Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 november 2012 om 16:02 In reactie op: hoeveel km kan kan een opel vectra 3.0 v6 uit 2005? #18075440
@tuono wrote:
Hallo alemaal,
Groeten,
JohanHey johan jij bent ook overal,
Grtjes arius
weer on topic, heb wel geen 3.0 maar een 2.0 dth met bijna 300.000 km en geen enkel probleem tot nu toe.
Hey Arius,
Niet weg te slaan. :D
53 liter benzine. :jerry
@Baba wrote:
Misschien een beetje -offtopic maar weet iemand misschien of er ook automatisch dimmende buitenspiegels voor links (bijrijder) verkrijgbaar zijn voor een vectra c?
Zit jouw bijrijder links? :wtf
Enfin, ik neem aan dat de Vauxhall vectra’s de spiegels precies andersom hebben. Even ebay.co.uk checken.
@Wim,
Dat is duidelijk hoor. Maar ik had iets minder schommelingen verwacht.:jerry
Bedankt voor de reacties. Als ik het zo lees is mijn spiegelverwarming wat traag. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
19 november 2012 om 10:14 In reactie op: hoeveel km kan kan een opel vectra 3.0 v6 uit 2005? #18075436Volgens mij bedoelen we hetzelfde maar zeggen we het anders.
Er zijn (denk ik) maar weinig 3.0 v6’en die wel 5 ton halen. :shock:
19 november 2012 om 08:03 In reactie op: hoeveel km kan kan een opel vectra 3.0 v6 uit 2005? #18075434Leuk dat er twee te kopen staan met 5 ton op de teller. Hoeveel 3.0 blokken halen die kilometerstand niet? :hmmz
Serieus? Dit zijn je wintervelgen? :wtf
Ruilen? :angel
Mooie Signums!
Wat een velgen FK :wors :thumb
@SiggieTigra wrote:
@Kano wrote:
@yzf1kr wrote:
Ja, mooiere zijn er niet. :jerry :jerry
Precies! :puke
fixed… ;) :jerry
@Kano wrote:
Maar er zijn toch wel meer Signum-rijders hier?
valt tegen hoeveel siggie rijders er zijn hoor, ik zelf inmiddels ook niet meer, ik rij nu een Vivaro. :jerry
:argue ;)
@yzf1kr wrote:
Ja, mooiere zijn er niet. :jerry :jerry
Precies!
Maar er zijn toch wel meer Signum-rijders hier? Waar blijven de foto’s? :shock:
@Freestyler wrote:
@Kano, het feit dat het een het ander niet uitsluit, ben ik met je eens. Maar dat wil niet zeggen dat we daarom ook misbruik van de regels maken. Sterker nog, het geld dat ik bespaar in wb, ben ik wel weer kwijt aan onderhoud en reparatie (iets waar ook weer btw over afgedragen dient te worden, en wat weer zorgt voor werk gelegenheid, waar ook weer btw van afgedragen wordt)
Het is voor mij of het ene of het andere. Of wb betalen, of onderhoud betalen. Maar beide zijn voor mij financieel niet te doen.
De stelling waar het overigens om ging, was dat liefhebbers de auto niet dagelijks gebruikte. En daar ben ik het niet mee eens.
Tja, onderhoud en liefhebberij zijn natuurlijk geen reden om geen wegenbelasting te betalen.
Dan zou iedere eigenaar van een (moderne of oude) Italiaanse of Franse auto moeten worden vrijgesteld van wegenbelasting. :jerryMisbruik is ook een erg lelijk woord. “Gebruik” is misschien beter.
Overigens vind ik (persoonlijk) het argument van óf ik betaal wegenbelasting óf ik betaal onderhoud niet erg sterk. Met die argumentatie zou je mensen met meer geld wel wegenbelasting moeten laten betalen.
Anyway, de wegenbelasting is sowieso een rare belasting. Iemand die 100.000km per jaar in een Alto rijdt betaalt veel minder dan iemand die 100 km in een Vectra rijdt. Absurd natuurlijk.

@Freestyler wrote:
Dit is een stelling waar ik me totaal niet in kan vinden.
Ik rijd bijna dagelijks met mijn Senator. In jouw beleving doe ik dat dus enkel omdat het goedkoop is, en niet omdat ik een liefhebber ben.Dit is toch wel de meest domme uitspraak die je zou kunnen maken.
Ik heb de financiële mogelijkheden niet om mijn wagen in concoursstaat te krijgen. Dat maakt me echter geen mindere liefhebber.
Sterker nog, ik ben van mening dat ik meer kwijt ben aan tijd en geld onder de streep om mijn wagen in de staat te houden in welke hij nu verkeerd, dan dat ik hem in concoursstaat zou krijgen en dan maar binnen zou laten staan.
Denk dat de wagen van het laatste meer te lijden heeft, dan van dagelijks gebruik.En dan laat ik even in het midden dat de auto momenteel in een betere staat verkeerd dan toen ik hem net had.
Kortom, dagelijks gebruik wil niet zeggen dat men daarom geen liefhebber kan zijn. Het kan ook zijn dat men graag in zijn wagen rijdt, iets waar hij in eerste instantie ook voor bedoeld is. Dat hij daarbij goedkoper is dan menig moderne auto, is daar mooi in mee genomen.De dagen kaart ben ook ik geen voorstander van. Wat zijn 60 dagen in een jaar nu?!? (als het al 60 dagen worden)
Als ik enkel dan mag rijden, weet ik zeker dat de belasting per jaar goedkoper zal zijn dan het extra onderhoud dat het stilstaan met zich mee brengt.
Meen me te herinneren dat het km terug draaien ook verboden gaat worden, dan is het aantal km per jaar toch makkelijk te registreren middels de km stand opname bij apk?
(ja ook hier zijn makkelijke oplossingen voor, maar geen enkele manier is waterdicht)Just my 2 ct.
Je kunt moeilijk een onderscheid gaan maken tussen ‘liefhebber’ die geen belasting betaalt en ‘profiteur’ die geen belasting betaalt. In de politieke discussies zie je steeds terugkomen dat de vrijstelling is bedoeld voor mensen die weinig (enkele dagen per jaar) met hun oldtimer op pad gaan.
Dan ben jij misschien een liefhebber, maar je maakt wel misbruik van de regeling. Het één sluit het ander niet uit.
Ik snap wel dat je geirriteerd reageert… het gaat je geld kosten. Dat vind niemand leuk. :swearEven een oud topic omhoog schoppen. :thumb

Succes met duwen dan. :thumb
Laat je weten hoe ver je bent gekomen op de ’tweede helft’? ;)
@emiel5 wrote:
Aan die regeling heb je nog geen zak. Ik rijd minder dan 5000km per jaar, maar wel het gehele jaar door.
Wat heb ik dan aan zo’n klote kaart :swearMeer gaan fietsen. :jerry
“Welke vijf van de volgende kenmerken zijn volgens u belangrijk voor automerken in het algemeen?”
“Verassend”
Auto-crematie? :swear :jerry
8 november 2012 om 09:08 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993577Nice! :thumb
Yup. Daar stond het eerst ook, maar daar zijn ze weg gehaald.
100,- per uur?
:shock:
@trashmetal wrote:
Denk niet dat een niet liefhebber actief meedoet aan het Opelforum :jerry
En ik denk ook dat je met de schatting dat het maar 1% boeit er flink naast zit
http://nos.nl/artikel/66112-aantal-oldtimers-laatste-jaren-verdubbeld.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Namelijk 2,5% van onze vloot is “Oldtimer”
Daarnaast zijn er ook veel liefhebbers die de ambitie hebben een oldtimer aan te schaffen
Maar dit financieel nu niet trekkenHierin zit toch wel het probleem:
“Over een auto die vijfentwintig jaar of ouder is hoeft men geen wegenbelasting te betalen. Volgens het CBS is dat de belangrijkste reden voor de toenemende populariteit van oldtimers. Ook de verzekering van een oldtimer is goedkoper.“Ik zal mijn 1/99%-stelling iets aanpassen.
Ik denk echter dat 99% van de bevolking die zelf geen oldtimer heeft het geen moer kan schelen dat er wegenbelasting betaald moet worden voor een Kadett, Ascona, Golf of Mercedes 190D.
;)
Ik gok dat er een flink aantal geschorst zal worden. De echte liefhebber/verzamelaar gaat ze niet verkopen of vernietigen, maar schorsen of wegenbelasting betalen.
Toch? Jullie zijn toch liefhebbers? :angel
Krijg je dan geen foutmelding? :hmmz
Zou me niet verbazen als het toch de accu is. Het is inmiddels al niet zo koud meer ’s nachts als een paar dagen geleden, dus de auto start sowieso makkelijker.
-
AuteurBerichten