Kallisto

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 118)
  • Auteur
    Berichten
  • Ik ben ervan overtuigd dat de carterventilatie weinig tot geen impact heeft op de acceleratie. Het acceleratie-probleem doet zich sinds enkele weken voor en de vorige eigenaar heeft er jaren mee gereden.

    Tevens moet ik even vermelden dat ik nog steeds “plofjes” in de uitlaat hoor. Minder erg dan voorheen, maar dat is logisch, er zit nu ook een katalysator en middendemper tussen.

    Maar die “plofjes” worden toch gecreëerd door onverbrand brandstof in de uitlaat? Ik hoor die plofjes alleen als ik gas heb gegeven en vervolgens het gas loslaat. Vaak moet ik – nadat ik het gas heb losgelaten – heel zachtjes op het gaspedaal trappen om die plofjes te krijgen. Heel zachtjes, te weinig gas om te accelereren, genoeg gas om in ieder geval brandstof in te spuiten en te ontsteken.

    Dus, zodra ik het gaspedaal dus heb losgelaten, blijft er óf A) onverbrand brandstof in de cilinder, of B) er wordt/blijft alsnog brandstof ingespoten. Als ik het gaspedaal dan weer intrap, wordt dit brandstof (+ nieuwe brandstof) verbrand.

    Klopt mijn gedachtegang die ik hierboven heb uitgelegd? En kan dit verband hebben met het acceleratie-probleem? Want ivartje heeft in een reactie (klik) aangegeven dat ook bij hem de uitlaat plofte.

    Note: ik heb net nog even nagevraagd en bevestigd gekregen dat de inlaatluchttemperatuursensor, de MAP-sensor en de nokkenassensor door de vorige eigenaar zijn vervangen.

    Edit: Ik heb een update van vandaag (woensdag 17 december) toegevoegd aan de startpost.

    @joop1970 wrote:

    Sowieso zijn x16xe’s niet echt soepel met deze setup. Als je continu gas geeft voel je hem (bij mij) bij 1500 toeren inhouden. Soort schokje voel je. Maat van mij heeft het ook. Is alleen niet merkbaar in de acceleratie.

    Overigens de EGR: Pakking ertussen en uitprogrammeren is niet nodig, motorstoringslampje gaat dan aan (bij mij altijd als ik hem uit laat rollen voor een stoplicht en de koelvloeistof is warm). Motor gaat NIET in noodloop en je merkt helemaal NIETS van het storingslampje. Dat onderdelen hiervan kapot gaan in onzin, rij zelf al heel lang zo rond en ken meer mensen die dat doen zonder enig probleem.

    Carterventilatie kun je heel fancy mee gaan kloten, als je motor weinig olie gebruikt gewoon een stuk slang aan je kleppendeksel en ergens neer flikkeren. Nog nooit problemen mee gehad voor de apk en werkt prima. Cartenventilatie moet wel goed open zijn (ook dat kleine slangetje op je kleppendeksel, die heb ik wel is verstopt gezien)

    Check ook de bedrading van de MAP sensor, heb bij een maat wel is een halve middag gespendeerd aan een heel raar lopende x16xe terwijl 1 van de draden van de mapsensor slecht contact maakte in de stekker zelf. Staat vaak veel spanning op de draad.

    Die knik in je inlaat lijkt me niet echt een probleem, voor het gevoel kun je op de sloop een slang van een combo diesel halen, is zon geribbelde stofzuiger slang als het ware.

    Zorg dat je nergens valse lucht trekt, bij een maat was de mantzel box slecht gegoten waardoor hij niet goed aansloot.

    Qua sensoren: Ga naar de sloop en ruk van 15 corsa’s alle sensoren en ga testen/meten enz. Dat is het eerste wat ik altijd doe.

    Ik wilde de EGR er niet uit laten programmeren omdat het misschien schade kan doen, maar omdat het lampje bij mij altijd brandt. Als er écht wat (anders) aan de hand is, dan kan ik dit niet zien aan de hand van het lampje. Maar dit laat ik sowieso voor wat het is, ik betwijfel of dit namelijk het probleem is.

    Ik wacht de beurt af (donderdagavond wordt dit gedaan) en als het probleem zich dan nog voordoet, zal ik de bedrading even nakijken. Indien nodig zal ik daarna naar de sloop gaan voor die sensoren.

    Bedankt voor het meedenken, joop1970 :thumb

    @joop1970 wrote:

    Die van mij liep ook heel lang beroerd, inhouden enz.
    Bleek dat er 2 gaatjes in het spaghetti spruitstuk zaten, allebei op dezelfde cilinder. Later scheurde de complete pijp af bij de kop en toen was het helemaal feest. Dit vervangen (door een friedrich motorsport spruitstuk) en sindsdien is de uitlaat weer luchtdicht en loopt de motor stukken beter. (Trekt ook een stuk soepeler door)

    Sowieso is de combo powerbox en spruitstuk nog niet optimaal, voor het mooie moet je de chip aanpassen. Vaker gelezen dat hij dan een stuk beter loopt.

    Ja, dat las ik ook in de eerste link (PDF). Het uitlaatspruitstuk is niet helemaal “je-van-het”, ofzo. Grote kans dat die kapot is. De waarden van de lambda waren volgens mij nog wél in orde.

    Ik wil ‘m wel laten chippen, maar dat doe ik pas als de problemen zijn verholpen en nadat mijn Flowmaster is gemonteerd. Eventueel dus ook eerst de spaghetti vervangen.

    Update: Ik heb de startpost aangepast.
    Ik heb een punt onder “Misschien handig om te weten” toegevoegd, namelijk punt 15 “Er zit dus een spaghetti uitlaatspruitstuk gemonteerd, maar de lambdasonde zit niet heel goed vast. Hij zal niet losschieten, maar hij is wél “draaibaar”“.

    Ik heb even op het internet rondgekeken naar mogelijke oorzaken en ik heb de volgende links gevonden. Weet iemand zo of ik in de goede richting zoek?

    Link 1: Een PDF-bestand van de diagnose van een Peugeot 307 Break (klik hier)
    In dit PDF-bestand (bron: autodiagnose.eu) wordt een soortgelijk probleem beschreven. Volgens mij komt – op enkele puntjes na – alles overeen met het probleem van mijn Corsa. Hierin wordt geadviseerd een nieuw uitlaatspruitstuk te monteren. Daarnaast is bij deze auto het gasklephuis gereinigd, waarna de auto beter stationair liep.

    Link 2: Een topic op clioclub.nl waarin een soortgelijk probleem wordt beschreven (klik hier)
    Op deze pagina wordt een soortgelijk probleem beschreven + alle zaken die de topicstarter al heeft nagelopen en/of vervangen. Volgens mij komt ook hier vrijwel alles overeen met het probleem van mijn Corsa. Hierin wordt helaas geen oplossing genoemd.

    Link 3: Een topic (van bdb12) op dit forum waarin mogelijke oorzaken worden beschreven (klik hier)
    In dit topic worden andere problemen en mogelijke oorzaken beschreven, maar uiteindelijk bood het vervangen van de LMM (luchtmassameter) de oplossing. Nu heeft mijn Corsa geen LMM, maar kan de inlaatluchttemperatuursensor niet defect zijn? Deze schijnt al eerder te zijn vervangen. Wanneer en of dit een nieuwe is, dat weet ik nog niet.

    Link 4: Een topic op meganeclub.nl waarin een soortgelijk probleem wordt beschreven (klik hier)
    Op deze pagina wordt een soortgelijk probleem beschreven + meerdere mogelijke oplossingen. Ook hier wordt de lambda genoemd.

    Tevens hoop ik dat de auto deze week zijn beurt krijgt (nieuwe bougies, oliefilter, olie, brandstoffilter, luchtfilter en kleppendekselpakking) en dat ik een andere bobine heb kunnen testen. Ik kan van iemand een (gebruikte, maar werkende) bobine gebruiken om te kijken of de bobine de boosdoener is. Deze jongen heeft – als het goed is – morgen (woensdag 17 december) tijd voor mij. En donderdag of vrijdag hoop ik de beurt te hebben uitgevoerd.

    Als het probleem zich dan alsnog voordoet, wat kan ik dan het beste testen/vervangen en in welke volgorde? Ik dacht zelf:

    • 01. Inlaatluchttemperatuursensor vervangen
    • 02. Lambdasonde vervangen
    • 03. MAP-sensor vervangen

    Voor de bovenstaande punten geldt: of kan ik de waarden via de Op-Com uitlezen en eventueel vergelijken vóórdat ik iets ga vervangen?

    Alvast (en nogmaals) heel erg bedankt voor het meedenken! :thumb

    Gr. Kevin

    Update:

    Toen ik vanavond naar de wascabines wilde rijden om de auto even snel te wassen, wilde de Corsa niet meer starten. Dit lijkt een beetje op een probleem wat ik eerder heb gehad, beschreven in een ander topic (viewtopic.php?f=8&t=187291).

    Na een paar keer proberen lukte het uiteindelijk wel, maar leek de auto op drie cilinders te lopen. Dus heb ik even het gaspedaal ingetrapt en hij kwam heel moeilijk en traag op gang. Heel moeizaam liep het toerental op, ook een beetje schokkerig.

    Toch de gok gewaagd en weggereden naar de wascabines. Daar eenmaal aangekomen, heb ik besloten een video te maken.

    Klik hier voor een video van het TID wat knippert (lijkt te reageren op het gaspedaal/toerental). In dit filmpje leek de auto minder moeilijk hoger in toeren te komen. De eerste keer was dit vele malen erger, maar natuurlijk heb ik het toen niet gefilmd.

    Klik hier voor een video van de mapsensor en wat er gebeurt als ik deze eruit trek.

    Klik hier voor nog een video van de mapsensor en wat er gebeurt als ik gas geef.

    Klik hier voor een eerder gemaakte video m.b.t. het startprobleem (wat toentertijd magisch was verholpen).

    Misschien handig om te weten: ik heb dit probleem dus eerder gehad en – voor zover ik weet – zijn er twee overeenkomsten tussen beide situaties:
    1. De auto was nat omdat het heeft geregend (echter, ik heb dit probleem ook gehad toen het droog was).
    2. Ik moest tanken omdat mijn tanklampje begon te branden (ik heb van iemand gehoord dat ook zijn Opel beroerd loopt als het tanklampje begint te branden, is dit mogelijk?).

    Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en of dit verband kan hebben met het acceleratie-probleem?

    Alvast bedankt :thumb

    Gr. Kevin

    Note: donderdag hoop ik de bougies, oliefilter, brandstoffilter, olie, kleppendekselpakking en de bobine te hebben vervangen.

    Update: startpost aangepast.

    Note: Ik heb de updates verwerkt in de startpost. De updates staan helemaal onderin de startpost vermeld op datum.

    Wat ongeorganiseerd van je, Astra_R :jerry

    Bedankt voor je toelichting. Hopelijk wordt de mogelijke oorzaak gevonden.

    Excusé moi, heb het verkeerd gelezen :angel :sleeping

    Ehm, ik heb de bougiekabels getest door o.a. een bougiekabeltester. Maar dat is niet meer relevant door het volgende: ik heb de vorige eigenaar gebeld en gevraagd of hij motor-mankementen had en of hij onderdelen heeft vervangen. Hij heeft ook een soortgelijk probleem gehad, maar dan minder erg. Hij heeft de MAP-sensor vervangen, krukas-sensor (ofzo?) en de tempsensor. De bougies en bougiekabels zijn inmiddels zo’n 10.000km oud. Morgen wordt mijn uitlaat luchtdicht gemaakt (behalve het gat bij de einddemper :jerry ) maar nog belangrijker: we vervangen de bobine door een andere. Deze is gebruikt, maar werkt wel. Dat gaan we morgen dus ook ondervinden.

    Ik houd jullie op de hoogte. :thumb

    En @ivartje: dezelfde problemen heb ik ook – daarom ga ik morgen de bobine vervangen. Het ploffen deed de Corsa ook steeds vaker, zelfs bij bijna elke keer als ik overschakel. Nu ploft ‘ie niet meer of heb ik het niet meer gehoord (sinds het plaatsen van de kat + einddemper).

    In reactie op: Opel Corsa B, kopen of laten schieten? #18264021

    Ben ik het mee eens, ik ben benieuwd naar de foto’s. Vooral zodat ik deze smiley dan kan gebruiken: :kewlpics

    :agent

    @Corsa_B_66 wrote:

    Nou, dat de EGR er perse moet zijn is volgens mij overdreven… Er zijn genoeg mensen die afgedopt met een pakking rijden die geen problemen ondervinden.

    Zelf had ik bij mijn ex GSI ook een crooke box erop met een onderste inlaat gedeelte van een C16XE op een X16XE… Maar een C16XE heeft geen gat op het onderste inlaat voor een EGR, dus heb ik de EGR maar gewoon ergens aan vastgeschroefd… Deze werkte dus ook niet, wel aangesloten maar hing los ergens… Nooit problemen mee gehad. Probeer indien er iemand in de buurt is om ff snel de bougie kabels te wissel om zo zaken uit te sluiten.

    Ja, de EGR moet uit de ECU worden gehaald, ofzo. Dus dan is het alsof EGR er nooit is geweest, zeg maar. Standaard is de EGR aanwezig, maar nu is deze afgedopt. Dus er wordt geen rekening gehouden met het feit dat de EGR is afgedopt. Dat kan foutieve waarden opleveren, lijkt me. De mensen die de EGR er gewoon op hebben zitten, krijgen ook mankementen zodra deze niet werkt. Dus dan zijn de waarden incorrect en daardoor gaat de motor misschien beroerd lopen. Deze mensen vervangen de EGR en het probleem is (vaak) opgelost.
    Dus kortom: de EGR is nog altijd aanwezig, daar is ‘ie op gebouwd. De EGR afdoppen is in feite hetzelfde als het stuk maken van de EGR.

    Heb je voor de rest geen problemen met jouw Crooke gehad? En hoe heb jij dat met die carterventilatie opgelost? Ik heb nu gewoon een afgeknipte slang los hangen.

    @axel wrote:

    Heb je al een ander setje bougieslabels geprobeerd. Mijn kabels waren ook niet goed, onderin prima, maar tijdens het accelereer stotteren! Met een powerbox/crooke heb je wel de juiste bougies nodig, Bosch fr6dc in de winter en Fr7dc in de zomer! Originele bougies zorgen ook voor een hikkend gevoel tijdens het acceleren rond de 4000rpm en boven de 5000rpm was het voorbij!

    Ik heb nog geen bougiekabels vervangen, mede omdat de kabels er prima uitzien en ook functioneren. Of ze functioneren zoals ze zouden moeten, dat weet ik niet. Ik zal hier ook eens naar kijken.


    @axel
    : Het probleem wat jij beschrijft komt wel aardig overeen met mijn probleem. Ik zal even het internet afsnuffelen naar de bougies + kabels. Thanks!

    Update: startpost aangepast.
    Ben net bij Hartgerink geweest (Opel-garage) om te kijken of de EGR eruit kon worden gehaald. De EGR kan er niet uit worden gehaald, volgens de monteur. Hij vond tevens dat de auto niet inhield en zag ook geen vreemde waarden op z’n Tech2. Maar de waarden kunnen incorrect zijn omdat de carterventilatie niet zit aangesloten, maar is afgeknipt. Deze slang kan niet op het huidige inlaatspruitstuk (Crooke) worden bevestigd en is toen maar afgeknipt.
    Het feit dat de EGR is afgedopt is ook niet goed, volgens hem. Want andere onderdelen “rekenen” erop dat de EGR aanwezig is en dat deze functioneert. En dat is nu niet het geval, maar andere onderdelen rekenen er wél op.

    @corsaracer wrote:

    hoe heb je de bougiekabels getest??
    en hoelang zitten de bougies erin?? en welke??

    Ja, zie punt 5 van de zaken die ik al heb nagekeken ;)
    De bougiekabels werken prima. Ze zien er ook aardig goed uit, alsof ze vrij recent zijn vervangen.
    De bougies zagen er ook wel oké uit, maar ik ga ze sowieso vervangen (met de beurt). Ik weet zo niet welke bougies het zijn, ik zal dat vandaag nog even nakijken.

    In reactie op: Opel Corsa B, kopen of laten schieten? #18264018

    Hoi Jan, roest op de motorkap zie je inderdaad wel vaker. Ook bij de achterlampen was alles in orde? Bij een vorige Corsa van me kon ik er zo doorheen prikken. Dat geldt ook voor de bak van het reservewiel, die was toen ook verrot/verroest. Ik (persoonlijk) zou nog wel even goed om de auto heen lopen om te kijken de auto (veel) schade heeft. In het donker zie je veel minder. Ook als de auto nat is, is schade moeilijker te vinden.

    Gezien de auto van een eerste eigenaar is geweest, ga ik ervan uit dat de originele radio er nog in zit. Zit er een andere radio in? Kijk dan of je TID (het schermpje) werkt. Bij het “klakkeloos” aansluiten van een andere radio (niet van Opel), werkt het schermpje niet meer.

    Gefeliciteerd met je aankoop, mede Corsa-bezitter :D

    In reactie op: Opel Corsa B, kopen of laten schieten? #18264016

    Hoi Jan, is het nog wat geworden met de Corsa? Heb je de punten goed bekeken?

    In reactie op: Opel Corsa B, kopen of laten schieten? #18264015

    Ik vind het qua prijs nog aardig meevallen, hoor. Elders (op Marktplaats, Speurders enz.) betaal je meestal iets tussen de € 1.300,00 en € 1.500,00. Het ligt een beetje aan de staat van de auto (qua schade), denk ik.

    Let wel op: het feit dat de verkoper een vrouw is kan twee kanten hebben. Het kan zijn dat de auto (goed) wordt onderhouden door een garage/vriend/kennis, maar het kan ook zijn dat de auto wordt verwaarloosd. De vrouwelijke auto-bezitters in mijn nabije omgeving doen niets aan hun auto tot deze kapot gaat, óf worden onderhouden door vrienden van me. Niet vervelend bedoeld richting de vrouwelijke bestuurders, hoor. Enkel mijn ervaring.

    Controleer de punten die in de startpost worden genoemd sowieso goed.

    Controleer de bovenkant van beide achterste wielkasten even door de kofferbak te openen en aan beide kanten het klepje te verwijderen. Dit klepje wordt gebruikt om de achterlampen te vervangen. Als je het klepje hebt verwijderd, tik dan even op het metaal (de bovenkant van de wielkasten). Hier zit vaak roest.

    Als de auto voorzien is van een (achter)spoiler, dan is het vaak zo dat daar ook roest zit. Aan de onderkant van de spoiler, op de achterklep. Komt volgens mij doordat de spoiler niet goed vast zit. Door het rijden “tikt” de spoiler op de achterklep.

    In reactie op: vraag winparts spatbordlijsten en facelift bumper #18262104

    Ik heb ze ook nog liggen (twee sets), ook besteld bij Winparts. Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik wacht met het monteren tot het wat warmer wordt.

    Je kunt ook (tijdelijk) Black Plastic van Turtle Wax (zie hier) gebruiken. Werkt ook prima, vergt alleen wat meer onderhoud.
    Note: als de lijsten eenmaal zijn gespoten (met een gewone spuitbus), dan kun je het wel vergeten. Dat Black Plastic “hecht” zich daar niet aan, ofzo. Ik spreek uit ervaring.

    Plastidip schijnt ook goed te werken, maar dat is een duurdere optie.

    Over de lijsten kan ik (nog) niets zeggen, ik heb ze nog niet gemonteerd.

    In reactie op: Opel Corsa B, kopen of laten schieten? #18264013

    Dat hangt af van onder andere de volgende zaken:

    1. Wat voor motor ligt erin? Is het een 1.4 16v?

    2. Wat is de vraagprijs (ongeveer)? Want als je € 500,00 moet betalen, dan kan het een goede deal zijn, maar ook een auto die je moet laten staan.

    3. Is de Corsa voorzien van airco?

    In reactie op: Startproblemen Opel Corsa B GSi 1999 #18254179

    Het probleem doet zich nu al enkele weken niet meer voor. Ik heb niets aangepast en/of vervangen. Mocht het probleem zich weer voordoen, dan laat ik het weten.

    In reactie op: Startproblemen Opel Corsa B GSi 1999 #18254175

    @busmonteurtje wrote:

    Iemand al opgevallen dat zijn dashboard nagenoeg uitvalt tijdens starten. Duid eerder op of zwakke accu, of slechte massa punten(1 bij dynamo, 1 achter je koelvloeistof reservoir en zoiezo 2 bij je accu. Check die eerst maar eens

    Bedankt voor jouw reactie. Ik zal dit dan eerst even nakijken m.b.v. een vriend die er meer verstand van heeft dan ik. Ik laat het z.s.m. weten. :thumb

    In reactie op: Startproblemen Opel Corsa B GSi 1999 #18254173

    @Haasje17 wrote:

    Gewoon gevalletje startmotor versleten.

    Dat lijkt inderdaad het meest voor de hand liggende. Ik denk dat ik die maar ga/laat vervangen, dan kunnen we dat uitsluiten.

    In reactie op: Startproblemen Opel Corsa B GSi 1999 #18254164

    @gose91 wrote:

    Wat jij denk ik bedoelt is gewoon je startmotor. Die waren in die tijd nog niet zo stil. Verder hoor ik verder alleen je sleutels.

    Het is een standaard geluid wat ik bij (volgens mij) elke soortgelijke auto nog heb gehoord.
    Ergens vanaf de 14 seconden hoor je de uitlaat in de video. De 1 a 2 seconden voordat je de uitlaat hoort, dát is (volgens mij) de startmotor.
    Of ‘ie nou start of niet, hij maakt altijd dat geluid. Bij een zwakke/slechte accu hoor je dat geluid ook (vaak) wel, maar dan wordt dit geluid bij elke startpoging zwakker en uiteindelijk stopt het geluid (omdat de accu de startmotor niet van (voldoende) stroom kan voorzien).

    Stel dat dat geluid van de startmotor afkomstig is, dan doet de startmotor het wel, maar niet voldoende om de auto te laten starten.
    Bij een lege accu neemt die geluid af, het wordt zwakker. En uiteindelijk zul je het niet meer horen omdat de accu leeg is.
    In mijn geval neemt het geluid niet af, het wordt niet zwakker. Het stopt gewoon in één keer. Het geluid wordt niet zwakker, maar wordt in één keer afgebroken.

    Maar het is vervelend dat het geluid zo bagger is. In woorden is het moeilijk te beschrijven en het kan nog wel even duren voordat het probleem zich wéér voordoet. Het is ook niet mogelijk om bij elke start iemand onder de motorkap te laten filmen. Ik probeer de auto vanavond anders wel even op een parkeerterrein te starten. Heel vaak, hopen dat het probleem zich dan voordoet. Ik ben echter bang van niet. Het probleem doet zich alleen voor op ongelukkige momenten, niet wanneer je het bijvoorbeeld probeert te reproduceren. Bij elke start film ik, en laat ik het toevallig één keer vergeten (zoals vandaag) en het probleem doet zich voor.
    Ik film het nu wel vanaf een andere locatie in de auto en dan hopen dat het probleem zich in korte tijd weer voordoet en dat de audiokwaliteit dan beter is.
    Ik zal dit filmpje aan enkele vrienden laten zien/horen, misschien kunnen zij achterhalen wat het probleem is.
    Reacties zijn nog altijd welkom natuurlijk.

    Iedereen (alvast) bedankt voor de tijd en moeite. :thumb :wors

    In reactie op: Startproblemen Opel Corsa B GSi 1999 #18254171

    @gose91 wrote:

    Is dat niet de bendex die zich aan het vliegwiel(?) vastgrijpt wat je hoort? Dat hoor je meestal alleen niet…

    Het is jammer dat het geluidje slecht te horen is op de video. Als je het volume wat omhoog zet, dan is het aardig te horen.
    Dat typische geluid vlák voordat je de motor (of in mijn geval: de uitlaat) hoort.
    In de video is dat geluid het best te horen vanaf ca. 15 seconden, vlak voordat je de motor hoort en vlak voordat de toerenteller omhoog gaat.

    Overigens is het misschien handig om te vermelden dat de omstandigheden tijdens het starten normaal waren.
    – De buitentemperatuur was normaal voor deze tijd van het jaar (volgens mij).
    – Het heeft niet geregend, dus er kan ook niets nat zijn (althans, niet door regenwater).
    – Er was geen mist (toen het probleem zich eerder een keer voordeed was het mistig).
    – De auto heeft een nacht stil gestaan (gisteren rond 17:00u voor het laatst mee gereden).

    Tevens moet ik nog steeds een keer wat koelvloeistof uit het reservoir halen, er zit teveel koelvloeistof in (heb ik zelf – per ongeluk – gedaan).
    Hoogstwaarschijnlijk een domme vraag, maar ik stel hem toch maar: kan dat er iets mee te maken hebben?

    In reactie op: Startproblemen Opel Corsa B GSi 1999 #18254169

    @Haasje17 wrote:

    Startmotor overleden, als de krukassensor was geweest, hoorde je de startmotor rondgooien maar niet starten.

    In de eerste paar seconden probeer ik het twee keer (slecht hoorbaar) en bij de 6 seconden probeer ik het nogmaals (ditmaal beter hoorbaar).
    Dat “tsjing tsjing” (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) geluid vlak voordat de motor start (bij oudere auto’s hoor je dat geluid vaker/langer en bij een zwakke accu hoor je dit bij elke poging steeds minder en minder). Komt dat geluid niet van de startmotor?

    In reactie op: Startproblemen Opel Corsa B GSi 1999 #18254166

    Yes! :jerry Het probleem heeft zich voorgedaan. Ben nog nooit zo blij geweest dat mijn Corsa een startprobleem heeft. :jerry

    Het geluid is wat slecht te horen, dus mogelijk moet je het volume wat hoger zetten. De eerste startpoging heb ik niet op video staan.
    Uitgerekend die ene keer dat ik het vergeet te filmen, doet het probleem zich voor. Gelukkig startte hij nog niet toen ik het ging filmen.

    Klik hier voor de video op Youtube

    In reactie op: Startproblemen Opel Corsa B GSi 1999 #18254163

    Het probleem heeft zich nog steeds niet voorgedaan, maar ik heb de hulp van een specialist in Opel(-tuning) geroepen.
    Deze vertelde me dat het probleem misschien werd veroorzaakt door een blokje achter het contact. Wat het ook moge zijn, er gaat aan gewerkt worden.
    I’ll keep you guys posted.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 118)