Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo’n nietjes machine kost bij de lidl in de aanbieding soms maar een tientje. Heb ik ook en doet het al jaaaaaaaren. Dus dat even in de gaten houden. ;)
Je kan van houten balkjes frame maken wat je onder je hoedenplank lijmt. Langs de randen. of met een soort kruis
Ik heb ook eens een soort ijzeren frame gezien van dun betonijzer.Persoonlijk ben ik geen fan van de originele hoedenplank verkrachten. Nette worden steeds zeldzamer.
Maar ook omdat ie dus vaak niet stevig genoeg is en je toch nog aan de gang moet met plankjes framepjes etc.
En met al die troep eraan wordt ie ook erg zwaar. En mocht ie een keer doorzakken of los stuiteren dan dondert alles op de grond. Mij paar keer gebeurd ;) speakers stuk etc.Een plank mdf en een stuk stof kopen, de hoedenplank overtrekken en even op maat zagen is helemaal niet heel veel werk met een decoupeerzaag.
Speakers in een verzonken ring. geluiddoorlatende stof eroverheen. En je hebt een prachtige hoedenplank waaraan je niks ziet.
Dan kan je aan de onderkant mooi alles vast zetten. En eventueel daar ook weer dun stof overheen doen.De tandemassers die ik heb gesleept hadden een max gewicht van 1750 tot 2000 kilo.
Dat mag je toch helemaal niet slepen met een corsa?! zijn er ook kleinere? Waar is de tandem dan voor? ;)
Misschien weegt ie leeg maar 750-850 kilo. Maar het geeft een hoop wrijving die extra 4 wielen.
wat carpento zegt! ;)
Wat voor geluid en waarvandaan dus :)Jammer van het kleurtje van de Ascona maar die is de centen inderdaad misschien nog wel waard.
De rest mag wel minstens 10000 af…Teveel olie in je blok perst je keerringen eruit/stuk dacht ik.
Voor een automaat is het iig ook niet goed.
Sommige merken hebben wel een manier (mercedes) om uit zichzelf het teveel eruit te donderen. Maar of deze dat ook doet weet ik niet.10 oktober 2014 om 11:16 In reactie op: woofer + speakers aansluiten op 4 kanaalsversterker #18256306Je hebt van die tie-rip-achtige dingen aan een schroef. Daar kan de mooi de kabels mee bijeenbinden en geleiden. Of anders gewoon een tierip onder zo’n dik nietje door. werkt hetzelfde maar goedkoper. ;)
Daarna kan je bijvoorbeeld stof van een laken ofzo over de onderkant van de hoedenplank trekken. Of waar je het dan ook maar mee wil bedekken. Iets niet te diks iig.
Let wel op dat als je de versterker ook bedekt, dat de warmte wel weg moet kunnen en dat speakers in principe wel een soort reflex naar beneden de kofferbak in willen geven. En dat dan allemaal belemmerd.
Maar dat moet je gewoon even proberen en aankijken eigenlijk.
Net als spelen met die crossover filters. Gewoon ergens in een weiland gaan staan waar niemand last van je heeft, volume omhoog en proberen wat je het best vindt.
Is soms nog best even stellen.
iig zorgen dat de sub en de gewone speakers elkaar goed overlappen zonder dat de sub te hoog gaat en de gewone te laag.
En met flink wat verschillende muziek testen. Anders klinkt net het ene nummer goed, klinkt het volgende nummer weer ruk. ;)7 oktober 2014 om 16:57 In reactie op: woofer + speakers aansluiten op 4 kanaalsversterker #18256294je radio heeft maar 2 rca stekker uitgangen. 1 links en 1 rechts. Dus 2 kanalen uitgang.
Die 2 leidt je naar de versterker en daar split je die 2 in 4 zodat je 4 kanalen aan de versterker kan aansluiten.
Ik weet niet waar je die fosgate speakers wil plaatsen maar als je die als voorspeakers wil gebruiken zou ik ze wel aan de versterker hangen.
Mijn ervaring is dat speakers aan een versterker altijd beter klinken dan aan de radio. Maar misschien vind alleen ik dat ;)
Gebruik daarvoor dan de voor speaker aansluiting op de versterker.
De subwoofer zou ik bridgen aan de achterspeaker aansluiting. Ik geloof met de plus van links en de min van rechts. Maar dat moet op je versterker staan of in het boekje.
de min voor de versterker zelf kan je in principe van elk chassis punt halen waar geen verf zit. Gewoon dicht bij de versterker ergens.
Remote kabel aan je versterker en aan je radio.
beginnen met versterker volume/gain op laag en kijken waar jou grens of max van de setup ligt.Kan niet mis gaan. :D :thumb
Mocht je toch die andere speakers in de auto toch ook nog willen gebruiken moet je die aan de radio zelf hangen. Meer speakers dan kanalen aan de versterker hangen schiet niet echt op.
Die ring krijg je inderdaad niet bij de verdelerkap nee. En meestal zijn ze zo oud als de weg naar rome en is dat lipje half kapot.
Je zou op de sloop naar een betere kunnen zoeken. Een nieuwe zoeken bij de dealer.
Of de verdelerkap bij het plaatsen even inderdaad met een randje siliconekit in kunnen smeren als een soort pakking.
Veel kan het niet fout doen. En werkt het niet, is het randje er ook zo weer vanaf.Een kroonsteentje werkt toch ook gewoon prima? 9vd10 mensen weten niet eens wat krimpkous is, laat staan waar ze het kunnen kopen of hoe het werkt.. ;)
Proven technology, op zicht werkt het goed. Solderen en krimpkousje is netter natuurlijk, maar in de jaren 90 hadden weinig mensen toegang tot die spullen.
Bij de bouwmarkt kon je alleen maar kroonsteentjes kopen en een soldeerbout waarmee je olieleidingen nog aan elkaar kan solderen, zo grof.:thumb :thumb :thumb
En een golf 2 (MET ABS!! :) wauw! ) heeft echt een giga bak ruimte achter, onder en naast die radio om die kroonsteen kwijt te raken. :DAls je dempers vervangen worden gaat de hele poot eraf. Daarna zal ie inderdaad weer uitgelijnd moeten worden. Wat misschien kan verklaren waarom het stuur niet naar midden terug ging.
de stuurstang gaat van het stuur onder het dashboard naar de pedalen waar hij door het schutbord gaat. Daar kan je niet veel aan stellen. Daar gaat 1 as met een kruiskoppeling in een andere. Met de tijd slijt dat een beetje en dan kan de bout wat strakker gedraaid worden om te compenseren. Meer doet het niet. Maar dan voel je gewoon een klein beetje speling op het stuur of er is zelfs al een soort knik geluid. Had ik in de corsa A.
Maar zorgt er niet voor dat het moeilijker stuurt.Het geluid achter heb ik wel vaker gehoord. Lijkt alsof de topbout op de schokdempers niet helemaal aangedraaid zijn tot het eind.
Probeer eens of de bouten nog wat strakker kunnen.Die knal is echt niet goed! :shock:
Ik zou eens flink aan alles trekken en duwen met de auto op de brug of krik.
Het klinkt echt alsof er iets niet goed vast in elkaar zit.
Misschien hebben ze de poot niet goed in elkaar gezet of inderdaad de stabi stang die gebroken is of los zit.ik heb een tijd in hongarije gewoond waar ze net als in duitsland ook de 100octaan verkopen die toendertijd door inflatie omgerekent zelfs maar een euro per liter was.
of het werkelijk 100 was weet ik natuurlijk niet maar het was iig merkbaar hoger dan de 95 die ze ook gewoon verkochten bij die omv en mol tankstations.
mijn kadett gsi c20ne maakte het iig geen bal uit of ik dat tankte of 95. reed niet harder of zachter en werd er ook niet zuiniger door.
mijn oude mercedes (v8 5liter 240pk) merkte het we degelijk! die was echt een stuk sneller en veel feller dan met 95.
mijn volvo (t5 211pk) merk je het ook wel wat. maar niet heel veel.
beide werden echter niet zuiniger.
vriend van me heeft een gechipte golf 5 r32 280pk. ding is best lui met 95 maar retesnel met 98: echter ook weer niet zuiniger..met een opc zou je dus zeker 98 kunnen tanken voor wat extra, zoals ook al blijkt uit de ervaringen hier.
Met mijn volvo tank ik in nederland iig gewoon 95 aangezien hij daarvoor gemaakt is en al snel genoeg is ;) en het verschil qua prijs me te groot is.Deze discussie is echter al zo oud als de weg naar rome en wordt op elk forum wel 2/3 keer per jaar aangeslingerd. :) dus velen onder ons hebben hem al vaak meegemaakt ;)
levert altijd een heel mooi topic vol bla op. zo van mijn panda 1 liter of astra 1.4 die zelfs op 91 nog perfect rijden, rijdt 2 keer zo hard en zuinig op 98 :D
maar het blijft gewoon een simpel feit waar eigenlijk weinig over te discussieren valt dat een sterkere motor meer met het hogere octaan gehalte kan en een minder motortje er 0 tot 0,01 :P mee doet.
en je mag ten alle tijden tanken wat en voor hoeveel je maar wilt maar tegen beter weten eigenwijs zijn, is best zonde van je tijd. ;)1 oktober 2014 om 06:48 In reactie op: Erg leuk als je auto op een modelbouwforum wordt nagebouwd #18255373hahaha nice! :thumbsup het is ook n dikke auto! ;)
26 september 2014 om 10:59 In reactie op: GSi 16v van verbouw naar orgineel(stapsgewijs) +1 :D #18254086Ik ben helemaal voor originaliteit hoor. En de originele motorkap en spiegels vind ik ook 10 keer mooier dan zo.
Maar wil je er nou ook echt weer sloten in gaan zetten?? :hmmz
Naar mijn mening echt zwaar zonde van je tijd en geld. Die sloten maak je in 2 seconden open met 2 schroevedraaiers…
Toen ik mijn Kadett net had is hij 3 keer open gebroken met of zonder alarm. Elke keer weer alles eruit en een hoop schade en kosten en narigheid.
Tot ik eindelijk de sloten weg heb gehaald, de gaten dicht heb gelast en de slotstangen en slotknoppen weggehaald heb.
Nooit meer inbraak gehad.
En mocht je cv een keer niet werken door wat voor reden dan ook, kan je altijd nog via de achterklep naar binnen.
Ik zou het sowieso lekker zo laten. Het is alleen maar een verbetering!!!gewoon een goedkope garagekrik kopen. Die passen altijd en doen het eeuwig. zijn niet het handigste om mee te nemen maar voor dit soort klussen wel erg handig.
Die hydraulische dingen die recht omhoog gaan zijn leuk en lekker klein maar vind ik persoonlijk erg onstabiel en werken alleen op perfect recht terrein..Dit gebeurt wel vaker bij meerdere merken omdat er vaak nogal wat verschil zit in de aangeleverde mp3s.
Je kan wat voorzorgsmaatregelen nemen. maar er is geen garantie of het zal helpen.
Kijk of er geen onnodige bestanden in de mappen staan zoals bijvoorbeeld fotos van de cd covers of m3u bestanden. alleen mp3s in de mappen laten.
Kijk ook of de bestandsnamen niet onnodig lang zijn. Geldt ook voor de mapnamen. haal ook rare tekens weg uit de namen van bestanden en mappen.
Zorg dat er geen mapjes in mapjes zitten als je merkt dat je apparaat er niet mee om kan gaan.
Let op hoeveel kbps de mp3s zijn en of ze variabele bitrate of niet hebben.
vergelijk degene die het wel doen met degene die het niet doen en kijk wat het verschil is.
succes.Dat zal zeker lekker gaan! :) Deze motor heeft toch iets van 190 pk?
Goed dat je niet voor de standaard ouwe 6 cilinder Opel motor bent gegaan. ;) Die zijn vooral alleen maar zwaar… :D
Hoe is het nu met gewicht aan de voorkant?Ik heb ook al zo’n 10 jaar zo’n goedkoop las apparaat met gas in de draad van de gamma.
Het is een beetje een drama apparaat omdat de draad toevoer bagger werkt.
Daardoor komen ook vaak de ongelijke lassen. En een goeie min helpt ook superveel! ;) Maar als je de kabel netjes zonder lussen recht houdt zodat de draad geen wrijving heeft, doet ie het eigenlijk best prima.
Ik heb er al god weet wat mee gelast en kan er zelfs redelijk netjes mee lassen. Ik hoef eigenlijk nog maar weinig weg te slijpen. Van dun tot dik komt het prima aan elkaar.
In vergelijking spat dit wel wat meer ja. Maar als je de draadtoevoer ook niet te snel zet valt het allemaal best mee.
Professioneel ga je er echter liever niet mee lassen nee ;)Die kopjes koop je in alle maten voor een paar centen bij de plaatselijke betere ijzerhandel en zijn het echt niet waard om op te boren. Je boort alleen je boortjes bot. Ik heb er ook altijd gewoon een paar liggen omdat ze nog wel eens aan de draad vast komen te zitten.
De rol kocht ik tot een anderhalf jaar terug nog bij de gamma voor rond de 30-40 euro.Dat je met 1 kanaal de sub aanstuurt is technisch gezien geen probleem maar ook de bassen zijn gewoon stereo. Vaak wordt er gespeeld met links/rechts en dat mis je dan allemaal. Maar je hebt toch maar 1 subwoofer dus dat boeit ook weer niet uit.
Maar je moet iig geen splitters gebruiken op die manier. Dan probeer je 2 kanalen door 1 kabel te proppen. Dat werkt niet.
Ik gok dat je geen zin hebt om een nieuwe kabel door de auto te leggen.
Dus waarom koop je niet gewoon een nieuw stekkertje om aan de kabel te solderen?
Dan kan je of nog een sub aansluiten of deze ene bridgen.Nice! Je hebt zeker wat! ;) Ziet er goed uit. Heb je ook filmpjes? Die niet op facebook staan?? ;) :thumb
5 september 2014 om 10:32 In reactie op: Met een schroefset onder je auto door belgie rijden #18243900:P Zo dat was weer snel geescaleerd ;) king:
Ik ben de laatste paar jaren 3 keer door Belgie naar de alpen in Frankrijk op ski vakantie gereden en heb vroeger ook veel door België gereden, dus ik ken die gatenkazen van wegen best goed.
Plus dat ik 3 maanden per jaar in Hongarije ben waar de wegen tussen de dorpen ook ronduit kut zijn.
En dan waren daar dan vroeger de betonplaten in Duitsland nog tussen.
Altijd met goedkoop verlaagde Golfjes, corsa, kadett, passat of volgepakte stations… Heb dus zeker mijn share van veren klappen dat je denkt dat je wiel af breekt wel gehad.
Maar als de auto daardoor helemaal naar de tyfus klappert, dan rij ik iig gewoon een flink stukkie langzamer ;) flikker op. Normale veren hebben daar net zoveel last van. Die hebben alleen wat meer veerweg en merk je minder van. Kapot kunnen ze ook.
Laat ze maar toeteren, inhalen of zich irriteren hoor.. Ik haal ze wel weer in waar de weg weer goed is. :D :angelTop dat je zo je mening durft te geven! :thumbup Gebeurt niet veel. En loopt ook niet altijd goed af.
Ja. Er is hier zeker een hoop zinloos gelul ja.
En er zijn zeker fora waar het er veel strenger aan toe gaat. Waar er beter voor gezorgd wordt dat de kennis niet verwaterd in 90 pagina’s van oeverloos gelul over off topic dingen. Waar echte kennis beter gescheiden wordt van het: ik heb ook ergens een mening over/welles nietes/lekker langs elkaar heen praten om maar gelijk te krijgen. Waar er niet driehonderd keer dezelfde onderwerpen worden behandeld zonder een zinnige terugkoppeling of afsluiting van, zodat de zoekfunctie tenminste meer zin heeft.
Er zijn zelfs fora waar je gebanned wordt voor grammatica/stijl/typefouten.Maar al met al ben ik iig zeker van mening dat de beheerders mooi werk doen en ik hier wel vaak goede antwoorden/lessen gevonden en ook gekregen heb en daardoor mijn Opeltjes langer en goedkoper heb kunnen rijden.
En ook ik had zeker wel eens ergens gewoon een zinloze mening over.
Dat houdt een forum wel zo menselijk. Iets met korreltjes zout en common sense… ;) :thumbgeen aangifte doen is niet slim. ik heb onlangs hetzelfde gehad en had mijn geld zo terug.
je kan bij marktplaats op de site aangeven dat je geflest bent door die en die verkoper.
dan via internet aangifte doen bij de politie.
die je dan meteen een link naar de verschillende banken geeft.
daarmee kan je een mail aan de bank sturen die meteen op de juiste plek aankomt.
darin schrijf je dat je door hun client geflest bent met aangifte nummer politie etc.
dan kijken zij hoe de transactie gegaan is. nemen contact op met de betreffende en kunnen er voor zorgen dat het geld teruggestort wordt.bij mij was het aangifte doen al voldoende druk op de verkoper om te zwichten. en de bank melde netjes dat het geld teruggestort was.
altijd de marktpplaats mail gebruiken. en nooit de verkoper zijj eigen mail. want dan heeft marktplaats een kopie van alle correspondentie als bewijs voor jou en de politie.
Maar de tweede poster gaf toch al aan hoe het hele afl permanent verwijderd kon worden?
Ik zou van xenon nooit meer terug naar normale lampen gaan.. Zoooveel meer zicht..http://www.pioneer.eu/eur/products/25/29/182/GM-D9601/specs.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Linkje naar de versterker.
Wat haasje zegt klopt.
Je moet bij continuous power kijken: RMS. Max of piek power is allemaal maar wat ie theoretisch heel even kan voor ie poef doet.
Op veel van wat je koopt staat bijna altijd heel groot het max/piek. Verkoopt beter hè.. ;)Maar wat ik dan zelf wel wil weten is of je dan zou zeggen dat ie beter 1 versterker met 2 speakers kan gebruiken?
Of 1 speaker per versterker?
Dat is dan qua consumptie weer iets meer met 2x800watt ipv 1×1200.
Ik denk zelf dat die versterker niet warm of koud wordt van een speaker meer.
De speakers vinden het alleen misschien niet leuk op 1200 watt.
Maar kan je niet door de 2 speakers serieel of parralel aan te sluiten de weerstand ook nog veranderen?Trouwens.. 800 of 1200 watt rms voor een bas speaker alleen is echt heeeeel veel in een auto..
Ik deed het met 200 watt ofzo en daar kon je niet lang in zitten.En hoe zit het trouwens met de rest? We hebben hebt het wel de hele tijd over de subwoofers.
Maar voor de rest van de speakers moet je dan toch ook een versterker hebben??Denk dat het meer is omdat ze willen dat je opel geld betaald voor het tunen ipv een ander bedrijf ;)
19 juni 2014 om 21:11 In reactie op: Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe! #18237398@2000 wrote:
De één heeft het wat schrijven en spelling betreft wat makkelijker dan de andere. Jammer dat daar regelmatig op wordt gewezen want de persoon in kwestie weet heus wel dat het niet allemaal even fraai is, maar zal ongetwijfeld zijn best doen. Zolang het geen 12-jarige sms taal is heb ik er geen moeite mee, ondanks dat ook ik iets soms 3x moet lezen eer ik het begrijp……. :thumbup
:thumb
Soms moet de schrijver wat meer zijn best doen. En soms de lezer.. Meestal is het allemaal niet zo erg. :)
Net zoals we van elkaar van de autos leren, kunnen we ook van elkaar wat van het schrijven en lezen leren ;) :angel -
AuteurBerichten