Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
laat hij helemaal geen harddisk zien bij de vraag waar te installeren?
of staat je hd er wel bij maar heeft hij geen partities?
want partities moet je wel zelf even maken als de schijf die nog niet heeft.
dan pas is er een ‘c’ waar windows op kan installeren.die diskette van vroeger was meestal alleen maar om bijv een raid controller te herkennen en te kunnen gebruiken. dan pas kon de installatie de hd zien en gebruiken die daar dan aan hing.
sommige oude moederborden hadden wat rare constructies met raid zodat dat ook nodig was ook al gebruikte je die hele onboard raid controller niet.
maar dat is eigenlijk allang niet meer.
sinds vista herkent windows ook gewoon los van de bios de schijven.xp van usb instaleren is niet zo makkelijk als het zo gezegd wordt ;)
Maak eens een foto met wat andere dingen erbij. Zodat de grootte beter te zien is.
Dat maakt het een stuk makkelijker iets te herkennen.Ik had hetzelfde geluid als ik helemaal instuurde en dan weg wilde rijden. Dat was mn fuseekogel die uitgelubberd was.
Zet je auto even op de krik aan die kant en probeer je wiel te bewegen alsof je op lagerspeling zoekt.
Dan kan je onderaan voelen of de fuseekogel speling heeft. En als je het wiel even probeert te sturen met de hand kan je voelen of de stuurkogel speling heeft.
En inderdaad zoals de anderen zeggen dat ook even controleren door goed aan de stabi en draag arm te trekken.
Of even met een grote bandenlichter ertussen en kijken of er speling op die rubbers zit..Ik had hem dus toevallig in het stuur. Eerst niks.. Toen alleen nog maar toeteren. :P
Gewoon even meten ja. Of even een vaste plus naar de toeter leggen. OF de draadjes in stuur even doorverbinden.Als het je thermostaat is, waar het zeker naar klinkt, moet je inderdaad achter de distributie zijn ja.
Zet de merktekens van de nokkenas en krukas gelijk door aan de krukas te draaien, zodat de motor zeker weten op tijd staat. Dan verdraai je de waterpomp zodat de riem slap komt te staan.
Dan kan je het hele nokkenastandwiel met riem en al loshalen. Eventueel kan je die zelfs aan elkaar tierippen zodat ie later zeker weten precies zo weer terug gaat met riem en al.
Daar achter in de kop vindt je de thermostaat.
Best een makkelijk klusje eigenlijk.. Mits zoals altijd alles een beetje makkelijk loskomt.Ja dit was er standaard. Mijn kadett had het ook. Best makkelijk ;) Tot ik cv kreeg met ab. En tot ik de sloten er maar uit had gehaald tegen diefstal.
Denk dat je gewoon zo’n sleutel met een lampje kan nemen en daar je eigen sleutel in kan doen?!Als je lager dan 4cm gaat, is het aan te raden om ook kortere schokdempers te gebruiken.
Dat is denk ik wat je bedoelt. Dat geldt voor achter ook.Ik gok dat de veren van een diesel gemaakt zijn voor zwaarder werk en dus harder zijn. Maar voor een G weet ik dat niet zeker.
Je kan dit natuurlijk voor de beide auto’s heel makkelijk op autoonderdelen sites even vergelijken.
Als je voor de verschillende autos dezelfde onderdelen tevoorschijn krijgt ;)Ik heb zelf de ervaring dat als je de auto voor lager maakt dan achter, dat dan de achterkant erg licht wordt.
Maar dat moet je zelf denk ik even ervaren of dat bij jou ook gebeurt en of het je stoort.
Het staat wel leuk ;)het is sowieso lastig die sound te vinden wat je precies leuk vindt. of je nou nieuwe pijp of 2ehands koopt. want je weet noooit precies hoe het gaat klinken. dus gewoon beginnen met een 2e hands ding. koop een leuke remus oftzo. heb je makkelojk al voor 50.
een middendempervervanger bij bijv nl-tuning is ook niet duur en zorgt voor veel extra geluid!
let vooral bij 2ehands goed op of de pijpen allemaal qua maat op elkaar passen en nog mooi rond zijn. want anders krijg je het maar lastig luchtdicht en klinkt het nog niet..ik heb op marktplaats een hele dikke nieuwe mannesman gekocht voor 25euro. is wel met 3/4 dop. maar een adapter naar 1/2 koste me 7 euro.
daarbijj heb ik ook gewoon een of ander nieuw chinees setje van mp voor het huis tuin en keuken werk. 30euro en die doet het al 2 jaar prima en krijgt het meeste wel vast en los. en zo niet krijgt de mannesman echt alles los.
voor het gewone sleutelen hoeft dit echt geen honderden euros aan dure merken te kosten ,is mijn mening.Moet toch lukken met die knop. Waarom zou hij er anders inzitten??
Om je te misleiden!! :P
Moet je die knop niet langer ingedrukt houden?
Als het ledje het niet doet, zou ik ook aan de knop zelf gaan twijfelen. helemaal nu die niet schijnt te doen wat ie moet doen.Over koenen is al veel gezegd..
bijv:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3912605″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik ben er ook wel eens geweest begin 2000 en toen was het precies hetzelfde. Het interesseert hen nul.
Als die vent er niet meer is gaat alles voor een prikkie naar de sloop of oud ijzer en is niemand er blij van geworden.
En gaan er heel wat icoonen van autos verloren die hij prima had kunnen redden door ze gewoon voor een normale prijs te verkopen. De lul :PHahahaha :)
ik voel me ook constand gekwetst, note benen door me eigen ras… vooral door de domheid van andere mensen
Domme mensen genoeg op deze wereld, dat is zeker.. En als die dan ook nog eens teveel vrije tijd hebben komt dit ervan.
Gaan ze dingen vinden over trivale shit die niemand lastig valt en nergens toe doet.. Het is eigenlijk net Wilders :DJa echt.. waar gat het over.., Een splitpen en een reflector plaatsen.
De benzine om het zelf te doen en weer terug te komen was misschien duurder geweest. ;)25 oktober 2013 om 14:25 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472830Autobahn is van kraftwerk ;)
Vette space muziek om mee te rijden :)
Daar rij je iig niet hard mee.er staat ook nergens waar de rook echt uitkwam.. :P
die oliewissel is iig niet goed voor de motor geweest.
wat hebben ze bij de keuring aan de auto gedaan?mooi auto. ik had precies dezelfde! :)
dat soort meiden als op de foto staan er in hongarije nog wel naast de weg. niet zoveel als vroeger maar elke zomer toch wel een paar zo in een bocht tussen de dorpjes.. die hoefen nooit ver en kosten wel wat geld. niet heel veel overigens ;) :P en je auto mag je altijd wel houden hoor ;) hahaha
25 juli 2013 om 17:30 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302387Ben begonnen met de bedrading.
Kom een heel end. maar kan een paar kabels niet vinden in de corsa.Dit heb ik wel gevonden.
Corsa boompje met de blauwe temp. meter, de blauw/witte dynamo meter en de zwart rode voor aan de startmotor.
Die kunnen denk ik gewoon zo aan de motor. Heb ik iig gedaan ;)

Hier zijn de kabels van de corsa van de bobine. groene voor de toerenteller en de zwarte geschakelde +.
Gewoon zo aan de bobine denk ik?

Hier is de corsa dikke plus kabel van de accu naar de startmotor. Met daaraan de rode plus draad voor aan de dynamo.

Nu ik net de dikke plus kabel van de 2liter kabelboom strip snap ik wat er bedoeld wordt met de computer plus draad die daar bij moet. duidelijk.De 2liter kabels voor oliedrukmeter blauw/geel en olielampje blauw/groen heb ik gevonden. Maar kan ze niet aan de corsa boom vinden.
Zelfde geldt voor de motronic bruin/blauwe, brandstofpompkabel rood/blauw, oliedrukmeter blauw/gele en de diagnosekabels van de corsa.Ik vond wel dit in de corsa op de plek waar de originele c14nz computer hing.

Dit zijn rood/blauw. groen/blauw. bruin/wit en rood.
Volgens de lijst is dit: brandstofpomp, olielampje, diagnose.
zijn dit dan de brandstofpomp en olielampkabels??? :)
Hier de olielamp en brandstof pomp aan hangen?? en moet die plus nog ergens aan?
En gewoon aan het eind bij de ronde stekker van de 2literboom?:) jaa bijna wel hè. Als de spoiler er niet had gezeten, had het helemaal echt geleken. :D
Ik heb wel gekker gereden dan alleen maar met iemand op schoot ;) Das peanuts..
Dat is gewoon wa. maar wa+ zal maar heel weinig meer zijn.
Voor onze volvo 850 station betaal ik 47 per maand wa+ en gewoon wa was 42 geloof ik.23 juli 2013 om 09:02 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302386Dat was leuk! die 5 moeren tussen de bak en de steun op de bout krijgen terwijl je er onder ligt :P NOT! hahaha
maar het zit. En met langere bouten.
Nu vraag ik me eigenlijk af wat er aan die stekker aan de kilometerkabel moet.
En of je dat gele stuk van de teller van de f16 of van de corsa 4bak moet gebruiken. Lijkt me van de f16 op de c20ne.
Nu even olie verwisselen van de bak en dan gaan de assen en draagarmen er weer onder.
Even zoeken waar ook alweer de aftapplug zit en dan die 1,6 liter erin mikken met een maatbeker.Is het handig om die ronde stekker die normaal de donor (kadett) motorkabelboom met binnenkabelboom verbindt open te maken en daarvan alles aan de corsa binnenbedrading te solderen? De corsa heeft geloof ik niet zo’n stekker.
Leek mij misschien het netst.hahaha ik zei al dat ik naar een miezerig dorpje ga. dus zoooveel staan er ook weer niet hè. :D
maar neem er altijd wel een stuk of 2-3 mee ja.
als t leuke meisjes zijn kunnen ze ook altijd op schoot :)
ik kom dan door 2 andere kleine dorpjes en meestal moeten ze er daar toch al weer uit.
scheelt toch dik een uur lopen voor ze. op heuvelige bochtige 80 wegen zonder licht23 juli 2013 om 06:42 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302385De olie filter van een 17 td astra nemen die is korter
ok! ga ik daar eens naar kijken. ik had nu ook al het kortste oliefilter voor de c20ne gekocht. eens kijken wat het doet als de auto weer op wielen staat. anders koop ik het diesel oliefilter.
ik snap niet waarom jullie allemaal denken dat elk meedemens wat naast de weg staat moordenaars en verkrachters zijn. :D
het zijn vaak gewoon mensen met pech die wel effe hulp kunnen gebruiken. die de bus gemist hebben of hun fiets of motor kapot is.
om maar wat te noemen. en zo heb ik vroeger ook wel vaak gelopen. toch fijn als iemand je dan helpt! ;)
en de echte lifters die nog ver moeten zijn al helemaal aardige open geinteresseerde lui.
ze stinken alleen soms een beetje.. :D
ik neem ze iig wel vaak mee.in het miezerige hongaarse dorpje waar ik vaak zit is de busverbinding met het eerste zinnige dorp en de rest van de wereld goed klote.
daar neem ik zo altijd de halve bushalte mee die daar tevergeefs op een bus staan te wachten.
ik heb daar vroeger ook zo vaak uren gestaan. -
AuteurBerichten