kaneelschep

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 3,095)
  • Auteur
    Berichten
  • Mooi als je het even van je afschrijft en even de tijd neemt om gewoon goed te zoeken :D Dan kom je nog wel eens uit jezelf tot een oplossing. :P :angel

    Er zat 1 slang totaal random verkeerd, 1 was afgedopt die wel aangesloten moest worden. 1 slang was kapot en 1 miste totaal.
    En nu loopt ie weer netjes.

    Versneld toerental lijkt me dus gewoon de choke.

    En als iemand nog geïnteresseerd is, is hier een mooie pagina over de 2e. En nog vele andere carburateurs.
    Met alle onderdelen, vacuum, doorsnedes, etc.
    http://www.ruddies-berlin.de/Vergaser2E2.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ook mis ik een vacuum schema.
    De oude carburateur miste al wat leidingen en er waren er een paar kapot.
    Nu ben ik een beetje aan het spelen met dichthouden van vacuumleidingen en ik heb 1 tuutje gevonden waar geen slang op zit. Als ik die dichthoud slaat de choke af. Zeg maar de stang die het versneld toerental omhoog uit drukt.
    Misschien vandaar dat hij daarom zo hoog liep.
    Ik vond trouwens ook pierburg 2e op opels tijdens het googlen :D
    Geen leuke carburateur schijnt :P

    In reactie op: Welke benzine tanken in Frankrijk #18290044

    Wij gingen tot vorig jaar altijd skieen in frankrijk met de corsa a.
    Toen merkten we al dat gewone 95 langs de snelweg bijna nergens te krijgen is, of dat het niet duidelijk was wat het nou werkelijk was.
    Ik gebruik IGO op mijn android telefoon voor navigatie en daar kan je ook een route naar het dichtstbijzijnde tankstation plannen.
    Dus gingen we gewoon random ergens de snelweg af en dan via de navigatie naar een onbemand tankstation. Volgens mij vaak intermarche. Die tankstations van de snelweg af zijn trouwens ook echt vele malen goedkoper dan direct aan de snelweg. Meestal was de 98 daar zelfs goedkoper dan de 95 aan de snelweg. En was het duidelijker wat je nou tankt.
    Het hele omrijden kost je misschien 15 kilometer en een half uurtje.
    Kan je meteen even wat frisse lucht opsnuiven en de hond uitlaten ;)
    dit is trouwens wel handige pagina:
    http://www.frankrijkvakantieland.nl/met-de-auto-naar-frankrijk.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Motor code #18289896

    voor een 3.2 zal dat iets als z32se zijn.
    Maar waarom type je niet gewoon je kenteken in op een auto onderdelen site?
    Dan heb je meestal meteen de juiste onderdelen voor jouw auto.

    Voor de velgen maakt het volgens mij niet veel uit nee.
    Maar je komt met de banden niet door de keuring. Als het goed is.. :)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code#Load_index” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.marcovw.nl/Motor/BandenVelgen/BandenVelgen.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kijk even goed wat je aan echt gewicht hebt qua bus en wat je er wel eens bijdoet.
    Als dat niet over de banden max. heen gaat zal het weinig problemen opleveren.
    Maar toch weet ik niet of dit iets is waar je op wilt bezuinigen ;)

    In reactie op: advies setup #18288850

    Gewoon naar de werkplaats in de haven lopen. Of naar een vrachtwagen revisie, of caravan winkel iets. Niet naar een dure bootwinkel.. ;)
    Hier in de haven was het vele malen goedkoper per meter dan in een set. Ogen waren ook bijna niks. Heb je veel dikkere kabel op lengte die je zelf wilt. Ja wel stugger. Maar ik zie daar geen probleem in eigenlijk.. Buigen doet het wel hoor.
    Kan je dat geld weer uitgeven aan een echt goeie kwaliteit afgeschermde rca kabel uit een echte audio winkel ipv een soort veredelde halfords.. Weet je zeker dat je geen rare bijgeluiden gaat horen. Daar is echt groot verschil in.

    Vaak gehoord al die opmerking. Klinkt altijd leuk maar klopt alleen niet echt hè ;)
    Kleine concerten gebruiken ook heel vaak speakers naast en achter je. Die zie je alleen niet zo en staan minder hard.
    Bij elk festival staan er bij de grote podia ook achter je een batterij speakers bij de controle toren die ook zachter staan en daarom minder opvallen. Maakt de belevenis voller en intenser.
    Elke auto heeft sinds eind jaren tachtig (zelfs meerdere) speakers achterin of sowieso de optie ervoor.
    Elke bioscoop heeft al sinds jaar en dag speakers voor, midden (onder) en achter je.
    Theaters gebruiken net als bioscopen ook speakers overal.
    Er is al sinds heel lang meerkanaals muziek die dus ook achter aan kan sturen, dus daarom heeft het ook al zin om te hebben.
    Vele huizen hebben tegenwoordig een surround setje met direct per kanaal aangestuurde speakers voor, naastvoor, achter en zelfs midden naast je. 5.1 of 6.1 of 7.1 met dolby digital of dts oid.
    Ook nog een (minder belangrijke) reden om geluid achterin te hebben is dat anders de mensen achterin de hele tijd lopen te zeiken dat de muziek harder moet, terwijl je zelf al doof wordt. :D
    EN dat de sub beter mixed met het totaalbeeld.

    Maar als jij de muziek perse alleen van voren wilt horen is dat natuurlijk prima. :thumb
    Ik wil graag in het midden zitten. ;)
    Ik had daarom ook een 6 kanaals versterker voor 2 hoedenplankspeakers, 2 dashspeakers, 2 subs.
    En later hetzelfde aan een 4kanaals en een 2kanaals voor wat meer power.

    Nogmaals moet je je muziek natuurlijk beluisteren zoals je dat zelf wilt. Is altijd heel persoonlijk.
    Maar het is dus niet zo heel gek.. Hoedenplank speakers achter je.
    De hoedenplank speakers zaten bij mij zoals ik ook al aanraadde gewoon onder stof. van dat zwarte geluid doorlatend spul. En verzonken in de plank. Daar zag je echt helemaal niks van.
    Niks beschamends aan toch? ;)

    In reactie op: Kiekert Astra G in Astra F bouwen #18288917

    je hebt helemaal gelijk. bijv deze.
    http://www.tav-autoverwertung.de/shop/Central-locking-control-unit-Opel-GM-90-457-682-PA-Kiekert” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Ah wel.. weer wat geleerd. :D

    In reactie op: advies setup #18288848

    Ik vind jvc persoonlijk een heel goedkoop baggermerk ala marquant. Nog nooit lol mee gehad of iemand zien hebben. Maar los daarvan is die versterker inderdaad te licht. En de speakers. 27 watt rms? Dan kan je ook gewoon naar je radio luisteren zonder versterker.
    En ik weet ook wel dat wattage niet alles zegt. Echte werkelijke 30 watt is eigenlijk al best hard.
    Maar niet uit budget versterkers en speakers. Want die gaan bij minder dan de helft al op kwaliteit inleveren en dan heb je alleen nog maar herrie ipv muziek. En dat is gewoon beschamend om mee rond te rijden. Iedereen kent er wel een in het dorp..
    En zelfs bij kwaliteit spullen wil je gewoon power overhebben zodat je het niet steeds hoeft te maxen.

    De sub is prima en zal best fijn klinken mits goed aangestuurd.
    http://www.jbl.nl/jbl_product_detail_nl/jbl-gt7-96.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Een speaker als deze is al een stuk leuker dan die jvcs die je liet zien. En ook niet heel erg duur.
    Ik had een oudere versie van precies deze en die doen het nog steeds ondanks 10 jaar beuken.

    Hoedenplank nooit verzagen, koop een (dikke) mdf plaat en zaag die op maat met je hoedenplank als mal. Stuk stof eroverheen en klaar. Zorg alleen dat de plank goed vast zit in de auto zodat ie niet met al je spul naar beneden dondert op een hobbelig stuk. Zeg ik uit ervaring.. :P

    Kabelset is leuk, maar je kan ook gewoon losse accukabel voor bijv boten of vrachtwagens kopen per meter. Scheelt al een heleboel geld met een dikke set die soms niet eens uitkomt qua lengte door bochten in schutbord, links rechts, etc.
    En een goeie rca kabel zijn er honderden van los te koop op internet.
    Remote draad is ook gewoon maar een draad. Geen noodzaak dat die aan je rca kabels vast zit.. Dus dat geeft nog meer opties.

    Speakers wil je eigenlijk gewoon nieuw kopen, maar als je niet veel geld hebt om uit te geven kan je een versterker best wel tweede hands kopen. ik heb zelf ook nog nooit een nieuwe versterker gekocht bedenk ik net.
    Dan kan je namelijk ook meteen naar de wat betere en duurdere series van vroeger kijken. Van betere merken met meer opties/watt.
    Dan begin je meteen leuk. ipv een instap iets waar je over een paar maanden al genoeg van hebt.
    Specs zijn meestal zo op internet te vinden.

    In reactie op: Apart: Manta A met Ascona A neus #18287885

    Die voorbumper is het lelijkste wat er bestaat ja.
    Maar de rest is erg prettig om te zien! ;)

    In reactie op: Condensor Astra G #18289355

    Bij al de typische autoonderdelen sites zijn ze zo rond die prijs en heb je ook de verschillende merken.
    Is allemaal niet zo duur.

    In reactie op: Kiekert Astra G in Astra F bouwen #18288914

    Over je vraag heb ik verder geen info. Maar waarom noem je het een kiekert? Dat woord heb ik nog nooit gehoord. Laat staan voor een afstandbediening van een auto.
    Waar noemen ze dat ding zo? En waarom? ;)

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193184

    Mighty car mods heeft daar ook een mooi filmpje over gemaakt.
    m.youtube.com/watch?v=f1QL9veQaNg
    Met metingen etc. En die 2 gekke australiers zijn sowieso altjjd grappig en infirmatief om te kijken. :D

    In reactie op: zetel mokka kraakt #18287474

    Niet bang zijn! :-D
    Helemaal met johan eens..garantie gebruiken ipv zelf oplossen.
    en zeker nooit niet af laten wimpelen.. Bij je punt blijven en niet meer los laten.
    Succes! ;)

    In reactie op: Vering Mokka #18211399

    Ik rijd zo vaak hele stukken met vol gepropte autos. Ouwe Volvo 850 en Audi a6.
    Nokje vol met zooi. 2 honden en altijd tenminste 3 mensen.
    En dan 1400 km heen. En weer terug. Alleen stoppen om te tanken en meteen verder. Af en toe flink tegen de 200.
    Gebeurt helemaal nul met die schokdempers..
    Laat staan met deze nieuwe mokka.
    Kan toch niet.. Is gewoon iets heel erg niet goed mee

    In reactie op: diff opel monza #18285231

    Luchtsleutel op inbus breekt inderdaad zeer snel en dan ben je nog verder van huis.
    Arm verlengen zoals al gezegd. Maar om daar ruimte voor te hebben moet de auto misschien wel stukje de lucht in.

    In reactie op: Film afspelen via usb stick #18287045

    Pc moet niet te warm worden van een filmpje converteren. Dan moet ie dat ook tijdens een spel spelen doen want dat maakt een computer nog een stuk warmer.
    Dus misschien ligt het aan je programma ofzo.
    iig
    http://speedfan.nl.softonic.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Het beste programma om te kijken hoe warm je pc wordt.

    Dit is een goed en gratis programma om te converteren: Het heet format factory. werkt altijd.
    http://format-factory.nl.softonic.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://gspot.nl.softonic.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Met gspot kan je precies zien welke codec je video en audio gebruiken in je filmpje.

    http://www.vauxhall.co.uk/owners_services/help-and-advice/intellilink-faqs.html#whichmoviefilesaresupported” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Jammer genoeg zegt het alleen dat je in je manual moet kijken welke codecs er wel werken.

    wat we weer hier vinden:
    http://www.vauxhall.co.uk/content/dam/Vauxhall/Europe/united_kingdom/nscwebsite/uk/Home/pdf/Owners_Services/owners_manuals/VX%20Adam%20Infotainment_TS%201728-A-13_MY13.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
    dus:
    Usable codecs are divx, xvid,
    mpeg-1, mpeg-4 (mpg4, mp42,
    mp43) and wmv9 (wmv3).
    The playable audio formats
    are .mp3, .ac3, .aac and .wma.
    The displayable subtitle format
    is .smi.

    Nette cabrio. Ik ben geen fan van ombouw zoals bieber ofzo. Meeste zien er gewoon afgezaagd en verkracht uit.
    Maar dit ziet er erg netjes, goed gedaan en vooral subtiel uit.
    Veel plezier!

    In reactie op: welk blok heb ik nu ?? #18287012

    Maar nogmaals :D
    Waaraan denk je aan het uiterlijk van het blok te zien dat het een seh is? Want naar mijn weten is er alleen verschil in dingen die je niet zo kan zien, behalve de lambda.

    Dit is mijn NE in de corsa toen hij nog niet klaar was.
    wat is het verschil dan? ;)


    @trashmetal

    Op de mijne zitten ook geen ribbels ;)

    In reactie op: welk blok heb ik nu ?? #18287007

    Wat denk je dan te zien wat het een seh maakt? Volgens mij zie je dat alleen aan de zuigers, ecu, kat en lambda. ;-)
    Als hij de laatate heeft, loopt hij iig als een ne

    In reactie op: Xenon aftermarket setje eruit halen #18286932

    Meeste van die setjes gebruiken gewoon de bestaande H stekkers.
    Alleen de ballast (dat kastje bij elke lamp) heeft vaak een losse aparte min ergens.
    Stelt niet veel voor eigenlijk hoor ;-)

    In reactie op: Nieuwe server voor het Opel-forum. #17982321

    Waarom eigenlijk deze andere server?
    Qua cpus gaan jullie er hiermee op achteruit. Deze cpu’s zijn 2 jaar en een hele generatie ouder dan de vorige. Ook zijn ze in bussnelheid en top langzamer terwijl ze meer warmte genereren en stroom gebruiken.
    Die 4 gig extra had er ook gewoon in de vorige bij gekunt.
    De ssd’s zijn leuk qua snelheid, maar zullen niet zo lang mee gaan als de sas disks.

    In reactie op: Brandstofpomp blijft zoemen??? #18285890

    Dat hij geluid maakt als je de auto op contact zet, klopt. Dat is altijd.
    Maar In een astra g hoor je die zoals smoke al zegt niet zomaar te horen.
    En de rest wat hij zegt, klopt ook. Als je hem meer dan normaal hoort, kan hij aan het overlijden zijn.
    Ik zou het zeker niet zomaar weg isoleren, maar even goed in de gaten houden.
    Mocht hij gaan jengelen, dus op verschillende toonhoogtes of harder en zachter geluid gaan maken dan is er wel iets mis.

    In reactie op: Kadett E Bumper Demonteren #18283461

    moet je dit nu op 3 plekken melden ?

    Hij is er dan ook heeel blij mee! ;)

    In reactie op: Blokwissel astra x16szr #18285005

    Tuurlijk mag je prijzen noemen. ;)
    Gewoon doen. Volgens mij is er het enige verschil dat de een inderdaad multipoint is en ander single.
    En het electronische gaspedaal omdat de se volgens mij ietsje later in de opels is gekomen dan de zsr.

    In reactie op: Zwaardere accu? #18282880

    Het maakt eigenlijk niet veel uit hoe je het noemt en misschien wist je het al, maar wat je opnoemt zijn de startkracht waardes.
    Niet de Ah waarde.
    Als de Ah waarde in deze lager is dan degene die eruit komt, kan hij dus effectief toch sneller leeg zijn bij grootgebruik van stroom. Door geluid of lichten aan laten etc.
    Ondanks dat hij bijna 3 keer zoveel kracht heeft om te starten. Misschien nog interessant.
    Maar als hij fysiek groter is, heeft hij vaak ook wel meer Ah. ;)

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 3,095)