Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan wil ik toch even advocaat van de duivel spelen. ;)
Hoe groot zou het draagvlak zijn voor de wegenbelastingvrijstelling voor oldtimers? Ik denk vrij groot!
Veel lastiger is het begrip ‘oldtimer’. Eigenlijk zou daar eens een enquete voor moeten komen.Eerlijk is eerlijk, is denk dat bijna iedereen het eens zal zijn dat een T-Ford een oldtimer is. Ik denk echter dat 99% van de bevolking het geen moer kan schelen dat er wegenbelasting betaald moet worden voor een Kadett, Ascona, Golf of Mercedes 190D.
De 1% zal bestaan uit liefhebbers en profiteurs.Ik gaf een cynisch antwoord. :D
Je vraag was serieus? Ik dacht dat je grappig inhaakte op het onderwerp. Sorry.
Serieus:
het tikkend geluid zal een relais zijn, waarschijnlijk het startrelais.
Oftewel de accu heeft niet genoeg sap om de startmotor rond te krijgen. Of je accu overleden is of je dynamo kun je controleren zoals hierboven al aangegeven. :thumb@GTS2006 wrote:
Gisterenavond wil ik mijn Vectra starten, alleen tikkend geluid. Na aanduwen deed hij het en reed gewoon. Vanmorgen hetzelfde.
Iemand een Idee?
Heb je de passagiersgordel al gecontroleerd? :thumb
@Botho wrote:
kijk eens bij je oliedop..zit er sludge?(mayonaisedrap?) Is je koelvloeistof in je reservoir helder? Denk dat je kop lek is…
Optimist. :jerry
http://www.racesticker.nl -> even vragen naar Tim.
@Helmer opelfan wrote:
Irmscher gril voor mijn Vectra C king:
Nu dus een originele grill over? :angel
(toevallig chroomkleurig?)Bij 11 namen krijg je nog bar weinig korting. Als je dan ook de dubbele verzendkosten rekent…
ik had om meer liefhebbers gerekend. 30 mensen leek me een minimum. :swear
5 november 2012 om 09:57 In reactie op: H. de Groot oud-directeur van Castrol over olie verversen. #17985330Hmm.. ik krijg er toch wat kriebels bij. 100.000km, dat rijd ik 5 nog niet. Om nou 5 jaar niet te verversen…
Dat olie kwalitatief verandert geloof ik wel. Iemand wel eens op een motorfiets gereden waarbij de olie van de voorvork al jaren niet ververst is? De weglegging verandert enorm.
In Roden naar de testdag geweest (http://www.liewesroden.nl )
Mijn Signum kwam glansrijk door de test. :)
Direct van de mogelijkheid gebruik gemaakt om een electrische auto te proberen (Ampera). Dat was een aparte beleving. Wel erg gaaf, maar wat een knopjes en schermpjes etc. Lijkt wel een vliegtuig. :shock:zie http://www.happylightshow.de
In het how-to gedeelte (vectra volgens mij) staat een nederlandse handleiding
Eigenlijk had ik gedacht hier wel 30 mensen te kunnen vinden. Dan is het ook echt de moeite waard.
Als iedereen eens gaan werven? :DOP = openingspost.
Meest realistische lijkt me dat iedereen aan mij betaalt. Ik bestel dan en betaal aan de HLS-onderneming.
Dan verstuur ik alles als ik het binnen heb.Met het aantal deelnemers waar we nu op zitten zouden we uitkomen op 89,95 per unit. Ik weet niet precies wat de verzendkosten zijn, maar 5,- per persoon zal het wel op uitkomen denk ik. (door de brievenbus)
Totaal +- 95,- per persoon?2 november 2012 om 08:56 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991246:thumb
2 november 2012 om 08:40 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991244@trashmetal wrote:
Weet je wat ik een beetje vreemd vind
Je wilt betalen, en hoe het rijk het geld uitgeeft laat je aan hun
als je geld te veel hebt, dan heb ik nog wel een paar rekeningen voor je :jerryHaha, die rekeningen mag je houden. :swear ;)
@InjectTheVenom wrote:
Sorry hoor maar dit is voor mij olie op het vuur, je zult verder best een geschikt iemand zijn maar ik weet nu al absoluut zeker dat er GEEN ENE SODEMIETER uit dit topic voort gaat komen met zo’n houding dus kan het maar beter meteen gesloten worden.
En kom vooral niet aan ouwehoeren dat ik te fel van leer trek want dit is de knalharde realiteit die ik gewoon onder ogenndurf te zien.
Adem in, adem uit.
Een groepje Opel-rijders gaat ook niks voor elkaar krijgen. Je kunt je hoop beter vestigen op de grote oldtimerclubs.Bericht gekregen uit Duitsland. De prijzen in de OP gelden ook voor ons. :)
@trashmetal wrote:
dan is zij de misbruiker en ik de liefhebber ok? lol :jerry
Oftewel je moet haar straffen :twisted:
:jerry
Volgens mij worden de liefhebbers van ‘echte’ oldtimers de dupe van de eigenaren van ‘goedkope’ youngtimers.
Mensen die een leuke oldtimer erbij hebben, paar ritjes per jaar, daar heeft niemand moeite mee. De mensen die een oldtimer (youngtimer) hebben voor dagelijks gebruik/goedkoop rijden .. dat is een ander verhaal. Stukje misbruik van regelgeving.
De handelaren hebben er handig op ingesprongen door vrachtwagens vol oude mercedessen etc uit Europa naar Nederland te brengen. Daar hebben ze bakken met geld aan verdient.
Volgens mij zouden oldtimer-liefhebbers hun woede moeten richten op de misbruikers en niet de politiek.Leuk ter info:
V3) Waarom is er ondanks de grondslag “bezit” toch een vrijstelling ingevoerd?
A3) De nieuwe grondslag had vooral voordelen bij de handhaving. Maar de feitelijke grondslag is toch het gebruik van de weg gebleven (letterlijk gaat het om de “belasting” van de weg, het gewicht is immers bepalend voor het tarief!). Het is een onomstreden feit, dat er met een oldtimer gemiddeld veel minder wordt gereden dan met een alledaags voertuig. Dit is dan ook wat in alle Tweede Kamerstukken over dit onderwerp steeds te lezen is: dat er met deze voertuigen slechts in beperkte mate gebruik van de weg wordt gemaakt , of – zoals het ook wordt genoemd – dat er ondergeschikt gebruik van de weg is.
De vrijstelling is al een aantal keren geëvalueerd door de regering. Voor de eerste keer in 1998 / 1999, de laatste keer in 2007. Net als in 1998 / 1999 luidde de conclusie in 2007 dat de vrijstelling gerechtvaardigd is. Het belangrijkste argument daarbij was de vaststelling dat voertuigen van 25 jaar en ouder inderdaad zeer beperkt worden gebruikt.(edit: bron http://www.fehac.nl/faq/99-vrijstelling-wegenbelasting” onclick=”window.open(this.href);return false;)
31 oktober 2012 om 13:40 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991229@Fearless wrote:
Dan krijg je mensen met goedkope altotjes die liever voor zon ding wegenbelasting betalen dan voor hun 1000+kg weegende sloep…terwijl de alto ergens in opslag staat en enkel voor de apk er uit gehaald word.
Dr is een hoop gezeur omtrent de wegenbelasting op oldtimers, ik wacht het mooi af. Ik verkoop niks, ik hou het lekker zelf. Wil best betalen, maar ga niet extra betalen voor de lpg(de schoonste bransdstof die dr is) dan laat ik m mooi alleen op benzine rijden.
Dan maar een 60-rittenkaart, zoals vroeger. ;)
Vrijwel iedere ochtend in de buurt van Groningen een goudkleurige Vectra GTS.
31 oktober 2012 om 07:45 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991224@bastiaan1981 wrote:
@Kano wrote:
@trashmetal wrote:
@Kano wrote:
En ik vind die nieuwe hokken niks aan zoals de jouwe :D
En mijn jaren 80 kadett vind ik wel mooi.
Wat ik bedoel is smaken verschillen ;):jerry
Wat ik bedoel te zeggen is dat het meerendeel van de belastingvrije ‘oldtimers’ bepaald nog geen cultureel erfgoed is. Je zult ongetwijfeld een prachtige Kadett hebben, maar daarvan bestaan er nog wel 1000’en, misschien wel meer.
Overigens las ik ergens een idee van iemand. Laat de huidige regeling in stand, maar alleen voor mensen die er ook een ‘gewone’ auto naast hebben. De liefhebbers die een oldtimer voor de hobby hebben raak je daarmee niet. De belastingontwijkers wel.
Iets heel anders. We gaan door een diepe diepe crisis. We moeten bezuinigen daar is iedereen het over eens, maar niemand wil er voor betalen. Een beetje krom.
30 oktober 2012 om 13:33 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991202@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
@ kano
of er wel of niet wat bijzonders aan is is voor ieder persoonlijk denk ik
plus miss gaat er maar 10% van de opbrengste van de wegenbelasting als investering in het wegen net, de rest wordt voor andere te korte gebruikt. en is dat reeel?
25 jaar is meer dan zat ;)
en als het kosten argument van oldies dus onzin is, is ook het argument van kosten voor het wegen net want als je 25 jaar betaald heb heb je vele malen dat aantal jaar aan kosten voor het wegen net betaald ;)
Hoe de regering geld gebruikt laat ik aan hen.
Je laatste punt snap ik niet. Wegen moeten toch elk jaar gerepareerd worden? Ongeacht hoe oud de auto is die er overheen rijdt?
@GSE wrote:
Als ze nu eens doen wat veel mensen willen:
Stop de import van kansarme migranten en geef deze een ticket terug ipv een uitkering.
Stop ontwikkelings hulp
Je spreekt jezelf tegen. Hoe minder ontwikkelingshulp, hoe meer mensen naar het ‘Rijke westen’ willen komen. En wat is kansarm? Een groot probleem is dat mensen jaren in een AZC zitten en niet mogen werken. Natuurlijk is er een minderheid die het verziekt, maar daarvan hebben we in Nederland ook genoeg ‘echte Nederlanders’. 1000’en steuntrekkers die niet willen werken, omdat een uitkering amper lager is dan een loon dat ze kunnen verdienen.Stop eens met dat schijnheilig gedoe in de vorm van groene auto..Die moeten ook gemaakt en geproduceert worden om een prius bv te maken komen materialen uit alle delen van de wereld die worden verwerkt die vervuiling word niet meegetelt..laat iemand dan door rijden in zijn auto,dat is stukke beter dan koper uit Canada halen staal uit Australia dit naar Japan verschepen en het dan weer naar de rest van de wereld verschepen.
Interessant punt, maar of het klopt?
Groene auto is wel een punt voor de toekomst, maar niet op deze manier. De elektrische auto is leuk, maar niet zolang de energie wordt opgewekt met kolen en olie.Een middenklasser auto heeft in zijn leven al meer aan wegenbelasting betaalt als de waarde als je de inflatie meetelt..
Hoe lang moet dit doorgaan.
Niet echt een argument, uiteindelijk stopt het onderhoud aan wegen ook niet na een x-aantal jaren. Vroeg of laat gaat onderhoud van een auto ook meer kosten dan de waarde.Hoe veel meer moet de automobilist nu nog belast worden,stop de onzin in crisis tijd waarvan de nederlander niks werkt..
Geld moet toch binnenkomen. Met alle voorzieningen die wij willen van de staat moet er geld komen. Het wordt wel tijd dat Den Haag, maar ook lokale overheden, stoppen met geld over de balk smijten. De besparingen moeten de burger tengoede komen.Die 156miloen besparing valt in het niets bij de miljarden die we wegeven aan brussel de miljarden die naar ontwikkelingshulp gaan…
Laten we vooral vergeten dat wij, Nederland, behoorlijk afhankelijk zijn van de rest van Europa. Wij zijn een exportland en doorgeefluik. Daar verdient dit land veel geld aan. Goede internationale samenwerking is belangrijk.
Als je het gaat hebben over zinloos geld uitgeven DOOR Brussel, dat is een ander verhaal. De salarissen zijn absurd. Er is een reportage van de VRT over. Weliswaar belgisch, maar het geeft goed aan wat er speelt!Een dan bedoel ik hoe op met die onzin die de burger raakt maar stop met geld wegeven en maak de benzine betaalbaar…zodat nederland zich kan bewegen en werken.
Deels eens. Vergeleken met omringende landen is onze brandstof niet zo heel duur meer. Diesel is in Duitsland zelfs duurder.Weten de mensen dat maar 15% van het bedrag wat de motorijtuigen belasting opbrengt ook werkelijk aan de infrastructuur word besteed de rest gaan andere dingen…
Dit land is ziek en met name de linkse partijen zorgen daar in mijn idee voor..
Afgezien van het imigratiebeleid is de PVV een behoorlijk Linkse partij hoor…Wegens milieu redenen word dan gezegd…Als dat zo is dan moet onze NL regering de VS een overtuigen om de V8 uit de productie te halen en der een 3 of 4 cil voor in de plaats te nemen dan heb je de wereld vervuiling van auto,s met 4% terug te nemen bv dan hier de oldtimers te pakken dan neem je maar 0,03% vervuiling weg bv…..
Een beter milieu begint bij….Dat schijnheilig gedoe hier…Als mileu de reden is..Wil ik die BMW 7 series en Audi A8 en S-classes ook niet meer in den haag zien maar Aygo,s en Priussen…Laat Den Haag dan ook eens het goede voorbeeld geven.
EensDat schijnheilig gedoe van de vervuiler betaalt..Net als je veel betaalt dat het dan wel mag..zelfde als met een kapvergunning betaal je geld mag je een boom om doen,net als met geld betalen het milieu gebaat is..
EensIk zou toch echt willen dat de PVV meer stemmen had gekregen dat wat dit besluit niet genomen maar hadden we de sponsering aan griekenland stop gezet…
Lijkt me niet verstandig. Zelfs de beste economen durven geen harde uitspraak doen over de gevolgen. Probleem is onze economische verwevenheid. Het is goed mogelijk dat een ‘faillissement’ van Griekenland een domino-effect heeft en heel Europa (nog eens) door een diepe crisis laat gaan.Deels ben ik het met je eens.
Deels absoluut niet. Klinkt soms een beetje als Geert Wilders napraterij / stemmingmakerij.Leuk discussieren. :thumb
30 oktober 2012 om 12:50 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991200@trashmetal wrote:
@Kano wrote:
Wat mij betreft mogen oldtimers gewoon meebetalen.
Dat ze weinig gebruikt worden is toch geen argument? Voor een moderne auto (cabriotje) die maar een paar kilometers per jaar maakt moet je ook gewoon betalen.:jerry
dat er al minimaal 25 jaar belasting voor is betaald wel
en dat het onderhoud nu eenmaal duurder is ook
wat dus btw opbrengsten betekend
mogen we dan aub belastingvoordeel om het betaalbaar te houden
anders is een oldtimertje wel een stukje duurder rijden als dat cabriootje wat weinig km’s maaktEr is inderdaad 25 jaar betaald. Dus? Het onderhoud en herstel van wegen staat ook niet stil na 25 jaar.
Dat het onderhoud duurder is. Dus? Daar heeft de rest van Nederland toch geen boodschap aan?
De extra BTW is verwaarloosbaar, mede omdat de meeste oldtimers worden onderhouden door de eigenaar ipv garage.Het kostenargument blijf ik onzin vinden. Tenslotte rijdt een Ferrari ook duurder dan een Alto. Moeten we de Ferrari-eigenaar ook maar een voordeeltje gunnen? Die betaald ook al extra BTW enzo… (dure onderdelen, banden etc).
Ik snap best dat het erg sneu is voor mensen met een leuke klassieker. Maar niet iedere belastingvrije auto is een klassieker! Het meerendeel van ’70’ers en ’80’ers is niks bijzonders aan.
30 oktober 2012 om 12:15 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991196Wat mij betreft mogen oldtimers gewoon meebetalen.
Dat ze weinig gebruikt worden is toch geen argument? Voor een moderne auto (cabriotje) die maar een paar kilometers per jaar maakt moet je ook gewoon betalen.:jerry
:argue ;)
-
AuteurBerichten