Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Echt rot dat ze het meteen daarop gooien en niet wat willen meewerken bij de verzekering..
Was de auto wa+ verzekerd of gewoon wa?
Anders kan je misschien nog claimen dat je bril kapot viel of wat dan ook waar je die paar honderd euro extra mee kan krijgen.als het schade bedrag hoger is dan de dagwaarde van je auto word ie inderdaad economisch totalloss verklaard.
Zo zwart wit werkt het niet altijd. Die dagprijs is soms echt bullshit. Zeker bij autos waar er niet veel meer van zijn kan je altijd nog via marktplaats ofzo aantonen dat ze meer waard zijn. Helaas is deze Astra G wel een dertien in een dozijn auto.. En daarom inderdaad weinig marge bij te lullen. :(
Ik kreeg iets van 7 jaar geleden bij een inbraak in mijn E-Kadett (wa+ verzekerd) alleen al 900 euro voor de sloten en het spuitwerk eromheen. En dan ook nog het geld voor versterker, speakers, radio, etc.. Dus het kan wel.. Het is maar net of je verzekering een beetje mee wil werken..
succes! en laat nog even weten wat je er aan gaat laten doen en hoeveel je dan wel krijgt van de verzekering. Oftewel wat zij de dagwaarde vinden. :thumb
Dat je niet de enige bent die zoiets meemaakt… Gedeelde smart is.. ;)
Ik draai het boutje van de tellerkabel op een corsa a f10 los. haal de kabel met tandwiel etc uit het gat, en het boutje valt in 1 soepele beweging precies in dat tellerkabel gat. Ik heb het nagepast.. Dat past dus echt maar NET!
Dat maak je maar 1 keer mee in je leven..
Vissen, vissen, vissen!! :) Dat flexibele ding wat ted laat zien is sowieso later ook wel een keer nog handig.
:thumben waarom zo belanrijg dat je ze goed invet??
zeg anders even welk type versterker je precies gebruikt.
jaa inderdaad :) ik ging nog uit van de oudere modellen dynamos.
dus afhankelijk welke je hebt, wat wim zegt zoveel amp kan de dynamo leveren.
en ik zei 12v zodat je je niet rijk gaat rekenen als je het keer het amerage doet. ;)
Hoeveel accus je er ook aanhangt, verlengd alleen hoe lang je het draaiend kan houden als ze allemaal al vol zijn. het moet nog steeds allemaal bijgeladen worden door dezelfde dynamo.je zegt dat je de speakers 2 ohm wil aansluiten. kijk dan even in de specs wat de versterkers per kanaal op 2 ohm kunnen leveren.
dan weet je eigenlijk best goed hoeveel watt je maximaal nodig kan gaan hebben. en dan heb nog krijg je dat meestal al niet uit de versterker ;) allemaal marge werk.
4f is ruimschoots voldoende.of je nou een cap neemt of niet. als je dynamo niet genoeg ampere levert gaat je accu leeg. of je er nou 2 hebt of niet.
cap is alleen om tijdelijke pieken op te vangen.
en ik zou er sowieso 1 aan raden persoonlijk.maar goed. het hangt er vanaf wat je je versterkers werkelijk laat doen.
misschien dat ze met 1ohm 2kw kunnen pompen maar de meeste gebruiken dat helemaal niet zo en leveren dus eigenlijk veel minder watt.kijk per kanaal hoeveel watt de versterkers leveren bij hoeveel ohm je gaat gebruiken. tel dat bij elkaar op. deel het door 12v en je hebt ruwweg hoeveel ampere je versterkers gaan gebruiken.
dat moet je dynamo zien te leveren.dynamo van een corsa b levert geloof ik iets van 40a.
ik weet natuurlijk niet hoe je het wil gaan gebruiken maar tenzij het een showauto is heb je het meestal ook niet de hele rit op 100% staan. dus je hebt altijd een marge.misschien zijn er dynamos van andere modellen die meer leveren.
Ik had even bij de corsa gekeken maar theunm was me voor.
Radio zit inderdaad bij de klok.
Probeer het ook eens met een andere min ;)
Ik weet dat er daar in de buurt bij mijn corsa een paar doorgesmolten zijn.
Als je toch van niks begint is, theun zijn idee misschien toch wel het beste.
Gewoon een mooie nieuwe plus en min draad leggen.bij de uitleg van de zekeringen kan je zien op welke plus de radio nog meer aangesloten is. oftewel wat er nog meer aan die zekering hangt. die hebben dus dezelfde plus.
volgens mij is dat meestal de sigarettenaansteker? dus zou je daarvan een plus kunnen pakken. waarschijnlijk is die ook meteen geschakeld op contact.
alarmlichten zijn iig niet contact geschakeld natuurlijk. die kunnen altijd aan.
een min hangt overal natuurlijk. min is min is min.
desnoods maak je zelf een nieuwe draad naar het chassis.
en daar netjes een iso stekker aan hangen.maar wat je eerst even moet doen is uitsluiten waarom die radio het opeens niet meer deed.
kijken of de zekering nog goed is. plus meten. radio rechtstreeks aan accu. dat soort dingen.succes
13 juni 2014 om 12:49 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302421zoals dr ed heb ik het dus ook bijna 10 jaar met de kadett gedaan. En was nooit een probleem. Co bleef prima laag.
11 juni 2014 om 20:23 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302416de kat is er ook juist tussenuit ;)
ondanks dat de c20ne wel een lambda sonde heeft.
ik had op de kadett waar deze motor uit komt ook een katvervanger.
Werd altijd zo goedgekeurd.
ik dacht dat ze voor 95 alleen naar co kijken. niet of dat met of zonder kat is?
Of misschien makkelijke garage? :)Als je zeker bent dat het niet ruikt en doorzichtig is, en het ook niet vettig is ofzo. Dan is het waarschijnlijk wel van de airco ja.
En dan is dat normaal dat dat ietsje lekt.Dat roze spul is waarschijnlijk de kvs maar inderdaad.. Je kan ook roze ruitensproeierspul hebben ofzo.
Als je het juiste antwoord wilt, zal je het ietsje duidelijker moeten beschrijven ;)Aircos vinden het best fijn om wat vaker dan 1/2 keer per jaar gebruikt te worden hoor. :) Gewoon gebruiken die zooi!
Mijne staat altijd aan :) Maar die is niet handmatig. Is meer climate control.11 juni 2014 om 15:34 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302414Aangezien ik nog weinig fotos ben tegen gekomen van hoe mensen hun uitlaat aan lieten sluiten op de bestaande uitlaat vd corsa, heb ik hier een paar fotos van hoe ik het zelf opgelost heb. Let niet op de laskwaliteit :P Het was nog niet af.
Ik ben begonnen met het standaard c20ne uitlaatspruitstuk en downpipe uit 2 delen aan de motor te hangen.Auto heeft toch een cat nodig bij keuring. Dus Gehele stuk uitlaat met catalysator onder de corsa vandaan gehaald en de buizen precies bij de cat afgeslepen.

Daarvan gebruik ik het achterste stukje wat naar de rest vd corsa gaat. Dat met de kleine bocht. Daaraan heb ik een stuk buis gemaakt om de cat te vervangen.

Daaraan heb ik de standaard schouder/kom en 2 geveerde bouten aansluiting van de kadett gelast.

Kan bijna niet fout gaan als je de knik in de buis en de driehoek goed waterpas houdt ten opzichte van de voorbuis die naar de rechterkant vd auto wijst.
alleen de lengte is dan nog belangrijk. Paar keer passen en wat puntlastjes en het zo in elkaar.
En je hebt meteen katvervanger. Wat bij de c20ne best lekker is.Makkelijkere manier is om de driehoek aan de downpipe zelf te lassen en daarmee meteen op maat in te korten. Dan past het meteen en ben je klaar.
Maar het leek me dat dat snel zou breken omdat het niet wat kan bewegen zoals bij het origineel.Ben nu bezig een origineel c20xe spaghetti spruitstuk op maat te maken voor de 8v kop en corsa.
Is eigenlijk ook niet echt heel veel werk om hem aan de kop te krijgen. Ik heb gewoon de pakking nagemaakt van ijzer. Die las je aan de buizen en klaar.
Als je maar langzaam en kruiselings last om het recht te houden.9 juni 2014 om 12:00 In reactie op: Wegenbelasting bij aardgasauto´s – Zafira Tourer + Family/B #18237346Verschil zit hem in de gasinstallatie.
Het is of een oude gasinstallatie en daarom belachelijk duur.
Of het is een g3-achtige installatie en daarom goedkoper.Voor de rest heb je inderdaad gewoon stapels van die wegenbelasting calculatortjes als je even zoekt op google.
Ook die niet op kenteken werken maar op gewicht, brandstof, locatie, etcOk cool, dan ga ik het daarmee proberen. Ik moet de bedrading alleen nog even op een nette manier doortrekken van de c20ne naar de teller.
Jammer dat alleen de corsa Gsi’s deze draad standaard hebben. ;)Die bmw zit echt aan de weg geplakt als je zijn lijnen ziet!!
Misschien zie ik het niet goed hoor, en ik ben ook maar een chauffeur aan wal ;)
Maar waarom rij je niet net als hij veel meer over de curbes om de bocht scherper aan te kunnen sturen?
Ziet er zeker wel heel lekker uit zo! De ascona. :thumb
Heb je er nou eigenlijk last van dat hij zo dicht achter je zit? Ik bedoel, voel je dat flink? wordt ie dan achter lichter?Meeste providers laten je in het buitenland gewoon zonder problemen genieten van al het moois aan internet en telefonie.
maar geven je achteraf een gruwelijke rekening voor het roamen. ;)
check de link:
http://setar.aw/mobile/roaming.html” onclick=”window.open(this.href);return false;zoals al gezegd wordt: even een prepaid kaartje kopen met een internetbundel voor je telefoon.
Die koop je tegenwoordig al bij de Albert Hein.
http://www.ah.nl/mobiel/prepaidbellen” onclick=”window.open(this.href);return false;Je ipad zou ik gewoon even niet op internet gebruiken tenzij je wifi hebt ;)
cool, dank je! dat vergeet ik ook nooit meer :)
26 mei 2014 om 16:05 In reactie op: Robert’s Corsa – "Prof" roest behandeling – "Prof" spuitwerk #18197896Mag ik me afvragen waarom je eigenlijk bijna 1000 euro zou uitgeven om een ouwe rotte Corsa op te knappen? Als je deze had verkocht voor 300 euro, had je voor 1300 euro een keurige nieuwere Corsa kunnen kopen.
:thumb :jerry
Als je een beetje oplet wat je koopt weet je van een corsa van zoveel geld als 1300 euro prima hoe de lak de komende jaren zal zijn.
Maar dat boeit nu niet meer natuurlijk.Hier kan je reacties toevoegen aan de site.
http://www.kras-roest-verwijderen.nl/krassen-verwijderen-auto/#comments” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar zoals al gezegd worden negatieve reacties waarschijnlijk toch nooit gepost.Op het saab forum vond ik een reactie van iemand die ook bij hem geweest was. Die is van vorig jaar. registreer je daar eens en vraag hoe dat geworden is in dat jaar.
Dan heb je wat meer mensen die misschien totaal niet tevreden zijn.
Dit lijkt iig een eersteklas prutser.
En die moeten ook gewoon betalen voor hun fouten.
Als je rechtsbijstand het niet oplost kan je altijd nog naar een particuliere advocaat gaan en de zaak voorleggen met de auto, de info en de plaatjes.
Die vinden dit soort dingen meestal heel interessant en kunnen je vaak meteen zeggen of je een zaak hebt die je gaat winnen.
Dan kan het zelfs misschien pro deo of dat de verliezer betaald.
Dan gaat het vaak opeens heel snel naar een regeling qua geld en ben je er van af. zonder dat je er weer heen moet voor nog meer ellende.
Laat je iig niet afschepen!!!! want dat verwachten ze.Aaaaaaaah pijnlijke streep! :( Super kut als zoiets gebeurt..
Het verhaal lijkt me voor verzekering wel duidelijk toch? Hij reed immers achteruit. Of is er nog iets gebeurt wat je tegen zou kunnen zitten?19 mei 2014 om 16:19 In reactie op: remmen voorzijde vervangen van massief naar geventileerd? #18234293Je hebt wel gelijk dat je aan de vraagstelling wel beetje kan zien wat iemand kan en weet.
Maar dan nog zou ik niet weten waarom je het niet gewoon uit zou leggen.. Je kan niet in zijn/haar hoofd kijken wat ie echt snapt, wil en kan leren.
Hoe leert men anders bij als niemand wil uitleggen over wat men nog niet weet.. Alleen maar omdat je het nog niet weet?
Ik wist het ook eens niet…
Je kan in verdere discussie in het topic altijd nog de tip geven dat ie er maar mee naar een garage moet.
Maar zoals ik al zei. ik begrijp heus wel dat en waarom het voor sommige een nogal dubbele en lastige kwestie is.
Ik leg de verantwoordelijkheid misschien wat snel bij de mensen zelf. En er zijn inderdaad helaas zat mensen die die verantwoordelijkheid helemaal niet aan kunnen of willen.
Maar moet ik dan voor die mensen gaan denken?
Gister nog heel seizoen 3 van slechtste chauffeur van nl gekeken.. Sommige mensen valt niet voor te denken :P
Lastige issue. :( :hmmziig.. Remmen! Corsa! Goeie dingen. :D
Corsa b remt vele malen beter met de aangeprezen waren. Maar kan je het niet. Blijf eraf en laat het dan lekker zo. ;) :angel
Succes. :thumbJa ja alles kan… Koffiekan, theekan, etc.. Maar het is niet in de lijn der verwachtingen.
19 mei 2014 om 14:32 In reactie op: remmen voorzijde vervangen van massief naar geventileerd? #18234291ik begrijp het wel.. :)
maar als je zo redeneert zou je dus niemand op een forum tips meer kunnen geven.. want stel dat ie het verprutst!
dan wordt het net het klusforum :P waar iedereen bij elke vraag reageert met dat je een proffessional moet zijn of inhuren om je gas/water/eletriciteitsleiding etc te maken.
waar is het forum dan voor??
iedereen is volwassen. of bijna :P en dat komt met verantwoordelijkheden over inschatten of je de klus wel of niet aankan.die klauwen en schijven die aangeraden werden zijn plug en play.
dus als hij zijn eigen blokken en schijven kan vervangen, kan ie dit er ook op krijgen.ik heb ook 256 gsi klauwen met ferrodo ds2500 en dure geboorde brembos op een corsa a.
die ging ook niet harder als 140. maar dat heeft er geen bal mee te maken toch?! ;)
ik rem niet alleen op topsnelheid.. ook met 40 en 73, enz…
en dit remt 20x beter langer en vaker als origineel.
ik zou de originele prut schijfjes nooit meer terug willen.@seth.. ff goed lezen! hij verbruikt OLIE geen kvs! ;) heeft niks met koppakking te maken..
een hele peilstok is iets van anderhalve liter. op 200km is dat best veel olie verlies ;)Om de een of andere reden nam ik aan dat de astra vanaf de g uit te lezen was. ;) Geen idee waarom :) Astra g Klinkt nieuw voor mij.
bij verbranding kvs is de rook wittig en je kan het ook ruiken. Maar dat hoeft helemaal niet heel veel te roken en is daardoor soms uberhaupt lastig te zien.
olie maakt de blauwe walm.
bij af en toe pluimpjes is het meestal iets van klepzittingen/geleiders. Bij continue blauwe walm moet je meer aan zuigerveren gaan denken.Hoeveel olie verbruikt ie echt?
-
AuteurBerichten