kaneelschep

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 3,095)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Probleem met lekkende olie / olielampje brand #18221452

    zeg even welke motor er in hangt ;)
    Als ie zoveel koelvloeistof gebruikt moet je eens goed kijken waar het heen gaat.
    of het eronder verdwijnt via een lek, of gewoon zomaar verdwijnt via bijv. de koppakking.

    edit.. 4 maanden 1 reservoirtankje kvs leeg is nog niet eens een heel groot lek ;)
    Als je echt bedoelt dat er niks meer in de hele motor zit, dan is het wel de tijd om er eens goed naar te gaan kijken.
    Welke sensor dat is en of ie daar olie kan lekken enz. hangt even van het type motor af. Ik ken de C niet zo goed daarvoor.

    nee hoor, Ik heb E bij B, dus mag leeg rijden met deze Combinatie, Trailer weegt nu 780kg op de Weegbrug (680kg leeg op kenteken).
    Dus ik mag m gewoon verplaatsen, legaal..
    Of ik nu een Boedelbakje vol laait tot 800kg of ik met deze leeg erachter rijdt lijkt me geen verschil.

    Sorry maar toch nog even off topic ;)
    Willem, dat je ermee rijdt, prima hoor. Ik laad karren ook wel eens veel te vol achter iets wat het misschien (net) niet mag slepen. En ik heb zelf geen E dus ben er altijd erg mee bezig als ik weer eens zo rij..
    Maar dan weet ik dat het gewoon niet echt mag..
    jij zegt nu ook dat het echt legaal is. En dat het je geen verschil lijkt.
    Ja mij ook niet nee. :) ;) Maar wat wij vinden maakt de wetgeving meestal geen bal uit.
    Misschien snap ik het niet. Maar het maakt toch in de werkelijkheid geen bal uit of die kar nou leeg of vol is??
    Bij karren heb je het nooit over leeg gewicht. Maar over het maximale gewicht van de kar?! toch?
    Dus als die kar 780kg leeg is, mag ie vol misschien wel 1500kg wegen..
    En dat mag je corsa nou eenmaal niet trekken. Of je nou b en e of misschien wel c en d, hebt of niet.
    Of is dit ondertussen verandert? Want ik weet wel dat er onlangs over gepraat werd in de politiek om dit weer eens een keer te wijzigen.

    Ben benieuwd naar het filmpje van het geluid van die pijp!! :thumbup

    In reactie op: turbocombo (TD) pick-up #18221331

    Leuk project!! :)
    Maar hoezeer ik het je ook gun. Je tijden kunnen echt niet hoor ;)
    Heb je dat met transponder gemeten? of gewoon met de hand met een stopwatch ofzo?

    Zien er super uit! :) borbet a blijven in mijn ogen de mooiste velgen ooit. Ik had deze in antraciet onder een golf2 gti. Helaas op de auto laten zitten toen ie naar de sloop moest.

    In reactie op: Probleem subwoofer #18219208

    Het maakt in dit geval niet heel veel uit wat voor merk en types al die zooi is.

    Eerst deed ie het, toen niet meer.
    Zoals altijd is het dan gewoon uitsluiten wat er stuk of los of slecht of wat dan ook is.

    dezelfde sub aan die andere versterker hangen hielp niet.
    Doen die beide versterkers het wel nog met andere speakers? En dan vooral op het kanaal waar je de sub aan had?
    Wordt die sub wel aangestuurd door iets aan de versterker? hang even met een kort lijntje een telefoon of mp3 speler aan dat kanaal en test het daarmee.
    Inderdaad intern even de bedrading van de sub bekijken. Goeie! gebeurt toch best wel eens ;)
    Sub binnen thuis of in de auto even aan een draadje van je geluidssysteem hangen waarvan je zeker weet dat het geluid moet opleveren met een goeie speaker.
    En daarna weet je al een stuk meer.
    Heb wel eens snel een sub stuk gehad, maar niet zo dat hij geen geluid meer gaf. Lag meestal aan de aanvoer van geluid.
    succes!

    In reactie op: Verlagingsveren??? #18218732

    Als je het risico wilt nemen dat het lossschiet en de veer om je oren heen komt vliegen ;) kan je veren ook prima inveren met met spanbanden, lijmklemmen of bankschroeven.
    veerspanners kosten nog geen 20 euro ;) en is altijd nog eens handig.

    In reactie op: is gebruik van cruiscontrol zuiniger in verbruik #18217911

    Voor normaal chill snelweg gebruik in Nederland is cc denk ik zuiniger dan de meeste mensen met hun voet kunnen.
    Ik rij ongeveer 5 keer per jaar snachts in 1 keer in een uur of 12/13 naar Hongarije. En rij dan honderden km achter elkaar op cc zonder een pedaal aan te raken.
    Maar ik heb gemerkt dat als je de bergen ingaat in bijv. duitsland, dat een cc daar niet altijd heel handig mee om gaat.
    Geeft vaak veel extra gas om met dezelfde constante snelheid omhoog te komen.
    Daar kan je zelf brandstof winnen door de heuvelaf ervoor langzaam aan wat extra snelheid te maken en die heuvelop weer te verliezen door steeds minder gas te hoeven geven. Verschil is dan duidelijk te zien op je verbruik meter.
    Als je zo actief oplet kan je nog best veel winnen op de cc.

    Het zal ook helemaal van de cc afhangen denk ik. Ik ken alleen de volvo, opel en vw/audi cc’s eigenlijk goed.
    Mijn volvo heb ik achteraf de standaard volvo mechanische cc ingebouwd en die is sowieso niet al te slim. Verbruik schommelt best veel en geeft best veel gas om weer bij te komen na snelheidsdip.
    Dat vind ik sowieso ook een beetje vreemd van cc. Dat als je de cc na bijv. een remaktie weer activeert, dat de meeste cc’s dan relatief even veel gas geven om snel weer op je snelheid te komen.
    Dat kan met je voet misschien ook wel met meer beleid.
    anyhoe.. Zuiniger of niet.. Het is sowieso gewoon verrekte handig en rustgevend op lange afstanden.

    In reactie op: Ervaring onderhoud door kwik fit? #18218297

    waarom die gasten nog bestaan is mij een raadsel.
    Als je wat rond googled kom je op zoveel rare verhalen.
    Vooral die over de prijs die nooit is wat er is afgesproken of waar je mee begon.
    Of dat er vaak verkeerde onderdelen gebruikt worden..
    baggertent..

    In reactie op: Speakers #18215191

    Ik vond het altijd prachtig om radios en speakers in autos te testen. Ook veel duurdere modellen die ik dan betaalbaar tweede hands van mp haalde en weer doorverkocht.
    En dan het liefst met de standaard auto speakers of iig dezelfde om goed te vergelijken.

    Zo merk je dat iedereen geluid anders ervaart en hoort.
    Ik vind persoonlijk namelijk Sony een van de slechtst klinkende en snelst oversturende radio’s voor in auto’s.
    Dit in 15 jaar ervaring met 6types Sony radios van bandrecorder tot usb.
    Thuis heb ik dan wel weer een sony QS versterker. ;)

    Jvc zie je ook meestal alleen de hele goedkope zo voorbij komen. En die zijn echt ruk!!
    Ik heb een keer zo’n goedkope jvc in de fik gehad tijdens het testen. lag los op het dash. Zo uit het raam gedonderd en daar gelaten.
    Ik vind zelf dat Pioneer hele leuke radios maakt. Ook voor instap prijzen. vroeger al en nu. Alleen vind ik het menu van een pioneer weer meestal bagger. Vooral die series met alleen die grote draaiknop links waar je ALLES mee moet doen. AAAAH!
    1 vd weinige waar ik nog enigzins goed geluid uit standaard speakers mee kreeg.

    Alpine vind ik een overgewaardeerd te duur merk. inderdaad menu is 1 gigantische ramp. En design en kleurstellingen vind ik totaal lelijk. Geluid ken ik alleen van heel oude alpines. was toen vergelijkend met pioneer.

    Maar ach…
    Als je eenmaal een goeie autoversterker gewend bent achter een radio, vind je alle merken radio ruk zonder versterker. :D

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566345

    ziet er echt supervet uit! ;)
    altijd een groot ‘dikke ascona met kont’ fan geweest sinds ik eind jaren ’80 ergens zo’n grijs Nikko DTM ascona’tje van mn opa kreeg.
    Zal vast een stuk lekkerder aan de weg plakken ook met die bredere banden! :wors

    In reactie op: rijden op snelweg met één achterdeur open? #18216270

    Inderdaad moet je het natuurlijk niet allemaal krom ratelen nee :P Gewoon vast is vast ja. :D
    Die deur is niet van karton ;) Anders zou ie door de wind op de snelweg ook al uit zn voegen getrokken worden. :)

    In reactie op: rijden op snelweg met één achterdeur open? #18216266

    Met alleen een spin zou ik iig niet met een open deur 80km op de snelweg gaan rijden.
    Bij de praxis/gamma/etc zijn de spanbanden met ratel per 2 altijd in de aanbieding bij de kassa voor nog geen 4,95.
    Koop een setje en zet daar de deur mee vast. weet je zeker dat het nergens heen gaat. En de volgende keer ook geen gezeik.
    Mocht je niks roods/lichtgevends hebben om aan het uitstekende deel te hangen.
    Zo’n oranje lichtgevend pechhesje eraan hangen ;) ook bij elk tankstation te koop voor niks.

    In reactie op: banden maken lawaai,auto hobbelt #18216253

    Zeker irritant! :D
    Ik heb van de zomer 1400km met die gare banden gereden. Met de hele auto vol met bagage en mensen. alles trilde mee! Ik ben daar nog nooit zo geïrriteerd en gaar aangekomen :P
    Voor de terugweg heb ik op het laatste moment toch maar 2 andere 2e hands banden gekocht.

    In reactie op: banden maken lawaai,auto hobbelt #18216250

    Met mijn Volvo had ik ook zoiets. Vanaf 120/130 een heftige trilling.
    Bij 50/70 was het nog een kleine hobbel. bij 20/30 was het net of hij klein beetje van links naar rechts schommelde.
    Gebalanceerd en uitgelijnd en geen verschil.
    Heb nu een andere set banden erom, en nergens meer last van.
    Aan de banden die er af kwamen was ook eigenlijk helemaal niks bijzonders te zien.
    Gewoon vervangen! Of misschien eerst even testen met een setje van een ander eronder?

    In reactie op: Brembo covers #18209865

    Hier zie je die idioten van Mighty car mods ze op een civic plakken. Op hun eigen manier natuurlijk.
    Kan je goed de kwaliteit, pasvorm, etc zien. :)
    Vanaf 28min beginnen ze aan de Brembo covers.
    [youtube:n1tm9ggg]http://www.youtube.com/watch?v=inPcN55Osmo[/youtube:n1tm9ggg]

    In reactie op: Motor af laten slaan > start heel moeilijk #18215732

    Misschien had de accu even een dipje omdat je auto en je dynamo in de file al een tijdje niet zo veel toeren maakten en er tegelijk wat veel verbruikers aanstonden? zoals kachel/lichten/radio/etc?
    Ik gooi maar wat op. ;)
    Ik weet wel dat mijn golf 2 gti precies ditzelfde had.. :D En na iets van 5 seconden altijd weer starten als een malle.

    Van alle autos die ik en zelfs mijn vader ooit gehad hebben (stuk of 30 bij elkaar) bestaat er nog maar 1
    :( :shock: :)
    Mijn eerste oldtimer.. De GN09GD. Bmw 2002. Maar toen ik hem wegdeed was het al lang een roestende plantenbak. dus die gaat denk ik nooit meer rijden. Zal wel omgekat worden.

    @Mijncorsa.nl Supergrappig idee om zo iets in de auto te verstoppen! Rammelde het niet?? ;)
    Ik heb wel eens achteraf een bedankje gehad van een jonge koper omdat er nog een zakkie wiet onder een mat van dat golfje wat ik hem verkocht lag :P

    In reactie op: Bitter SC op marktplaats #18214705

    Het is echt een dikke aparte auto maar 25000 euro dik?? ;)

    In reactie op: Leren hoofdsteun #18214489

    Toch nog wat offtopic ;)
    Dit is ook geen hondennet maar een bagagenet ;) Dat ijzeren ding van punch is speciaal gemaakt voor de honden.
    Mijn moeder heeft ook zo’n bagagenet in de audi a6 maar zelfs de grootste hond (half malamut, half doberman) weet zich erlangs te wurmen en op de voorstoel te eindigen omdat het gewoon niet helemaal doorloopt tot de zijkant…

    In reactie op: Brembo covers #18209838

    Die dingen zijn zo ongelofelijk nep! ;) Flinterdun plastic wat nooit echt mooi op je klauw past. En inderdaad precies dat vasthoudt wat je niet bij je remmen wilt. water, remstof, hitte, zand.
    Ik zeg ook: niet aan beginnen.

    In reactie op: remote kabel van versterker #18209815

    De remote op de versterker heeft alleen maar een plus nodig om de versterker aan te zetten. als die plus wegvalt gaat de versterker ook weer uit. dat is het enige wat een normale remote op de radio doet.
    Als je dus een plus punt kan vinden wat ook uit gaat als de sleutel eruit is, dan heb je wat je wilt.
    Zoiets als inderdaad de sigarettenaansteker, zoals je al zegt van op dat forum.

    In reactie op: Astra F koppeling kapot? #18208237

    Misschien tip voor de volgende keer. of als je nog ergens anders heen moet.
    behalve wegrijden in zn 1 kan je prima schakelen zonder een koppeling.

    Uit de versnelling gaat sowieso altijd heel makkelijk. Op het moment dat je het gas los laat duw je tegelijkertijd de pook naar zn vrij. Dat is simpel en kan in elke auto zomaar altijd zonder problemen. Je voelt vanzelf het moment.
    Zoals altijd: Niks forceren. Als ie niet wil, time je het niet goed.
    In de versnelling is wat moeilijker. Dat gaat ie namelijk alleen als je het aantal toeren draait waarin je normaal in die gewilde versnelling zou rijden.
    Dus geef een dot gas, laat het gas los en terwijl ie in toeren zakt duw je de pook in de gewilde versnelling als ie het juiste toerental draait.

    Als je dit oefent wordt je vanzelf beter in toerentallen schatten/aanvoelen en kan je eigenlijk probleemloos schakelen zonder koppeling.

    Ik rijd met mn werkauto meer zonder koppeling dan met ;)

    In reactie op: rode koni`s met extra veer! maar welke auto? #17886511

    Gewoon koni even een mailtje sturen. Dan weet je het meteen zeker.,

    In reactie op: Rode accu lampje #18205786

    hahaha :) ok mijn fout ;) Ik leef nog in astra f tijd :P Ik had in je onderschrift niet gelezen dat het om zo een nieuwe astra ging. Nee dan heb ik niks voor je.
    Even slopen in de buurt af dan!

    In reactie op: Rode accu lampje #18205788

    Ik heb er nog 2 liggen die op een c14nz uit een corsa zaten.
    Deden het beide prima.
    De dynamo is heel makkelijk los te halen en te vervangen.
    Wat voor motor heb je?
    Op de sloop liggen deze anders ook nog wel.
    Ik geloof dat er alleen verschil is in pullys en de hoek van de 2 punten waar de bouten doorheen gaan.
    Ik heb anders wel een foto als je wil vergelijken.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 3,095)