kaneelschep

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 3,095)
  • Auteur
    Berichten
  • Mijn kadett gsi 8v deed op de snelweg ook altijd al zo 1 op 15.

    In reactie op: oldtimer verzekering Kadett C of D wat kost het #18160526

    Oh ik vergat te zeggen dat de benz uit 1982 is. D kadett tijdperk dus.

    In reactie op: oldtimer verzekering Kadett C of D wat kost het #18160525

    Ik kan je wel vertellen dat ik 78 euro betaal per jaar voor mijn mercedes 500sec.
    Zal ietsje minder zijn voor je kadett denk ik.
    Dat is natuurlijk wel een verzekering waar je verplicht bent een dagelijkse auto te hebben.

    In reactie op: website vraag mister-auto. #18157805

    Mr auto is een prima zaak. Heb ik al meerdere keren met succes bij besteld. COntroleer ook altijd even de prijzen bij mijnautoonderdelen.nl en winparts.nl en nog een paar andere die je zo tevoorschijn googled. soms hebben ze net een aanbieding en dan kan het veel schelen in prijs.

    De brembo schijven uit de bosch en febi prijsklasse zijn voor het gewone werk zeker niet slecht. Maar zeker niet zo super als je misschien denkt bij het merk. ;)
    Als je er echt hard mee gaat remmen, worden ze net zo snel krom als elke andere goedkope schijf.
    Een set brembo schijven die echt goed meegaan zijn gewoon 3 keer zo duur ;)
    Bosch in die prijsklasse is net zo goed. En ook een redelijk betrouwbaar merk.
    Vaak is febi nog net iets goedkoper. Maar hangt van de aanbieding af. Een ander merk zou ik niet nemen.
    Ik hoor hier ook wel eens mensen roepen dat ze op Ebay zulke goedkope schijven zonder merk hebben gekocht..
    Tja.. Ik bedank er persoonlijk voor.
    Gewone Ferrodo blokken zijn altijd prima.

    Maar het zijn allemaal geen performance schijven/blokken zoals je vriend misschien zoekt.
    Goedkope schijven met race blokken gaat schijven vreten. zeker met gaten of groeven. En ze worden te warm waardoor ze snel krom gaan of zelfs gaan scheuren. Zoals hierboven al gezegd werd.
    Ga maar een beetje googlen op schijven en scheuren! :)

    Als je echt iets goeds wilt kost het toch iets meer.
    http://www.fineline-imports.nl/brembo-racing-remmen/remschijven-high-performance-brembo/c9011/c9011/?pagesize=all” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Ik heb hier ooit geboorde brembos met ferrodo ds2500 gekocht.
    Dat remt erg lekker. En dat nog maar met de 254 gsi klauwen van een kadett op mn corsa.

    ok dan! :D ja… het inzuigbuisje kan je natuurlijk inkorten :) ga ik doen. pomp zit toch nog niet vast.
    ok kadett bobine! :) ik had hetzelfde idee gewoon alles van kadett gsi te gebruiken.
    blok hangt erin op zn steunen. maar ik moet nog even langere versnellingsbaksteun bouten en een stapel ringetjes kopen.

    ik moet hem nog passen maar het oliefilter lijkt wel erg dicht bij de stabistang te komen.

    In reactie op: Mijn 4×4 #18159401

    leuke auto! en lekker door de blubber aant gaan! :)
    ik doe dit wel eens gedwongen met onze oude pajero. als het heftig geregend heeft bij ons vakantiehuis komt niemand meer de heuvel van klei op of af behalve wij :D ook wel eens vast gezeten overigens.. :P klei vergeeft niet!!

    In reactie op: 0w40 voor een oudere Vectra? #18159722

    de hele olie discussie wordt hier zo ongeveer elke halve maand opnieuw gevochten. ook de discussie over mineraal of synthetische olie volgt dan vaak. en er zijn mensen die het ene uiterste denken en mensen die het andere uiterste denken.
    dus dit is echt iets wat prima op te zoeken was. ;) daar is de zoekfunctie voor.
    maar goed. :) waarom niet.. laten we het weer eens doen! :jerry
    het is dus maar net wat je met de motor doet en hoe vaak je de olie wil verversen.
    In een relatief kleine motor zoals deze die toch niet hoeft te presteren zou ik ook altijd gewoon lekker goedkope lidl/action 10w40 olie gooien ja. en die wat vaker verversen.
    Als je wat langer met de olie wil doen, of nog wel eens een caravan sleurt ofzo neem je hetzelfde van een wat beter merk als valvoline ofzo.
    0w40 is onzin voor deze auto. dat is gewoon wat ze je graag willen verkopen.

    jaa een filtertje rechtstreeks aan de pomp. :) op de foto zie je hem op de achterste pomp. het is wat dat betreft niet een heel duidelijke foto :P
    ik heb hem er zonder ingedouwd. paste prima dan.
    aah de bedrading.. ik heb de hele kabelboom van kadett gsi nog op de motor zitten. en de corsa draadboom hangt nog onder de kap.
    het wordt sowieso wel netjes gesoldeerd.

    moet je trouwens de corsa of kadett bobine gebruiken??

    Hoi.

    Ik ben de standaard 1.4 in de tank pomp aan het vervangen voor een van een astra gsi.
    En ik vroeg me af of die gewoon zonder het filtertje in de tank kan??
    Met filter past ie namelijk niet heel lekker :D

    Hier een fotootje van de draagarmen.. Zelf een stuk 3mm plaatstaal op maat geslepen en erop gelast.
    Niet heel mooi afgewerkt want mn flex stopte er halverwege mee maar het voldoet zeker.
    Wel goed met zinc en tectyl afgewerkt en powerflex bussen erin.

    Heb de rechter motorsteun in de epoxy gezet want die was wat gaar. Dat was ook nog een avontuur. :) Mn mal ging op het laatste moment toch nog lekken. Dus moest flink dremelen om de boel weer op een motorsteun te laten lijken :D
    de koker om hem te verlagen is ook gemaakt en mooi in zinc primer en rooie verf.
    De kokers voor de stabistangen zijn gemaakt en zitten er al op. ook in zinc en rooie verf.
    Alles is dus gedaan op de pomp in de tank en het blok erin hijsen na.
    Dan rest alleen nog wat ik persoonlijk het vreselijkst vind.. De bedrading.

    het was meer om de stroboscoop te leren gebruiken dan dat de corsa getest moest worden. ;)
    ik heb het toen ook vergeleken met de c20ne die ik heb staan en die heeft op dezelfde plek het staafje uit de kap steken. bij deze c14nz mist dat staafje in het gat gewoon. maar de plek is me duidelijk.
    de rest staat in de werkplaats handleiding van de kadett die ik nog had.

    de c14nz is alleen ondertussen wel al uit de corsa om plek te maken voor de 2 liter. :) heb net al het ombouw/laswerk af. alleen nog de pomp ombouwen..

    In reactie op: boete, maar geen kopie. hij is binnen. #18158407

    je hoeft niet eens staande gehouden te worden om een bekeuring te krijgen.
    dus zonder bon kan je ook gewoon achteraf bekeurd worden.
    als ze je dan toch staande houden is het alleen wel zo netjes als je dan ook een bon krijgt.
    ik denk dat ie zn bonnenboekje vergeten was en het achteraf ingevuld heeft.
    niks mis mee ;)
    jammer genoeg. maar goed. geen id is standaard boete tegenwoordig hè.

    In reactie op: EURO 98 onvindbaar? #18158486

    wij hebben hier een argos op de ene hoek van het dorp en een tinq op de andere. bij beide kan je 98 tanken. misschien heb je 1 van die tanks in de buurt? je kangewoon op internet op hun site lezen waar die zitten. van de bp trouwens ook.

    In reactie op: Uitwisselbaarheid dakdragers Astra F #18158387

    je hebt toch 4 van die schuifjes op je dak in de plastic strips? die kan je induwen en opzij schuiven.
    de corsa B en kadett E hebben dat ook. dus die hebben dezelfde dragers. ik kocht paar jaar terug op mp een setje van die originele opel dragers voor 25euro.
    geen enkele reden om speciaal naar dat merk te zoeken.
    dragers zijn dragers.

    In reactie op: Mooie originele Kadett GSi te koop #18155740

    jajaja tuurlijk is het leuk om een niet roestende auto te kopen.
    Maar ik ben van mening dat het uiterlijk helemaal niks zegt bij een roestgevoellig autootje als een kadett.
    Je ziet van de echte auto zo helemaal niks. Voor hetzelfde geld was het zo vochtig als wat in die garage.
    Zo als op deze fotos zag mijn Gsi Kadett er van buiten en binnen ook uit toen ik hem kocht. Prachtig wit en geen roest of deukje te zien! Alles tip top. 10 jaar en een hoop km verder was ie overal op de typische onderhuidse plekken aan zn einde.
    Deze standaard ‘roestvrije’ kadett’, kan na een paar jaar gebruik ook net zo hard gaan roesten als alle andere kadetten. als ie al roestvrij was.. :)
    Kan je weer aan de gang met geld uitgeven na een monster van een aankoop bedrag.
    Jouw kadett kan met alle nieuwe en goede antiroest materialen van nu op de de plekken waar je het hebt gerepareerd WEL weer een hele tijd mee gaan.

    Als je dan perse geld wilt uitgeven aan een kadett zou ik daarom zou altijd gewoon lekker een motorisch en technisch leuke complete gsi van 800 euro kopen en dat hobbywerk dan maar meteen zelf doen. Kan je daar het verschil in geld in steken. Dan heb je de duizenden euros over om het echt goed te doen!
    En weet je tenminste echt wat je hebt.

    In reactie op: C-Kadett en E10 #18156637

    Ik ga al 3 jaar skieen in Zuid-frankrijk met de corsa A. En langs de snelweg kan je daar nu eigenlijk alleen nog maar e10 krijgen.
    Ik rij dan als de tank bijna leeg is gewoon even de snelweg af en kijk in het eerst de beste dorpje. Daar is bijna altijd gewoon 95 te tanken. En ook nog goedkoper.
    Het is hooguit 10 minuten omrijden. En je ziet nog eens een beetje van het landschap behalve de snelweg! :)

    In reactie op: Corsa B – koelvloeistof en banden #18156277

    Is het nu dan ook de tijd om het over de dt in gehad te hebben?? :jerry

    In reactie op: astra F c14nz word niet warm #18155877

    Als de thermostaat altijd open blijft omdat ie kapot is, dan zit overal enigzins warme vloeistof. En lijkt alles wel een beetje warm. inc. de radiator en kachel. Sommige mensen verwarren dat met een hete radiator of kachel.
    En sommige kachelradiators zitten ook zo vol troep dat ze sowieso niet bloedheet worden.
    Dus vind ik een niet geheel uitsluitende test.
    Daarom zei ik ook: Als je een tijdje stilstaat met motor aan kijken of de naald ook maar ietsje uit de hoek komt.. Niet als je 100km heen en terug rijdt. Want dan wordt alles door de wind po de radiator gekoeld.

    En als ie helemaal niet uit de hoek komt dan is het wat de soepkip zegt of de sensor zelf.
    Maar de sensor kan je natuurlijk even meten met een multimeter voor je nieuwe koopt.

    In reactie op: Dashcam geïnstaleerd in men Astra Sports Tourer #18155824

    Wat een eikels op je werk dan! Als ze hem daar beschadigen.
    Maar ik dacht hetzelfde. erg groot en zichtbaar ;)

    In reactie op: astra F c14nz word niet warm #18155871

    Komt de naald ook niet een beetje omhoog als je een goeie tijd stilstaand staat te draaien? zoals in de file?

    In reactie op: Corsa B – koelvloeistof en banden #18156273

    Remvloeistof trekt nou eenmaal vocht aan. :)
    Dat is niet te voorkomen nee.. daarom wordt aangeraden het te vervangen om de zoveel tijd.
    Als je flink wat zelf kan is het niet heel moeilijk te doen. Zijn honderden howtos over te vinden op google.

    Een tweede hands band is wat het is. :) Een tweedehands band. Niet nieuw.
    En zoals met alles wat tweede hands is moet je goed opletten wat je koopt en maar hopen dat het nog een tijd blijft werken.
    Misschien heeft de verkoper begrip en krijg je wat compensatie.
    Het is iig zeker niet zo gevaarlijk als een band waar je bijv door een hap het canvas ziet nee..

    In reactie op: Mooie originele Kadett GSi te koop #18155736

    origineel geen roest. ik geloof er NIKS van :D alle originele kadettjes hebben ergens roest.
    de mijne kocht ik voor 800 en die zag er ook zo mooi origineel uit toen ik hem kocht. maar onder al die mooiheid roestte die ook gewoon hoor.
    tegenwoordig moet je ook eigenlijk niet meer veel geld uitgeven aan een dure optisch mooie kadett als je hem langer zou willen houden.
    je kan het geld beter in de roest reparatie stoppen. zoiets als vinci gedaan heeft.

    In reactie op: trommelrem #18155593

    als je zoekt op het original teil nummer kom je hier:
    http://www.teilehaber.de/bremstrommel-id37189310.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Misschien heb je daar wat aan?

    In reactie op: koelvloeistof daalt aanzienlijk #18155014

    je moet iig nooit meer iets in goed vertrouwen aannemen van een verkoper! ;) en voortaan iemand meenemen die er wel iets van weet.

    dit lijkt iig op een typische lekke koppakking. gezien het nergens heen lijkt te lekken. dan zal ie het verbruiken. en moet erbij rijden wel een klein pluimpje te zien zijn. laat iemand even achter je aan rijden om te checken. vaak zie je het zelf niet.
    zolang je goed je water bij blijft vullen is er nog niet meteen een gigantisch probleem ;) let wel op hoe je olie eruit ziet.

    In reactie op: distributieriem gebroken #18152456

    tja. ik vind 50 euro voor een gokje toch al zinloos geld ;)
    zeker als je er op de sloop een riempje om te testen gratis krijgt.
    zoveel moeite is het niet om die riem een keer extra te verwisselen :)
    maar doet ie het nu alweer??

    In reactie op: airco controle en odb-II vraagje #18154753

    het is niet echt een systeem wat zich leent voor hobbyen.
    en het spul wat er in zit is volgens mij hartstikke slecht voor je.

    ik heb net onze volvo 850 leeg laten halen op druk/lekken laten controleren en laten vullen voor 65 euro. daarbij is er ook een of ander kleurtje meegedaan dat mocht ie gaan lekken, dat je weet waar.
    voor dat geld lijkt het mij niet de moeite waard om zelf dingen te gaan kopen die nog niet eens dat alles doen.

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 3,095)