Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
inderdaad, heb ook al bijna alles vervangen ( lmm, bougie’s, kabels, injectoren,alle sensoren enz.)
de pomp nog niet wel de filters en slangen. de pomp stond al wel op het lijstje om te verv.
heb een instelbare benzine druk regelaar geplaatst maar nog niet het gewenste effect.heb ongeveer het zelfde probleem met me cross auto kan er ook niet achter komen.
norg in de kop van drenthe :D:D.
rij alleen in wehe den hoorn/ warffum/ zandeweer.
waar rij jij dan?de slang op het inlaatspruitstuk heb ik afgedopt. en op de klep zit niks meer.
ik doe een paar dorps crossen hier in het noorden.heey,
een slangetje zit op je inlaat spruitstuk en de andere op de tank via een aktief koolstof filter.
eens in de zoveel tijd gaat het klepje open en zuigt hij door het motor vacuum de tank dampen weg via het filter.
bij de cross gewoon afdoppen en het klepje laten zitten, dit geeft namelijk storingen als je hem er aflaat.
heb hem ook afgedopt en gaat best!groeten,
kadettgsicrosser
heb ook problemen gehad met mijn astra toen der tijds en heb even zonder stuurpomp riem gereden,
is best te doen maar alleen voor nood, gaat toch nog best zwaar.
heb ook geprobeerd om een poelie over te zetten van een multiriem naar een v-snaar maar dat gaat niet.
de poeli’s zitten vast geklonken.heb dat ook een keer met een astra gehad de toevoer leiding (die dikke) naar de pomp zit daar geen dikke knik in? kontroleer anders ook even de pers slang (iets dunner) op knikken.
ja en nee, als je sterk bent hoeft het niet maar het makkelijkste is van wel. moet je wel even de motor ondersteunen voor de zekerheid.
zo heb ik het ook gedaan bij mijn c20xe, de boutjes van de drukgroep los en toen kon ik de drukgroep er ook net niet tussen vandaan vissen. heb toen de koppeling kabel losgenomen en de voorste en de bovenste bak bouten los gedraaid (max 1cm) , en met een schroevendraaier tussen de motor en bak kon de koppeling er zo tussen uit !
hoop dat je hier wat aan hebt!groetn uut ainrom
nou je het zegt, ik heb ook even mijn uitdraai er bij gepakt en inderdaad er klopt iets niet.
de mijne stopt niet eerder dan 6710 rpm.op welk type test bank is die 278nm dan gehaald?
en zijn de aandrijfverliezen wel mee gerekend?
mijn motor is toen (2009) getest op een dynostar mobiele testbank/vermogensbank.
toen met testen hadden we ook een piek van 254 nm maar toen had ik ook maar 143 pk.
nu heb ik een mooie balans met 220 nm koppel en een fatsoenlijk vermogen van 157 pk (dan krijg ik ook geen problemen met te veel pk’s met de wedstrijden)(max +10pk)bij mij is op de testbank een chip op maat geschreven. voor de rest een open uitlaat van voor naar achter 60mm en een open absorptie demper. en een open lucht filter van k&n zo’n rond potje van 70mm.
zonder webers “gewoon”origineel inlaat enz, rij ik ook met 220nm bij 4723toeren aan de krukas
heb een tijdje gereden met een sebring uitlaat lijn van voor naar achter was echt een super geluid!!
niet dat snepende maar een geweldig donker gerommel.het is mogelijk om de koppeling te vervangen zonder de bak te verwijderen, heb het laatst ook gedaan.
de pri. as wil wel eens heel vast zitten verkijk je daar niet op.groetn uut grunn
de ecopech is al weer verkocht aan iemand die zijn motor had opgeblazen en ik ben heel te vreden met de huidige motor (komt uit mijn oude cali 4×4 16v). auto rijd veel rustiger en pakt beter op bij optrekken.
en het iritante gefluit en de ochtend stofzuiger geluiden zijn gelukkig verleden tijd.hallo,
ik bedoel niet de klep maar het koelwater kanaal van het inlaatspruitstuk (links) naar het gasklephuis en dan weer naar het kvs tankje.:angel
de start onderbreker moet die ook aan gesloten blijven? heb hem nu weg geknipt en ik krijg de motor niet meer aan de praat. kan ik die ook doorlussen?
niemand??
btw ik heb nog een compleetblok x20xev te koop, heeft alleen de klepdekselpakking lek. wie heeft hier intrese in???
dat zijn de zelfde draden die ik ook over hou!
heb net ff een rondje getuft en ben tot de ontdekking gekomen dat de temp meter op het dashboard een veel te hoge waarde geeft, namelijk 100c!
terwijl de sensor gewoon 90c is( heb een laser temp meter:P).
heeft de sensor van de xev een andere karakteristiek? zit dus nu een xe sensor in op een xev dash.
foto’s komen nog als ik erachter ben hoe ik ze moet posten!nee heb het over de draadboom van de motor, en dan 4 draden die naast de ecu zitten.
het is aan de kant van de motor!!
octaan stekker kan wel een probleempje geven!( code: 36 Incorrect RON/Octane setting Damaged RON plug or bad connection)
heb het al eens gehad met een crosser.
iemand nog meer opties??heey,
ik heb me xetje aan de pruttel!!
net een crossmotor zo zonder uitlaatlijn eronder:thumbup.
ik houd inderdaad ook een paar draadjes over ik kan me iets voorstellen dat dit te maken heeft met het uitlezen van de computer??
zonder doet hij het dus ook gewoon.groeten,
klaas-jan
heey,
ik heb het over een soort van blower, die zat bij mij achter de mistlamp bestuurderskant.
westen richting friesland.
kan je al weer rijden met je astra dan?greetz,
klaas-jan
-
AuteurBerichten