Keesjr

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 875)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Forum boetepot 2011 #17795017

    Ellendige rotsmerissen, gisteren m’n pa 7 tientjes omdat ie 10 cm verkeerd geparkeerd stond, en ik vanochtend 100 euro voor een m’n gordel, reed weg bij het postkantoor en deed ‘m al rijdend vast, te laat dus………..klerelijers :puke

    In reactie op: 24v Manta ??? #17853691

    Het gewicht komt met een zespitter inderdaad verder naar voren, maar dat is met stuggere veren goed op te vangen.
    Om een C30SE aan een getrag 240 te krijgen heb je wel een speciaal vliegwiel en koppeling nodig van Roland Bolz.
    Ook moet je de radiateur in de neus bouwen en wat met koelslangen uitvinden.
    Kom anders eens goed naar mijn zespitter kijken, dat is dan wel een CIH motor, maar in principe is de ombouw vergelijkbaar, behalve dat er een een 24V veel meer elektriek zit.
    Een andere optie is een hele snelle 2400 met webers bouwen, die zijn erg sterk, betrouwbaar en snel!

    In reactie op: Max vlakken 2.0e onderblok ? #17852484

    Hoi, de dikte van een koppakking voor een CIH motor is 1 millimeter volgens de Aldoc, of het een 2.0 of een 2.4 maakt niet uit.

    In reactie op: Max vlakken 2.0e onderblok ? #17852482

    Of je moet de bovenkant van de zuigers afdraaien zodat ze niet boven het blok uitsteken.
    Bij mijn 2400 zat er tussen de cilinders 2 en 3 een klein deukje en daarom hebben ze het blok toen moeten vlakken, is misschien 0,25 mm afgehaald toen.
    De zuigers zitten nu precies gelijk met de bovenkant van het blok, maar kan bij andere blokken natuurlijk iets verschillen.

    Gewoon ff een nieuwe koppakking steken, die kosten ook de wereld niet.
    Als je gaat zitten tobben met de kop er op heb je straks echt moeite met de rubberen ring die door de koppakking heen zit en geheid dat de boel olie gaat lekken.
    (heb het ook al es zo geprobeerd, en ’t is geen succes)

    In reactie op: Koppeling dillema #17849582

    Hoi, de kleinere koppelingen gaan ook met een 2.4 zeker zolang je niet bij elk stoplicht met 6000 toeren weg wil blazen.
    Of een supersterke CIH hebt met 175+ p.k’s :angel
    Een 240 bak past prima over een zespittervliegwiel en 9 inch koppeling, rij er zelf ook mee in m’n Timeattack-Manta.
    Zelf aan vliegwielen gaan boren? Niet doen!

    In reactie op: Wie heeft er een B2 front voor mij? #17848804

    Heb ik liggen, is ruim afgezaagd en in goede staat, u2u maar als je er belang bij hebt.

    In reactie op: Koni geel #17630692

    Maar zijn je uitlaatrubbers uitgerekt of zo? of hangt de vlamdover erg laag?

    In reactie op: Koni geel #17630691

    Zie boven, had ‘m nog even gewijzigd met aanvullend commentaar, haha! :D

    In reactie op: Koni geel #17630689

    -60 is al goed plat, de hele dappere verlagers gaan voor -80 of zelfs -100 veren!
    Maar als je -60 gaat doen, is het wel slim om de aanslagrubbers in te korten of zelfs de metalen trechters (aanslagtorens) in te korten anders slaat ie telkens “aan” en da’s niet fijn rijden.
    Zelf had ik ooit -55 Jamex veren en dempers en die lag eigenlijk gelijk al op de aanslagrubbers aan de voorkant, dus effectief gezien bijna geen veerweg meer aan de voorkant, achter ging nog wel goed.
    Dus toen de aanslagtorens maar ingekort en dat reed toch wel prettiger.

    In reactie op: Time Attack #17818643

    Ja, de rode Manta is het!
    Er ligt een 2400 cih in met Webers.
    grtz, Kees.

    In reactie op: Time Attack #17818641

    2.04.60 op Assen, Zandvoort weet ik nog niet maar zal ongeveer hetzelfde zijn als Assen.
    Ga er nog wat betere remmen opzetten, want dat is wel nodig :angel

    In reactie op: aluminium carterpan #17845626

    Bijdehand hoor ;), maar drysump is (nog) niet nodig :)

    In reactie op: Sterkste CIH #17789806

    Hee, da’s nieuw! Toen er nog geen 2.4’s waren werden er dieselkrukassen verlast en verslepen om een langere slag te krijgen.
    Voor een 2.7, 2.8 of 2.9 moet je heel ver durven opboren en een slag toepassen van 90 mm plus….

    Bij een boring van 97,5 heb je 90 mm slag nodig voor een 2.7
    voor een 2.8 een slag van 94 mm en voor een 2.9 zelfs 98 mm.

    Of je moet nog groter durven boren voor een 3.0 vierpitter zoiets van 99 boring en 98 mm slag……… Imotec???

    In reactie op: leuke 4 drs 20 SR, aardig prijsje #17821360

    Geen beroerd ding zo te zien, en het meeste kan er weer vanaf gehaald als je het lelijk vindt, die oranje zijlichten zal wel de lastigste worden.

    In reactie op: aluminium carterpan #17845622

    Hou ik ‘m lekker zelf voor een über-über CIH-motor! :angel

    In reactie op: Time Attack #17818639

    Best lekker gereden op Assen gisteren, 3e plek in de prostreet klasse :D

    In reactie op: Gordelspanner Manta b #17828358

    Klopt er is van die interieurspray van bv. Innotec dry-lube, werkt goed op “taaie” gordels.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17320848

    Het kentekennummer misschien? De v.d Marel Manta was de LZ-23-RT.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17320847

    Het kentekennummer misschien? De v.d Marel Manta was de LZ-23-RT.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17320841

    Ja, die goudkleurige staat idd in Arnhem, kwam er twee weken geleden ook langs (met een Manta op de trailer)

    In reactie op: Cilindercop CIH 2.2 of 2.0 /nokkenas wissel #17841220

    Rij je met injectie of carbs?
    Met injectie gaat ie met een snelle nokkenas al heel gauw slecht stationair lopen.
    Met carbs kan je voor op straat makkelijk een 290 of zelf 300 graden nokkenas er in doen bv de OP244 van Kent (290 graden – Fast Road)

    Een Rekord 2.4 heeft officieel nooit bestaan, dus da’s een zelfbouwer geweest, een 2.4 is een heerlijk blok voor in de Ascona, veel koppel en betrouwbaar.
    Een standaard 2.4 is geen toerenwonder, geloof dat ie z’n topvermogen al bij 4800 of 5000 toeren geeft, bijna een diesel.
    2.4’s zijn ook heel best op te voeren, maar goedkoop is het niet, begin niet aan chippies of andere troep, werkt niet.
    Ruige nokkenas, grote webers, normale ontsteking er in en gassen maar.
    Een oliekoeler en een grotere radiateur is dan ook wel een goed idee.

    In reactie op: Welke motorolie is het beste voor de Manta #17836181

    In de zomer 20 w 50 en in de winter 10 w 40.

    In reactie op: 2.4 vs 2.2 #17834271

    Tsja, het is mogelijk, maar valt wel onder het hoofdstuk “knoeien”, want de kanalen in de kop en in het spruitstuk zullen nooit goed op elkaar aansluiten, en de boel lekdicht monteren is ook erg lastig.
    Niet doen dus, maar een 2.2 inlaat er op zetten!

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 875)