Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Xenon in standaard koplampen #17802057

    Hella’s monteren Joop, en gewoon in z’n bakkes schijnen met 4 x 130 watt :D

    In reactie op: Xenon in standaard koplampen #17802048

    Er moet echt een hele duidelijke licht/donker scheiding in het koplampbeeld zitten, imitatie-xenon geeft bijna altijd veel strooilicht.
    Als je beter licht wilt hebben neem dan nieuwe koplampen met bv. nightvision lampen of iets van die orde.
    Vaak wordt geprobeerd om met xenon de oude doffe koplampen wat “op te peppen” resultaat: weinig tot geen extra licht, giga-ergernis voor de andere weggebruikers, gedonder met verkeerscontroles.


    @Mckaamos
    , goed verhaal en helemaal met je eens!

    In reactie op: Welk nummer heb je opstaan? #17331155

    Normaal – Oerend Hard

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563015

    Lange tapeinden er in persen, staan ook in het Autostyle-boek.

    In reactie op: Xenon in standaard koplampen #17802044

    En voor de andere weggebruikers is het verblindend, plus dat met een verkeerscontrole je problemen kan krijgen.
    Als je beter zicht wil zijn er ook H4 lampen setjes van Philips (en vast ook wel andere merken), heb ze in m’n Rekord gedaan en die geven ook meer en helderder licht als de “gewone” H4’s .

    In reactie op: Leuk ding #17801751

    Mercedes achterlichten en een BMW dashboard als ik het goed gezien heb.
    Gauw weer het Manta spul er terug in zetten

    In reactie op: Varajet II vs. Weber #17801725

    Als je een goeie Varajet hebt lekker laten zitten :-)
    De Varajet heeft een kleine directe gasklep en de andere grotere op vacuum.
    Zo’n Ford gasfabriek heeft twee even grote gaskleppen die tegelijk opengaan als ik de goede in gedachten heb, komt dan van een V6 uit een Capri of Granada.
    In vermogen zal het niet heel veel verschillen verwacht ik

    In reactie op: Garage Romijn in autoweek #17801207

    Na het eten ga ‘k ‘m halen bij de pomp! Altijd leuk om het bedrijf van een bekende in het nieuws te zien :)

    In reactie op: hoek dubbele carbs #17801109

    Webers moeten vlak staan of tot een graad of 5 omhoog gericht.

    In reactie op: opel ascona sport #17764998

    Is de GY-11-GS ook nog in leven?

    In reactie op: Sterkste CIH #17789768

    Of met drukvulling, zoals mr-turbo…
    Maar ik bedoel dus atmosferische gietijzeren kanonnen :wub

    In reactie op: Sterkste CIH #17789764

    235 omgerekend naar krukasvermogen bedoel je, om alle verwarring uit te sluiten?
    235-240 pk is zeg maar 100 pk per liter, en dat is toch wel de grens voor een atmosferische motor, zonder nou weer in idioot hoge toerentallen te komen.

    In reactie op: Sterkste CIH #17789761

    De opgegeven vermogens van Krause zijn wel zo’n beetje het maximale geloofwaardige naar mijn idee.

    In reactie op: Sterkste CIH #17789755

    Die Coupé’s waren ook al auto’s en zeker de motoren die de nodige knaken gekost hebben, en het waren ook zeker de sterkste (opgegeven) vermogens die ik ooit voor een cih gelezen heb, nog meer power uit zo’n gietijzeren kanon zal je toch niet vaak zien, ik was er nogal van onder de indruk!

    In reactie op: Kadett C Coupé Rallyauto UPDATE 1-10-2012 #17783208

    Ga je een CIH 16V maken??

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17401354

    De Rekord vol getankt met 98, vindt ie lekker!

    In reactie op: geen oliedruk na revisie 2.2 #17789421

    Er kan ergens in een het oliekanaal van de aanzuigbuis naar de pomp een lekje zitten, of een klodder vloeibare pakking, heb je alleen de tandwielen in de pomp gewisseld of het hele oliepomphuis (distributiedeksel)?
    Daar zitten nog twee dunne pakkingkjes achter (een soort stripjes) die zouden lek kunnen zijn, gebeurt bijna nooit maar je weet nooit.
    De pomp op gang draaien met een boormachine is altijd goed om te testen, als de pomp druk gaat leveren trek ie in ieder geval bijna de boormachine uit je handen als het goed is.

    In reactie op: Luchtweger BMW 635 Csi op CIH? #17787547

    Gewoon je motor zo goed mogelijk afstellen, en de 2.0E luchtweger is dan groot genoeg.
    Heb met een 2.5E zescilinder gereden met ook de “kleine” luchtweger en later een grote gemonteerd, maar geen verschil merkbaar.
    Op een 3.0E scheelt het wel merkbaar in koppel en vermogen, maar da’s weer andere koek.

    In reactie op: 1.9S met dunne as #17787403

    Van 60 naar 90 pk is wel een verbetering van 50% maar een raket wordt het er niet mee natuurlijk. En een 19S is ook minstens 30 jaar oud intussen…

    In reactie op: Kadett C Coupé Rallyauto UPDATE 1-10-2012 #17783202

    :thumbup

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776690

    Goed bezig jullie daarzo, weer een Ascona die gered wordt!!

    In reactie op: Nog een nokkenas-vraag! #17781048

    Misschien zelfs een keer 50-ers er op schroeven!
    En de afstelling van de nokkenas is idd erg belangrijk, goed op tijd zetten met een verstelbaar tandwiel en een meetklok of gradenschijf, komt het wel goed!

    In reactie op: Automaxx street power 27-03-2011 (assen) #17773499

    En ingeschreven voor time-attack in de pro-street klasse, met de Manta natuurlijk!

    In reactie op: Nog een nokkenas-vraag! #17781046

    de 312 versie nemen als je 45 er op zet, de 324 nok heb je naar mijn idee 48 ers nodig.

    In reactie op: Nog een nokkenas-vraag! #17781044

    Met de enem nokkenassen heb ik geen ervaring, en de standaard tuimelaars kun je gewoon gebruiken, let wel op of ze niet ingesleten zijn en scheurtjes vertonen.
    Imotec levert wel zgn. “rollenkipphebel” voor de cih’s maar die zijn flink aan de prijs………
    Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker zijn het de zelfde ruimelaars als voor een chevrolet smallblock v-8 motor. maar misschien dat er hier iemand zit die dat wel zeker weet.

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 875)