In reactie op: driftfoto's opels #17587707

    HadieJopie! Ook lekker aan het sneeuwschuiven met de Kadett?

    In reactie op: welke nokkenas #17740891

    Ja, dan heb ik geluk gehad met de Kent nokkenas, die heeft nu een 60.000 km gedraaid en er is weinig aan te zien, ja ’t is geen nieuwe meer maar geen gekke dingen of zo.
    Heb er nu een ander merk nokkenas inzitten en de kop nog eens nabewerkt, loopt nu mooier stationair en pakt feller op, wat het koppel en vermogen doet t.o.v. de kent nok weet ik over twee weken dan is ie op de bank geweest om te controleren en af te stellen, ben benieuwd dus……..
    Met de kent zit het topvermogen op 6200 toeren, dus kan nog veilig een stukkie hoger gaan, maar 7200 is wel een berg toeren voor zo’n gietijzeren kachel vind ik nog steeds!
    Alhoewel, de groene coupé van Barry (sniksnak) draait soms wel tegen de 8000 aan, oefff.
    Die nokkenas die jij er in had was ook al een goeie als die zo’n breed vermogen had!

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17401339

    Draagarmen aangepast voor minder onderstuur in snelle bochten, en een nieuwe nokkenas plus stoters gemonteerd :D

    In reactie op: driftfoto's opels #17587705

    Jij vermaakt je wel in de sneeuw hé Danny!

    In reactie op: Nummers 1.8s motorsteunen #17779579

    Ja, in Geersdijk zeeland, bedoel je die?

    In reactie op: Opbouwen blok 1.9s HITTEBESTENIGE PAKKING? #17748353

    Als de penhoogte van 2.0 zuigers hetzelfde is kan dat wel, zeg maar de afstand van het zuigerpengat naar de bovenkant van de zuigers.
    Bij Biggelaar kunnen ze gelukkig nog wel goed met de klant meedenken, ook in deze tijden.

    In reactie op: welke nokkenas #17740889

    OP244 gaat prima op straat, zeker met carburateurs een mooie stationairloop en overal vermogen zeker in een 2400, vanaf stationair tot over de 6000 toeren.
    Veel meer toeren wil je zo’n ouwe gietijzeren kachel toch niet aandoen :cry

    Nog wildere nokkenassen gaan wel in een straatauto, maar kom er niet mee in de file of druk stadsverkeer terecht, da’s niet fijn.

    En echt heel veel winst zit er ook niet meer in het vermogen met een hele ruige nokkenas, of je moet echt hele grote carburateurs gaan monteren bv 48 mm of zelfs 50 mm!

    In reactie op: SIK'S DRIFT AUTO'S #17586328

    [rquote=1821287&tid=118694&author=sik]trouwens niemand een mening over m’n spoiler? :D[/rquote]

    Beetje klein vind je niet? :D

    In reactie op: SIK'S DRIFT AUTO'S #17586311

    Hee, even een andere vraag, bij welke driftclubs rijden jullie nu?
    Driftsport, Driftcursus of een andere organisatie?

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17401329

    Het hele 5-bouts onderstel onder de i300R geschroefd compleet met de dikke 400 wielen.
    Het is een heel gedoe en gezoek geweest om alles passend bij elkaar te krijgen, maar het zit er onder nu, grotere voorremmen en klauwen en een sper in de achteras.
    Achterasje zingt nog wel een beetje maar dat hoort bij een sperdifferentieël, dat moet er nog wel een keer uit om de tandspeling uit te shimmen, maar da’s voor later.

    In reactie op: welke nokkenas #17740860

    @ Protech, een 2.4 met 40’ers gaat best, kijk wel even of er 32 mm venturi’s in zitten 30 mm is wel wat klein voor zo’n gietijzeren geweldenaar.
    M’n vader z’n slalom auto (een soort westfield-achtige kitcar) heeft een 2400 met een snelle nokkenas en 40 mm Dell’orto’s loopt er als een raket mee!
    Trekt vanaf stationair tot iets over de 6000 als een lier :thumbup

    In reactie op: motor C40SE, onmogelijk? #17758433

    :jerry

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 875)