kaneelschep

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 3,095)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kent iemand deze zafira? En rijdt dat een beetje? #18313565

    Meer volvo dan deze b5204t wordt het bijna niet :-) welke 850 benzinemotor is er niet van volvo dan? Dacht dat daar alleen maar volvo 5cilinders in zaten.

    In reactie op: Kent iemand deze zafira? En rijdt dat een beetje? #18313563

    DAT is inderdaad een heel goed punt. :thumb Betrouwbaarheid ten opzichte van diesel is zeker een issue.
    Wij hebben in de familie ook altijd diesel gereden. Tonnen op meerdere vw passat’s van oud naar nieuwer gezet met mijn vader. Laatste uit 94 ging weg met 7 ton. En nu alweer bijna 5 ton op de audi a6, 2,5 v6 waar mijn moeder nu nog in rijdt. Allemaal gekocht met zo 2 ton erop. En maar gaan die dingen.

    Deze Volvo motoren hebben onderhand wel bewezen dat ze het goed op lpg doen. En er zijn vele ervaringen op volvo fora van mensen die echt al tonnen zonder problemen rijden. Mits het onderhoud bijgehouden wordt..
    Maar toch..
    Ik ben er onderhand dan ook wel uit dat als ik lpg zou nemen, dat ik het helemaal nieuw laat inbouwen bij een goed en in de volvo wereld bekend bedrijf.
    Ik ben ook al langs een daarvan geweest. Lunetten in de Bilt was dat.
    Die heeft me alles laten zien, uitgelegd en beschreven. 3 jaar garantie.
    wel 1999 euro.. :cry

    De hele ontsteking van deze volvo is nu net nieuw van bosch. vrij nieuwe irridium ngk bougies, Injectorrubbers en vacuumslangen vervangen. Net weer nieuwe vol syntheet olie. En dat is alleen nog maar aan de motor.
    Als het ooit moest.. Dan is het nu wel.
    Volgende maand met de meivakantie alweer 3500 kilometer rijden. Dat is alweer een tiende van de inbouwkosten aan peut terugverdiend als ik dat op lpg zou doen..

    Echt klote dat de wegenbelasting voor diesel zo hoog is in Nederland anders had ik sowieso allang een of andere dikke diesel..

    Nog maar weer eens marktplaats op wat er aan diesel is.. :sleeping

    In reactie op: Kent iemand deze zafira? En rijdt dat een beetje? #18313561

    Het Omslagpunt van een diesel is nog steeds veel hoger dan een lpg auto als je veel kms maakt.
    En doordat diesel niet heel veel goedkoper is als benzine moet je nog steeds steeds enigzins zuinig blijven rijden om dat ook werkelijk te halen. Omdat je de 2keer zo hoge wegenbelasting van een grote diesel auto moet compenseren.
    Als je een beetje doortrapt of een diesel hebt met veel pk kom je al snel weer dichtbij benzine auto kosten.
    Terwijl je wel elke maand weer die dikke wegenbelasting moet aftikken en zo weer gedwongen wordt die kms dus ook echt te maken.

    Omdat lpg qua wegenbelasting niet vreselijk veel duurder is als benzine en veel goedkoper is per liter, kan je nog wel eens minder zuinig rijden zonder dat dat veel uitmaakt voor de totale kosten.
    http://www.omslagpuntberekening.nl/berekening/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt doen. Maar ik zette de steunen aan de voorkant altijd onder waar de draagarmen aan de bodem zitten.
    Achter onder de achteras.
    En altijd opkrikken met een stukje hout ertussen. Wat zachter is dan de metalen. Zo beschadig je niks.
    Nog nooit een assteun onder een krikpunt gezet zelf.
    Die dorpels zijn op een goeie dag al niet veel.. ;)

    In reactie op: Kent iemand deze zafira? En rijdt dat een beetje? #18313553

    Dat klinkt niet veelbelovend voor de zafira als echte kilometervreter.. Behalve als er misschien een mooie 2.2 voorbij komt.
    Een vectra is toch wel alweer een stuk kleiner en diesel is jammer genoeg nog steeds duurder als gas in Nederland.

    :D Mijn optie ook. Maar G3 in de volvo kost nieuw, inbouw, grote tank ipv reservewiel, garantie, rdw, de hele boel, etc
    iets van 1700-2000 euro?
    Daarom zat ik eens te kijken wat er eigenlijk aan G3 auto’s te krijgen is voor die prijs. De zafira leek op zich een hele leuke auto.
    Jammer dat er zo weinig pit in zit.
    Meestal ook de 1.8’s die te koop staan. van 1200 tot 2000 euro.

    In reactie op: Carterplug Corsa c 1.0 2006 zit muurvast #18313501

    Torx is naar mijn mening ook erg vervelend spul. Heb het goed leren kennen met de volvo. Ik heb daarvoor speciaal een setje torx doppen moeten kopen. Best goedkoop spul, maar is tot nog toe heel gebleven.
    In de slagsleutel op een hele lage slip stand blijft het meestal wel heel.

    In reactie op: Opel Kadett GSI 2.0 8V Cabrio #18306573

    Denk je niet dat hij gewoon laat op kenteken gezet is dan? Anderhalf jaar is wel erg kort. Lijkt me meer dat hij zo lang in een showtoom gewoond heeft als 1 vd eerste gsi cabrios. ;)
    Mooi ding iig. Ik zal altijd een zwak hebben voor witre gsi’s..

    In reactie op: 5W40 vol synthetisch. Kroon Emperol of Shell helix ultra? #18309548

    Dank je wel! :)
    Gister alles vervangen in het zonnetje. Ben nog niet ver geweest, maar de motor loopt weer prachtig. Altijd weer een goed gevoel als je net nieuwe olie hebt. ;)

    In reactie op: Verwarmde spiegel kapot? #18310878

    Ik dacht al. :) Ik heb bij meerdere autos wel eens alleen de spiegel teruggelijmd en die bleven gewoon verwarmen.

    In reactie op: Wat is normaal verbruik opc astra g #18310885

    Het echte verbruik ligt aan hoe je voorgangers de auto behandeld hebben.
    Meestal kan je wel wat zien aan eventuele rook, lekkende motor, staat van het interieur hoe geliefd de auto was. Maar om het echte verbruik te weten moet je het gewoon even bijhouden.

    In reactie op: Verwarmde spiegel kapot? #18310876

    :shock: Het is toch het vlak achter de spiegel wat de spiegel opwarmt?? Of is het de spiegel zelf?

    In reactie op: 5W40 vol synthetisch. Kroon Emperol of Shell helix ultra? #18309546

    Ik ben voor de shell gegaan. Action had hier niks meer en ik moet vrijdag op vakantie met de auto.
    Besteld bij mister auto. Krijg ik 3 dozen van 2 postbodes.. Voor een rotor, benzinefilter, oliefilter, 2 ruitenwissers, en 2x5l olie.
    2 dozen uit duitsland en 1 uit belgie. En dat zonder verzendkosten :D
    Nahja.

    Hmm.. Dan ga ik toch serieus eens naar lpi kijken. Alles aan de ontsteking is nu ook nieuw., misschien wel het moment.

    In reactie op: 5W40 vol synthetisch. Kroon Emperol of Shell helix ultra? #18309544

    Nee ik snap t. Ik bedoelde dat ook niet zoals jou met dingen erachter of harder dan 130 rijdend. Ik ben al blij als ik dat sowieso al haal.
    Ik heb er 4 geprobeerd voor ik deze vond en vond het verschil in verbruik niet heel noemenswaardig tussen de niet turbo en wel.
    Verder toeval dat het deze T5 is geworden die ik kocht. Dit was gewoon de beste en de leukste.
    En op die momenten dat je lekker hard naar voren gaat boeit het benzineverbruik me ook niet heel veel meer.

    Ik zat ooit te denken aan lpi in bouwen.. Maar weet niet of deze turbo dat heel fijn vindt.

    In reactie op: 5W40 vol synthetisch. Kroon Emperol of Shell helix ultra? #18309542

    Shit die Valvoline van de action was ik helemaal vergeten.. :thumb
    Ik heb de laatste keer de mineraal van valvoline in mijn Mercedes gedaan en dat reed erg fijn! Ook maar heel weinig olie verbruik voor een v8 met 3,5ton uit 82.

    Ok. Dus de shell wordt warmer maar is zo te zien wel erg in trek bij verschillende mensen. En de kroon wil niemand :D
    De Volvo is erg temperatuur vast. -10 of +40. De meter staat altijd op dezelfde plek. Dus misschien niet zo erg dat de olie iets warmer wordt.

    Wauw. 1 op 11,3 en flink doorrijden.. Dat haalt deze gemiddeld ook wel maar dan moet ik het echt niet te gek maken. ;)
    Ik had met de laatste 30000km een gemiddelde van ongeveer 1 op 10.
    De turbo maakt het verschil in verbruik tussen rustig en niet rustig rijden vrij groot.
    Gelukkig verbruikt de motor zelf ook praktisch niks na 280000. Hij lekt alleen een klein beetje uit de oliedop en de oliekoeler leidingen.

    Ik ga vanmiddag nog even bij de action hier kijken of ze de valvoline nog hebben. Anders bestel ik de shell olie wel.

    Bedankt voor de meningen!

    In reactie op: 5W40 vol synthetisch. Kroon Emperol of Shell helix ultra? #18309534

    Ik vind de shell nu ook al voor 27,75 voor 5 liter. maar de kroon is daar weer 53 euro. :D

    In reactie op: Waterpomp ratelt? #18310520

    Welke motor heb je in je corsa liggen? Dan weten we zeker wat er op hoort te zitten en waar.
    ;)
    Een waterpomp kan wel wat geluid gaan maken met aanlopen of ratelen als deze echt op is. Dan moet je deze wel snel vervangen.
    Het is niet echt een moeilijke klus, maar als je er niks van af weet…

    Eerst maar kijken welke motor je hebt.

    In reactie op: Aanrijding Kempenbaan Tilburg 29-01-2016 #18309655

    Als je ook maar een deel van het kenteken weet en de kleur en type van de auto, komen ze al heel ver door de plaatsing.
    Als ze er zin in hebben, that is ;)
    Echter is dit hele verhaal achteraf praktisch niet meer te bewijzen.. :(
    Zelfs ook al vinden ze diegene, kan die het zo tegenspreken en heb je zonder getuigen niks.
    Echt schofterig om zo weg te rijden. Iedereen is toch gewoon verzekerd en fouten maken is menselijk.
    En ook erg jammer dat er niemand even gestopt is die het gezien had.. Had ik sowieso wel gedaan.

    Dat met die no claim verhoging valt trouwens erg mee. ;) De kosten gaan niet zomaar meteen dik omhoog.
    Heel veel succes! En inderdaad erg zonde van de corsa.. :(

    In reactie op: astra f caravan gsi #18309497

    Ik heb ook lang uitgekeken naar een snelle station als deze, maar ben er toch op terug gekomen.
    Het is een leuke (gezins)auto, maar erg moeilijk origineel te vinden. Of niet al verkracht is.
    Ook jammer dat de astras nou niet echt heel vaak bomvol met opties verkocht werden.
    In Duitsland zijn er altijd nog wel een paar, ook met c20xe, maar die worden nu ook al duurder.

    Beetje zelfde ding als bijv. een golf 3 gti station.
    Maar die hadden dan nog een topmodel met de vr6. Die wel vaak vrij vol met opties zitten. Zelfs 4×4 (syncro) soms.

    Totaal irrelevant, maar misschien een idee als je geen astra kan vinden..
    Ik heb uiteindelijk een volvo 850 t5 station gevonden voor heel weinig.
    Daar zijn er nog zat van in Nederland en hebben standaard bijna altijd alle opties die je wilt.
    weegt alleen wel weer een stuk meer :(

    In reactie op: Constant beslagen ramen – Astra G #18309029

    Hoe weet je zo zeker dat alle rubbers goed afsluiten? Dat is juist vaak de plek waar vocht binnenkomt zonder dat je dat ziet.
    Een heel klein kiertje is al genoeg en zie je vaak niet eens.

    Een lek in de rubbers is super makkelijk te vinden met een rookmachine.
    Dan zie je van buitenaf precies waar de rook naar buiten komt. Google er maar eens op. Is helemaal niet duur.
    Mocht je geen garage of windvrije plek hebben, zet je hem even in een rustige parkeergarage. ;)

    In reactie op: Restauratie astra GSI16V 1994 #18303460

    Goed bezig!!

    In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712788

    Das wel een hele hoop stof!
    Ik heb ondertussen zelf maar een t5 gehaald. ;) :thumb

    In reactie op: Koelvloeistof lekt #18307410

    sylvester1 schreef:
    -6 met wind of zonder wind, blijft -6 ;)

    Maar -6 met wind koelt sneller af dan -6 zonder wind ;)

    :D :wors Jeweetog ;)

    In reactie op: Koelvloeistof lekt #18307406

    Om precies te zien waar hij lekt zonder brug, kan je bijv. met een doek de motor overal even tijdelijk droog vegen.
    Dan leg je er een stuk karton van een doos van de AH onder en kijk je vanaf de druppels die daar op gaan komen omhoog.
    Daar moet hij ergens lekken of iig daar in de buurt. Neem een goed lampje mee als je gaat kijken.
    Dan weet je vaak al een stuk meer.

    Zou ook gewoon een kapotte slang of slangenklem kunnen zijn. Dan heb je mazzel en zou je misschien zo weer verder kunnen voor weinig geld.
    Als de pomp pompt, kan hij overigens nog steeds lekken.
    Maar ik zou eerst even zeker stellen waar hij lekt. ;)

    Als je alleen water ipv een of andere mix met of volledig koelvloeistof hebt gebruikt kan er zeker iets kapot gevroren zijn.
    Zelfs met dit lichte vries weer kan dat al een motor slopen.
    Hier was het iig -6 vanmorgen. En dan de wind nog die extra koelt.
    Als je gewoon kvs gebruikt kan de motor eigenlijk niet kapot vriezen.

    En ook met min 5 wordt een motor trouwens echt heel heel snel heel erg warm zonder koelvloeistof. ;)

    In reactie op: olie in kvs #18305496

    Hoe zit het met de olie? Heb je daar ook sludge (Mayonaise-achtig spul) aan de stok? Onder de dop? in je kleppendeksel?
    Rijdt je wel eens flink lange stukken? Of alleen maar korte eindjes?

    In reactie op: Dashboard Kleur #18307429

    Misschien ook wel handig om een foto van het dashboard nu te posten. ;)

    Mijn mening is dat alles wat afwijkt van de normale kleuren als grijs, zwart, bruin, blauw etc. al heel snel te persoonlijk wordt en dat anderen het als kitscherig ervaren.

    Er was ook een kadett met blauw interieur. Dat was ook even wennen, maar die kleur is misschien wat voor jou.
    Dat zeggende. Er was ook een mercedes optie voor groene en rode interieuren en dash.
    Erg lastig doorverkoopbaar allemaal zeg maar… ;) :D

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 3,095)