Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De problemen die ik had met die blokken was de ontsteking, en algehele slijtage. In mijn Ascona zat zo’n blok dat al gouw kats versleten was, en ook ontstekingsproblemen had, en in de record was het olieverbruik ook al hoog. O ja, en natuurlijk de varajet II carb, onmogelijk om af te stellen. Ik kan nu wel in 5 minuten die carb verwisselen. king:
Mijn ex D record:








Hij reed zeer comfortabel, zeker met de originele stoelen er nog in. Schapenvachtjes waren wel lekker in de zomer en winter. Ik heb hem weg gedaan omdat ik na 2 slechte ervaringen met een 2.0S blok er wel zat van was. Naar mijn mening is dat blok bagger, en de naam Opel niet waardig. Ik had toen al mijn huidige Kadett met de onverwoestbare 1.2 motor die na 28 jaar nog als nieuw loopt. Verder was deze Record nog origineel behalve de 2.0S motor en 5 bak, die een aangepast stangenstelsel had voor de lange pook. De 60 liter gas tank was eigenlijk te klein voor deze grote bak, met 80 liter zou het minder vaak tanken geweest zijn. Driften in de sneeuw ging ook best. king:
Beetje late reactie dus misschien is het probleem al opgelost. Bij de 1200 komt het afstellen van de ontsteking wel heel precies. Met de stroboscoop lamp het ontstekingstijdstip afstellen bij stationair toerental waarbij de twee merktekens precies tegenover elkaar staan. Met een opening van de puntjes op 40 moet hij zo mooi lopen. Kunnen de twee centrifugaal gewichtjes vrij bewegen? Is het vacuumslangetje aangesloten en het kabeltje op de vervroeger? Heb je ook naar de carburateur gekeken? Is de stationaire luchtregelschroef juist afgesteld? Als deze licht draaid dan kan deze uit zichzelf dichtdraaien en als dat gebeurd loopt ie nog steeds stationair (wel wat laag) maar pakt ie niet lekker op en loopt ie wat schokkerig onder het rijden.
Zou ik daarom een bril hebben :hmmz:jerry
Origineel gepost door fastcoupe
Origineel gepost door kadscona
Met een 1.2 is makkelijk 1 op 15 / 16 te halen behalve als je met de 1.2 net zo snel wil rijden als met een 2.0 :P:o Dan ben je volgens mij de enigste op dit forum we hebben het hier over een 1.2 ohv geen 1.2 ohc :vertag
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=39071#pid742548
Dan rij je nog zuiniger dan de fabrieksopgave:worsNou , oke . Heb wat overdreven , maar ja ik let nooit op het verbruik . De Kadett is wel veel zuiniger dan de Ascona en aangezien die laatste volgens schatting nooit van z’n leven boven de 1op10 komt , lijkt de Kadett erg zuinig . Denk trouwens dat de Ascona ook niet boven de 1op 8 komt .
Met een 1.2 is makkelijk 1 op 15 / 16 te halen behalve als je met de 1.2 net zo snel wil rijden als met een 2.0 :P
Door de energiecrisis die er toen was hebben ze geen grotere maar juist een kleinere motor in de Kadett gedaan , de 1.0 van de a Kadett en in de Manta / Ascona de 1.2 motor .

De velgen zijn inmiddels weer opnieuw in de lak gezet en zijn nu zwart zilver .
-
AuteurBerichten