Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi, er staat bijna zo’n zelfde Bastos Ascona in de nieuwste Flash-OpelScene nr. 216 dus. :thumbup
Staat er bij op de site van Risse wat er aan gedaan is, 340 pk uit een 3.8 12V vind ik best knap!
Jazeker, een 3.8 12V CIH van 340 pk!
Da’s een echte motor!!Maar voor wat betreft de achterspoiler, dat klopt, een vriend van me had datzelfde met z’n B-Ascona, licht worden aan de achterkant boven de 170-180 km, nu zit er een 400 achterspoiler op en het licht worden is opgelost.
Helemaal gelijk Kale, maar haakte even in op het “ingekorte 24V-kop verhaal, maar idd dan is het geen cih meer…………….
@ mr-turbo, wat is er met paaseieren??
[rquote=1798145&tid=136843&author=Astraman]

Dus dit is ‘Cool’??[/rquote]
Als je er mee over zo’n volkswaggel heen rijdt helemaal!
En ik ben al trots op m’n heftruckje, da kunde alles meej optilluh jonguh!Vandaag een dikke OMP kuipstoel met zespuntsgordel in de rode Manta gezet, zodat ik met lekker stevig achter het stuur zit bij het betere bochtenwerk!
M’n moeder heeft twee ezels zegt ze wel eens…………..denk dat ze mij en m’n vader bedoelt :D
Lekker bezig mannen! :thumbup Doen jullie nog iets anders als dikke ouwe Opels restaureren? En een 3600 is een zeldzaam blokkie, wees er zuinig op!
6 februari 2011 om 11:01 In reactie op: ICEQUEEN megamorfose *alweer een knaller op de A1 4-7-2011* #17810618Je hebt auto’s en je hebt perenkisten……………:P
:thumbup die hot-rod stijl is echt gááf :wors
Sjonnie-rommel :o
Voor het vermogen maakt het niet uit, hij zal alleen wat sneller op toeren komen en slechter stationair lopen, dus moet je ‘m wat harder stationair laten lopen.
Een brede 400 dus, voor is het 8 x 15 et23 en achter 10 x 15 et17 dat staat er op de Ronals in ieder geval.
Zo te zien is het een DGAV, maar om het zeker te weten moet ik het grote weber-boek raadplegen.
Niet lang, zeker niet met de standaard drijfstangen, voor zulke toerentallen heb je echt Carillo’s nodig en gesmede zuigers van bv. Omega, Wiseco of Wössner.
Maar om écht power uit een 2.4 te krijgen hoef je niet in hele idiote toerentallen te komen, met de juiste combinatie van onderdelen is 200+ p.k’s goed te doen onder de 7000 toeren, maar probeer het niet met de standaard 2.4 zuigers, de zuigerveergroeven breken gewoon een keer af.
Wat wel raadzaam is om te doen als je een hele snelle 2400 gaat maken is een dikke oliepomp, slingerschot in het carter maken, krukas balanceren, drijfstangen polijsten en uitwegen en uiteraard stuggere klepveren er in doen.
Als de hele boel in elkaar staat en fatsoenlijk loopt zo’n 5000 redelijk rustige straatkilometers maken, liefst langere afstanden en dan de boel op de vermogensbank afstellen vwb. ontsteking, carburateurs en eventueel nog wat met de nokkenastiming spelen voor de mooiste vermogenscurve.
Staar je niet blind op de laatste paar pk’s topvermogen maar vooral op een mooi koppelverloop, dat is veel belangrijker en levert een veel lekker rijdende auto op.En vermogen opleveren, met de juiste spullen en afstelling kom je een heel eind!
Ga je nu onder de twee minuten op Assen? :D
Dat is meer een klusje voor Risse zo’n 24V kop inkorten.
Of een 400 motor vinden en die snel maken, in “rundstrecken” uitvoering kunnen ze dik door de 300 pk leveren!
Owidio is er nog regelmatig mee wezen slalommen bij Wimedo, het kentekennummer kwam me wel erg bekend voor, zeker één van de allerlaatste B-Ascona’s die op kenteken gezet is.
De Sport’s waren (bijna) allemaal GX-GY-GZ nummers en dat waren al zowat de laatste B’sIs die later van Owidio geweest? In Bastos rally kleuren?
Als je een 2.0E kop zoekt met carbs en inlaatspruitstukken, die heb ik nog liggen!
De standaard manta achteras kan een Rover V8 wel aan, die dingen zijn maar een 150 pk of zo, de lage-compressie versie zelfs minder dacht ergens rond de 125 of zo…………….
In Engeland rijden ze zelfs met Chevy smallblocks in Manta’s rond met de standaard achteras en dan houden ze zelfs meer dan 250 pk!
Hangt er natuurlijk heel veel vanaf hoe de chauffeur er mee rijdt en zo, ieder stoplicht met rokende banden weg gaat ook niet lang goed, maar bij redelijk normaal gebruik houdt het best wel lang, net als met een hele dikke zescilinder :DZo’n setje heb ik ook, werkt het makkelijkst.
Op het gehoor krijg je ze ook wel goed, maar dat vraagt wel om wat ervaring.Gewone lampen gaan ook achteruit, de lichtopbrengst wordt op den duur toch minder, en wat maak één keer in een jaar een setje nieuwe lampen nou uit?
-
AuteurBerichten