keesjanvanzanten

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 146)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: rally c kadett #17942546

    Met de kadett gaat het redelijk maar hij staat helaas al 2 maanden te wachten bij de spuiter.
    Omdat het nog tot zo laat in het jaar heeft gesneeuwd zijn er veel schade gevalletjes dus heeft de spuiter het erg druk met die zaken en nog niet veel tijd over voor mijn kadett. verder is alle schade gerepareert en zijn er wat aanpassingen gedaan.

    Zoals de tank. Daar zijn schommelschotten in gekomen, is er een andere vlotter in gemaakt en zijn er grotere aansluitingen in gemaakt. Tevens is de vulbuis vervangen door een slang. Dit omdat de vulbuis kan afscheuren bij een crash.

    Zodra de kadett weer terug is van de spuiter kan meteen weer gaan rijden.

    In reactie op: van hydraulische stoters naar vast #18115131

    als je veel carterdruk heb dan zijn je zuigerveren kapot

    In reactie op: complete kadett c restauratie fotocompilatie. #18115093

    mooi :thumb

    In reactie op: van hydraulische stoters naar vast #18115128

    Nee die kun je niet vast zetten.

    Het nadeel van hydraulische stoters is dat ze het bij hoge toeren niet goed bij kunnen houden
    Daar het je dus met vaste stoters geen last van. Dat is dus het voordeel.
    Als je motor nog standaard is dan merk je dat nog niet zo erg.
    Een nadeel van vaste stoters is dat je wat vaker moet kleppen stellen.

    Het is maar net wat je met die motor gaat doen.
    Is hij voor race of rally dan zou ik vaste stoters pakken.
    Is hij voor straat gebruik dan zou ik weer hydraulische pakken.

    Succes!

    In reactie op: schakel mechanisme getrag 265 #18112860

    uh nee niet sorry, van een 240 is anders

    In reactie op: schakel mechanisme getrag 265 #18112858

    ik bedoel het aluminiumdeel na het zwarte dempingstuk

    en die van een 240 zijn idd het zelfde

    In reactie op: schakel mechanisme getrag 265 #18112854

    nee zijn denk niet nieuw te krijgen.
    en na mijn ervaring gebeurt het vaker dat de aluminiumsteun afbreekt.
    een stalen is echt beter en best snel gemaakt.

    en wat bedoel met “gezien het schakel mechaniek erin moet”?

    In reactie op: schakel mechanisme getrag 265 #18112851

    is de aluminiumsteun afgebroken?

    zo ja , kun je die beter namaken van staal

    In reactie op: het dikke kadettjes topic #17326863

    Nog niet af maar wel een hele dikke c kadett

    Die „Extrem-Kadetten“ schießen in diesen Wintertagen wie Pilze aus dem Boden. Zu dem bereits von „Bergrennen in Deutschland“ vorgestellten Projekt „C-Kadett Chevy V8“ um KW Berg-Cup Rekord-Gesamtsieger Holger Hovemann, gesellt sich ein weiteres hochinteressantes Projekt des Schwarzwälders Alexander Hin, für die Gruppe FS/E1. Wie so viele andere Bergrennfahrer hat auch der Zimmerermeister aus Elzach einen Narren an der klassisch-eleganten Form eines Opel Kadett C Coupé gefressen.

    Zusammen mit Klaus Hummel, der die Arbeiten federführend ausführt, entsteht zurzeit das wohl bislang erste Kadett C-Coupé mit Mittelmotor und einer Formel 3000-Hinterachse. Insider werden Klaus Hummel noch aus seiner Zeit im Gruppe H Berg-Cup kennen, wo er Mitte der 1990er Jahre mit seinem dunkelgrünen C-Kadett Coupé in der 2 Liter-Klasse für Furore sorgte. Angetrieben wird das ungewöhnlich tiefe und breite (2 Meter) Vehikel vorerst von einem gut und gern 350 PS starken 3 Liter-6 Zylinder CN-Treibwerk aus dem Hause BMW, wie es beispielsweise auch in Sportwagen verwendet wird. Ein späterer Umbau auf V8-Technik wird nicht ausgeschlossen. In diesen Tagen liegt das Hauptaugenmerk auf dem Bau der Formen. Der Clou am Fahrzeug ist das Heck, das komplett aus Kunststoff gefertigt ist und in einem Stück hochgeklappt werden kann, um so besser an den Motor zu gelangen. Das spektakuläre Vorhaben hat übrigens nichts mit dem sagenumwobenen Düringer-Kadett, von Patrick Düringer und Georg Plasa aus der Vergangenheit zu tun. Der 44jährige Unternehmer in Sachen Haus-Bau plant erste Testfahrten im April 2013 zu absolvieren. Ziel ist es ab dem zweiten Berg DM-Lauf in Eschdorf (Luxemburg) die Saison durch zu fahren. Bis dahin bleibt für die Schwarzwälder Truppe noch jede Menge Arbeit, bis der Bolide in den weiß-roten Farben von Hin-Hausbau einsatzbereit dasteht. Dann ist Alex hin und weg!

    In reactie op: geen stroom op de injectiepomp cih motor #18108623

    krijg je wel spanning op je brandstofrelais?

    heb je een L jetronic of een LE jetronic?

    In reactie op: ascona sport #18108606

    :thumb :wors :wors mooie ascona

    In reactie op: ascona nieuw leven geven of #18108134

    Ik ben best wel optimistisch maar ik denk dat je aan die ascona wel veel werk zal hebben.

    Ik denk dat je alle losse plaatwerkdelen zoals zijschermen en motorkap kunt vervangen.
    En dan zullen er vast nog wel een slechte dorpel , wielrand en dragende delen bij zitten.
    Daarna zal hij nog wel gespoten moeten worden.

    Maar zo te zien heeft hij nog wel APK dus dat is nog wel een plus punt.
    Orgineel is het 1900S met een automaat maar zo te zien is er een handbak met 4 versnellingen ingebouwt.
    Dat zou ik ook als een plus punt zien. maar dat is persoonlijk.

    Het is maar net wat je van plan bent en hoeveel geld je er aan uit wilt geven.
    Als je gaat kijken let dan vooral op de dragende delen onder de auto zoals chassisbalken, deurstijlen, dorpels en de veerschotels + balken boven de achteras.

    Kwa waarde zeker niet meer dan 400 euro als hij technisch in orde is.

    succes
    :thumb

    In reactie op: rally c kadett #17942543

    hey wat gaaf, toch nog een paar mooie foto’s
    bedankt :thumb

    ja schade was zeker jammer, maar duurt niet lang meer voordat hij weer klaar is.
    schade is al gerepareert nu alleen nog spuiten en ik ben gelijk met wat aanpassingen bezig.

    In reactie op: oliepomp 2.4l cih #18103633

    aha dus daarom de L

    maar dan is het dus idd verstandig om je pomp te vervangen.
    de pompen van 1900 tot en met 2400 zijn het zelfde.

    succes

    In reactie op: oliepomp 2.4l cih #18103631

    L? waar komt die L vandaan?

    maar de oliepompen van een 2.0 cih zijn inderdaad het zelfde.

    heeft de motor een lage oliedruk soms?
    dan kun je beter naar het overdrukklepje kijken in het deksel van de pomp.
    daar zit vaak een kunstof klepje in die meestal vol met groeven zit.
    dat klepje kun je ook vervangen voor een stalen kogeltje.

    In reactie op: Dikke astra`s topic…. #17389105

    wauw :shock: wat een gaaf project :thumb

    In reactie op: Dikke astra`s topic…. #17389099

    :hmmz het lijkt wel of die zwarte astra die ik eerder poste de Astra J OPC VLN racer is

    In reactie op: Kissling 6 Cilinder met 400kop #17906748

    ik heb cartsen rooch, die het blok destijds te koop had staan een email gestuurd.
    in de hoop dat hij nog wat mooie foto’s heeft en kan vertellen wat is met die motor is gebeurd.

    In reactie op: Dikke astra`s topic…. #17389080

    dikke astra J racer uit finland

    In reactie op: 1.3 CDTI verschil #18032755

    :hmmz dan word het wel een dure geschiedenis.
    dan kan ik hem misschien beter laten chippen of niet?

    In reactie op: Kissling 6 Cilinder met 400kop #17906747

    ik eindelijk een foto gevonden van dit blok op hecktriebler forum

    de auto werd bestuurd door de deen kurt thiin

    In reactie op: 1.3 CDTI verschil #18032753

    wat heeft de Z13DTH dan anders dan de andere 2.
    omdat die dan 90 pk heeft?

    turbo of computer misschien?

    In reactie op: 1.3 CDTI verschil #18032751

    dit topic maar weereens in leven blazen

    de motorcode is : z13dtj

    In reactie op: rally c kadett #17942541

    nee helaas niet :( volgend jaar beter :thumb

    In reactie op: rally c kadett #17942539

    nee nog niet ik zit op spatbordverbreders te wachten. Maar heb de vooras al gerepareert en ben nu met de uitlaat bezig.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 146)