Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hangt ervan af welke combo hè. de kadett of de corsa versie ;)
uit eigen land is altijd makkelijker. heb ik uiteindelijk ook gedaan :)
Ook als je e-rijbewijs hebt, kan je nog steeds me de meeste autos geen monza op een trailer slepen.
maximum gewicht van de trailer is vaak al te veel. moet je echt al aan een busje of jeepje.
en jaaaa natuurlijk kan het. heb ik ook wel eens gedaan over een lang stuk. maar dat rijdt een partij beroerd :D slingeren als een malle!
en als je staande wordt gehouden mag je het alsnog achter laten. dan kan je net zo goed met een paar oude platen op de auto terugrijden :)
een koopcontract is trouwens niet verplicht maar altijd aan te raden. en is ook gewoon te downloaden als standaard contractje.
goed dat je nu iets compleets hebt. dat zou ik altijd preferen boven losse onderdelen. weet je tenmiinste of alles werkt :)http://www.ausfuhrkennzeichen-deutschland.de/online.html
dat is nog die site waar je alles kan vinden over het duitse uitvoerkenteken. met alle kosten, mogelijkheden en moeilijkheden.
natuurlijk wel in het duits ;)ik heb net alles uitgezocht om dezelfde reden.
in duitsland heb je 2 soorten kurzzeitkennzeichen. een dag kenteken waar jij niks mee kan en mag. en een echte kzk. die is 30 dagen geldig en zo aan te vragen door de vorige eigenaar. ook via internet. kost ongeveer 200 euro. auto moet daarvoor tuv hebben! maar daar mag je als nederlander weer pertinent niet mee in nederland rijden omdat dit gezien word als bpm ontduiking. aangezien veel grensbewoners dit schijnen te doen. ondanks dat dit een eu goedgekeurd kenteken is mag het officieel toch niet. en de douane houdt je SOWIESO aan. maar omdat dit zo raar geregeld is bij wet krjg je de eerste keer eigenlijk altijd alleen een waarschuwing en geen boete. volgende keer ben je hard de sjaak. wordt echt een stapel boetes!
dan heb je nog een nederlands 1dags kenteken. dit is totaal zinloos voor import. want daarmee mag je ALLEEN van huis naar de rdw centra. en alleen als je daar ook daadwerkelijk voor die dag een afspraak hebt.
wel zijn deze zo gratis aan te vragen.
officieel is er dus geen legale manier om een auto rijdend naar huis te krijgen.
een aanhanger of oprijauto blijven over…
ik heb de site van de duitse kentekens voor je als je wil. ff zoeken.bpm kan je met een formulier van de belasting dienst site precies zelf uitrekenen.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/aangifte_bpm_voor_niet_vergunninghouders” onclick=”window.open(this.href);return false;
En dan heb je nog de toelichting daar van nodig.Het is voornamelijk afhankelijk van leeftijd, cataloguswaardenieuwprijs en al genoemde opties en de meerwaarde die zij ooit waren op de cataloguswaardenieuwprijs.
Over het algemeen als de auto 15 jaar of ouder is, zijn de kosten niet heel hoog. Moet je denken aan hooguit 350 euro bpm. En dan nog 150 euro voor het invoeren en kentekenplaten zelf.
Voor een vr6 passat station full options uit 95/96 was de bpm iig nog geen 300 euro.Ik heb onlangs de hele tijd gezocht naar een auto uit Duitsland. En moet zeggen dat je er echt veel meer en veel vaker auto’s met leuke opties vindt dan in Nederland. Wij blijven toch maar een sober land wat dat betreft.
Dus het is het soms wel waard om er daar 1 te halen. En soms vindt je net over de grens iets. moet je mazzel me hebben. Anders wordt het vervoer ook weer een flinke kostenpost.Als topicstarter nou eens begint met in 1 verhaal een compleet beeld te geven wat ie wel en niet doet.. ipv in 8 stukjes steeds zo min mogelijk te vertellen.
Wat doet ie niet, wanneer niet, hoezo niet, Als je wat doet niet, welk geluid maakt het, welke kleur is het, waar ruikt het naar, hoe ziet je buurmeisje eruit. als je een zinnig antwoord wil, moet je wel ALLES vertellen!!!! :Dals er een opel diesel van 86 betrouwbaar genoeg was geweest had iedereen daar in gereden. wat een gelul om dan mercedes te gaan haten. alleen maar omdat die nou toevallig wel modellen hadden van toen die nu nog betrouwbaar en met luxe op de weg te houden zijn.
denk eens na hoeveel mensen hier niet dagelijks in hun ouwe opel kilometers maken.
dat mag wel allemaal?
als ik mijn mooie sec op de weg wil houden met wegenbelasting kost dat wel een hoop geld met 1700kilo. en alleen maar omdat je opeltje lichteris mag ik meer uitgeven? omdat ik een liefhbber ben?
wat een onzin heee…
het gaat alleen maar puur om bezuinigen en de 3% maar ondertussen gaat alles van oldtimers naar zorg naar de tering.
maar het komt allemaal door die mercedessen hoor.. :jerryIs dat gewoon een ronde rubber ring? niet in speciale vorm ofzo?
Ik moest namelijk laatst een setje rubberen pakkingen hebben voor de vlotterbakjes van mijn motor en die waren ook nergens zomaar te krijgen.
Maar de plaatselijke bouw/ijzerhandel om de hoek bleek rubberen ringen in alle maten en diktes te hebben voor een paar centen per stuk.
Misschien heb je zo iets in de buurt?En anders kan dat bij Opel toch ook niet duur zijn joh?
Alle autos kosten geld om rijdend te houden.. :hmmz Voor een Corsa zijn de meeste onderdelen iig wel lekker goedkoop ;) De A en de B iig ;)Prachtig als mensen dat soort kilometerstanden nog durven te rijden!!
We leven tegenwoordig al genoeg in een wegwerp maatschappij en er liggen al genoeg autos op de sloop..
1 reactie dat audis dat tegenwoordig niet meer halen moet ik toch even tegenspreken ;)
Onze a6 quattro heeft al probleemloos 430000km gereden en het enige dure was onlangs een nieuwe dieselpomp en koppeling.
Maar dat neemt niet weg dat deze Opel het ook super doet! :thumbEr zijn zat budget merk banden die net zo goed of soms beter getest worden als de A-merken.
Je moet de Anwb en adac testen gewoon goed in de gaten houden. Zomaar geld smijten om je gemoedsrust te verzacht ben ik niet zo voor. Ik ga liever op feiten en kennis af.
Wij rijden al jaaaaren verschillende types hankook, nokian, fulda, kleber. Ook als sneeuwbanden. En nog nooit 1 gehad die opviel omdat ie gewoon niet goed genoeg was. En met die auto wordt zo’n 50000 per jaar gereden op veel verschillend wegdek, en terrein. Meestal betalen we zo rond de 80 euro per band voor die auto in 16/225/iets.
Ik heb onder mijn mercedes kleber sneeuwbanden die nog geen 40 euro per stuk waren (in Hongarije :) ) Maar ze remden mijn ouwe bak beter af in de sneeuw als een vriend met continentals onder een golf 4.Ok.. Ik weet dat het hier bijna heiligschennis is wat ik nu ga zeggen.. :jerry
Maar als je toch niet veel rijdt, en ook nog alleen in de stad. Denk dan ook eens aan 2e hands banden. Niet van die uitgedroogde dingen die al 100 jaar ergens op een stapel in de zon liggen.
Maar als het bijv. een mooie complete set is van een recent model, wat nog goed in het profiel zit en gelijk en mooi gesleten is. Waarom dan niet? Het scheelt vaak de helft!Auto is niet meer zomaar afgeslagen en rijdt nog steeds prima.
Ik denk dat ik veel eerder de pomp er even uit had moeten halen… Blijkbaar zat het rubber tussen de pomp en houder toch goed in de weg..
Altijd blijven bij wat je als eerste denkt is dus maar weer eens bevestigd.. :D
Nah. Ik ben iig blij dat ie het weer normaal doet.Vandaag is de auto weer niet uitgevallen en rijdt hij volgens mijn vriendin ook gewoon lekkerder.
Ook met de benzinemeter net in het rood ging hij nog niet raar doen bij bochten.
Klinkt positief! :D
Ook dat hij op vakantie ongeveer 1 op 14 reed vond ik al erg prettig! dat zal wel door die nieuwe temperatuur sensor komen :DNog een fotootje van de corsa in de sneeuw voor het chalet. Het is de bult sneeuw aan de rechterkant ;)



aaah ze komt altijd wel goed thuis. :D
hier mag dat dus wel.. maar ze moet er wel gewoon mee naar werk kunnen ;) dus echt veel momenten om het te doen zijn er niet.
net als om aan de auto te sleutelen.. zo sta ik dus regelmatig met een zaklamp in mn bek in het donker te pielen.
maar aaaach. je rijdt goedkoop of niet. :Diig :)
de auto is vandaag dus niet afgeslagen en heeft prima gewerkt. ik heb er net ook nog even mee gereden en hij liep inderdaad zonder problemen.
ik juich echter liever niet te vroeg :)
dus ik kijk het even aan wat er de rest van de week gebeurt.3 april 2013 om 14:57 In reactie op: Opel corsa B 1.4i c14nz valt na het starten direct weer uit. #18121350Klinkt heel bekend… ;)
Misschien heb je hier iets aan? Ik ben er alleen ook nog niet helemaal uit.
viewtopic.php?f=8&t=174693Jaa tuurlijk. :D 5bak was lekker geweest. Maar ik doe niks heftigs meer als versnellingsbakken vervangen aan die motor :)
Als ie eruit gaat, blijft ie eruit en komt mijn 2l gsi blok er in. Ik heb alles ervoor klaar. Het moet alleen even goed weer en vakantie worden en ik moet nog een rottende bmw 2002 automaat van de oprit kwijt..Dit geknutsel is alleen maar om hem rijdend te houden zodat mijn vriendin er enigzins betrouwbaar mee weg kan.
Maandag de pomp eruit gehaald en de slang naar benzinefilter vervangen. Die was enigzins uitgedroogd en gaar. Ik wilde eigenlijk meteen alle slangetjes daar vervangen maar ik had alleen nog maar 10mm slang en die maat slangeklemmen waren net op :P
Ook zat het rubber tussen de pomp en zijn framepje niet helemaal lekker. Zit nu weer goed strak tegen elkaar aan waardoor de pomp ook ietsje lager komt volgens mij.
Nu even zien hoe ie rijdt. En daarvoor heb ik weer eerdergenoemde vriendin. :) Die is er vandaag mee weg naar werk en nog niet terug :DBedoel je soms gewoon ‘mooie’ manta??? OF is het wel mooi je (jouwe dus) manta? :hmmz
Was dat ook de schuld van de politiek?
Hahaha Neeee.. :) De schuld van het allesopetende bruine gevaar. Maar met een droge plek en wat tijd kon er makkelijk weer wat van gemaakt worden.
moet niet alles op de politiek schuiven
als deze aanbieder een liefhebber was geweest had hij hem kompleet aangeboden
en niet gesloopt :vertagBeetje kortzichtige opmerking… Mijn 5 deurs gsi wilde ook niemand in zijn geheel hoor.
En in onderdelen wilde opeens iedereen wel een stukje :sleepingLijkt me heel afhankelijk van wat voor auto.
Een carburateur wil geloof ik eerst een klein beetje gas voor starten.
Een injectie hoef je als ie goed loopt helemaal geen gas te geven.
Een ouwe diesel moet eerst ff voorgloeien. Een nieuwe heeft dat meestal al gedaan vanaf de deur openen.
Koppeling en rem hoeven niet perse ingetrapt te worden.. Dat is denk ik meer voor de veiligheid dan voor de weerstand.De discussie over warm laten draaien of niet is hier al meerdere keren voorbij gekomen.
Over het algemeen kwam er uit dan na het starten gewoon gaan rijden en niet nog eens extra gaan wachten, beter is voor de motor en bak. Als je hem maar niet te veel belast tijdens het warm rijden. En ook weer niet veel te snel doorschakelt. En je kvs temperatuur zegt nog niks over de olietemperatuur ;) Die vele belangrijker is natuurlijk.
Maar dat laatste lijkt me allemaal overbodig om nog te vermelden. :)erg leuk stukje! ik vind het altijd mooi als mensen gewoon normaal en objectief kunnen zwammen over hun auto ervaringen. ik heb zelf ook een stapeltje gtis en gsis gereden en beide hadden nou eenmaal hun sterke en zwakkere punten. maar beide waren superleuk om mee te rijden.
jammer genoeg nog nooit een 16v gehad. maar wel sinds kinds af aan al verlekkerd naar gekeken. ik ben blij dat ik nog 10 jaar lang een originele 8v gsi kadett heb gereden! :)de auto heeft me weer goed heen en weer gebracht naar les sybelles in zuid frankrijk. dit was alweer de derde keer naar dat zelfde dorp met deze auto.
hoe liep ie? :)
tja.. als je koud start, doet ie het nu altijd. met sneeuw erop en -5 sleutel omdraaien zonder gas te geven en na ongeveer 6keer rond loopt ie 1700toeren en zakt dan langzaam naar de duizend. blijft prima lopen, zelfs tot de fan aangaat en langer.
ga je eenmaal rijden blijft ie het ene moment zonder te laag te zakken mooi rond de 1000 hangen als je je gas loslaat. En het andere moment zakt ie er steeds lager onder en na een keer of 3 omhoog gecorrigeerd te hebben loopt ie zo laag dat ie uitvalt.
er is geen pijl op te trekken wanneer. wegens murphy iig altijd als het niert handig is ;)
ik reed gemiddeld 500km met 34 liter met eigenlijk continue 5200 toeren. dan rijdt ie net 125 in zn 4.
wat een pokkeherrie maakt over 1100km kan ik je zeggen.
34liter omdat ik nooit meer dan dat kan tanken. want dan gaat ie in bochten naar links (en heuvelaf heb ik nu gemerkt) al bokken en uitvallen.
dan zit de meter ook nog niet in het rood. als ie dan uitvalt start ie meestal ook niet meer.
ik dacht dat er een 40l tank in zit met een paar liter (4ofzo) reserve.valt daar iets van te zeggen?? de auto moet toch gewoon ook die laatste liters bijna 10l kunnen gebruiken?
Goed of niet… :) ik was portemoneegewijs altijd van de tank nogal leegrijden in alle autos die ik had. zeker op lange ritten als deze..
En meestal tankte ik dan meer liters dan dat de tank groot was. (reserve niet meegeteld)
Maar ik heb nog nooit een auto gehad waarbij bochten of hellingen invloed hadden terwijl er nog zoveel inzat.
Er moet eigenlijk nog ongeveer 9liter inzitten. theoretisch goed voor nog 100km! dat lijkt mij erg veel om niet aan te kunnen zuigen…dit is alleen de coming home functie die beschreven wordt.. niet dat je lampen automatisch aan gaan bij starten.
voor als je je auto parkeert en echt meteen niet meer terug weet te vinden. of als je bang bent in het donker. of als je huis geen verlichting heeft. of als je graag de hele straat wil laten weten waar je parkeert. of… ok ik heb echt geen idee in welke situatie dit zin zou hebben. :jerryalleen is het nog steeds een kadett!! :jerry
ik heb vaak kleppendekselpakkingen vervangen. maar nog nooit een zo grote lekplek daarvan gezien.
als ie eerst nooit lekte en nu opeens zoveel dan zou ik zeggen dat er een lager of pakking kapotgegaan is bij je rit van 250km.
of meer dat alle prut eromheen wat het lek tegenhield, een keer schoongebrand is.
rijdt je alleen korte ritjes of trek je er wel eens wat langer en sneller op uit??
enige wat je kan doen is je blok schoonmaken ,karton eronder, even laten lopen en kijken waar ie zweet.:) Ok dan laat ik hem er maar uit :D
Ja de auto start pas na een keer of 5 rond gaan. Heeft ie eigenlijk altijd al gedaan.Ik heb net gaskleppositiesensor, mapsensor en stappenmotor gewisseld. En de twee slangetjes afgedopt zoals hierboven besproken.
De stappenmotor van de sloop heeft een ander puntje wat ie in het gasklephuis duwt. Maar ook toen ik de goede punt op de ander overzette was er geen verschil.
Gaskleppositiesensor gaf helemaal geen verschil.
Maar met andere mapsensor wilde ie wel een beetje beter aanblijven.
Toen ben ik eronder maar weer eens wat gaatjes dicht gaan smeren met wat gungum.
zometeen weer eens even rijden. Kijken of er nog iets veranderd is. -
AuteurBerichten