Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit zijn onze twee honden:


De grote is een Boxer kruising, Boxer X Hollandse Herder, de puppy is een kruising Catahoula Leopard dog X Duitse Herder. De Boxer heeft het typische speelse karakter wat je kan verwachten, en een goede speelkameraad voor die felle Catahoula, die net zo venijnig is als een terrier. De Boxer is niet vertrouwd met vreemde honden, zijn gedrag is niet helemaal normaal, en dat kan leiden tot verkeerde reacties van die vreemde honden. De Boxer is zachtaardig, maar kan in paniek raken als een vreemde hond op hem af komt en dominant is. Met uitlaten vermijden we kontakt met dominante honden en dan gaat het goed. Op het internet vond ik iets dat hierbij zou kunnen helpen:
http://theyellowdogproject.com/The_Yellow_Dog_Project/Dutch.html
Als iedereen een beetje rekening met elkaar houd dan blijft het uitlaten plezierig.
Het kan ook iemand zijn die een standaard manta omgebouwd heeft en er nu de hoofdprijs voor vraagt. IDD eerst naar het chassis nr kijken of deze wel origineel is.
Dit is wel een beetje nostalgie voor mij. Jaren geleden precies dezelfde gehad, alleen was dat een hatchback. Zelfde kleur, motor, automaat, etc. En ja, met gordelhoogte verstellers en datzelfde stuur.
In de 25 jaar dat ik m’n rijbewijs heb, heb ik ook aardig wat auto’s gehad, soms 2 tegelijk. Ik kan me alleen geen jaartallen herinneren. Met wat moeite kan ik nog wel de volgorde bepalen.
1e auto: D Kadett 1.2N sedan in spaarzaam uitvoering met de ronde koplampen. Bwjr 1983
2e auto: E Kadett 1.3S hatchback standaard van 1985 denk ik.
3e auto: E Kadett 1.3S automaat hatchback 5deurs GLS van 1987 met alles er op en er aan. Roesthok waarvan de helft van de luxe elektronische snufjes niet werkte. Wel lekker comfortabel met 150 over de snelweg toeren.
4e auto: C Kadett coupé 1.6 berlina, mijn eerste klassieker. De ontsteking was een ramp dus snel weer weg getrapt.
5e auto: C Kadett Coupé 1.2N luxus. Zag er mooi uit maar bleek later een rotte bodem te hebben. Dichtgesmeerd met gaas en plamuur. Dit werd een restauratie project dat mij 25.000 gulden heeft gekost. Was waarschijnlijk de beste auto die ik ooit gehad heb. De motor was perfect, o,o olieverbruik en altijd boven de 10 graden starten zonder choke. Onder de 10 graden starten met choke en na enkele seconden de choke er alweer af. Maar 1 keer de bougies verwisseld en die kwamen er brandschoon uit, ik heb die bougies nog steeds, ze liggen in de vitrine kast. Deze auto heb ik met spijt verkocht omdat ik van plan was naar Zweden te verhuizen.
6e auto: VW LT35 dichte bus. Aangeschaft omdat ik naar Zweden wou verhuizen. Was een oude KPN service bus. Die 6 cilinder diesel was beresterk, maar zwakke koppakking.
7e auto: Astra F 1.6 stationwagon van de eerste serie. Lekker comfortabel en met die 5 bak met zeer lage toeren cruisen. Wel met probleempjes, waaronder een lekke benzinetank. En dat was een moeilijk te verkrijgen exemplaar, dus exit Astra.
8e auto: Ascona 2.0S berlina/sr met 5 bak. Was beslist niet standaard, maar wel bijzonder luxe. Met GTE tellerset, Rekord motor en 5 bak en Manta GTE achteras. 4 deurs met vrij zeldzaam bruin getinte ramen. En met gas tank. De motor was gaar, evenals de 5 bak en achteras. Motor en achteras heb ik vervangen, 5 bak werdt gereviseerd. Karrosserie was keihard, alleen roest in de 4 deuren. Ik had 4 nieuwe deuren bijelkaar gescharreld, en was al bezig om de neuwe deuren in de anti roest rommel te zetten en in de primer toen er iemand in de zijkant reed. Ascona krom en total loss. Deze Ascona mis ik nog steeds.
9e auto: C Kadett coupé 1.2 SR. Ik kocht hem van iemand die hem net klaar had na een restauratie. Deze Kadett heeft vaak als 2e hobby auto naast andere auto’s bestaan.
10e auto: C Kadett sedan 1.2S automaat. Gekocht omdat ie een zeldzame mint groene kleur had. Import uit duitsland. Reed als nieuw. Ik had deze naast de bovenstaande coupé en Ascona.
11e auto: Peugeot 306 diesel. Gekocht omdat ik best wel veel km’s reed. Slechte wegligging.
12e auto: Rekord 2.0S 2 deurs sedan met 5 bak. Heerlijke comfortabele auto, maar verkocht nadat ik mijn huidige Kadett gekocht had, en de elektronische ontsteking kapot ging. Hierna nooit weer een 2.0S
13e en huidige auto: D Kadett sedan 1.2S. Gekocht van een verzamelaar 4 jaar geleden, met nog maar 63.000 km op de klok. Karrosserie was hard en de motor is nog als nieuw. Er moet heel wat gebeuren voordat ik deze weer wegdoe.Als het goed is zit de ruit in het u profiel geplakt. Dat u profiel zit weer aan een soort rail vast (of het is 1 geheel) waarin 4 wieltjes zitten. Het gaat het beste wanneer de ruit los komt van dat u profiel. Nieuwe ruit kun je dan weer in het u profiel plakken.
Als er een handchoke op zit kan het alleen maar een 13N wezen, of er is een solex carb opgezet inclusief het monteren van de handchoke knop en kabel. 13S is voor zover ik weet alleen met automatische choke. En is dat sterretje in het motornummer niet bedoelt om een wijziging aan te geven? Dus zonder sterretje is de eerste versie, met sterretje een tweede gewijzigde versie. In de cKadett zit er op de 12 motor een nummer zonder sterretje voor auto’s tot bouwjaar 1976, en daarna met sterretje omdat de motor gewijzigd is ivm miljeu aanpassingen aan het blok. Ik zeg dit zo even uit m’n hoofd, het jaartal kan ook 1975 zijn.
In de advertentie staat loop of sloop. Dat betekend dat er best wel veel werk aan zit, dus geen goedkoop bakkie. Aankoop kost misschien niks, maar deze auto door de apk krijgen kan veel kosten. Het zal niet alleen de dorpels zijn. Een goede indicatie voor een rotte bodem is een kletsnat interieur, en niet alleen de vloermatten, maar ook de ramen en zelfs de stoelen die vochtig kunnen zijn. Als je zelf niet kunt lassen en niet veel geld hebt, kies dan voor een auto met apk en geen laswerk. D Kadettjes zijn zelfs in goede staat niet zo duur.
Het valt me op dat er nu veel grote Opels op marktplaats staan, sommige voor een redelijke prijs, en niet veel fantasie prijzen meer. Zijn de liefhebbers toch nog bang dat er weer belasting betaald gaat worden? Er was er eentje die zelfs eerlijk toegaf dat zijn Opel te koop stond ivm de plannen van de regering.
Als ze alletwee 10 jaar eerder te koop waren dan had ik ze zonder met mijn ogen te knipperen gekocht. Kiemen coupé is verreweg de mooiste Kadett ooit gemaakt. Het is de B1 Kadett met de kleinere achterlichten, bladveren achter en een blikken dashboard. De coupé is best wel anders dan de B2 qua carrosserievorm. Wat betreft zeldzaamhijd zijn de kiemen coupé rally de meest zeldzame, er zijn er natuurlijk ook replica’s van gemaakt die dan voor veel te veel te koop staan.
In liefhebbers kringen wordt een T Ford inderdaad een oldtimer genoemd. Een auto van pakweg na 1950 wordt doorgaans een klassieker genoemd. In den Haag hebben ze hier geen idee van dus wordt al het oude spul voor het gemak oldtimer genoemd.
4 november 2012 om 07:16 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991266Ik zie hier nu een paar goeie reacties. Ja, het is waar, we klagen allemaal, maar we doen niks. De saamhorigheid die er in de jaren ’70 en ’80 nog was is helemaal weg. Zoals ik al eerder zei, de mensen kruipen in hun schulp en steken hun kop in het zand. Grote stakingen zoals in Griekenland zul je hier niet snel krijgen. Maar het kan wel, je hebt alleen maar een persoon nodig die zijn kop boven het maaiveld durft te steken en alle Nederlanders mobiliseerd. Wij zijn een volk van kudde dieren die achter een ander aanlopen. Er is op dit moment niemand die iedereen wil volgen. Een persoon die op de barrikaden springt en zegt nu is het genoeg, we pikken dit niet langer. Zo iemand heb je nodig wil je wat bereiken.
Laten we het wel leuk houden op dit forum.
Als er dan toch wat veranderd moet worden wat betreft de belastingen voor voertuigen, dan ben ik ook voor alleen belastingen heffen via accijns. Dan betaald elke weggebruiker voor het gebruik van de weg. En aangezien ze de accijns niet te hoog kunnen maken ivm de lagere prijzen over de grens, zal het alleen maar beter worden voor degene met een zuinige auto en degene die weinig km’s maakt. En natuurlijk mag die accijns inkomsten alleen maar gebruikt worden voor het wegennet, en niet voor het dichten van de begroting.Die goeie ouwe tijd toen een liter diesel nog 63 cent kostte, en lpg bijna gratis.
31 oktober 2012 om 08:56 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991225Kano; misschien moeten we maar een topic over politiek beginnen in slap geouwehoer zodat dit topic niet teveel offtopic gaat.
Mijn mening over deze crisis en wat daartegen gedaan moet worden is investeren voor later, niet overal de stekker uit halen of uitkleden. Het enigste wat den Haag wil is tegemoet komen aan de eisen van Europa, korte termijn politiek. Verder offtopic wil ik niet gaan voordat dit topic te ver afdwaald.
@stationlod wrote:
nog ff en ze gaan nog belasting heffen over ons eigen geproduceerde gas! :ass schandalig! :swear
Dat gebeurd al, energiebelasting heet dat. Daar komt dan nog btw overheen.
31 oktober 2012 om 07:13 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991223Ja, vreemd dat je alleen voor 0 of 2 oldtimers kan kiezen. Toch maar getekend en voor 2 oldtimers gekozen. Ik tel die ene Kadett in mijn vitrinekast ook mee. :jerry
Larry83: Ik hoop dan dat je een liefhebber bent en geen “goedkope” belastingvrije diesel van 1985 rijdt. Als al dat “moderne” spul in den Haag verschijnt zou dat wel eens averechts kunnen werken.
Ontopic, het is al eerder gezegd, hier in Nederland wordt wel geklaagt, maar alles wordt gewoon geslikt. Niemand is meer bereid om zijn stem echt te laten klinken. Ik kan me nog goed de massale protest acties van eind jaren 70 en begin jaren 80 herinneren waar duizenden mensen actie voerden op een serieuze manier, dus geen relschoppers e.d. Stemmen tijdens de verkiezingen is niet je stem laten horen, het is eigenlijk meer een blinde gok doen. Met zijn allen de straat op om rutje en samsonnetje te laten weten wat wij van ze denken is wel je stem laten horen.
Het is jammer dat onze maatschappij zo geworden is, niemand heeft meer iets voor een ander over. Er worden wel vaak goede acties gepland op de verschillende fora (niet alleen protest acties) maar als dan puntje bij paaltje komt, dan gebeurd er niks. Vroegâ was dat wel anders. Nu kruipt iedereen in zijn schulp en steekt zijn kop in het zand, na eerst even geklaagd te hebben.Dat er plannen zijn voor de afschaffing van de vrijstelling is precies dat. Er is nog geen regering, alleen twee partijen die dat graag willen. In de 2e kamer is er geen meerderheid van de vvd en pvda, dus is het maar de vraag of er wel een regering komt. Als de oppositie het regeer akkoord naar de prullenbak verwijst, dan hebben rutje en samsonnetje niks meer.
Mocht er toch een einde aan de vrijstelling komen dan blijf ik in mijn oude Dettje rijden, zo’n goeie auto heb ik nog nooit gehad, en hij is niet zwaar en gewoon op benzine dus geen hoog tarief. En ja, hij is ook voor dagelijks vervoer, maar ik rij principieel met een klassieker. Niet omdat het goedkoop is, maar omdat ik moderne auto’s spuuglelijk vind, en aan een modern elektronika hok kun je zelf niet meer sleutelen. En met zo’n kleine truttenschudder die belastingvrij is rijden zie ik niet zitten.
30 oktober 2012 om 07:24 In reactie op: protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.? #17991189Een protest actie in de herfst of winter zal alleen de nieuwe importbakken opleveren, die zijn niet bang voor pekel. Maar in het voorjaar kan het al te laat zijn. Alhoewel, de liefhebbers hebben natuurlijk hun oldtimer flink in de anti roest middelen gezet, dus die hoeven niet bang te zijn voor pekel. Dus volgende week dan maar? Op maandagmorgen in de spits? De hele randstad op slot zetten?
Winter? Welke winter? Dat beetje sneeuw wat hier valt? :jerry Ik zet wel mijn winterbanden er onder omdat ik ze toch heb liggen en daarmee de zomerbanden spaar zodat ze weer wat langer mee gaan. En op sneeuw heb je wel meer grip, alleen voor mensen die niet kunnen rijden hebben ze idd geen nut.
Dat ziet er uit als een originele junior. Ook de binnenbekleding was een beetje anders, met stoelen die deels in skai en stof waren, en het stof had een blokjes patroon. Mijn vader had in de 70er jaren een cityJ in mint groen, misschien wel een unieke auto aangezien de kleur ook erg zeldzaam was. Op het internet een foto van zo’n cityJ gevonden:

Leuk dit topic, er komen toch weer wat herinneringen boven drijven. Ik was ook al lid van het eerste forum, weet niet meer onder welke naam. Ik was niet gelijk weer lid van het nieuwe forum, eerst even de kat uit de boom kijken denk ik. Ik had hier ook veel meer posts maar je, forum crashes. Ik werdt ook veel minder actief hier omdat het meerendeel van de posts over modernere Opels gaat, en ik alleen geinteresseerd ben in het oude spul. Ik kan me niet veel meer van die Hugo herinneren, alleen dat ie altijd en overal aanwezig was op het forum.
Zonder GM had Opel de crisis in de jaren ’30 niet overleefd denk ik, of de Nazi’s hadden Opel ingelijfd en hadden Opel gedwongen om de kever te gaan maken. Het is makkelijker om een bestaande fabriek te gaan gebruiken dan om er een nieuwe voor te bouwen. Terug on topic, ik zie Opel liever zelfstandig, maar ik zie Opel ook niet graag verdwijnen. Opel en Peugeot zijn wel twee van de oudste bestaande merken die er nog zijn. Van de honderden merken van voor 1900 zijn er maar een paar over, waaronder Opel. Beter dit dan opgekocht worden door een Chinees of Koreaans merk dat schijt heeft aan de rijke historie.
Hoewel bovenstaande artikeltje bangmakerij is, zit er wel een kern van waarhijd in het feit dat het probleem zichzelf oplost. Hier is een persbericht van de FEHAC:
De import dit jaar van klassiekers op diesel is dus al met 37.9% gedaald. Ik zie de klassieke Mercedes dealer hier in het dorp en in Lemmer binnenkort wel verdwijnen. O ja, en wat betreft het miljeu, mijn kadettje komt altijd lachend door de APK CO2 meting heen, CO2 uitstoot bijna niks. :wors
Bastiaan1981, ik werk in de NOP dus je zou hem wel eens tegen kunnen komen.
Ik heb geen foto met de klep open, maar de kofferbak is hetzelfde als van een hatchback, alleen de achterbank kan niet neerklappen.
Die wieldopjes ken ik eigenlijk alleen van de Ascona C, misschien dat een eerdere eigenaar die erop gezet heeft, net als de zwarte sierplaat op de klep en het sportstuur. Ik was toen in de jaren ’80 helemaal verliefd op dat sportstuur. Deze Dett is verder een basis model, zonder klokje, aansteker en zwarte grill, de grill was al voorzien van zilveren striping, ik heb er een klokje en aansteker in gezet. Ik hou niet zo van kale dashboards.
Hier in het dorp staat ook een Bieber cabrio, goudmetallic met een 1.3 s motor. Is nog als nieuw en alleen voor de hobby. De eigenaar had vroeger een Opel garage en kan D Kadettjes met de ogen dicht repareren.
Er is nog geen regering, en wanneer die er is dan moeten ze het nog eens worden over een regeerakkoord. Eerst maar eens afwachten wat er werkelijk gaat gebeuren. Dat rtl nieuwsbericht is nergens op gebaseerd.
Het is wel een feit dat er steeds meer van die belastingvrije import is, die voor woon werk verkeer gebruikt wordt, vaak door idioten die denken dat het goedkoop rijden is met een ster op diesel. Brandstofkosten zijn met zo’n bak volgens mij hoger dan met mijn Dettje op euro. king: Om maar te zwijgen over het onderhoud dat deze “liefhebbers” zelf niet kunnen doen. -
AuteurBerichten