Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2.4 vs 2.2 #17834269

    Het uitlaatspruitstuk past altijd, de inlaat niet omdat de kanalen van een 2.2 hoger in de kop zitten, en het vliegwiel past ook, wel even opletten dat je de juiste bouten gebruikt.

    In reactie op: het roestende andere merken foto topic #17832993

    Wat denk je van Twingo’s? Rottende subframes!
    En het één na laatste model Frot Escrot, dat benne ook roestbakke!

    In reactie op: op zoek naar 2.4 kop om door te zagen #17833123

    Hoi Nick, bespaar je de moeite om een kop aan stukken te zagen, ik heb een paar jaar geleden een 3.0E kop doorgezaagd op verschillende plaatsen, en die verschilt wat betreft gietwerk niet van een 2.4 kop, de wanddikte van de kanalen schommelt zo rond de 5 tot 6 millimeter.
    De kanalen supergroot maken heeft weinig zin overigens, als ze goed van vorm zijn ben je al een heel eind, ik wil wel een paar foto’s maken van de 3.0E kop en die naar je toe mailen, dan heb je wel een idee hoe ’t er uit ziet of eventueel een stuk van die kop opsturen zodat je er zelf wat mee kan onderzoeken.

    In reactie op: Spreuken en gezegden #17820146

    Wie langzaam rijdt komt nooit op tijd!

    In reactie op: Webers op 2.0s, 40 of 45? #17827765

    40 mm’s zijn groot genoeg voor een standaard 2.0, zeker als er 32 mm venturi’s in zitten, maar met 30 mm venturi’s loopt het ook goed.
    Sterker nog, ik weet van een 2.4 met snelle nokkenas er in dat hij met 45 mm’s niet veel meer gaf als met 40 mm’s.
    Ja, met de 40-ers was ie 140 pk aan de wielen en met de 45-ers 145, dus da’s niet spectaculair.

    In reactie op: Automaxx street power 27-03-2011 (assen) #17773510

    Ik ga meerijden met de Timeattack in de Pro-Street klasse met m’n rode Manta!

    In reactie op: 2.4E probleempjes #17820285

    Dus vooral ouwe stinkbenzine geweest??

    In reactie op: Gezocht B manta Gevonden:D #17826620

    Hoeveel werk mag er aan zitten?
    Ik heb nog een vreselijk rotte hut van een Manta, dus als je wilt leren lassen en plaatwerken…………

    In reactie op: Enkele klus waarheden #17824321

    Is mij es gelukt één klepspietje, heel de garage opgeruimd en me het rasbora-koudou-makaulata virus gezocht naar dat #$%^&%^$ spietje en écht het laatste stukkie rommel wat ik vastpakte lag het spietje onder……….
    Dus wil je je hok opruimen laat dan eerst een spietje er vandoor schieten :P

    In reactie op: Restauratie B Ascona #17812511

    Goed bezig!

    In reactie op: 2.4 spruitstuk en nog enkele vraagjes #17825711

    Waarom wil je een 2.4 spruitstuk gebruiken? Je voorpijp past dan ook weer niet en moet dus pasgemaakt worden.

    In reactie op: Sterkste CIH #17789803

    Dat weet ik niet zeker, en ik ga er ook geen goed 2.0 kop voor doorzagen :D

    Bij de oude 3.0E kop die ik in plakjes gezaagd heb zit de wanddikte van de kanalen zo allemaal rond de 5 tot 6 millimeter, dus heel veel materiaal er uit slijpen/frezen kan je niet voor je een waterkanaal of iets anders raakt.

    In reactie op: Sterkste CIH #17789801

    Zal het eens precies bekijken bij de doorgezaagde kop, maar veel is het niet!

    In reactie op: Sterkste CIH #17789799

    Ja, zo’n C30NE kop heeft niet echt dikke wanden in de kanalen zitten, heb wel eens een kapotte kop waar een klep gebroken was op diverse plaatsen doorgezaagd onder de zaagmachine om te zien hoe dik dat nou allemaal is, maar heel veel materiaaldikte is er niet echt.

    In reactie op: Sterkste CIH #17789797

    Thx voor de uitleg!

    In reactie op: Sterkste CIH #17789795

    Hoe kom je aan 164 kw? volgens de grafiek zie ik 223 kw, maar of de krukas of wielen is, is me nog niet duidelijk.
    Maar 313 pk even vertaald naar “oud-hollandse paarden” voor een 3.0 12V is erg goed, en zeker met zo’n vlakke koppellijn.

    In reactie op: Sterkste CIH #17789793

    Wat een kanon van een Commodore van Frankenhout!
    Die uitlaat hebben ze zo te zien bij EPS gemaakt, daar staat een fotootje op de site met een zespitterpijp die groter is als de monteur die ‘m gelast heeft!
    Zo lang als die motor z’n koppel aanhoudt, wow :o

    In reactie op: Ascona A 2.8 motor inbouwen #17821381

    De motor zo inbouwen als bij een oude GT, dus héél ver naar binnen toe leggen, moet je wel de transmissietunnel veranderen, maar je gewichtsverdeling wordt er wel stukken beter op.
    Hebben we zelf ook eens gedaan bij een Manta met een zespitter er in, die was alleen voor op het circuit dan, maar met de zespitter op de “normale” plek was het alles onderstuur en wielspin.
    Toen hebben we de motor en bak een halve meter naar achteren gebouwd en stuurde het ding superstrak!!

    In reactie op: Time Attack #17818636

    Ha Youri, snel inschrijven en meedoen!

    In reactie op: Time Attack #17818632

    Ja, hier is d’r nog één, heb me aangemeld voor alle drie de evenementen.
    Doe weer mee met m’n rode Manta!

    In reactie op: Sterkste CIH #17789791

    Vakwerk moet betaald worden toch?

    In reactie op: hoeveel benzine of gas verbruikt jouw manta ???? #17814403

    Met driftcursus 2 tanken benzine en veel achterbanden per dag, met circuitrijden 1 op 3 á 4, lekker zuinig zo’n gietijzeren kachel!
    Lange afstanden makkelijk 1 op 10 met dikke webers, haha!!

    In reactie op: ascona b hl-34-pl bestaat ie nog ???? #17805053

    Hee, super man! Krijg wel zin om m’n i300R in bastos kleuren te maken, maar ja de 40-jaar Irmscher is ook wel erg gaaf……..
    :hmmz

    In reactie op: 3,67 versus 3,44 #17816000

    Op een 2.0 GSI (cih) rijdt een 3.67 fijner, pakt wat makkelijker op, en de 5e versnelling wordt ook meer een echte versnelling als een overdrive.
    Voor een 16klepper lijkt mij een 3,67 as geschikter als een 3.44-er.

    In reactie op: Sterkste CIH #17789789

    Er zijn van Irmscher twee versies van de 3.6 geweest, de ene had 197 pk en de andere 200 pk.
    Het draaide vooral om het grote koppel wat deze motoren leverden.
    (even opgezocht op senator-monza.de)

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 875)