keesjanvanzanten

Aangemaakte reacties

21 berichten aan het bekijken - 126 tot 146 (van in totaal 146)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: DIKKE ASCONA'S TOPIC #17346094

    kent iemand de rechtse misschien?
    die hebben we vorig jaar aangeschaft in colijnsplaats in zeeland bij een kerel die ook deed autocrossen

    In reactie op: rally c kadett #17942464

    ja klop het is gewoon een orginele maar ik heb er een andere pook op gemaakt omdat de orginele best wel verkracht was en dit ziet er erg fraai uit vind ik zelf

    In reactie op: rally c kadett #17942456

    Het heeft een tijdje geduurt maar ik heb weer een nieuwe update.

    Ik ben wel flink opgeschoten, k heb vooral de kleine dingen afgemaakt zoals achteruitrijlicht schakelaar vervangen en de voorremmen aangesloten enz.
    Het interieur is inmiddels klaar en is voorzien van alle FIA eisen.
    Tevens heb ik toch besloten om de achteras er weer onder vandaan te halen omdat ik een vaste bus laat maken tussen de pignonwiel lagers ipv de geklemde bus.
    Want ondr zware belasting kan deze ingedrukt worden zodat de lager vrijkomen en de klok inelkaar draait, dit heb ik de laatste tijd al verschillende keren mee gemaakt.
    Uit voorzorg laat ik er een vaste bus in maken. Dus nog even wachten tot dat de achteras klaar is en dan is het eindelijk zover dat we kunnen starten!!!

    In reactie op: c20ne is traag na vernieuwen koppaking?? #17934355

    ja maar het is wel handig als je de tandriem vernieuwd want zo blijft hij netjes op z’n merktekens staan ;)

    In reactie op: c20ne is traag na vernieuwen koppaking?? #17934351

    Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Onder en boven moeten gewoon goed staan. Riem spannen en 2 rondjes met de hand ronddraaien en weer controleren. Verstelbaar nokkenas tandwiel is bedoeld om de timing van een scherpere nokkenas precies af te stellen.

    een verstelbaar nokkenastandwiel werkt juist ook op een orginele nokkenas. omdat je merktekens iets verlopen als je je cilinderkop flink of meerdere keren gevlakt hebt. Dat kun je compenseren met een verstelbaar tandwiel. misschien is dat wel het probleem?

    In reactie op: c20ne is traag na vernieuwen koppaking?? #17934345

    staat je distributieriem niet een tand verkeert?

    ik heb dit ook weleens gehad maar dan wel met een ander merk motor.
    maar die liep dus wel maar was ook erg traag.
    heb toen ook vanalles geprobeert maar later bleek het toch de nokkenastiming te zijn

    In reactie op: Welke motorolie voor 2.0? #17955608

    ja gewoon 15w40 en de oliefilers zijn hetzelfde

    In reactie op: Motor Update Project #17945928

    heb ik gewoon gespoten met hittebestendige verf

    In reactie op: Motor Update Project #17945926

    Gisteren hebben we de motor weer gestart. Hij liep al vrij snel en zonder problemen.
    We hebben de webers nog synchroon gestelt en de onsteking nog wat vroeger gezet.
    De kleppen staan afgesteld op in 0.25 en uit 0.30
    Hij draait nu ruim 7000 toeren, zonder dat de kleppen gaan zweven.

    In reactie op: rally c kadett #17942442

    die zijn 280 meen ik ;)

    In reactie op: Kissling 6 Cilinder met 400kop #17906735

    ik dacht eerst dat het de eerste dtm motor van kissling zou zijn maar het is de vln motor van kissling die is geplaatst in een omega a. het gaat hier voor de duidelijk nog een keer : om een 6 cilinder onderblok met een cilinderkop gemaakt van 2 opel 400 koppen snap je ;).

    hier nog een keer de e mail die ik had ontvangen van stefan Kissling :

    Hi Kees,

    yes we have build that Omega for VLN Races and 24h Race Nürburgring 1988 ! That was the first Omega in the world with 24V Engine build from 2 Manta 400 Cilynderheads from Kissling Motorsport. This Engine was an 3.0 liter with Carburators and around 360 HP. We have sell this Engine out from our “Museum” approx. 5 years ago.

    Sorry, i have nothing Photos from the Car and Engine. I have found only 1 Photo in Internet.

    mit freundlichen Grüßen / best regards Stefan Kissling

    dus daar ben ik naar opzoek

    In reactie op: Kissling 6 Cilinder met 400kop #17906745

    helaas robbyrood de foto’s zijn niet van de motor die wij zoeken. de motor die wij zoeken is er zo 1 als die van de foto hier onder alleen dan als 6 cilinder.

    In reactie op: Kissling 6 Cilinder met 400kop #17906742

    hahah ja dat zou ik ook wel willen :D

    ik heb nog wat rond gespeurt voor een foto maar ik kan er geen vinden.
    maar ik denk dat het er wel apart uit zal zien zo’n extra lang 400 kleppendeksel.

    In reactie op: Kissling 6 Cilinder met 400kop #17906737

    Omdat ik weinig reactie heb op dit topic heb ik nog wat verder op internet gezoekt. Ik heb het verhaal wat ik eerder las nog 1 keer gelezen en het blijkt dat het niet om de dtm omega gaat maar om de VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) oftewel de Veedol cup Omega gaat.

    Nu heb ik dus zelf een e-mail naar Kissling Motorsport gestuurd om het te vragen of het echt waar is of dat het een fabeltje is.
    Hier de e-mail die ik gestuurd heb :

    Hello, Kissling Motorsport

    On the site http://www.customs-n-classics.dk i read a story that kissling had built 6 cilinder engine’s with 2 cut-off cilinderheads of a manta i400.
    The 2 heads where welded together so they make a 24v cilinderhead. That engine was used in the Omega A VLN cup car round 1992.
    My question is : Is that story true? And are there any pictures or infomation about that engine on a website or museum?
    If you got some pictures do you want to send my some please?

    thank you for your time and information

    Mit freundlichen Grüßen, Kees-Jan van Zanten (Holland)

    en dit is wat Stefan Kissling terug stuurde :

    Hi Kees,

    yes we have build that Omega for VLN Races and 24h Race Nürburgring 1988 ! That was the first Omega in the world with 24V Engine build from 2 Manta 400 Cilynderheads from Kissling Motorsport. This Engine was an 3.0 liter with Carburators and around 360 HP. We have sell this Engine out from our “Museum” approx. 5 years ago.

    Sorry, i have nothing Photos from the Car and Engine. I have found only 1 Photo in Internet.

    mit freundlichen Grüßen / best regards Stefan Kissling

    dat is dus wel erg gaaf dat Kissling de eerste 24 klepper omega hebben gebouwt.

    ik hoop dat iemand nog meer foto’s of informatie heeft?

    In reactie op: DTM astra Xtreme #17907659

    dat zal inderdaad niet makelijk zijn maar het is wel te doen alleen zal je wel de bodemplaat flink aan moeten passen en heb chassis ook omdat US auto vaak een stuk groter zijn.

    In reactie op: DTM astra Xtreme #17907656

    ja zal mooi zijn als je die foto’s hier op zet van essen :D

    en je hebt gelijk dat het kenteken ook een deel van je researsch is ;)

    Die windsplitters die je zoek zijn dat die op de motorkap zitten? want die heb ik waarschijnlijk nog wel.

    In reactie op: DTM astra Xtreme #17907654

    Juist en die research ben ik nu aan het doen! ;) . dus vraag ik om zoveel mogelijk informatie over deze auto en nog niet over hoe ik zo’n auto op kenteken krijg :D

    In reactie op: DTM astra Xtreme #17907651

    nou zo verwarrend is dat toch niet. ik bedoel dat je niet de auto percies na kunt bouwen omdat dat gewoon veel te ingewikkeld en te duur is. maar je kunt er wel 1 bouwen die er veel op lijkt met een astra coupe als basis. stel je voor dat die blauwe astra coupe (die op de eerste pagina) een northstar v8 had ipv een monaro en een de uitbouwset van Blast it. dan heb je er 1 die eral een heel eind op lijkt maar niet 1 op 1 het zelfde is snappie ;)

    In reactie op: DTM astra Xtreme #17907649

    daarom zou een 1 op 1 replica nooit echt gaan lukken. maar je zou hem wel een eind na kunnen bouwen als je een coupe als basis hebt met de northstar v8,X trac versnellingbak,Sachs vering en de Blast it uitbouwset. wat je dan niet hebt is dat de motor achter de vooras ligt.

    Wel bedank voor de link naar die blauwe astra v8. ik heb er al veel iedeeen van op gedaan en ik denk dat de xtreme replica wel zoiets kan gaan worden.

    In reactie op: DTM astra Xtreme #17907646

    Ja een kenteken zal wel een moeilijk verhaal worden maar ik denk dat het wel te doen is wat hoe komen deze auto anders aan een goedgekeurd kenteken?:



    die manta b heeft ook een v8 en een kenteken.

    maar het kenteken nog even terzijde, ik hoop dat iemand nog detail foto’s of constructie tekeningen heeft.
    of foto’s van de voor en achter as

    de maat van de remschijven heb ik al verandert wat ik geloof niet dat 400mm schijven in een 20” wiel past en ik denk ook niet dat de achterschijven even groot zijn als die van voor.

    In reactie op: DTM astra Xtreme #17907633

    ja het zal niet makelijk zijn om zoiets op kenteken te krijgen. maar een maat van mij heeft een bedrijfje gehad die cobra kitcars bouwden. dat is eigenlijk toch ook een eigenbouw auto alleen is dat dan een bouwpaket. hij heeft mij weleens vertelt dat hij via duitsland een NL kenteken kon krijgen.
    maar dat nog ter zijde een zoek ik nog wat meer specifieke info over de auto zelf.

    en het klopt dat 400mm schijven wel erg krap word in een 18 inch wiel. maar als je naar de foto’s kijkt lijken de wielen wel groter dan 18 inch.

    en zijn er wel coupe’s met v6 motoren gebouwt?

21 berichten aan het bekijken - 126 tot 146 (van in totaal 146)