Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooie Kadett! Mijn coupé had dezelfde kleur, en ook hetzelfde interieur, inclusief diezelfde matten set. Om hem goed te houden is roestpreventie aan te bevelen.
Als je een aantal jaren eerder was geweest dan had je van mij een complete set met adapter kunnen overnemen. Sport uitlaten hebben in de regel een grotere diameter dan de dunne pijp van een 1.2 Kadett. Je kunt ook gewoon de voorste demper er tussenuit halen en alleen met de achterste rijden, of de achterste demper er tussenuit halen, en de voorste laten zitten, dan heb je zelfs nog meer geluid. (weet ik uit ervaring) Dit geeft meer geluid, maar wel beschaafd, afgezien van de enkele plof nu en dan.
Frans Weekers is opgestapt las ik net in het nieuws. Een jaar te laat of beter, hij had helemaal niet aangesteld moeten worden. Weekers weg maar wij zitten met de rotzooi!
Ik had al het idee dat het als geluidsisolatie gebruikt was. Ik kan me ook niet herinneren dat het in de C Kadett zat. Rechts zitten er wat scheurtjes, zal eens kijken wat er onder zit. Het meeste vocht komt trouwens van het dakraampje dat wat lekt.
Bedankt voor de tips.
Wat een avontuur! :wors
Maar wel een goede keuze qua auto! :D Als ie helemaal goed is zul je geen pech krijgen. Ik sluit me aan bij de tips die al gegeven zijn, vooral wat betreft de koeling. Als de radiateur niet meer nieuw is dan vervangen voor nieuw. Naar mijn idee werkt de originele fan het beste, beter dan een elektrische. Als er ook in het donker gereden zal worden dan raad ik aan om er ook een paar verstralers op te zetten. Die oude duplo lampjes in die ronde koplampen zijn niet de sterkste qua lichtopbrengst. Met of zonder verstralers maakt dag en nacht verschil.Het kaf wordt nu echt van het koren gescheiden. Ik keek gisteren even op marktplaats en gezocht naar Mercedes diesel. Gisteren alleen al werden er volop aangeboden, sommige worden bijna gratis weggegeven. En het is niet dat ik er zo vrolijk van word, want er stond bij de Opels ook een Monza voor heel weinig. Er zullen er bij de sloop eindigen die anders bewaard zouden blijven. Het is dat ik geen grote zescilinder kan rijden anders was dit wel het beste moment om een Monza te kopen.
Ik heb nu ook die brief van de belastingdienst binnen. Hij begint met “onder voorbehoud van goedkeuring door de eerste kamer”, maar de rest van de brief is alsof de regeling al vaststaat. Ze willen geen seconde verliezen, maar wanneer de regeling er wel doorkomt is de regering de grote verliezer, want dit alles kost nu al geld. Al die brieven die verstuurd moeten worden, extra werk voor ambtenaren die betaald moeten worden, en als het mogelijk is maak ik gebruik van een betalingsregeling van elke maand betalen in plaats van alles in 1 keer. Dan kost het hun 12 acceptgiro’s per jaar versturen voor die 60 euro die ik moet betalen voor mijn Kadett. Dat worden dus acceptgiro’s voor 5 euro mrb per maand. Aan mij zal de regering geen miljarden verdienen, ook niet aan al die anderen die hun 25+ auto houden.
En meestal kun je bij de belastingdienst bezwaar maken. Als wij dit allemaal zouden doen dan kost het de belastingdienst ook weer geld om al die bezwaarschriften te behandelen. king:Maar ik wacht eerst het besluit van de eerste kamer maar af.
Mailtje van de HOCN:
Raad van State laat niets heel van voorgestelde oldtimerregeling
De Raad van State heeft geen spaan heel gelaten van de oldtimerregeling zoals die dit voorjaar werd overeengekomen door Staatssecretaris Frans Weekers en de oldtimeralliantie. Dat meldt politiek verslaggever Hans Verbeek op Business News Radio. Op tal van punten werd het 40-jaar compromis door de mangel gehaald. Het politieke orgaan lijkt daarmee een belangrijke vervolgstap te zetten van het door Vrijstellingoldtimer.nl geinitieerde offensief tegen de aanpassing van de huidige regeling.
Onduidelijk en niet uitvoerbaar
De regeling is onduidelijk en niet uit te voeren. Hij moet volledig worden herzien. Het 40-jaar compromis krijgt een dikke onvoldoende van de Raad van State. Verder gaf het politieke orgaan aan dat in geld de politieke maatregel niet veel voorstelt. Dat is discutabel, want het bedrag aan gederfde inkomsten bij invoering van de oldtimerregeling plaatst die opmerking al in een ander perspectief.Struikelblok
Waar de Raad van State met name over struikelt is de overgangsregeling voor benzineautos die ouder zijn dan 26 jaar.. Die mogen drie wintermaanden niet rijden om voor een kwarttarief in aanmerking te komen. En voor dieselaars en LPG-rijders met een auto tussen 26 en 40 jaar oud telt dat allemaal niet. Het is ondoenlijk om dat te monitoren en dus niet of nauwelijks uitvoerbaar. Ook het milieuargument kan van tafel: Dat verhaal is helemaal niet te controleren, zacht uitgedrukt.Niets aan duidelijkheid
De Raad van State is duidelijk in het oordeel. Het 40-jaar compromis is onuitvoerbaar en onduidelijk. Er is nog iets: het is ook inconsequent en strookt niet met de opvattingen die Staatssecretaris Frans Weekers eerder over de oldtimerproblematiek had. In een Kamerdebat zei hij ooit dat hij niet voor specifieke groepen oldtimerbezitters allemaal uitzonderingen en aparte regels wilde creëren. De oldtimerregeling zoals nu voorgesteld staat daar haaks op.Oorspronkelijk evaluatiemoment
Eerder toonde Vrijstellingoldtimer.nl- de enige belangenbehartigende organisatie die zich nog met de strijd tegen het 40-jaar compromis bezighoudt- al aan dat er ook juridisch van waterdichtheid niet te spreken is. Daarbij kwam nog iets opmerkelijks aan het licht: de huidige regeling- het Amendement Van Vliet- zou pas in 2015 door Den Haag worden geevalueerd. Een aanpassing van de huidige oldtimerregeling is ook daarom al hoogst merkwaardig.Vervolgstap
De Raad van State heeft in ieder geval een zeer duidelijk signaal afgegeven. Een signaal dat de inspanningen van Vrijstellingoldtimer.nl bevestigt. En een heel belangrijke vervolgstap is in de richting van het behoud van de MRB-vrijstelling voor old- en youngtimers in de huidige vorm.Een en ander is na te lezen op http://www.amklassiek.nl/raad-state-kraakt-voorgestelde-oldtimerregeling/2013/09/18/#” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zoals hierboven al is gezegd, de RVS is een advies orgaan, kunnen nergens over stemmen en hebben dus geen macht, maar toch ben ik blij dat ze het plan kraken. Het is immers ook een slecht plan en hoe meer dat gezegt wordt, hoe beter het is. Ik blijf hopen.
Terug on topic: het is dus nog steeds afwachten wat de eerste kamer gaat doen. Maar het effect is al wel duidelijk zichtbaar, ik zie veel minder oudjes voor dagelijks gebruik. Met mijn oude Dettje ben ik nu een uitzondering in het straatbeeld.
Met de 1.2 motor lukt dat niet, de andere motortypes kunnen geleverd zijn met 5 bak.
@manta2.0iohc wrote:
ze loopt inderdaad weer als een nieuwe en start ook weer goed ook met warme motor! :thumbup
alleen weinig solex kenners hier geloof ik….:oops: Ik heb ervaring met Solex en had kunnen weten dat de CO schroef uitgedraaid had moeten worden, maar met een Kadettje is het net even anders. (Heb hetzelfde probleem gehad, maar bij de 1.2 blijft de motor beter lopen met de CO schroef dicht.)
Met die Manta die helemaal uitelkaar ligt kun je natuurlijk wel de hele carrosserie bekijken, ook de anders verborgen plekken. Ik denk dat je dan ook al goed kunt zien of de werkzaamheden aan de carrosserie serieus gedaan is, maar daar kun je bijna wel vanuit gaan als ie helemaal uitelkaar ligt. (prutsers “restaureren” een auto met wat oplappen en halen niks uitelkaar) Een komplete auto die rijdbaar is heeft weer het voordeel dat je kan zien of alles werkt, maar verborgen roest is moeilijk te vinden. Ga er maar vanuit dat wanneer bij een komplete auto met roest er een restauratie aan te pas komt. Motorisch kan er niet veel mis zijn met de oude Opel blokken. Sommige carburateurs verslijten sneller dan andere/kunnen moeilijk af te stellen zijn. Verder de gebruikelijke dingen zoals wiellagers en remmen die aan vervanging toe kunnen zijn. En zoals gezegd, Opels zijn vrij simpel en een goede basis om je sleutel ervaring op te vijzelen. Ik heb het sleutelen ook met oude Opels geleerd, na verloop van jaren kun je het met de ogen dicht. :D
Dit is een achteras met hulpveren, waarschijnlijk vanwege de gasinstallatie.
Voordat we hier elkaar teveel in de haren gaan vliegen, laten we eerst maar eens afwachten wat de regering uiteindelijk met dit voorstel gaat doen. Stemmen ze voor of tegen? En als ze tegen stemmen dan zit er een kans in dat ze alle oldtimers gaan belasten. De regering heeft geld nodig, dus het zou me niet verbazen.
Ik erger me nog steeds aan het feit dat met dit voorstel ik in mijn keuzevrijheid beperkt wordt. Ik wil zelf kiezen waar en wanneer ik ga rijden met mijn bloedeigen bezit. Die Kadett is van mij, niet van Weekers. Mocht dit zo onveranderd doorgang vinden dan mogen ze mij gaan aanhouden in de winter. Arme agent die mij dan mag gaan uitleggen waarom ik met mijn bloedeigen bezit niets mag doen.
Of ik zet er Duitse kentekenplaten op in de winter. Heb ik het goed dat in het voorstel buitenlandse auto’s niet genoemd worden?
Ik zie een levendige handel in 40+ mercedes diesel opkomen. En vergis je niet, daar zijn er ook vrachtwagenladingen van binnengekomen de laatste jaren. Is de motor te oud? Gewoon een nieuwere erin. En daar ga je dan weer. Volgende stap MRB voor 50+
Maar het is weer verschrikkelijk krom. Ik betaal MRB en mag niet op de weg in de winter, maar de 40+ MB diesel rijder mag gewoon doorrijden. :vertag
Het moet nog door de kamer dus is er nog steeds niets zeker. Maar mijn Dettje zou volgens de plannen dus weer tien jaar MRB gaan kosten en in de winter in de garage. Als ik dan toch zou moet betalen dan wil ik ook het hele jaar kunnen rijden.
Iets beter nieuws nu:
Oud-minister De Jager gaat bemiddelen in het conflict tussen staatssecretaris Weekers en de oldtimerbranche. Hij heeft zelf zijn hulp aangeboden en Weekers maakt daar graag gebruik van.
In het regeerakkoord staat dat de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers verdwijnt. De branche verzet zich tegen dat plan. Weekers heeft de Tweede Kamer toegezegd dat hij wil kijken hoe de maatregel kan worden verzacht.
AutoliefhebberHet ministerie van Financiën benadrukt dat De Jager een autoliefhebber is en dat hij kennis heeft van belastingzaken.
Hij heeft zelf een oldtimer. Sinds het kabinet Rutte II aantrad, is CDA’er De Jager geen minister meer. Hij heeft nog geen nieuwe baan.
Bron: http://nos.nl/artikel/499070-de-jager-bemiddelt-bij-oldtimers.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
(Ik hoop dat de website van de NOS blijft werken, is slecht bereikbaar tegenwoordig.)Mocht het er van komen dat er weer MRB betaald moet worden dan heeft dat inderdaad een nadelige bijwerking. Als vele bedrijven er dan mee moeten stoppen, waar haal ik dan de onderdelen vandaan voor mijn Kadett? Het zou dan ook blijken wie er de echte liefhebbers zijn. Mijn Kadettje blijft, wat er ook gebeurd.
Omschrijving van het probleem is wat vaag. Kun je hem in de versnelling zetten met lopende motor? Of alleen met niet lopende motor? Bij dat laatste is de koppelingskabel waarschijnlijk gebroken. Bij het eerste kunnen de drukgroep en of koppelingsplaat versleten zijn. Als alles wel werkt maar je komt gewoon niet weg dan heb je de remmen vast zitten.
Als de FEHAC zo doorgaat met water bij de wijn doen zijn ze verkeerd bezig. Nog even en ze gaan akkoord met vrijstelling voor auto’s ouder dan 50 jaar. Die 60 dagen kaart is helemaal niks, wanneer weet ik of ik ga rijden? En dan vul je de kaart van te voren in, inclusief de dag dat je naar de APK gaat, de RDW registreerd de dagen dat je op de weg komt, en dan wordt je auto afgekeurd en moet je weer opnieuw naar de APK. Maar dat kan niet want je mag niet zomaar de weg op. Bijvoorbeeld, je hebt de APK begin november en daarna de hele winter de auto in de stalling, want je rekent niet op afkeur. Dan kun je niet wachten op het volgende jaar omdat je anders een boete krijgt voor geen geldige APK. Of je moet de auto weer gaan schorsen. Zitten we hier op te wachten?
Ik wordt ook een beetje moe van die onzekerheid. Nog nooit zo’n draaikonten regering meegemaakt als deze.
De acceleratie pomp kun je simpel checken, luchtfilter eraf en de gasklep open gooien. Je moet dan een straaltje benzine zien dat uit de sproeier komt. Geen benzine is pomp stuk of geen aanvoer van benzine naar de pomp.
Klinkt een beetje als speling op de gasklep. Maar gezien al de problemen zou ik eens een andere carburateur proberen. 1:3 is veel te veel, maar dan zou je zwarte/vette bougies moeten hebben. Witte bougies is te arm mengsel op benzine, en gas is schraal maar ook dat zou zwarte bougies moeten geven bij 1:3. Ergens lekt er wat.
Jeugdherinneringen. Eind jaren tachtig ging ik kijken bij de Zuiderzee rally waar toen in 1989 Paul Maaskant met Lee Towers in een Manta 400 meereden. Er waren toen nog zat Manta’s, BMW M3 en Sierra Cosworth in rally’s en wat een genot om die in de bochten te zien driften, vooral de Manta’s.
Kijk eerst eens even goed naar de verdelerkap. Zijn de 4 kontakten waar de rotor langsgaat niet versleten? En maakt dat lipje van de rotor nog kontakt met de stift in de verdelerkap? Maar met electronische ontsteking is het vaak de module.
Voordat je met een skai dak begint is het handig om te weten dat er altijd vocht onder een skai dak gaat zitten. Maar met een goede (anti roest) grondlaag en goede lak moet het dak daar wel tegen kunnen. Een skai dak in dezelfde kleur als de lak zou ik niet doen, de skai gaat verkleuren en dan is het niet mooi meer. Zwart skai op een rode auto ziet er ook goed uit. Kadettjes die af fabriek met een skai dak werden geleverd hadden onderaan de c stijl chromen randjes, om het skai randje af te werken. Die moeten nog wel te vinden zijn.
-
AuteurBerichten