Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Over de populariteit van de ascona C bij het grote publiek hoeven we het dus iig niet meer te hebben :jerry Aangezien ie er nog staat.
Stabis van een B op een A, waarom die van een GSi zijn net zo dik volgens mij.
Ja maar die van een A zijn amper meer te vinden en B GSI’s liggen zowat op elke sloop als kwartet ;) Daarom dus. :thumb
8 maart 2013 om 13:17 In reactie op: c14nz motor slaat nog steeds af en toe af. lijkt stroom prob #18109181hmm.. Ik heb alle onderdelen sites nu wel doorgespit.. Voor corsa B kom je ze nog wel eens tegen. Maar die lijken op het plaatje anders. Misschien zo eens ff langs lopen bij brezan ofzo.
:) Hij was nog niet zo lang geleden met de -6 veren uitgelijnd. Die uitlijning zal nu met veren wisselen inderdaad wel beetje vern#%@kt zijn ja.. Ik laat hem sowieso weer uitlijnen als de draagarmen er weer onder zitten.
Ik had ook nog nooit gehoord dat corsa B stabilisator stangen op Corsa A konden.. Is dat echt zo??
Ja rolkooi en dergelijke zou leuk zijn. :) Maar voor het praktische niet zo handig ;)
Er worden nog vaak grote dingen achterin vervoerd.7 maart 2013 om 16:28 In reactie op: c14nz motor slaat nog steeds af en toe af. lijkt stroom prob #18109180Gister stond mijn vriendin in Utrecht met startproblemen.
Hij startte, zakte meteen in de toeren, sloeg af en daarna niet meer aan te krijgen.
En 3 kwartier later gewoon als normaal starten en blijven lopen.
Jammer genoeg weet ik niet of de pomp er wel bij draaide. Maar het klinkt precies als ik ook al had.
Dus ik ga maar een nieuw of ander brandstof relais halen..Weet iemand waar die dingen nieuwe te koop zijn? Ik kan ze niet vinden bij de typische onderdelen sites.
hahaha :) Iedereen maar mauwen en zeiken :jerry
Gelukkig kunnen er nog mensen tegen :thumb
En ik heb gewoon een hekel aan elk autofilmpje met muziek eronder.. Ik wil auto horen! Of gesleutel eraan ;) OF wat dan ook. Maar geen muziek!! :DPaar jaar terug oudere 300 versie van deze motor in een W124 geplaatst.
Turbo van het oude blok was overleden en had meer met zich mee het graf in genomen.
Heerlijke blokken!! klakklakklakklakklakklakklakklakklak :)nah weet je. hij helt eigenlijk ook niet heel veel in de bochten maar ik vind de sturing zelf gewoon te vaag.
Het is niet 1 keer insturen, vast houden en mooi de bocht rond.
ik moet eigenlijk redelijk veel corrigeren de hele tijd.
maar ja.. zoals ik al zei, rijd ik er hetzelfde mee als met die kadett gsi.
lekker goed hard en netjes door de bochten komen ipv alleen maar hard rechtdoor.. perfect juist als je maar een 1.4 hebt en toch mee wil komen ;)
misschien vergelijk ik het wel gewoon teveel ;)
het is een stuk minder staal allemaal natuurlijk..ok dus achter maakt wel een groot verschil :) hij is qua veren wel best hard. maar de schokkers achter zouden best beter kunnen.
jep :) ik heb nu wel stabilisator stangen.
dus jij zegt dat die paar mm eigenlijk nie zoveel verschil maken. ok! dat scheelt want ik ben bang dat die gsi’ers 2e hands moelijk meer te vinden zijn.goed dan kan ik het misschien toch beter gaan zoeken in betere rubbers die de stabi stang vast houden en in betere achterschokdempers.
en misschien dan ook meteen maar betere rubbers voor de achteras.
iets van powerflex en koni ofzo.nah ik ga iig snel de onderkant vd draagarmen dicht lassen met plaat en de powerflex bussen eraan maken. kijken wat het doet. of het zn naam waar maakt. :)
ja ik zat ook al te denken wat het extra gewicht gaat doen ja :)
ik ree hiervoor al met -6. wat ik eigenlyk erg lekker vond. dus t maag best wat inzakken nog.
denk dat dat gewicht misschien ook wat meer overstuur gaat creeeren. maar dat is in principe niet erg.
ik moet zeggen dat ik nu al amper last heb van onder of overstuur.
het sturen is gewoon wat wollig. ik mis de stijfheid van de gsi :Ddie verstevigings stukjes heb ik ook gezien. heeft iemand daar misschien ervaring mee??? doet t veel??
ik dacht anders gewoon het spatbord eraf te halen en wat staal in de hoeken te lassen. stukjes halve koker zeg maar..ik kan die corsa a gsi stabistangen dus echt helemaal nergens meer vinden hee.. :(
corsa b is anders toch???ohja was ik nog vergeten te zeggen. :D
er zit een relatief nieuwe set apex veren onder van -4. en voor zit nieuwe koni rood schokdemper. achter de standaard schokdempers die nog prima werken.ok dus je merkt echt veel van die gsi stabilisatorstang??
en is achter dan ook perse aan te raden?onder kan geloof ik icm met c20ne geen stang. en die komt er nu dus eeeeeindelyk bijna in. vandaar dat ie echt wat stugger moet! ;)
Supersuperzonde!
Leuk filmpje :) Maar die muziek ;) :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :jerry
Welke f28 heb je er dan nu onder??
En je zegt dat een f18 groter dan de 3,74 waarschijnlijk veel terugschakelen gaat betekenen?
Ik ben helaas niet bekend met andere bakken onder de opel maar zit aan een langere bak te denken.Ik had onder mijn golf 2 gti, 1 van de langste bakken van een gtd. Dat werd me ook aan alle kanten afgeraden. Toch geprobeerd en die auto kwam daarmee echt sneller van zn plek dan de standaard gti bak. Heerlijk later schakelen en hij deed ook nog alles in zn 3 in de stad. De topsnelheid werd ook hoger.
Tot je op een brug ofzo met volle wind kwam… :D Dan kwam ie niet meer over de 190. Wat met de oude bak sowieso al praktisch de topsnelheid was.aangezien je het ook over de f16 hebt gehad. Wat is nou eigenlijk het grootste verschil tussen de f16 en f18?
je was het woord schroefset vergeten. Hoe vaak je ook wilde dat het er stond… Daarbij zeg je ook dat de achterksnt tot -6 kan .en daarna zeg je dat de achterkant niet instelbaar is…
Dus denken dat je ongelofelijk duidelijk bent kan je vergeten.
Om nog verder te gaan: er zijn ook zat 15 inch velgen waarbij -6 helemaal niet meer past. Vanwege de wielkast. of moeten we de ET van je velgen ook al uit ons hoofd kennen? :D
Je kan altijd een stuk van je veer afslijpen.Olie was ook waar ik aan dacht. Maar aan deze olie kan het iig niet liggen. Die is dik zat. En prima afdoende voor in dit soort motoren.
Als je goed zoekt zou je voor de prijs van een nieuwe koppeling en drukgroep wel een c20ne kunnen scoren met bak.
Dan doe je het meteen goed ;)hahaha ja! das nog een fikse normale prijs dan ;) was het aan de snelweg of niet?
Hier om de hoek kost de 95 zonder korting 1,72.Jep. Als je het zeker wil weten, moet je even filter en olie vervangen met wat goed spul. en dan gaan meten.
En nogmaal: 1 liter op 3000km is echt niet veel overigens!Ok.. Dus toch gewoon kadett of astra F. Nah dan ga ik daar maar naar zoeken.
Kan je daar verder nog iets aan meten zodat je weet dat je de juiste hebt?
Is de bekrachtiger zelf niet gewoon groter ook?
Dat 24 ipv 22 zuiger heb ik ook al eens voorbij zien komen.Ik heb die turtle wax ook liggen. Nou.. Ik heb mijn vriendin echt de hele middag zien schuren en poetsen en puffen en zuchten.
Maar we hebben uiteindelijk maar nieuwe lampen gekocht. Het werd wel een beetje helderder maar bij lange na niet perfect.
Maar ok ok, die lampen kon je ook al bijna niks meer door zien door de dofheid van 4ton kms..23 februari 2013 om 14:07 In reactie op: Originele Vloermattenset waar nog verkrijgbaar calibra turbo #18110117Waarom zakken met de prijs? Als het niet in de weg ligt zou het mij ook niet uit maken ;)
Wat voor astra en bak heb je eigenlijk??
Mijn kadett met F16 ging ook nooit denderend rollend naar zn 1. Maar ik heb eigenlijk nog nooit een auto gereden die dat heel prettig vond.
Lijkt me niet heel raar dat ie koud klein beetje harkeriger schakelt maar het is altijd goed om eens te bekijken of er nog wel wat olie in de bak zit! ;)De dealer verkoopt dezelfde olie als een willekeurige auto materialen zaak. ;) Maar door de opel sticker erop mag je 2 keer zoveel betalen. Zo werkt dat bij dealers hè.. Merkjes stickers zijn duur daar. :D Vooral op remschijven en koppelingen.
Ironisch genoeg zie veel van dit soort dingen in België. . Vooral in t Franstalige gedeelte haha!
In Frankrijk en Belgie heb je ook van die borden op rotondes met doorgaande weg. De hele rotonde rond… wtf… :P
Koppakking kan ook uitwendig lekken he
Helemaal waar natuurlijk! ;) Maar behalve misschien wat verminderde compressie heb je er dan eigenlijk nog minder last van.
En dan zou ik al helemaal niet aan zo’n spulletje beginnen.
Alles wat je erin dondert maakt er een groter zooitje van lijkt me.
Jep! Sleuteltijd :Dinderdaad. Zeker niet elke corsa B en astra F heeft abs. ;) maar past het??? En is die van corsa B gsi ook net zo groot als die van kadett en astra?
Dat lijkt me dan namelijk een perfecte makkelijke donor!En corsa B gsi dan? Die liggen op elke straathoek ;) hebben die niet ook een grotere bekrachtiger die gewoon past?? En de astra F gsi?
En heb je dan alleen de bekrachtiger nodig of ook de hoofdremcilinder? -
AuteurBerichten