Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik weet de naam/link niet meer. Ik heb al wel betaald, maar nog geen bevestiging per e-mail met daarin de gegevens. Ik zal dit morgen even goed uitzoeken, misschien staat er iets nuttigs op de afschriften :-p
Zo uit mijn hoofd, het was iets van: http://www.onderdelen[x].nl (wat er op de plek van [x] moet staan weet ik dus niet meer..
Nu voel ik me stom, ik heb ze “voor de zekerheid” online besteld. Ach ja, heb toch geen tijd om langs de garage te gaan :)
@roger rabbit wrote:
Die klemmetjes hebben ze gegarandeerd art. 1218604 kosten € 1,20 p stuk
Dat zijn ze inderdaad!
En voor de duidelijkheid: er zijn (per lamp) twee bouten/schroeven + één klem nodig om de koplampen vast te zetten, hè? Ik heb ze gisteren gedemonteerd om de foto’s te maken en ik heb geen andere bevestigingspunten gezien, dit klopt dus?
Heel erg bedankt voor jouw antwoord, roger rabbit! :D
Ik kan er wel mee naar de Opel-garage gaan, maar dan moet ik:
a) waarschijnlijk een lange tijd wachten tot ze besteld zijn;
b) twee keer zoveel betalen omdat het bij een Opel-garage vandaan komt;Veel tijd om langs de sloop te gaan heb ik helaas niet :(
@Vannos wrote:
Dikke corsa, zie nog ruimte tussen je wielkasten ,, betekent nog meer zakken :D:D
Iedergeval goed bezig :jerry
Ik moet inderdaad nog meer zakken, ik hoop dit te kunnen doen na de bumpstops :) Aanstaande donderdag komt er een nieuw RVS uitlaatsysteem onder en ik kijk dan even hoeveel ik nog omlaag kan :D Moet echt dringend bumpstops hebben, met twee personen in de auto is het haast niet te doen :wors
Nou, afgelopen zaterdag is mijn Corsa verlaagd d.m.v. een schroefset en zijn mijn nieuwe velgen gemonteerd. Hieronder wat foto’s:











Er moeten nog wel bumpstops gemonteerd worden zodat ik wat fatsoenlijker kan rijden :agent
@Perry E wrote:
Hoi,
Welkom bij de club :D
Ik ben ook net een paar weken lid.
Een hoop vragen en weetjes kom je hier te weten :thumbupGr. Perry
Ja, bedankt! Jij ook welkom :D
Ik zit al wel langer op het forum, maar geen eigen account :angel
Een update van mijn kant: ik heb de velgen terug van het bedrijf die ze zou renoveren (schade herstellen) en poedercoaten. Over het resultaat ben ik zeer tevreden! Het is gedaan bij een bedrijf in Hengelo, mocht je meer willen weten hierover -> stuur me een PM.
De banden zijn er op gezet door een ander bedrijf welke ze ook heeft gebalanceerd. De velgen zijn zwart geworden en dus heeft het bedrijf ook zwarte gewichtjes voor het balanceren gebruikt. Deze zijn uit het zicht geplaatst en dit is erg netjes geworden.Morgen worden de velgen gemonteerd en komt het schroefsetje eronder, foto’s van het uiteindelijke resultaat zal ik dus snel posten.
@Turill wrote:
Ik denk dat het Dezent Typ A’s zijn, succes met de zoektocht naar de naafkapjes :)!
Welke kleur worden ze trouwens?
edit:
Als hier nog wat velgen-experts kijken mag iemand ook wel eens naar mijne kijken :P
http://i41.tinypic.com/2a82u14.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; :DDezent Type A, dat zei bleucorsaboy ook toen ik ze van hem overnam. Ik kan er helaas geen kapjes voor vinden :(
De velgen worden zwart (glans) en staan nu bij het bedrijf die ze gaat bewerken :D Het is een bedrijf in Hengelo en de service is dusver erg goed, nu nog even het resultaat afwachten :D
Ik heb een tijdje niets van me laten horen, maar ik heb inmiddels enkele kleine aanpassingen gedaan.
Velgen
Ik heb een setje velgen gekocht van een maat van me (bleucorsaboy hier op het forum). Deze hebben wat oppervlakkige stoeprandschade en zijn niet in mijn kleur. Dit zijn de velgen:


De auto gaat uiteraard omlaag (schroefsetje is onderweg) en de velgen worden gepoedercoat in de kleur zwart. Een blauw randje eromheen lijkt me ook mooi (pinstriping ofzo), maar ik kijk later even wat daarvoor mogelijk is. De velgen worden morgen naar het bedrijf gebracht die ze voor me gaat bewerken (zandstralen, ontlakken, poedercoaten, schadevrij maken enz.).
Schroefsetje
Het schroefsetje is besteld en zodra de velgen eronder gaan, gaat het schroefsetje er ook onder.Overige
– Secundaire luchtpomp is verwijderd;
– Motorkap zat er een beetje scheef in, nu niet meer;@robert_corsa wrote:
Alutec. Aez..
Even op de 325 forums kijken. Die rijden ermee.
Kap groots opmeten en navraag doen bij dealers
Ik zou me voor kunnen stellen dat niet alles (wat op de velg staat) correct is. Echter, gezien het aantal resultaten op Google lijken me het wél Dezent velgen en geen AEZ velgen.
Morgen gaan de banden eraf en worden de velgen gezandstraald. De persoon die dit voor mij doet kijkt ook even of hij de maten hiervan kan opmeten. Ik wacht dat antwoord af en ik ga daarna wel rondvragen bij dealers. Ondertussen heb ik al een e-mail gestuurd naar Dezent en blijf ik gewoon zoeken ;)
Heel erg bedankt voor jullie antwoord dusver :thumb Ik laat het z.s.m. zodra ik meer over de velgen weet.
@Illusionx11 wrote:
Ouch dit is een naald zoeken in een hooiberg, meestal maar zeg ik ook meestal moet het inderdaad aan de binnenkant van de velg staan het merk en soms zelfs bij de maten van de velg, en als je het nergens kan achterhalen zijn het waarschijnlijk ”budget” velgen die op de Zwartemarkt verkocht word zegmaar…. ik vind het heel raar dat je niets kunt vinden in de velg zelf…
Dit zijn wel echte Dezent velgen, dat staat aan de binnenkant van de velg. Ik zie op het internet ook “Alutec” velgen (klik hier), die lijken er heel veel op (op het Dezent logo na dan). Deze (klik hier) lijken er ook veel op.
Ik ben eergisteren bij Opel geweest (in Rijssen) en de mensen daar adviseerden me om eerst het rubbertje te vervangen. Volgens de medewerker was een trillende dop geen “bekend euvel” en dit nam ik dan maar van hem aan. Het rubbertje kostte me € 1,60, volgens mij, en het probleem is hiermee verholpen. Al had ik persoonlijk wel liever een nieuwe dop gehad (gevoelsmatig) :angel
@joop: klopt, ze konden dit ook niet zien op de schets van de uitlaat :shock: De originele kat zat er nog onder (nog steeds), maar er is al eerder mee geknutseld ;)
Misschien stomme vraag, maar is dat flexibele deel echt nodig? :jerry Brezan gaf ook al aan dat dit “niet origineel” was, dus er zijn auto’s die zonder dit deel rijden..
Na enige vertraging zit de uitlaat er toch onder :D
Het ging echter niet zonder slag of stoot, de uitlaat was TOTAAL niet op maat :swear
We (met name een vriend van me) hebben moeten improviseren en het is uiteindelijk gelukt :)
Helaas had ik een lek bij het flexibele deel en de Opel-dealer was op dat moment gesloten. Dit is tijdelijk dicht gelast :-)
Foto’s:
Auto op de brug:

Oude einddemper:

De voeten van een vriend van me die aan het lassen is:

Het resultaat:


Ik zal even kijken of het mogelijk is om er een degelijk filmpje van te maken, maar het geluid is altijd anders :hmmz
Mogelijk volgende stappen: oliedop vervangen, trekhaak verwijderen, paar kleine puntjes wegwerken (zoals losse schroefjes in de bumperstrips, gat voor de trekhaak in de achterbumper dichtmaken enz) :thumb
Na enige vertraging zit de uitlaat er toch onder :D
Het ging echter niet zonder slag of stoot, de uitlaat was TOTAAL niet op maat :swear
We (met name een vriend van me) hebben moeten improviseren en het is uiteindelijk gelukt :)
Helaas had ik een lek bij het flexibele deel en de Opel-dealer was op dat moment gesloten. Dit is tijdelijk dicht gelast :-)
Foto’s:
Auto op de brug:

Oude einddemper:

De voeten van een vriend van me die aan het lassen is:

Het resultaat:

Ik zal even kijken of het mogelijk is om er een degelijk filmpje van te maken, maar het geluid is altijd anders :hmmz
Ja, ik ga dan ook niet besparen op die € 7,50 :hmmz
Een Opel-dealer zit daar op de hoek en dat zou dan sowieso goedkoper zijn dan naar de sloop rijden :lol:
Ik ga dit morgen even fixen, ik geef nog wel even een status-update voor overige forum-gebruikers :thumb
Top! :thumb
Als ik de kap verwijder, zal de dop er niet op blijven zitten, denk ik. Ik monteer morgen mijn nieuwe uitlaat en doe dan ook gelijk een compressietest. We zitten dan vlak bij een Opel-dealer/garage.
Dan gaan we gewoon de dop nakijken (op slijtage) en eventueel vervangen door een nieuwe, rubbertjes in de pasbusjes nakijken, rubbertjes aan nde boorkant van het blok nakijken en anders de kap eraf.
Ik had de dop al wel eens bekeken op aanwezigheid van degelijke rubber, maar ik kon dit niet goed zien (was donker). Verder niet echt meer naar gekeken. Het kleppendeksel is op zich nog wel mooi (schoon), maar aan de voorkant van het blok (bij het uitlaatspruitstuk) is wel erg smerig en nat. Zelfs na een koude start ’s ochtends vroeg. Ik dacht dat dit misschien verband kon hebben.
Beide bedankt voor de input! :thumb
Klopt, ik heb even getwijfeld, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het me wel erg mooi lijkt zonder de middendemper :D :angel
Ben ook benieuwd naar het geluid :jerry Ik maak sowieso een video zodra ‘ie eronder zit :thumb
Hallo beste mensen,
De uitlaat is al enige dagen geleden in ontvangst genomen, helaas kan deze nog niet gemonteerd worden (i.v.m. brug en de beschikbaarheid ervan) :???:
Weet iemand toevallig welke (maat) klemmen er bij moeten? Of heeft iemand nog tips bij het monteren hiervan? Ben van plan dit volgend weekend (19-01-2013) te monteren (met hulp van een mede-forummer) :)
Zo is ‘ie aangekomen:

Close-up:

Zonder verpakking:

Close-up:

Helaas wel wat beschadigingen, maar ach, het is een – niet al te dure – uitlaat:

Ik zal eens kijken of ik aankomend weekend met de audio bezig kan, ik zal dan gelijk een foto maken van mijn probleem met de speakers :thumb
Als ik e.e.a. wat forceer zullen de speakers ook wel passen, maar dan gaan ze stuk (door het forceren + door de trillingen van de speaker) ;)
Aankomend weekend ga ik er wel mee bezig, dan ga ik namelijk ook mijn uitlaat, hoodlifters en witte zijknippers monteren :thumb
Ik heb al zoiets geprobeerd, ik heb het gat achter de speaker ook al wijder moeten maken en met 24mm MDF zit de speaker zover naar binnen dat de deurbak (die kap) niet meer past.
Kortom: de speaker is té diep (magneet zit nu ca. 3mm verwijderd van het glas) en MDF (of kunstof o.i.d.) ringen zorgen er weer voor dat de speaker te ver naar binnen staat en dat de deurbak dus niet meer past.
Als iemand goed is in het inbouwen van deze speakers (ook de achterspeakers), dan hoor ik het graag als je me hiermee wil helpen – uiteraard tegen betaling :thumb
Ik vertrek over twee a drie weken weer naar Zoetermeer (waar die audiozaak zit) en mocht ik nog niets hebben kunnen regelen vóór die tijd, dan laat ik het wel door hun doen. Ik ben stiekem ook wel erg benieuwd hoe hun dit in gedachten hadden op te lossen (en binnen twee à drie uur) :jerry
Zelf ben ik geen held in het maken van malletjes o.i.d. :shock:
Ik denk dat ik toch maar terug ga naar de zaak waar ik de audio heb aangeschaft. De speaker die ik reeds heb gemonteerd haal ik er dan wel uit, dan kost hun dan ook geen tijd ;)
Thanks voor de info :thumb
Bedankt voor je snelle antwoord, ook die verdient een duim :thumb
Betreft speakers voordeuren:
De speakers in de deuren zijn wellicht iets te diep voor de Corsa. Om ervoor te zorgen dat de speaker wat meer “in de deur” kan verdwijnen en om betere geluidskwaliteit te krijgen hebben we ervoor gekozen om MDF-ringen te gaan maken. Ik wist niet welke dikte ik moest nemen en koos voor de zekerheid voor 12mm MDF. Één ring à 12mm was niet voldoende, het raam kwam tegen de magneet van de speaker. Dus hebben we twee van deze ringen gemaakt en aan elkaar geschroefd en ge-kit. Helaas past hierdoor de deurbak (de behuizing van de deur, zeg maar) niet meer goed op de deur. Dus 12mm was té ondiep voor de magneet en 24mm is teveel waardoor de deurbak niet volledig aansluit op de deur.Betreft speakers achterin:
De huidige (standaard) speakers zitten met een plastic bevestigstukje vast (die moet je een slag draaien en dan zitten ze vast). Mijn nieuwe achterspeakers zijn helaas “te hoog”. Het rubberen ringetje van/om de speaker komt al tegen het plastic aan zonder dat de gaten van de speaker (voor bevestiging) het plastic aanraakt. Ik ben geen kunstenaar, maar ik heb het geprobeerd na te tekenen met Paint. Klik hier voor de afbeelding. Speaker bij “1” is zoals het hoort en speaker bij “2” is zoals ik het passend moet maken. Ik moet kleine stukjes MDF zagen en die tussen het plastic bevestigingsdeeltje en de speaker monteren. Op die manier is de speaker dus ca. 12mm verwijderd van het plastic. Dit is – mijn inziens – een lelijke oplossing en geen solide oplossing, want het rubberen randje zal vroeg of laat in contact komen met het plastic zodra het volume hoger gaat. Maar doordat de voorste speaker bijna al mijn tijd van die dag in beslag nam, heb ik er nog niet uitgebreid naar kunnen kijken. Ik zal vanavond nog even naar de mogelijkheden kijken met een dremel.Betreft woonplaats:
Ik zal mijn profiel even voorzien van wat meer gegevens, waaronder mijn woonplaats: Almelo. Ligt niet echt in de buurt.. Maar als je er goed in bent, en je bent bereid om mij te helpen (tegen vergoeding) wil ik wel 10x op en neer naar Roosendaal rijden! Afhankelijk van jou, jouw kwaliteiten (om het zo even te noemen) en eventuele andere suggesties :thumbEdit: profielinformatie aangepast
Ah, thanks voor de info :thumb Ik heb de uitlaat al besteld, maar ik zal (in ieder geval proberen om) geen andere onderdelen kopen én monteren ;)
Eerst even kijken wat een revisie kost en of/hoe we daar tijd voor vrij kunnen maken.
Op een zaterdag kan ik ca. 4 à 5 uur gebruik maken van een garage, maar ik vrees dan dat dit niet genoeg is.
Vervoer naar mijn werk is het probleem niet, alleen de auto ergens stallen wordt lastig..
-
AuteurBerichten

