Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nee?? :) oh..ik dacht juist lekker veel druk :P
maar da trekt t arme singlepoint dingetje niet??
das jammer.. hij was ook eigenlyk voor met de c20ne ;)Ik lees net in een soortgelijk topic over een astra c14nz die ook schommelt met zijn toerental, en die ook het koolstoffilter heeft afgedopt.
In dat topic zegt Willem dat als je gaskleppositiesensor stuk is, dat er dan continue benzine wordt ingespoten.
Ik zei hier al dat als ie stationair loopt zonder filterhuis, dat je dan continue een laagje benzine op de gasklep ziet liggen.
Is dat normaal? Of is dat wat Willem bedoelde?Oh en had ik al gezegd dat ik er zaterdag morgen mee naar zuid frankrijk ga rijden?? :jerry :P
De derde keer in hetzelfde dorpje skieen voor de corsa. :Dok :D nah dan dop ik die 2 gewoon af.
ik zag dat t magische oog van de accu niet groen is, terwijl hij wel goed meet.. ook bij laden een dikke 14,5v. nah kan misschien niks zijn maar had er toch nog 1 staan die past dus die heb ik vanacht maar even opgeladen en doe ik er zo in.
ik ga ook nog even de benzineslang loshalen en kijken of hij wel een beetje mooie straal spuit.
ik verdenk de pomp stiekem al van het begin niet genoeg druk te leveren.. ook hapert ie altijd al bij lage benzinestand en bochten.
en ik heb toch nog een astra gsi pomp liggen. misschien probeer ik die er ook nog even in.. kost niks en ja kan je krijgen :)http://kadettturbo16.free.fr/forum/GSITURBO16/Corsa/Photo%20039m.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
wat is dat ijzeren kapje die er links wel en rechts niet op zit?? moet dat er op? het zit gewoon los namelijk..ook ga ik zo nog even een gaskleppositiesensor en stappenmotor van een sloopcorsa afhalen en die proberen.
men blijft bezig. :Pmaar de slangen zitten wel aan de juiste nippels?
en nog iemand die weet wat en of er aan het ene lege nippeltje moet? :)en dat gekke ding achter t spatbord kan ik wel gewoon uit de lus halen door de vacuum slangen die er heen gaan met elkaar te verbinden toch??
of is dat geen lus?das best een leuk pdfje! :)
Die verstevigingsplaten die er aan de voorkant gelast kunnen worden zien er niet heel moeilijk te maken uit.Ik heb ook zitten lezen over het rempedaal en het dalen van toerental. Dit schijnt wel normaal te zijn.
Dat het toerental zakt bij aanzetten van stroomgebruikers was mij eerder niet opgevallen.
iig niet zoveel toeren dat ie er van af wil slaan.
En al helemaal niet dat als ik het licht uitzet dat ie dan opeens niet meer wil afslaan.
Ik heb de min kabel nog eens van het schutbord gehaald en schoongemaakt. Was trouwens al erg schoon eigenlijk.
Kabel is ook mooi schoon en flexibel.
De dynamo heb ik net vervangen. De volt meter in het gsi dash zit een kwart streepje rechts van het midden, wat ik ook aan heb. Met de oude dynamo zat ie net zo ver links van het midden. Nieuwe ding werkt dus iig beter!Bij gebrek aan vacuum schema heb ik een foto van de huidige situatie gemaakt en wat cirkeltjes gezet om wat waar heen gaat.
Misschien kan dan iemand zeggen of ze goed of fout zitten.
Blauw/groene cirkeltje: vacuum leiding gaat naar die doos achter je spatbord (Dat koolstofding wat de dampen moet verwerken ofzo ;) ) Het gaat trouwens via die dikke slang naar die stoffen slang die onder het paarse cirkeltje naar beneden loopt
Rode cirkeltje: Vacuum leiding naar de onderkant van de luchtfilterbak.
Paarse cirkeltje: vacuum leiding gaat ook naar die doos achter je spatbord.
Niet op de foto: Diegene die naar de bovenkant van je luchtfilterbak gaat. Ik dacht voor de winter/zomerstand.Ok.. Dus jij hebt het afgedopt! Das allang beter dan niks erop lijkt me :D Maar er zal toch iets op horen of niet??? :)
Voor de zekerheid: het lege tuutje in het paarse cirkeltje hè ;)haha jaaa dat zou leuk zijn! maar dat is t nie :P
hij loopt wel zeker beter maar slaat nog steeds af..
wat ik merk is:1 als ik stationair draai en verbruikers aan zet gaat ie steeds per verbruiker een beetje lager lopen.. en andersom. doe ik per stuk alles uit gaat ie steeds beetje hoger lopen. scheelt met licht radio en blower toch 150 toeren
ik kwam gister thuis op de oprit. motor wil weer eens afslaan. ik doe het licht uit en hij loopt weer gewoon meteen rond de duizend stationair zonder af te slaan.
2. als ik rem gaat ie ook lager lopen. bij stationair pompend remmen gaat ie op de maat van het pompen lager en belabberder lopen.
het was al gezegd. dus ik ga toch nog maar eens die massakabels nalopen..
het was me al eerder opgevallen dat er een tuutje bij de terugslagklep zit na de rembekrachtiger waar niks op zit. daar zal ik even een foto vn maken.
ik kan helemaal nergens een vacuum schema vinden van de c14nz. zoiets moet toch bestaan??? heeft iemand dat voor me??
ik maak zo wel ff foto.Ok :) de temp sensor maakte wel verschil. De motor leek meteen stiller en netter te lopen. en is nog niet zomaar afgeslagen.
Volgens de toerenteller loopt ie nog steeds een klein beetje te hoog. Zo rond de 1000 en daar gaat ie een heel klein beetje op en neer. Veel minder als eerst.
Vanavond moeten we ongeveer 80km rijden. Kijken hoe ie zich dan houdt.Ziet er uit als een dikke gsi. 1 die ik graag zou rijden ;)
Er kan altijd getrapt zijn ja. Maar voor hetzelfde geldt was de eigenaar er door alle uitbouw juist nog veel zuiniger op. Zegt allemaal weinig. Het gaat inderdaad meer om de verkoper. Als die zijn eerste 10 zinnen heeft gesproken weet je meestal al een hoop. Maar zelfs dan kan je oordeel er nog helemaal naast zitten. En gaat het er uiteindelijk toch weer om dat je zelf de techniek op waarde kan oordelen ipv dat je een auto koopt omdat de garage toevallig bovag aangesloten is.. :jerryIn Apeldoorn worden vaak teruggedraaide auto’s verkocht.. Ok :D Bold statement. :P Het is me nog nooit opgevallen eigenlijk. Ik Kijk vaak autos op marktplaats enzo.
Ach iedereen heeft wel wat van die mooie vooroordelen :)
Ik zelf zou bijvoorbeeld nooit gaan kijken bij een auto in Rotterdam of Den haag. Eigenlijk negeer ik over het algemeen wel alle grote steden in de randstad. ;)Jep. meter komt goed uit de hoek. En de auto rijdt inderdaad sinds net voor de winter erg onzuinig. We rijden er voornamelijk korte stukjes mee en houden het nooit bij. Maar laatst even met een tank opgelet en ik kwam maar net op 1op9/10. terwijl ik vroeger zo 1op14/15 haalde.
Ja ik wilde ook eigenlijk even rustig gaan meten enzo. Maar mijn vriendin heeft de auto gewoon meestal echt nodig en dus sta ik er dan weer savonds buiten in het donker aan te prutsen. Dus ik dacht: ik haal dat ding maar vast. Dan schiet het wat op ;)
Heeft ze ook weer minder stress.. En ze heeft altijd al een winterdip.. Pff Vrouwen :P Je moet er wat voor over hebben! :Dtemperatuursensor was 16 euro op internet. een bosch. Maar ik kwam toch langs opel en heb hem daar voor 22 euro gekocht. Ook een bosch..
Ach.. voor die ene keer dan. :P
Vanavond eens kijken of het verschil maakt.Ik dacht misschien is het ook wel handig als ik ook nog even uitlees met warme motor.
Dat bleek een goed idee.
Nu kwam er namelijk ook nog een code 15 bij.
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
Ik heb die stekker voor ik ging rijden er even afgehaald en de hele sensor is blauw/groen van de aanslag. de contactjes zelf zijn alleen wel weer prachtig schoon..
Zou ik het dus in die sensor moeten zoeken?Hmmm.. De stappenmotor schoof inderdaad uit bij contact. En ging weer zonder contact. dus die lijkt het gewoon te doen.
massa kabel naar het chassis is eigenlijk perfect.. Ook de massakabel van de dynamo heb ik dus gister nog los gehad. en was ook goed.
Ik heb de ecu net uitgelezen. stekker zat inderdaad waar ik dacht en het lampje deed het ook nog.
Al hing ie ergens los onder het dashboard. :P Ik dacht al elke keer als ik startte waar is dat lampje toch van, wat daar loshangt :P
Hij bleef overigens wel uit bij het rijden.eerst code 12. wat standaard schijnt te zijn en daarna code 44.
Nog paar keer laten loopen. En het bleef hetzelfde. Dus dat waren alle codes.
44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)Zegt dit iemand iets??? Mij namelijk niet ;)
nee klopt helemaal. Zomaar alles vervangen vind ik ook weinig zin hebben.
Eerst even die stappenmotor testen. iig chill dat die op veel modellen hetzelfde is! :D
En daarna ga ik zelf wel even uitlezen. Mocht ik daar niks van bakken ga ik wel even naar de opel dealer in Hilversum.. alhoewel ik geen idee heb of die een beetje behulpzaam is of niet.
Nee het motorlampje gaat niet aan. maar ik heb eigenlijk nooit opgelet of die het uberhaupt wel doet bij starten.Bougiekabels zijn redelijk nieuw. Bougies zijn nog nieuwer. Had even van die 4 punts dingen. Maar die heb ik snel weer vervangen voor normale. Heb gister zelfs nog een oude kabel geprobeerd om alle kabels te testen. Geen verschil.
Nee ik heb nog niet geprobeerd de stappenmotor los aan de stoom te hangen. Ik wist niet of zomaar dat kon.
Maar dat ga ik dan vanavond meteen proberen als mijn vriendin weer terug is van werk. Die baalde gister al dat ze weer moest fietsen door de sneeuw :D :angelJa hè :) Ik dacht ook al dat die stappenmotor veel te ver in zit.
Zijn de stappenmotoren hetzelfde in bijv corsa b of astra f met een vergelijkbare motor? Want er staat alleen nog multiriem spul op de sloop hier ;) 4x8v en 1x16v.
Zou lekker makkelijk zijn! :)Ik heb helaas geen uitleesapparaat. Kan hooguit de paperclip methode doen.
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit lijkt best goeie uitleg daarover.
Is dat die losse blauwe stekker die bij het brandstofrelais in de buurt hangt?
In mijn geval: samengebonden op de kabelboom die door het schutbord komt bij de dynamo.De andere dynamo die ik gister gehaald heb laadt trouwens beter dan mijn ouwe ;) En maakt minder gier en heeft geen speling. Dus de 30 euro is niet geheel weggegooid. ;) king:
14 maart 2013 om 09:23 In reactie op: c14nz motor slaat nog steeds af en toe af. lijkt stroom prob #18109185ben hier verder gegaan met fotos enzo om het probleem nu eens echt op te lossen.. :)
posting.php?mode=reply&f=8&t=174693Ik heb natuurlijk nog even doorgerommeld.
1. Met of zonder stekker op de stappenmotor is geen verschil in hoe de motor loopt.
De zwarte aanslag op foto 4 en 5 zit direct onder de stappenmotor.
Op fotos van nieuwe stappenmotoren op internet steekt de punt verder uit dan de mijne. Het lijkt alsof de mijne in en vast zit.
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-stappenmotor-oe-ref-817254.html” onclick=”window.open(this.href);return false;2. De verroeste tuut loopt door naar een heel klein gaatje bij de gasklep zelf. Dit gaatje zat dicht en er zat troep in de tuut en ruimte erachter.
Allemaal natuurlijk nu schoongemaakt en doorgeblazen.3. ik overdreef wat met zeiknat op de injector. Het was wel vettig maar niet echt nat.
Op de gasklep licht wel echt een laagje benzine van een halve mm als ie stationair loopt.Ik denk dus nu dat de stappenmotor overleden is.
Kan ik die testen of smeren of uit elkaar slopen om te smeren????12 maart 2013 om 15:59 In reactie op: c14nz motor slaat nog steeds af en toe af. lijkt stroom prob #18109184Heb vanmiddag de dynamo eruit gehaald. Hij giert en je kan de hele as met pullie erop klein beetje naar binnen en buiten trekken.
Klein beetje speling dus en versleten lagers… Is dat een voorbode van dode dynamo?
Ik kan er morgen 1 op halen voor 30 euro.
Denk dat ik dat maar doe.. Als het niet helpt kan ik hem altijd nog verkopen voor hetzelfde.12 maart 2013 om 13:07 In reactie op: c14nz motor slaat nog steeds af en toe af. lijkt stroom prob #18109183gister had ik dus eindelijk zelf dat ie af wilde gaan slaan bij het stoplicht. en wat me opviel was dat telkens als ie lager ging lopen de stroom meter drastisch inzakte. dus daar ben ik nog even verder mee gaan spelen. radio eruit. kachel uit. lampen uit. en toen bleef ie weer gewoon aan.
moet ik dit dan dus zoeken in de dynamo? of een massakabel? de accu? kan toch eigenlyk niet? de accu heeft geen enkele moeite de motor rond te draaien om te starten. ook nu met de kou niet. zou je zeggen datg ie goed bnijgeladen wordt..
iemand nog een idee??je kan de paperclip methode toch doen om uit te lezen?
Als ie gewoon normaal op temperatuur komt tijdens het normale rijden ;) Niet als je al 5 minuten voor het stoplicht staat.
Dan is je thermostaat waarschijnlijk niet kapot. Ik zou het meer in een stekker die je vergeten bent aan te sluiten.
Bijv van de lambda of misschien die temp sensor naar de ecu.11 maart 2013 om 16:14 In reactie op: c14nz motor slaat nog steeds af en toe af. lijkt stroom prob #18109182Brezan deed moeilijk met allemaal verschillende types..
Ik heb zo’n hekel aan die gasten die helemaal niks meer kunnen vinden voor oudere autos..
Het enige wat ze kunnen is kenteken invoeren in een pc en hopen dat iemand die database een beetje netjes heeft gemaakt. NOT! Ik heb al zo vaak het verkeerde gekregen op kenteken. En hun maar mekkeren dat de pc het zegt.
Computer sais noooooooo… Dat soort lui. Voor de little britain kijkers ;)
Waar zijn de mannen met de grote rooie boeken vol met onderdelen met plaatjes heen????Anyway.. :P
In mn hoofd zat nog dat iemand hier eens gezegd had dat het brandstofrelais voor corsa B paars was.
En in 1 van de 5 corsa’s B en 2 astra’s F zat nog een paars relais. king:
Heb ik maar even meegenomen voor 5 euro. Kan nooit verkeerd zijn. :D
De auto doet het er ook mee. Dus score! :thumb
Nu kijken of ie de komende tijd niet meer uitvalt en blijft starten. Anders ga ik de pomp vervangen. Heb er al 1 liggen voor astra f GSI. Dan komt die er mooi in.Ik zei ook niet dat je ze niet per 1 kon kopen.
Ik zei dat je dat niet moet doen… ;)
Met 1 nieuwe en 1 oude veer zal er altijd verschil in wegligging en stuurgedrag per kant optreden.
Het verschil vind ik duidelijk te merken. Net alsof er continue iemand van 80 kilo aan 1 kant zit en aan de andere kant niet.. Helemaal leuk als de oude veer ook nog aan de bestuurderskant zit :P Dan merk je het pas! hahaha.
Daarom kan een gelijk gesleten iets ouder setje van MP altijd nog beter rijden dan 1 nieuwe veer en 1 oude veer.
Ik keek net even.. Echt tig setjes veren voor corsa op MP voor onder 50 euro..Je koopt nooit 1 veer los, maar een set. 1 veer vernieuwen en 1 niet zal de wegligging zeker veranderen tot iets raars..
Een setje kost nieuw helemaal niet zoveel inderdaad.
Als het gebruikt mag zijn dan moet je even op marktplaats kijken. daar worden altijd wel een paar setjes tegelijk aangeboden.
Ook nieuw trouwens.:) Vincent heeft wel helemaal gelijk.. MAAAAAAAR :jerry :P Het is zo leuk om een beetje brul uit de uitlaat te kunnen toveren. Je hoeft ook niet vol gas thuis te komen om 3 uur sochtends hè ;)
Ik heb de boete van een db-test ook een keer gehad, icm dikke agent die met al zn gewicht op mn deur staat te leunen om perse staand gas te kunnen geven.
Maar goed.. Mijn stereo kon meer db maken en dat mocht dan wel.
En boete prijzen zijn tegenwoordig werkelijk totaal buiten alle proporties.Misschien heb je helemaal gelijk en verandert dat de auto helemaal. Ik ga het sowieso meteen laten doen als ik klaar ben.
Maar natuurlijk regent het die ene dag dat ik vrij ben en de auto er is (vandaag :P ) weer de hele dag..Ik dacht zelf alleen dat de uitlijning meer van invloed was op onderstuur overstuur, stuur niet naar midden komen, bandenwrijving en slijtage, aquaplainen, etc..Niet perse op de directheid en het gevoel van het sturen. Daar dacht ik meer aan rubbers, koppelingen, stabistangen ;)
Nah. iig genoeg tips en ideeen :) Ik ga het meemaken ;)
-
AuteurBerichten