Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:) Best te begrijpen redenen. ;)
Persoonlijk zou ik gewoon even naar een garage gaan die je kent en een beetje eerlijk is, en hem laten uitlezen. Dan weet je waarschijnlijk meteen wat het is en of je daar geld voor over hebt.
En die kan je dan ook wel vertellen of er aan de pomp geklooid is.
als je random dingen gaat vervangen of uitwisselen, blijf je bezig en kost het waarschijnlijk nog teveel.zwarte rook is volgens mij dat er teveel brandstof is die dan in de uitlaat verbrandt.
Even gegoogled:
Misschien blijven je injectors nadruppelen. lmm die vervuild is. luchtlek bij je inlaat.Misschien stomme vraag.. Maar waarom koop je uberhaupt een auto die gigantisch rookt? ;)
Ja, want voordat ik een vraag beantwoord kijk ik altijd eerst of iemand zich wel heeft voorgesteld!
Wat een onzin zeg. Ik heb werkelijk nog nooit 1 voorstel topic gelezen en heb er zelf ook nooit 1 aangemaakt.
hahahahaha :) :thumb
En? Hoe is het afgelopen?
Tuurlijk :) Ik had er ook 1.
Er zijn er denk ik ook veeeel meer zonder abs, als met geleverd.
Maar nu ben ik ook wel benieuwd naar het verschil tussen astra gsi en kadett gsi hrc.
Ik dacht dat die gelijk waren?! :hmmzPijpentang vind ik ook wel wat denegrerend voor zo’n imposant stuk gereedschap ;)
Mijn vader noemde het ook al een moordenaar, en ik dus ook. :)Ik had ook al gezegd: ram er een kleinere maat dop op.
Maar ik bedenk me nu dat dopjes er helemaal niet altijd zomaar omheen passen, omdat de nippel er niet doorheen past.
Hangt een beetje van de vorm van de dop af dus.iig!
ik ben wel benieuwd hoe het afgelopen is!! :thumbup :thumbNiet de cilinder verwarmen maar de nippel. ;) En ook niet helemaal paars stoken :) Kleine beetjes. Als het maar een klein beetje uitzet en krimpt gaat het erna al een stuk makkelijker los.
Het is inderdaad sowieso een rotplek om dingen te gaan verhitten.Hahaha jaa.. remleidingen zijn ook vreselijk!
Die dingen maken ze volgens mij expres zo, om nooit meer los te gaan :PHet is al een maandje geleden.. maar toch. hoe is het nu afgelopen?
Misschien handig voor anderen:
Als je je windows dvd of cd ergens voor nodig hebt, is dat geen enkel probleem.
Je betaalt Windows via de licentie. Niet via de dvd.
Alleen je licentie is persoonlijk aan jouw Windows installatie gebonden.
De dvd heeft daar helemaal nul mee te maken. Behalve dat er natuurlijk verschillende versies van Windows XP, vista, W7, w8 zijn, zijn die cd/dvds verder allemaal identiek.
Je mag dus met jouw licentie elke dvd gebruiken die je maar wilt.
Gedownload, gestolen, gevonden. Maakt helemaal nul uit. Het gaat puur om de licentie met code.
En je geeft aan dat die op je pc zit.
Dus even een dvd downloaden, lenen, kopieren of wat dan ook om te kunnen gebruiken.
Als je maar op de juiste versie let.Je weet dat er in configuratie scherm ook gewoon een icoontje voor windows update is??
Daar kan je misschien meer zien. En iig meer vertellen wat er nu nog fout gaat.Ziet er goed uit! ;) :thumbup
Een nippel is vaak erg zacht spul. Dat gaat meestal niet los schrikken met een tik erop. Verhitten wil dan denk ik beter werken.
Het is metrisch maar die kut dingen draaien makkelijk dol omdat mensen in die kleine maten vaak steeksleuteltjes gebruiken ipv ringsleuteltjes. Jij misschien niet.. Maar de vorige eigenaren misschien wel.
Wat je nog voor de griptang kan proberen is er een nieuw net vlak aan te vijlen.
Dan kan je het misschien met een kleiner sleuteltje nog eens ‘netjes’ proberen los te krijgen.
Of een kleiner maat dopje erop te tikken.
Anders inderdaad griptang erop en echt heeeeel goed vastzetten zodat het niet kan doorslippen. Eventueel met een doek ofzo ertussen voor nog meer grip.
En god zege de greep. ;) Succes!ohja. heb je wel goed ontlucht?
Dus vuldop eraf laten tot thermostaat open gaat, met kachelwarmte op vol?Als de thermostaat er ook uit geweest is, kan je maar 1 conclusie trekken…
De radiator koelt niet snel genoeg voor deze motor..
Zeker gezien je oude radiator en zelfde setup het wel goed deed.Ik zou om het zeker te weten nog een keer de oude erin hangen.
als die het nu ook niet goed doet, kan het nog de waterpomp zijn…ik wou net hetzelfde zeggen:
je zegt zelf al dat de fan bij 102 nog niet aangaat. Dat is natuurlijk sowieso al niet goed.
Heb je wel de juiste thermoswitch in de fan? En doet die het wel? Zijn ook meerdere temperaturen in.
van eind 80 tot eind 90. Mijn corsa ging ook laat en vaker aan.
Mijn kadett ging juist iets vroeger en daardoor minder vaak aan.Maar je zegt ook dat de temperatuur niet daalt met de fan continue aan.
Dan moet of de radiator slecht zijn, of de thermostaat niet open gaan.
Want als het water door de thermostaat niet door de radiator kan gaan, kan de fan natuurlijk draaien tot ie een ons weegt.Ik vind 98 ook veel te warm voor de thermostaat. Dat is mij veels te laat.
87 komt mij ook heel bekend voor bij deze blokken.
Daar nog even naar kijken.
Eventueel testen door thermostaat helemaal eruit te laten.is die radiator nieuw nieuw? of tweede hands nieuw?
Ik heb 3 keer een tweede hands radiator gekocht. En 2 keer zat het hele midden dicht en kon ik hem zo weer terugbrengen.
Kon je naast de weg staan met meter op 120graden en koelwater om je oren.
Maar wel zo je hand op het (koude) midden van de radiator leggen.
Dan loopt ie ook altijd warm.Blokken gaan niet piepen als ze op zijn. Als ze op zijn maken ze een heel naar metaal op metaal schuur geluid en gaan ze vaak trillen bij remmen.
remmen piepen om hele andere redenen. Moet je mar even googlen anders wordt het helemaal zo’n lang verhaal ;)
En ook al zijn je blokken op, zijn de schijven niet ook meteen op.
Meestal overleven die wel een paar setjes blokken.Als je gewoon een beetje met je auto van a naar b rijdt als ieder ander, ga jij met de goedkopere schijven en blokken die je op de typische autoonderdelen sites vindt, geen verschil merken.
Daarom zou ik dan persoonlijk gewoon voor de goedkoopste gaan.
Bij bijv. mister-auto en autoonderdelen.nl zijn de bosch soms in de aanbieding en nog goedkoper dan de ‘ietwat vagere’ merken.
Gewoon die nemen dus ;) Maar Bosch, trw, febi, ferrodo, goedkope brembo.. allemaal prima dan…
Laat je niet nemen door de naam trouwens. Die goedkopere brembos zijn precies waar je voor betaald ;) goedkoop en niks specialers dan die bosch of trw, etc.
Is ook heel veel moois over geschreven trouwens.. uit elkaar spattende goedkope brembos :D
Ebay zou ik niet aan beginnen als je niet weet wat je koopt want er is ook heus wel goedkope meuk die je niet wilt.Pas als je echt graag alleen maar hard rijdt en daarbij keihard en superlaat remt, en dit ook vooral graag heel lang en vaak achter elkaar doet merk je het verschil met duurdere blokken en schijven.
Dan gaan de goedkopere schijven en blokken gewoon eerder krom en eerder faden door de extra warmte die ze niet goed af kunnen voeren.
Maar daar moet je op de gewone weg nog best wel moeite voor doen. Neemt niet weg dat het zeker mogelijk is ;)
En dan wil je dus die duurdere geboorde/gegroefde dingen. Van bijv. de echte dikke en ook veel duurdere brembos.
Met ook blokken van betere materialen als bijv een greenstuff of ferrodo racing. etc.Mijn 2 geboorde brembos en 4 ferodo ds2500 blokken waren toendertijd bij elkaar iets van 350-400 euro. Plus nog wat voor de gevlochten leidingen.
En dat is nog lang niet de top van wat je kan kopen natuurlijk. Dit remt ook nog gewoon perfect als het koud is.Maar met dat soort remmen zal iedereen het verschil merken!!
En ook voor gewone gebruikers is dit natuurlijk erg leuk als hebbedingetje.
Als je het verschil kan en wilt betalen terwijl je er eigenlijk geen echt gebruik van gaat maken natuurlijk ;)
Maar voor de rest gewoon pure overkill. Ook slijt het weer allemaal sneller. ;)Dat is nou een fuseekogel aan je draagarm vast die in je fusee zit geklemd ;)
Als hij zo klemt dat hij er met bandelichters etc niet uit wil, ram ik altijd een dikke ouwe schroevendraaier in de spleet en probeer die zo groter te maken.
Zo vergroot je de diameter van het gat waar hij in klemt en dan komt hij daarna meestal wel los met een grote bandenlichter.
Anders onder spanning zetten door hem met een bandenlichter los proberen te halen zoals eerder.
En dan tegelijk iemand met een dikke hamer tegen de fusee waar hij in klemt te laten slaan.
Zo kan ie wel eens losschieten.
Anders kan je nog de fusee zelf met een krik wat omhoog krikken en dan de draagarm naar beneden proberen te rossen met een grote en vooral zware hamer.
Is eigenlijk hetzelfde principe weer van onder spanning, zodat ie zelf losschiet(schrikt)
Maar natuurlijk wel met beleid… Want die draagarmen zijn volgens mij niet zo heel dik en een deukje kan al heel interessant stuurgedrag opleveren.
Succes!Het bedrag vind ik persoonlijk niet zo interessant. Dat is voor de meeste nog wel op te brengen.
Maar het zijn die vage 3 maanden dat je er en geen gebruik van mag maken, en er niet op de weg mee mag.
Hoe gaat dit precies in zijn werk en hoe gaat dit gereguleerd worden?
Dat wil ik nu eindelijk wel eens zeker weten ipv alleen maar alle indianenverhalen!
Moet je zelf (Ont)schorsen? wordt dat voor je gedaan? zijn daar kosten aan verbonden? Etc..
Leuk dat ze eerst geld willen zien voor ze duidelijkheid verschaffen maar zo werkt dat niet.Want het wordt vast niet iets makkelijks wat nooit fout kan gaan. zo gaat het hier nooit..
zoals bijv. dat je nu een schorsing nog steeds elk jaar moet verlengen ipv dat dat automatisch gaat. Met als risico een boete voor onverzekerd zijn a 360 euro.
Dat is toch nergens anders voor dan om geld te verdienen aan de mensen die het vergeten. En daarmee schorsen in zijn geheel te ontmoedigen.
Want het had natuurlijk al 20 jaar prima lekker makkelijk automatisch verlengd kunnen worden via een automatische incasso of vooruitbetaling ofzo.
Ik gok dat ze ook met deze regeling weer op een hoop foutjes en dus boetes in die trend hopen.cruise control is zoveel relaxter dan zelf je voet naar beneden houden ;) ik gebruik de – en + knopjes ook graag om de snelheid aan te passen.
wat een spierballen heeft ze! :D
Kan er niet een topic over jetcars sticky worden gemaakt? Het komt zo vaak voorbij..
En het is heus niet alleen jet cars hoor.. Elke autoverkoop die alleen voor kwantiteit gaat ipv kwaliteit en nazorg wil leveren, wil gewoon geld aan je verdienen en doet helemaal nulniks voor jou (en de auto). En is dat niet gewoon bijna overal zo trouwens? ;)
Handel daar dan ook gewoon naar. Vertrouw niemand. Reken alleen op jezelf of neem iemand mee waarop je kan rekenen..
Dus ook niet zomaar blind staren op slechte recensies. Gewoon zelf goed gaan kijken!
Ik ben er ook paar keer geweest. Autos waarvoor ik kwam waren troep, dus niks gekocht. Maar er stonden ook best autos bij die gewoon goed waren.
Niks betaald of getekend voor proefrit. Zou ik ook nooit nergens doen. Hooguit rijbewijs even afgeven ofzo.
standaard verkoopgelul even aanhoren, meelachen, auto meenemen om proef te rijden.
En dan ergens om de hoek alles gaan proberen en bekijken, prikken, duwen, trekken, eronder liggen, navraag doen, wat je maar kan bedenken, etc.
En als je alles goed bekeken en getest hebt, is er toch nog maar 1 verantwoordelijk of de auto goed is of niet??..
Jijzelf.
En als de auto waarvoor je komt, meteen al troep is, dan kan je altijd nog de dikste auto uitzoeken waar je ooit nog eens in wilde rijden voor een proefritje.
Heb je toch nog iets aan je dag gehad. ;) Nooit ergens heen gaan en niks rijden! :D :PNa gebruik altijd terugdraaien naar 0….zo blijf je er het langste plezier van hebben.
ben meteen even naar beneden gelopen om te kijken of de mijne wel op 0 stond. :thumbup
Geluidsbeleving en bedieningsgemak, is ook een heel persoonlijk iets. Als jij er blij mee bent, is dat het belangrijkst. anderen mogen kopen wat zij mooi en goed vinden.
Van alles wat ik heb geprobeerd werd ik tot nog toe het blijst van een vrij high end model oude pioneer cd/radio die in mijn Kadett gsi zat toen ik die kocht in 2002.
Jammer genoeg zat hij er niet lang in ;) Lang leve de sloten van een kadett…met die 3x2tulp kan je dus alles aansluiten. Moet je alleen misschien een extra set tulpkabels trekken als je die nog niet had liggen.
Maar je snapt de rest?
Ik had ongeveer zelfde opstelling als jou, alleen had ik ipv 2 versterkers 1, 6kanaals jbl versterker waar alles aan kon.
Daar had ik ook de standaard oude gescheurde zielige papieren opel voorspeakers aan hangen, en dat was geen wereld maar een universum van verschil met toen ze nog aan de radio hingen. Ook een sony radio trouwens. ;) Konden, met respect tot hun kunnen, veel meer vermogen aan en gaven veel zuiverder netter geluid.sowieso ook aan de verrsterker hangen. tien keer beter dan aan een radio. zeker een sony :P maar das alleen maar mijn mening.
je hebt een 4 kanaals versterker waar nu 2 kanalen van bezet zijn voor je hoedenplankspeakers. dus heb je nog 2 kanalen over voor de voorspeakers.
wat ik altijd handig vind is de draden die standaard van voor naar de achterspeakers lopen, onder je dashboard aan je voorspeakers aan te sluiten. dan kan je ze achter zo aan je versterker hangen. anders moet je weer extra nieuwe draden trekken terwijl die er dus eigenlijk al liggen…
hoe je de versterker aansluit hangt af van hoe je de uitgangen vd radio gebruikt. mocht je geen uitgang meer over hebben kan je bij je versterker de tulp stekkers verdubbelen met splitters. die kabeltjes kosten bijna niks. maar als het goed is heb je volgens de specs van je radio 3xrca .dus kan je 3 setjes tulp kabels aansluiten. 1x voorspeakers. 1xachter. en 1xsub.Dat is lekker dan zo promoten ze dus wel diefstal.
Dat doen ze hier met alle corsa en kadett etc gespot ook ;) :jerry
Even hier kijken waar wat staat, en vanavond meenemen…13 maart 2014 om 10:33 In reactie op: luchtfilter vervangen door origineel gm of bosch etc… #18222775Ik heb zo’n inlegfilter gehad in een golf gti. Merkte alleen verschil toen ik weer terug ging naar een papieren filter. Daar liep de auto beter mee.
En er is nog wat discussie over die inlegfilters van bijv k&n.
Google maar eens op inlegfilter olie en lmm….
Nu heb ik verder geen ervaring met kapot gaan, maar misschien handig om even over in te lezen voor je een beslissing maakt.Het is inderdaad echt slecht om hier gewoon mee door te rijden ja.. :D
Maar goed.. Als hij er geen honderden kms mee gereden heeft. En misschien ook wel meteen steeds gestopt is om steeds olie bij te vullen ;) :hmmz :???:
En misschien is het gewoon een kvs lekje ergens.
En misschien stopt het olie lekken na de sensor vervanging..
En misschien doet het gekke ding het erna gewoon nog wel 2ton.
;) misschien, misschien, misschien….
Eerst maar eens goed kijken! :thumbup -
AuteurBerichten
