Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooie rode bougiekabels, een doorzichtige verdeelkap en een verchroomd kleppendeksel geven natuurlijk ook zomaar 35 peekaa’s meer jongúh!!
Dan zijn 40-ers nog steeds te klein, heb zelf nog een hele tijd met een 2.4 met 290 graden nokkenas gereden met 40-ers en die had z’n topvermogen bij 5400 toeren al, kon doortrekken tot iets over de 6000 daarna zakte het vermogen in, later heb ik er 48-ers op gezet en toen trok die door tot bijna 7000 toeren.
Lache dit topic, wahoeiiiii!!!
Pak maar 48-ers voor wat jij wilt!
Een kennis van me reed met een Ascona met een 2.4 met een 2.0 kop, 40 mm webers, 310 graden kent nokkenas, groep-A uitlaat en die zat bij 6500 toeren echt aan z’n eind van de toeren.
Op zich liep het best leuk, maar de hele combinatie bij elkaar was niet ideaal, met 45-ers, 2.4 kop en een wat tammere nokkenas had ie meer koppel onderin gehad en hetzelfde op top.Als Jaap het zegt kan het ook, en hij kan ook hele leuke nokkenassen leveren voor CIH motoren, maar voor wat jij wilt denk ik dat 40-ers toch wat aan de kleine kant zijn….
Lekker bezig met je Ascona, zien we je in 2011 nog op een circuit rondgassen??
Dan ben je een gelukkig mens Louwe!
En je 400 wielen zitten sinds een weekje of twee onder de i300R, het heeft wat voeten in de aarde gehad om het 5-bouts onderstel passend te maken en de achteras stil te krijgen met nieuwe lagers, maar het zit d’r onder nu :)Meer tijd maken voor m’n hobby’s
Geen onvrijwillige bijdragen (vrijwillige bestaan niet) meer leveren aan het CJIBAls je het geraden hebt mag je jezelf een klap op de schouder geven denk ik Henk!
Dan zijn 40-ers zowiezo te klein, voor wat jij wilt heb je zeker 45-ers en nog beter 48 mm gasfabrieken nodig.
Voor de toeren die je wilt draaien een nokkenas van 320 graden of meer met een lichthoogte van tegen de 13 mm aan.3.91 diff? Waar heb je die dan uitgehaald, de opel diff’s zijn o.a. 3.44, 3.67, 3.89, 4.22 en nog wel meer, maar deze zijn de meest voorkomende bij mijn weten.
Kop afgevlakt en de kanalen bewerkt soms, dan haal je ook wat weg uit de motor……………
Beetje vaag dit.HadieJopie! Ook lekker aan het sneeuwschuiven met de Kadett?
Ja, dan heb ik geluk gehad met de Kent nokkenas, die heeft nu een 60.000 km gedraaid en er is weinig aan te zien, ja ’t is geen nieuwe meer maar geen gekke dingen of zo.
Heb er nu een ander merk nokkenas inzitten en de kop nog eens nabewerkt, loopt nu mooier stationair en pakt feller op, wat het koppel en vermogen doet t.o.v. de kent nok weet ik over twee weken dan is ie op de bank geweest om te controleren en af te stellen, ben benieuwd dus……..
Met de kent zit het topvermogen op 6200 toeren, dus kan nog veilig een stukkie hoger gaan, maar 7200 is wel een berg toeren voor zo’n gietijzeren kachel vind ik nog steeds!
Alhoewel, de groene coupé van Barry (sniksnak) draait soms wel tegen de 8000 aan, oefff.
Die nokkenas die jij er in had was ook al een goeie als die zo’n breed vermogen had!Draagarmen aangepast voor minder onderstuur in snelle bochten, en een nieuwe nokkenas plus stoters gemonteerd :D
Jij vermaakt je wel in de sneeuw hé Danny!
Ja, in Geersdijk zeeland, bedoel je die?
Als de penhoogte van 2.0 zuigers hetzelfde is kan dat wel, zeg maar de afstand van het zuigerpengat naar de bovenkant van de zuigers.
Bij Biggelaar kunnen ze gelukkig nog wel goed met de klant meedenken, ook in deze tijden.OP244 gaat prima op straat, zeker met carburateurs een mooie stationairloop en overal vermogen zeker in een 2400, vanaf stationair tot over de 6000 toeren.
Veel meer toeren wil je zo’n ouwe gietijzeren kachel toch niet aandoen :cryNog wildere nokkenassen gaan wel in een straatauto, maar kom er niet mee in de file of druk stadsverkeer terecht, da’s niet fijn.
En echt heel veel winst zit er ook niet meer in het vermogen met een hele ruige nokkenas, of je moet echt hele grote carburateurs gaan monteren bv 48 mm of zelfs 50 mm!
[rquote=1821287&tid=118694&author=sik]trouwens niemand een mening over m’n spoiler? :D[/rquote]
Beetje klein vind je niet? :D
Hee, even een andere vraag, bij welke driftclubs rijden jullie nu?
Driftsport, Driftcursus of een andere organisatie?Het hele 5-bouts onderstel onder de i300R geschroefd compleet met de dikke 400 wielen.
Het is een heel gedoe en gezoek geweest om alles passend bij elkaar te krijgen, maar het zit er onder nu, grotere voorremmen en klauwen en een sper in de achteras.
Achterasje zingt nog wel een beetje maar dat hoort bij een sperdifferentieël, dat moet er nog wel een keer uit om de tandspeling uit te shimmen, maar da’s voor later.@ Protech, een 2.4 met 40’ers gaat best, kijk wel even of er 32 mm venturi’s in zitten 30 mm is wel wat klein voor zo’n gietijzeren geweldenaar.
M’n vader z’n slalom auto (een soort westfield-achtige kitcar) heeft een 2400 met een snelle nokkenas en 40 mm Dell’orto’s loopt er als een raket mee!
Trekt vanaf stationair tot iets over de 6000 als een lier :thumbup:jerry
-
AuteurBerichten