Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
komop rik je moet het gewoon even laten rusten en over een aantal weken het weer nader inzien.
ik snap je frustratie, zelf heb ik ook flink wat gezeik met mijn kadett.
maar het is dood zonde als je hem weg doet, daar zul je wel spijt van krijgen vooral omdat je hem al zolang hebt.dus neem gewoon even de tijd om het te laten bezinken en dan weer met goede moed verder.
succes :thumb
21 oktober 2012 om 18:22 In reactie op: C-Kadett schakelt niet meer in achetruit versnelling #17889891wat voor versnellingbak is het?
ik ben op proef 1 rond gegaan en zo in de palen en prikkeldraad beland :cry
was op een plek waar het mega gald was, ik ging niet echt hard omdat ik geen risico wilde nemen.
maar helaas werd een klein foutje meteen maximaal afgestraft.de auto heeft enorm veel schade :
2x voorscherm
1x deur
3x spatbord verbreders
1x draagarm
1x stuurstang
1x middendemper
1x koplampik ben inmiddels weer druk bezig met repareren. spatbord verbreders zijn al bestelt en de spuiter is ook al geweest om een plan van aanpak te maken.
De nieuwe deur en voorschermen zitten er al op.
eerst de motor en nu dit :( het zit me echt niet mee
dat is een kleppendeksel van een opel gt
man het zit je zeker niet mee rik :shock:
wel een interresante versnellingbak keuze, ik heb er nooit van gehoord.
is dat net zo’n soort bak als een borg warner t5?
ik heb net een hoop kabel en nieuwe stekkers bestelt, veel 1,5mm2 en 2,5mm2 dat zou goed moeten zijn.
ik heb nog nieuwe draad rood en bruin liggen, als je interesse heb, ik zit op nummer 44 bij jou in de straat
Heb jij die grijs/blauwe manta? :thumb
:hmmz heb je al je vacuumslangen ook gecontroleerd?
hoe is je benzinedruk? misschien is je drukregelaar niet goed meer.
:thumb mooi dat hij het weer doet.
mijne nog niet, ik kon naar een andere krukas gaan zoeken :( .
ik heb er gelukkig 1 gevonden deze word nu gebalanceert en geslepen enzo.
dus volgende week kan ik beginen met monteren.maar weer veel plezier gewenst met de ascona :D
doe je er geen nieuwe zuigers in dan?
Ik denk dat jij de gewapende slang bedoelt met de 2 rode koppelingen.
Die koppelig kun je bijvoorbeeld bij biesheuvel autosport kopen.
Het zijn eigenlijk gewoon slangenklemmen maar dan met een mooi aluminium omhulsel er om zodat het op eenkoppeling lijkt.
De schroef waarmee je de klem aandraait zit aan de onderkant zodat je die niet ziet.
Het kost misschien wat meer maar je hebt wel een mooie afwerking en het is makelijk te monteren.De linker is de orginele
ik heb van een sponsor een paar 5ltr kannen castrol edge 10w60 volsynthetisch gehad.
is dit goede olie voor in mijn nieuwe motor?en hoor ik nu mijn pistonpenlagers ook te vernieuwen?
lambda setup? wat bedoel je daar percies mee?
Bel even naar vincent van der stelt die heeft een hoop onderdelen te koop
0630475047
Als je je vacuumvervroeger vast heb zitten dan kun je de rotor alsnog een aantal graden verdraaien.
Onder het rijden verdraait dit doormiddel van centrifugaalkracht. Bij mijn ontsteking wordt nu het aantal graden wat hij dan draait verandert.
Dit word gedaan doormiddel van een sleufgat dicht te lassen en om te boren.Dit is niet iets wat is zelf heb uitgevonden en dit word ook gedaan door iemand met net wat meer verstand van zaken.
Ik kan het ook voor jouw wel regelen het kost 70 euro.Ik heb een orginele elektronsiche ontsteking met de vacuumvervroeger vast gezet.
nu word hij aangepast zodat hij bij hogere toeren het kan bij houden.In hield mijn max toerental bij 6000
Ik ben even gaan meten en mijn plaat diameter is 240mm dat is dus al de juiste koppelingsplaat en vliegwiel.
mijn motor gaat idd veel op die van jouw lijken. alleen is de mijne een 2400.
hoeveel toeren koppel en pk had hij?ik heb nu deze :

O dat is wel interresant ja :hmmz
hoe herken ik een 3l cih vliegwiel?
@McLambo
De koppakking waar wij het hier overhebben is een stalenkoppakking die zijn veeeel sterker dan een orginele.
Wel wat duurder en vlakken moeten glad gevlakt worden ipv ruw gevlakt.is jouw c24ne nog standaard?
als je wat tips wil dan zeg je het maar.
Bedankt voor de tips :thumb
“Schwabbelblech” is dat een schommelschot in de carterpan? die heb ik al.
Mechanische aanslag van de kettingspanner ook.
Snijringkoppakking komt er nu tussen.
En van dat extra koelkanaal heb ik al weleens van gehoord maar niet meer aan gedacht, dat is idd wel een goed idee omdat meteen mee te pakken.Als je nog meer van zulke tips heeft hoor ik ze graag :D
mijn nieuwe zuigers zijn ook omega zuigers king:
@McLambo : ja zo’n oliepomp met langetandwielen en tussenplaatJa dat ze hebben mij ook eens vertelt dat orginele zuigers zwake plekken hebben.
Wat ik merkte is, dt mijn carterdruk altijd al erg hoog was waardoor hij altijd een beetje bij het kleppendeksel lekte.
Dus ik heb het idee dat ik al langer met 1 kapotte zuiger heb gereden.
Maar toen op assen begon hij enorm te roken uit de carterventilatie. Verder bleven mijn temperaturen en drukken goed.
Volgens de experts is dit gekomen doordat mijn ontsteking niet genoeg bereik heeft gehad bij de hogere toeren waardoor hij bij hoge toeren ging pingelen.
Dit is mij immers niet opgevallen op mijn lambdasonde indicator :hmmz
Maja er is nu niks meer aan te doen.Mijn motor was vrij standaard, alleen andere nokkenas met verstelbaar tandwiel, vaste klepstoters, grote oliepomp en oliekoeler aansluiting.
De schakelpook heb ik idd zelf gemaakt en heb ik aan het orginele kogelgewricht gelast omdat de orginele pook door de vorige eigenaar helemaal verknoeit wat. De pookhoes is idd van een 4bak deze heb ik bij COPEparts bestelt.dankjewel :thumb
Nee helaas heeft mijn motor het ook begeven.
Ik heb 3 kapotte zuigerskijk hier maar http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=4&t=157292&start=50
-
AuteurBerichten