Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
we zullen het anders formuleren : budget is een 3000 euro…
niemand dus…
:hmmz
iemand?
kop die gebruikt zal worden is dus de 2.4.
op die manier hou ik mijn huidige 2.0 motor ook compleet.volgende vraagje : welke upgrades zijn interessant om uit te voeren?
eindbedoeling is een motorblok met 45 carb’s welke zal gebruikt worden voor regularity events.
top tuning is dus niet nodig, maar vooral betrouwbaarheid speelt een rol.nokkenas? kleppen? zuigers ?
gisteren alvast even de cilinderdiameter opgemeten : exact 95 mm
pakkingsdikte was 1 mmiemand meer info?
blok in een kadett c dewelke ik reeds voorzien had van een 2.0e
bedoeling is om de 2.4 op carbu’s te plaatsen.
waar ik nu wel over twijfel : 2.0 kop gebruiken… of 2.4 kop gebruiken.
de ene zegt dit, de ander zegt dat..kan iemand met kennis/ervaring even een neutrale uitleg voorzien welke kop ik nu best kies? en waarom?
@ Asko : lager wist ik al..
krukasbouten : gisteren de oude eruit gehaald… lijkt op het eerst zicht niks mis mee.1 augustus 2009 om 16:18 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310260ik zal de komende ook bezig zijn met een 2.4 ombouw naar carbu.
vandaag de nodige spulletjes gaan halen
-2 x weber 45
-2 x inlaatstuk
-2 x facet red top (worden overbrugd aangesloten)en dan nog wat niet carbu related stuff
-2.0 carter
-thermostaat
-pakkingen allerhandehet wordt mijn eerste carbu-bouw.. dus ben benieuwd !
probleem opgelost !
Ik ben begonnen met alle fiches los te koppelen, te reinigen & wederom te connecteren.
Het viel me op dat 1 bruine vierkante fiche (net boven de thermostaat) geen ijzeren sluitring meer had.
Die kon dus vrij op en neer bewegen.Ik heb deze weer goed vastgemaakt en de testrit toonde dat alles nu perfect in orde is !
thx for the tips !!!
:wors
morgen heb ik een andere kap om te proberen.. ik houd jullie op de hoogte
jammergenoeg niet…
Aangezien ik een amateur hobby fotomens ben, en momenteel hebben we het
grootste rallyevent van Belgie (Ypres Rally) en na het werk deze week telkemale direct naar Ieper.pics op http://www.tracklife.net trouwens
Dinsdagavond doe ik verdere testen aan de Kadett.
(ik hoorde overlaatst ook dat het aan het zwarte bakje kan liggen naast de gasklep)ik weet intussen een werkende verdeelkap liggen die ik even kan gebruiken.
Zal alvast daarmee beginnen.dit weekend reed Melissa Debackere met een TE in de Boucles de Spa
pics : http://www.tracklife.net/main.php?g2_itemId=4934712 februari 2009 om 06:30 In reactie op: van wie was deze bastos manta….????Nu van D-lover :-) #17458935ik heb ook nog enkele foto’s van deze wagen
spa 2007:






spa 2008:
http://www.tracklife.net/main.php?g2_itemId=35456
http://www.tracklife.net/main.php?g2_itemId=35318
http://www.tracklife.net/main.php?g2_itemId=35246origineel gepost door stefbos
Hoi, Ben je van Brugge ik ben van hiest aan zee .Welke auto ben je mee bezig?
Als je problemen hebt moet je maar mailen.
Stefhier kan je mijn project bekijken : http://images.scooterrace.be/thumbnails.php?album=243
dus ik herhaal nog even mijn vraag : wat moet ik precies lossen om mijn blok hoog genoeg te tillen zodat ik de carter kan afhalen om netjes te kuisen en daarna met een nieuwe pakking opnieuw kan monteren?
origineel gepost door manta19sr
die rubber strippen die op de kopse kanten zitten gewoon met carosserie kit er in zetten werkt perfect,blijft hij ook plakken namelijk,met vloeibare pakking willen ze nog wel eens loskomen tijden splaatsen waardoor hij niet goed is en weer overnieuw kan beginnen bijv!
kan evt wel helpen als je in de buurt woont?Ik woon nabij Brugge… en heb de beschikking tot brug en alle materiaal.. (enkel niet veel CIH ervaring :hmmz)
origineel gepost door boyanka
:agentje kan het proberen door alleen je motorsteunen los te maken en dan iets optillen maar ik vermoed dat je je blok eruit zal moeten halen, je ziet zelf wel wat er los moet. maar waarom wil je de carterpan eraf halen? zat er teveel ijzer slijpsel in je olie filter?toen ik het kettingdeksel wilde terugplaatsen (remember de verkeerde pakking van die grrrr opel kenner) heb ik het carter iets moeten lossen om het kettingdeksel er terug in te krijgen.
ik merk nu dat het niet compleet afdicht dus zou graag een nieuwe pakking monteren…
damned… nog nooit langs boven uitgehaald…
wat moet er gelost worden?de persoon die mijn het blokje aangeleverd heeft maakte blijkbaar een cruciale fout… :swear
origineel gepost door boyanka
:hmmz ik denk dat je olie kanaal verstopt zit, toen je het blok gevuld had met olie heb je toen ook de oliepomp gevuld?vooraleer het cartedeksel te plaatsen heb ik olie rechtstreeks in de onderblok gegoten (langsheen het gat waar de delco steekt)
dan heb ik een lange staaf gebruikt, die in een boormachine gestoken en de oliepomp doen ronddraaien..
origineel gepost door Manta 24V
Heb je er vloeibare pakking tussen gadaan, (voorkant kop zeg maar op je distriinutiehuis?) dan zit je oliekanaaltje waarschijnlijk dicht.hieraan had ik ook reeds gedacht.
Maar ik heb het blokje niet zelf ineen gestoken.Vandaar het einde van mijn topistart : welke pakkingen ik allemaal moet voorzien.
Vandaag reeds met verschillende Opel Dealers contact gehad, maar geen van allen vindt mijn motor terug in hun computersysteem.
origineel gepost door postbusmanta
Heb je de nokkenas niet toevallig vervangen?Zit er in het voorste lager een sleuf in de nokkenas?
sorry.. vergeten te vermelden dat we nadien contact opgenomen hebben met het revisiebedrijf om dit nogmaals te verieferen.
Het revisiebedrijf wist 100% zeker dat ze de juiste lagerschelpen geplaatst hadden. (2 soorten nokkenassen)
Die met Belgische nummerplaat hierboven is Bruno Thiry als ik mij niet vergis.
-
AuteurBerichten