Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Met de kadett gaat het redelijk maar hij staat helaas al 2 maanden te wachten bij de spuiter.
Omdat het nog tot zo laat in het jaar heeft gesneeuwd zijn er veel schade gevalletjes dus heeft de spuiter het erg druk met die zaken en nog niet veel tijd over voor mijn kadett. verder is alle schade gerepareert en zijn er wat aanpassingen gedaan.Zoals de tank. Daar zijn schommelschotten in gekomen, is er een andere vlotter in gemaakt en zijn er grotere aansluitingen in gemaakt. Tevens is de vulbuis vervangen door een slang. Dit omdat de vulbuis kan afscheuren bij een crash.

Zodra de kadett weer terug is van de spuiter kan meteen weer gaan rijden.
als je veel carterdruk heb dan zijn je zuigerveren kapot
mooi :thumb
Nee die kun je niet vast zetten.
Het nadeel van hydraulische stoters is dat ze het bij hoge toeren niet goed bij kunnen houden
Daar het je dus met vaste stoters geen last van. Dat is dus het voordeel.
Als je motor nog standaard is dan merk je dat nog niet zo erg.
Een nadeel van vaste stoters is dat je wat vaker moet kleppen stellen.Het is maar net wat je met die motor gaat doen.
Is hij voor race of rally dan zou ik vaste stoters pakken.
Is hij voor straat gebruik dan zou ik weer hydraulische pakken.Succes!
uh nee niet sorry, van een 240 is anders
ik bedoel het aluminiumdeel na het zwarte dempingstuk
en die van een 240 zijn idd het zelfde

nee zijn denk niet nieuw te krijgen.
en na mijn ervaring gebeurt het vaker dat de aluminiumsteun afbreekt.
een stalen is echt beter en best snel gemaakt.en wat bedoel met “gezien het schakel mechaniek erin moet”?
is de aluminiumsteun afgebroken?
zo ja , kun je die beter namaken van staal
Nog niet af maar wel een hele dikke c kadett



Die „Extrem-Kadetten“ schießen in diesen Wintertagen wie Pilze aus dem Boden. Zu dem bereits von „Bergrennen in Deutschland“ vorgestellten Projekt „C-Kadett Chevy V8“ um KW Berg-Cup Rekord-Gesamtsieger Holger Hovemann, gesellt sich ein weiteres hochinteressantes Projekt des Schwarzwälders Alexander Hin, für die Gruppe FS/E1. Wie so viele andere Bergrennfahrer hat auch der Zimmerermeister aus Elzach einen Narren an der klassisch-eleganten Form eines Opel Kadett C Coupé gefressen.
Zusammen mit Klaus Hummel, der die Arbeiten federführend ausführt, entsteht zurzeit das wohl bislang erste Kadett C-Coupé mit Mittelmotor und einer Formel 3000-Hinterachse. Insider werden Klaus Hummel noch aus seiner Zeit im Gruppe H Berg-Cup kennen, wo er Mitte der 1990er Jahre mit seinem dunkelgrünen C-Kadett Coupé in der 2 Liter-Klasse für Furore sorgte. Angetrieben wird das ungewöhnlich tiefe und breite (2 Meter) Vehikel vorerst von einem gut und gern 350 PS starken 3 Liter-6 Zylinder CN-Treibwerk aus dem Hause BMW, wie es beispielsweise auch in Sportwagen verwendet wird. Ein späterer Umbau auf V8-Technik wird nicht ausgeschlossen. In diesen Tagen liegt das Hauptaugenmerk auf dem Bau der Formen. Der Clou am Fahrzeug ist das Heck, das komplett aus Kunststoff gefertigt ist und in einem Stück hochgeklappt werden kann, um so besser an den Motor zu gelangen. Das spektakuläre Vorhaben hat übrigens nichts mit dem sagenumwobenen Düringer-Kadett, von Patrick Düringer und Georg Plasa aus der Vergangenheit zu tun. Der 44jährige Unternehmer in Sachen Haus-Bau plant erste Testfahrten im April 2013 zu absolvieren. Ziel ist es ab dem zweiten Berg DM-Lauf in Eschdorf (Luxemburg) die Saison durch zu fahren. Bis dahin bleibt für die Schwarzwälder Truppe noch jede Menge Arbeit, bis der Bolide in den weiß-roten Farben von Hin-Hausbau einsatzbereit dasteht. Dann ist Alex hin und weg!
krijg je wel spanning op je brandstofrelais?
heb je een L jetronic of een LE jetronic?
:thumb :wors :wors mooie ascona
Ik ben best wel optimistisch maar ik denk dat je aan die ascona wel veel werk zal hebben.
Ik denk dat je alle losse plaatwerkdelen zoals zijschermen en motorkap kunt vervangen.
En dan zullen er vast nog wel een slechte dorpel , wielrand en dragende delen bij zitten.
Daarna zal hij nog wel gespoten moeten worden.Maar zo te zien heeft hij nog wel APK dus dat is nog wel een plus punt.
Orgineel is het 1900S met een automaat maar zo te zien is er een handbak met 4 versnellingen ingebouwt.
Dat zou ik ook als een plus punt zien. maar dat is persoonlijk.Het is maar net wat je van plan bent en hoeveel geld je er aan uit wilt geven.
Als je gaat kijken let dan vooral op de dragende delen onder de auto zoals chassisbalken, deurstijlen, dorpels en de veerschotels + balken boven de achteras.Kwa waarde zeker niet meer dan 400 euro als hij technisch in orde is.
succes
:thumbhey wat gaaf, toch nog een paar mooie foto’s
bedankt :thumbja schade was zeker jammer, maar duurt niet lang meer voordat hij weer klaar is.
schade is al gerepareert nu alleen nog spuiten en ik ben gelijk met wat aanpassingen bezig.aha dus daarom de L
maar dan is het dus idd verstandig om je pomp te vervangen.
de pompen van 1900 tot en met 2400 zijn het zelfde.succes
L? waar komt die L vandaan?
maar de oliepompen van een 2.0 cih zijn inderdaad het zelfde.
heeft de motor een lage oliedruk soms?
dan kun je beter naar het overdrukklepje kijken in het deksel van de pomp.
daar zit vaak een kunstof klepje in die meestal vol met groeven zit.
dat klepje kun je ook vervangen voor een stalen kogeltje.wauw :shock: wat een gaaf project :thumb

:hmmz het lijkt wel of die zwarte astra die ik eerder poste de Astra J OPC VLN racer is


ik heb cartsen rooch, die het blok destijds te koop had staan een email gestuurd.
in de hoop dat hij nog wat mooie foto’s heeft en kan vertellen wat is met die motor is gebeurd.dikke astra J racer uit finland




:hmmz dan word het wel een dure geschiedenis.
dan kan ik hem misschien beter laten chippen of niet?ik eindelijk een foto gevonden van dit blok op hecktriebler forum

de auto werd bestuurd door de deen kurt thiin
wat heeft de Z13DTH dan anders dan de andere 2.
omdat die dan 90 pk heeft?turbo of computer misschien?
dit topic maar weereens in leven blazen
de motorcode is : z13dtj
nee helaas niet :( volgend jaar beter :thumb
nee nog niet ik zit op spatbordverbreders te wachten. Maar heb de vooras al gerepareert en ben nu met de uitlaat bezig.
-
AuteurBerichten