keesjanvanzanten

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 146)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: luchtweerstandscoëfficiënt kadett c #18272536

    jammer dat het niet te vinden is. ik heb ook al mijn bronnen al geraadpleegd maar zonder succes.
    misschien moet ik dan toch maar eens naar een windtunnel gaan ;) denk niet dat dat iets word

    In reactie op: luchtweerstandscoëfficiënt kadett c #18272533

    is die van een sedan wel bekend dan?

    In reactie op: van x16szr naar x16xel #18241614

    weet iemand of de benzinepomp van een szr en een xel het zelfde zijn?

    In reactie op: van x16szr naar x16xel #18241612

    oke maar heb ik dan ook geen last van de startonderbreker? omdat de motor van de donor auto is

    In reactie op: tikkend geluid? homokineet? #18230256

    Ik heb hem vandaag eens opgekrikt en met de wielen gedraait maar dan merk ik eigenlijk niks.

    Het is hetzelfde geluid als een kapotte kruiskoppeling van de aandrijfas (bij achterwielaandrijving)

    Ben bang dat het de versnellingbak is :???:

    In reactie op: Hoeveel DB? #18189715

    ik heb het zekere voor het onzekere genomen.
    ik had nog een nieuwe simons 58mm uitlaat liggen, dus deze heb ik er onder gemonteerd.
    denk niet dat ik deze uitlaat laat zitten, ik heb toch liever mn 63mm maar ik zou er is werk van moeten maken.
    misschien een keer goed laten meten en dat zonodig de dempers aanpassen of iets dergelijks.

    het driften ging lekker. ik ben er echt wat mee op geschoten en ga dit zeker meer doen.

    In reactie op: rally c kadett #17942555

    Ja alles is prima met de kadett.

    Ik heb de laatste paar weken niet veel gereden, alleen een beetje op het industrie terrein gespeeld king:
    Ik zit midden in een verbouwing dus vandaar.

    Maar zaterdag 28 september ben ik uitgenodigd om een racedemo te geven in giessen.
    Daar is overdag een classic motorrace en na 18 uur word er een demo gegeven daar een aantal race, rally en dakarauto’s.
    Er worden 3 heats verreden van 20 minuten en als afsluiting een sprint.
    Ik rij daar met mijn c kadett maar ook mijn oom met zijn b ascona en mijn neef met zijn b manta
    Voor meer info http://www.racedemogiessen.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Katalysator te heet #18163520

    een sportkat

    In reactie op: Katalysator te heet #18163517

    Zo net thuis van oberehe.

    we hebben lekker kunnen rijden, niet echt een super resultaat maar wel uitgereden
    wat katalysator betreft is het allemaal mee gevallen. eigenlijk niet echt temperatuur problemen gehad.
    wel dat hij bovenin toeren niet echt lekker liep. daar hebben we het met nog wat andere rijders overgehad maar dat was wel normaal dat hij dat doet.
    dat is te verhelpen om hem anderes te laten afstellen.

    voordeel is als de katalysator achterop de einddemper zit is dat hij bij de keuring meteen opvalt. daarom geen problemen bij de keuring.

    In reactie op: Katalysator te heet #18163513

    vorig jaar hebben we gezien hoe een vriend van ons herkeuring kreeg.
    toen bleek dat hij geen katalysator had kreeg hij (volgens zijn zeggen) een boete van 1600 euro :shock:

    inmiddels hebben we de einddemper weer terug gemonteerd en de katalysator op het eindstuk gemonteerd.
    dit scheelt al wel wat. maar ik ben nog niet overtuigd dat het goed is. als hij maar een tijdje stationair draai word de binnenkern al vuurrood.
    als je dan gas geeft lijkt het wel of hij dan wat afkoelt. maar als je een aantal keer gas geeft komen er flinke vlammen uit.
    het is wel een spectakel om te zien, maar ik betwijfel of dat allemaal wel goed is.

    carbs en een kat gaat inderdaad niet, maar hoe zouden al die duitsers dat dan doen?

    In reactie op: surge/swirl tank #18143453

    ik gebruik 1 pomp. omdat de surgetank lager staat dan de brandstoftank en omdat de retour ook op de surgetank is aan gesloten.

    ik gebruikt zo’n luchtnippel, die kun je gewoon bij de automaterialenzaak kopen.
    die ik heb zijn van midlock.

    die plaatjes om je klepveren in te drukken kun je gemakelijk zelf maken

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565980

    heb je ook met een analoge drukmeter gemeten, die je rechtstreeks in een olie kanaal schroeft?

    na alles wat gedaan hebt kan het toch haast niet zo zijn, dat je oliedruk zo laag is.

    In reactie op: surge/swirl tank #18143450

    Mijn tank is niet orgineel meer, let maar is op de retour en vlotter.

    Ja zo’n vw koeler is misschien wel wat alleen moet nog even kijken waar ik hem plaats.
    Hij moet wel genoeg lucht krijgen, maar het is wel een beetje link om hem in het front te maken

    In reactie op: surge/swirl tank #18143448

    Nee ik heb geen voor filter tussen tank en pomp maar ik zit daar wel over te denken.

    Inmiddels heb ik zelf een homemade tank gemaakt en hij werkt fantastisch.
    Ik heb er nu al een meerdere malen mee gereden en ik heb geen problemen meer gehad met de benzine aanvoer.
    Ook gebruik ik geen lage druk pomp omdat de surgetank onder het niveau van de benzinetank staat en ook dat werkt erg goed.
    Komt misschien ook omdat de retour ook op de surgetank zit.

    Schuim of balletjes heb ik ook overwogen, maar nu het probleem over is laat ik dat maar.

    Ik zit nog te twijfelen of ik er misschien een brandstofkoeler tussen maak, iemand nog tips?

    In reactie op: rally c kadett #17942553

    Ik dacht zo rond de 200 maar ik heb er niet zo erg op gelet.
    Je let eigenlijk meer op je lijn en rempunten

    In reactie op: rally c kadett #17942551

    Rally plannen heb ik genoeg maar het valt zwaar tegen om er werkelijkheid van te maken
    Vooral om een goede navigator te vinden is erg moeilijk.

    hier nog wat filmpjes van 9 mei op assen.
    helaas nog niet onboard maar je ziet me wel rijden :agent

    http://youtu.be/s3vYEL_eibY?t=4m37s

    http://youtu.be/iLz3AnjiC6c?t=56s

    In reactie op: radiateur reviseren vergroten #18144792

    Ik laat de mijne altijd bij RDN in waalwijk doen, maar dat is misschien wel wat uit de richting

    In reactie op: surge/swirl tank #18143446

    kun je op de sloop er iets bruikbaars voor vinden of moet ik een aluminium tankje met een pompje bij biesheuvel of autosportcompany kopen?

    en wat fearless al vroeg, wat voor lage druk pomp moet je gebruiken?

    In reactie op: Getrag 265 uit elkaar halen #18143232

    zo’n bak uit elkaar halen valt echt niet mee. er is maar 1 juiste volgorde.
    je moet in iedergeval aan de voorkant van de bak beginnen. dus het voorste huis moet er eerst af voordat je het achterste eraf kan krijgen.

    wat ga je met dat huis doen als ik mag vragen?

    In reactie op: rally c kadett #17942549

    De kadett is inmiddels weer terug in gebruik! Eindelijk was het weer zover dat ik weer kon rijden :D
    Nadat hij terug kwam van de spuiter was het opbouwen vrij snel gebeurt.
    Eerst een aantal keer op de weg gereden en ik kon geen problemen vinden.
    Dus 9 mei naar circuit assen geweest met een goed resultaat.
    lekker gereden zonder problemen.

    In reactie op: rally c kadett #17942548

    dit is een stuk goedkoper en ik hoef niks aan de auto te verbouwen ;)

    In reactie op: multiriem ombouw op cih #18124887

    de waterpomp poelie moet 4 gaten hebben inplaats van 3.
    en er moet een verloop worden gedraait voor je krukaspoelie zodat je de multiriempoelie daar weer op kunt schroeven.

    In reactie op: multiriem ombouw op cih #18124884

    ik heb een multiriemset van een c30se
    je kunt het helaas niet 1 op 1 overschroeven

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565882

    :thumb king:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 146)