Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het uitlaatspruitstuk past altijd, de inlaat niet omdat de kanalen van een 2.2 hoger in de kop zitten, en het vliegwiel past ook, wel even opletten dat je de juiste bouten gebruikt.
Wat denk je van Twingo’s? Rottende subframes!
En het één na laatste model Frot Escrot, dat benne ook roestbakke!Hoi Nick, bespaar je de moeite om een kop aan stukken te zagen, ik heb een paar jaar geleden een 3.0E kop doorgezaagd op verschillende plaatsen, en die verschilt wat betreft gietwerk niet van een 2.4 kop, de wanddikte van de kanalen schommelt zo rond de 5 tot 6 millimeter.
De kanalen supergroot maken heeft weinig zin overigens, als ze goed van vorm zijn ben je al een heel eind, ik wil wel een paar foto’s maken van de 3.0E kop en die naar je toe mailen, dan heb je wel een idee hoe ’t er uit ziet of eventueel een stuk van die kop opsturen zodat je er zelf wat mee kan onderzoeken.Wie langzaam rijdt komt nooit op tijd!
40 mm’s zijn groot genoeg voor een standaard 2.0, zeker als er 32 mm venturi’s in zitten, maar met 30 mm venturi’s loopt het ook goed.
Sterker nog, ik weet van een 2.4 met snelle nokkenas er in dat hij met 45 mm’s niet veel meer gaf als met 40 mm’s.
Ja, met de 40-ers was ie 140 pk aan de wielen en met de 45-ers 145, dus da’s niet spectaculair.Ik ga meerijden met de Timeattack in de Pro-Street klasse met m’n rode Manta!
Dus vooral ouwe stinkbenzine geweest??
Hoeveel werk mag er aan zitten?
Ik heb nog een vreselijk rotte hut van een Manta, dus als je wilt leren lassen en plaatwerken…………Is mij es gelukt één klepspietje, heel de garage opgeruimd en me het rasbora-koudou-makaulata virus gezocht naar dat #$%^&%^$ spietje en écht het laatste stukkie rommel wat ik vastpakte lag het spietje onder……….
Dus wil je je hok opruimen laat dan eerst een spietje er vandoor schieten :PGoed bezig!
Waarom wil je een 2.4 spruitstuk gebruiken? Je voorpijp past dan ook weer niet en moet dus pasgemaakt worden.
Dat weet ik niet zeker, en ik ga er ook geen goed 2.0 kop voor doorzagen :D
Bij de oude 3.0E kop die ik in plakjes gezaagd heb zit de wanddikte van de kanalen zo allemaal rond de 5 tot 6 millimeter, dus heel veel materiaal er uit slijpen/frezen kan je niet voor je een waterkanaal of iets anders raakt.
Zal het eens precies bekijken bij de doorgezaagde kop, maar veel is het niet!
Ja, zo’n C30NE kop heeft niet echt dikke wanden in de kanalen zitten, heb wel eens een kapotte kop waar een klep gebroken was op diverse plaatsen doorgezaagd onder de zaagmachine om te zien hoe dik dat nou allemaal is, maar heel veel materiaaldikte is er niet echt.
Thx voor de uitleg!
Hoe kom je aan 164 kw? volgens de grafiek zie ik 223 kw, maar of de krukas of wielen is, is me nog niet duidelijk.
Maar 313 pk even vertaald naar “oud-hollandse paarden” voor een 3.0 12V is erg goed, en zeker met zo’n vlakke koppellijn.Wat een kanon van een Commodore van Frankenhout!
Die uitlaat hebben ze zo te zien bij EPS gemaakt, daar staat een fotootje op de site met een zespitterpijp die groter is als de monteur die ‘m gelast heeft!
Zo lang als die motor z’n koppel aanhoudt, wow :oDe motor zo inbouwen als bij een oude GT, dus héél ver naar binnen toe leggen, moet je wel de transmissietunnel veranderen, maar je gewichtsverdeling wordt er wel stukken beter op.
Hebben we zelf ook eens gedaan bij een Manta met een zespitter er in, die was alleen voor op het circuit dan, maar met de zespitter op de “normale” plek was het alles onderstuur en wielspin.
Toen hebben we de motor en bak een halve meter naar achteren gebouwd en stuurde het ding superstrak!!Ha Youri, snel inschrijven en meedoen!
Ja, hier is d’r nog één, heb me aangemeld voor alle drie de evenementen.
Doe weer mee met m’n rode Manta!Vakwerk moet betaald worden toch?
Met driftcursus 2 tanken benzine en veel achterbanden per dag, met circuitrijden 1 op 3 á 4, lekker zuinig zo’n gietijzeren kachel!
Lange afstanden makkelijk 1 op 10 met dikke webers, haha!!Hee, super man! Krijg wel zin om m’n i300R in bastos kleuren te maken, maar ja de 40-jaar Irmscher is ook wel erg gaaf……..
:hmmzOp een 2.0 GSI (cih) rijdt een 3.67 fijner, pakt wat makkelijker op, en de 5e versnelling wordt ook meer een echte versnelling als een overdrive.
Voor een 16klepper lijkt mij een 3,67 as geschikter als een 3.44-er.Er zijn van Irmscher twee versies van de 3.6 geweest, de ene had 197 pk en de andere 200 pk.
Het draaide vooral om het grote koppel wat deze motoren leverden.
(even opgezocht op senator-monza.de) -
AuteurBerichten